Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2010, 15:21   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Waarom heiliger zijn dan de Paus,oeps mss ook nen Pedo hé......
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 15:23   #82
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
menselijkheid voor kinderverkrachters ? Nee, bedankt.
Heb je dan helemaal geen kristelijk vergevingsgevoel?
Oud 29 oktober 2010, 15:26   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mens leeft ook in kudden of stamverband en heeft zich vanaf de oorsprong fel laten beïnvloeden door zijn leiders.
Een kudde apen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 15:29   #84
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Dionysus, is beslist intelligent genoeg om mij persoonlijk op zijn visie van de zaak te wijzen.

Over de vredelievendheid van de mens, hebben sommigen toch sterke twijfels. Het is duidelijk dat de ‘Mens’ veelzijdig is, Inhoudelijk wil dat zeggen dat: hij zowel van het uiterst kwade maar eveneens van het uiterst goede in staat is.

De mens leeft ook in kudden of stamverband en heeft zich vanaf de oorsprong fel laten beïnvloeden door zijn leiders.

Daardoor is de mens ook een ‘met-geweten-uitgerust-item’ dat vrij gemakkelijk van het nut van bepaalde daden alsook van opgelegde maatschappelijke projecten kan overtuigd worden. (Doet eender wat zover hij er zijn voordeel in ziet)

Een kudde mensen die er in slaagt om in amper 4 jaar tijd +/- 10 miljoen van zijn lotgenoten de eeuwigheid in te sturen, kan moeilijk als ‘Menslievend’ aanzien worden. (Of is dit een heldendaad?)

Op dit punt, wens ik U niet verder te volgen in uw dierlijke vergelijkingen waarvan in ieder geval het essentiële met 2 vingers in de neusgaten direct en so fort kan weerlegd worden.

So, that’s all folks!!!!
Je hebt gelijk, beter mee ophouden, parels voor de zwijnen.
Oud 29 oktober 2010, 16:05   #85
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En kijk: ik zie dat ook het aartsbisschoppelijke paleis hier op politics.be meeleest.

Wat schreef ik? : " Léonard stopt maar niet! "
Wat zegt Léonard vandaag in DS? : "Léonard last stilte in tot Kerstmis"

Voil�* sé! zo rap gaat dat.

Hopelijk bedoelt hij kerstmis 2050.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 16:08   #86
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Hopelijk bedoelt hij kerstmis 2050.
Dan is de Heilige Kerk al opgenomen in de hemel.

Laatst gewijzigd door Inno : 29 oktober 2010 om 16:08.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 16:37   #87
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Dan is de Heilige Kerk al opgenomen in de hemel.
Wat is de heilige kerk
Oud 29 oktober 2010, 16:37   #88
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Waarom heiliger zijn dan de Paus,oeps mss ook nen Pedo hé......
over pedo's gesproken, dat was jij toch die de relatie tussen die 50 tiger en die 14 jarige goedkeurde?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2010, 16:41   #89
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
over pedo's gesproken, dat was jij toch die de relatie tussen die 50 tiger en die 14 jarige goedkeurde?
Had jij het over liefde tussen twee mensen,of tussen pastoorsverkrachtingen?
Oud 30 oktober 2010, 05:59   #90
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Een kudde apen?
De leiders? zeg dat wel!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 06:36   #91
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Had jij het over liefde tussen twee mensen,of tussen pastoorsverkrachtingen?
Pastoorsverkrachtingen, is wel een uiterst brutale veralgemening.

De mensen gelijken soms op elkaar maar als men ze van nader bekijkt dient men wel vast te stellen dat er geen twee identiek zijn.

Ik ken persoonlijk een veroordeelde pedo-priester.

Op zijn buitensporig gedrag na en zijn verhaal over zijn kwellingen, blijft hij een interessante en toffe persoon,

Ik zie niet in waarom hij mijn sympathie niet meer waardig zou zijn. (Marc Dutroux, is beslist al een rijk man, indien hij de sensatiedrift van de menigte via de media zou hebben weten uit te buiten!)

Dat hier niemand zulks begrijpt is op zich niet erg maar, dat niemand er zich de moeite om getroost, is het bewijs dat wij met één hoogst verwrongen samenleving zitten, hetgeen erop duid dat de ‘religies’ hun doelen en uitgangspunten waarschijnlijk onherroepelijk gemist hebben.

Misschien word 2012 dan toch het jaar van de ‘Apocalyps” - Alles opkuisen en weg en nogmaals herbeginnen is vermoedelijk wel de ultieme oplossing.

Remember: 21 december 2012, ‘Zipper’ zou zelfs nieteens tot 2050 moeten wachten.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 06:46   #92
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Op zijn buitensporig gedrag na en zijn verhaal over zijn kwellingen, blijft hij een interessante en toffe persoon,
Beperkt U zich tot sympathie voor pedo-priesters, of heeft U ook een boontje voor Thailand-pedo-touristen?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 30 oktober 2010, 06:49   #93
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Pastoorsverkrachtingen, is wel een uiterst brutale veralgemening.

De mensen gelijken soms op elkaar maar als men ze van nader bekijkt dient men wel vast te stellen dat er geen twee identiek zijn.

Ik zie niet in waarom hij mijn sympathie niet meer waardig zou zijn. (Marc Dutroux, is beslist al een rijk man, indien hij de sensatiedrift van de menigte via de media zou hebben weten uit te buiten!)

Dat hier niemand zulks begrijpt is op zich niet erg maar, dat niemand er zich de moeite om getroost, is het bewijs dat wij met één hoogst verwrongen samenleving zitten, hetgeen erop duid dat de ‘religies’ hun doelen en uitgangspunten waarschijnlijk onherroepelijk gemist hebben.

Misschien word 2012 dan toch het jaar van de ‘Apocalyps” - Alles opkuisen en weg en nogmaals herbeginnen is vermoedelijk wel de ultieme oplossing.

Remember: 21 december 2012, ‘Zipper’ zou zelfs nieteens tot 2050 moeten wachten.
Weet jij welke impact het heeft op erg jonge mensen als ze seksueel verkracht worden door ouderen vertrouwenspersonen?
Oud 30 oktober 2010, 08:28   #94
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100% akkoord maar laat ons verder geen energie meer verspillen aan dit kalf.
Ik roep de "schepper" dan ook op om zijn "aardse weide" te zuiveren en dit stukje vee te transporteren naar de eeuwige "stal"

Op naar de vrijspraak Els,

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:14   #95
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Léonard: "Niet alle pedopriesters berechten"

Volgens aartsbisschop André-Joseph Léonard is het voor de rechtbank brengen van pedofiele priesters "een soort van wraak". "De berechting van priesters wegens kindermisbruik is niet noodzakelijk het evidente en adequate antwoord", aldus Léonard in het RTBF-programma 'Questions �* la une'.

LEES VERDER

Wanneer gaan die mannetjes eens even hunne kak inhouden? Als iemand ooit door een pedofiele paster die nu 85-jaar is werd misbruikt en die mens wil dat de dader wordt gestraft, dan moet Leonard daar zijn mond over houden! Daar heeft die pipo niks maar dan ook niks over te beslissen.

Geen greintje begrip hebben die smeerlappen zèg! ze willen de slachtoffers "horen", waarom zou een slachtoffer zijn verhaal godverdomme tegen een even smerige paster moeten gaan doen?
circe...

slaapt u s'nachts nog? Want als u hier al zo hard over zit te janken over het gezaag van een ouwe pee die gewoon wat wemelt in conservatisme & beschermende goedpraterij, dan vraag ik me af hoe u zou reageren als u weet dat er een 12 jarige meisje is vastgebonden aan een boom en verkracht in sint-pietersleeuw afgelopen woensdagochtend op weg naar school.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...rs-Leeuw.dhtml

twee weken eerder werd er in een liederkerke ook al een 13jarige tegen een boom gebonden.

Dit is toch al extreem te noemen, wie heeft het hier ooit al eens gedaan vastgebonden aan een boom in het park hé .

En dan stel ik mij vooral de vraag waar het hier eigenlijk om gaat, want ik zie hier nergens threads over die ontwerpen?

Gaat het hier echt om die kinderen? Of gewoon wat kerk-basherij?

Volgens mij kan die Leonard zelfs geen scheet meer laten of iemand hoort er wel een extreme uitspraak in. Maar over werkelijke degoutante gebeurtenissen laat niemand zich horen.
Oud 30 oktober 2010, 10:18   #96
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De kerkgemeenschap is er toch voor alle mensen,of ben ik fout nu,wel ook 85 jarige gaan niet vrijuit !!!
Oud 30 oktober 2010, 10:18   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Gaat het hier echt om die kinderen? Of gewoon wat kerk-basherij?

Volgens mij kan die Leonard zelfs geen scheet meer laten of iemand hoort er wel een extreme uitspraak in. Maar over werkelijke degoutante gebeurtenissen laat niemand zich horen.
Natuurlijk gaat het om een ordinair partijtje "bekladden van de Kerk" (of bij veralgemening: het belachelijk maken van christenen). Mgr. Léonards woorden worden daarom uit de context getrokken, eenzijdig geciteerd en vervolgens wordt een legertje naamkatholieken opgetrommeld om daarover hun gemaakte verontwaardiging over te spuien.

Als er evenwel imams veel zwaardere uitspraken doen over homoseksualiteit e.d. hoor je niemand uit diezelfde hoek. Of hoe het uiteindelijk niet om de inhoud gaat.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:19   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kerkgemeenschap is er toch voor alle mensen,of ben ik fout nu,wel ook 85 jarige gaan niet vrijuit !!!
Ooit gehoord dat wij in een rechtstaat leven waar niemand schuldig tenzij het tegendeel is aangetoond én dat daarenboven de wetten van dit land bepalen dat men niet eeuwig voor een misdaad kan vervolgd worden?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2010, 10:21   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

er is een verschil tussen feitelijkheden en de houding van een kerkleider die meent in deze barre tijden voor zijn kerk nog wat extra olie op het vuur te moeten gooien door zeer conservatieve ongenuanceerde standpunten in te nemen.

Van mij mag de mens zeggen wat hij wil, in deze vind ik zijn mening héél laakbaar.
Verder mag hij van mij verkondigen dat ik geen condoom zou mogen gebruiken, dat ik 'smorgens vijf keer rond mijn living moet lopen en dat ik op zaterdag enkel varkensvlees mag nuttigen.
Geen van die dingen raken mijn koude kleren want ik ben geen katholiek.

Wèl heb ik medeleven met mensen die wèl katholiek zijn (en bijgevolg enige waarde hechten aan de mening én aanwijzingen van de kerkleider) en die zich dus in hun verdediging als slachtoffer geschaad voelen als ze per ongeluk een dader hebben die ondertussen op pensioen is, dan moeten ze maar mondje dicht doen en verder zwijgen zoals ze steeds gedaan hebben, want ocharme die oude peekes toch.
Wel d�*�*r heb ik dus een probleem mee.

Over andere kindermishandelingen, verkrachtingen, pedofiliezaken etc... staat het u vrij om telkens een apart draadje te openen. Ik kan niet alles doen hé makker.

Oud 30 oktober 2010, 10:23   #100
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit gehoord dat wij in een rechtstaat leven waar niemand schuldig tenzij het tegendeel is aangetoond én dat daarenboven de wetten van dit land bepalen dat men niet eeuwig voor een misdaad kan vervolgd worden?
Erg dat jij(wel niet via de kerkfabriek) iemand als slachtoffer veroordeeld als dader,terwijl ik wel slachtoffer ben !!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be