Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2010, 12:28   #81
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
5% op €1 000 000. Moet te doen zijn met een goeie bank en solide kontrakt.

Ik laat die €1 000 000 voor 20 jaar staan, en jullie keren me per jaar €50 000 uit, in schijven van €4166,67 per maand. Ik denk dat redelijk wat bankdirecteurs dat contract wel tekenen.

Uiteindelijk is dat €1 000 000 waarmee ze kunnen spelen gedurende 20 jaar. Mits wat geluk kunnen ze er zelf nog eens €1 000 000+ pure winst op maken. Uiteindelijk, er zijn genoeg aandelen die 10% stijgen op 5 jaar.
Ik denk dat je toch niet al te veel wonderen moet verwachten van vermogensbeheer, uiteindelijk is 1 miljoen EUR niet zo heel veel geld voor een bank en 5% is een stuk boven de huidige marktrente.

Zonder risico te nemen zal netto iets onder de 4% wat realistischer zijn. Als je denkt dat we de komende 20 jaar zeer lage inflatie gaan krijgen is dat prima, maar in het andere geval zou je kapitaal binnen 20 jaar wel eens een pak minder waard kunnen zijn dan vandaag.
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 12:48   #82
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Ik denk dat je toch niet al te veel wonderen moet verwachten van vermogensbeheer, uiteindelijk is 1 miljoen EUR niet zo heel veel geld voor een bank en 5% is een stuk boven de huidige marktrente.

Zonder risico te nemen zal netto iets onder de 4% wat realistischer zijn. Als je denkt dat we de komende 20 jaar zeer lage inflatie gaan krijgen is dat prima, maar in het andere geval zou je kapitaal binnen 20 jaar wel eens een pak minder waard kunnen zijn dan vandaag.
Een familielid van me steekt haar aanvullend pensioen voor een groot deel in een relatief stabiel kapitalisatiefonds waar ze dan jarenlang afblijft. Dito obligaties, maar daar leeft ze van, van de coupons. De rest gaat in een tijdelijke lijfrente. Als haar fonds weer aangegroeid is tot de reële initiële waarde én haar inkomen dreigt terug te vallen door het aflopen van de rente, verkoopt ze weer wat deelbewijzen en zo doet dat mensje dat nu al 15 jaar. Voor de rest kent ze niets van beleggen en geld, maar ik vind het een bijzonder gezonde visie.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 12:54   #83
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht

Je mag je niet blindstaren op dat percentage alleen. Je moet kijken naar hoeveel dat percentage boven de inflatie ligt. Het inflatoire gedeelte laat je dan natuurlijk staan en het meerbedrag kan je dan spenderen zonder dat je aan kapitaalafbouw doet. Het moet zeker haalbaar zijn om een hypotheeklening af te betalen zonder enig reeel kapitaalverlies als je 1 miljoen ter beschikking hebt. Daarom zou het echt onnozel zijn om je huis te kopen zonder hypotheek.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 oktober 2010 om 12:55.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 18:59   #84
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
En waar ga je die 5% vinden heden ten dage ?
Verleden week kon je bedrijfsobligaties kopen van Tessenderlo met een nettorendement van 4,46%.

Laatst gewijzigd door daiwa : 26 oktober 2010 om 19:01.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:03   #85
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Die mensen doen toch met hun Lotto-winst wat ze willen. Ze hebben een huis en een stuk grond, toch geen weggegooid geld. Die Toyota lijkt me ook niet overdreven. Zelfs dat paard: waarom zou dat gezin als ze al jaren in armoede leven zich (allez, hun kinderen dan eigenlijk nog) geen pleziertje mogen gunnen? En stel dat ze het allemaal opbrassen? Wat dan nog, dan staan ze gewoon terug waar ze begonnen zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 19:26   #86
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Die mensen doen toch met hun Lotto-winst wat ze willen. Ze hebben een huis en een stuk grond, toch geen weggegooid geld. Die Toyota lijkt me ook niet overdreven. Zelfs dat paard: waarom zou dat gezin als ze al jaren in armoede leven zich (allez, hun kinderen dan eigenlijk nog) geen pleziertje mogen gunnen? En stel dat ze het allemaal opbrassen? Wat dan nog, dan staan ze gewoon terug waar ze begonnen zijn.
Voila, 100 % met akkoord.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 00:01   #87
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

De rente op een veilige effectenrekening(geen spaarboekje) op termijn'bv.6jaar is gezakt stel dat je vorig jaar een rente had van 4% dan heb je nu nog 2,5% of minder,op 1mlj eur. geeft dat 25.000 euro per jaar min 15% belasting aan de staat dan hou je nog 21.225 eu over.
Met risico en lange termijn kan je mss iets meer % krijgen.
Oud 27 oktober 2010, 07:42   #88
kameleon
Minister

Standaard

Ze wonen in een te klein vochtig huis.... Als je in een vochtig huis woont moet je maar klacht indienen bij de eigenaar van die sociale woning. Is het niet waar misschien ? Kla
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 08:10   #89
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het typische voorbeeld van niet verder kijken dan je neus lang is. Uw 2000 euro blijft in reële termen niet lang 2000 euro hoor.
Dan geef je wat minder uit en heb je een buffer om de inflatie tegen te houden.
voor een miljoen maken banken echt wel een uitzondering en zullen ze echt wel een extra of hoger procentje geven.

geef dan maar 1700 uit en gecombineerd met de huidige inkomsten kun je heel comfortabel leven
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2010, 20:15   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Je zou dus niet overwegen om een eigen vochtvrij huis te kopen, maar gezellig in je schimmelig huurhuis blijven?
Geluk is inderdaad het belangrijkste, maar enige materiële zekerheid en veiligheid (een gezond dak boven je hoofd) draagt daar wel toe bij. Ik beweer niet dat je niet gelukkig kan zijn in benarde omstandigheden, maar de meeste mensen kiezen wel voor dat gezonde dak boven hun hoofd als ze er de mogelijkheden toe hebben. Dat creeërt echt veel meer kansen om gelukkig te zijn.
Ik probeer in ieder geval een zekerheid op te bouwen dat ik later ook nog een dak boven m'n hoofd heb, liefst een eigen dak - niet het dak van een ander dat ik tijdelijk eens mag gebruiken.
Ja, tuurlijk dat Nyno. Niemand is toch zo masochistisch om in een ongezonde omgeving te willen wonen als er andere kansen zijn, tenzij uit extreme luiheid. Met een klein fortuin op je rekening zou je je kinderen dit niet willen aandoen. Maar ok, dat probleem van een vochtig huis heb ik niet. Hoewel ik wel zou geopteerd hebben voor wat meer ruimte moest een tweeling voorspelpaar zijn.
Wat ik uiteindelijk bedoelde was dat het niet moeilijk is om veel geld uit te geven. Gezondheid is uiteraard prioritair. En een vochtig huis met schimmel is niet zo gezond.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be