Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Bekijk resultaten enquête: Heeft de Vlaming onderdrukking nodig?
Ja 13 33,33%
Neen 26 66,67%
Aantal stemmers: 39. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2010, 18:49   #81
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Och discobal, hou op met je gezeik. Het ondernemerschap in Vlaanderen staat nog steeds héél wat hoger dan bij de francofonie. De contracten die op de wereldtentoonstelling in Shangai werden afgesloten betreffen bijna allemaal Vlaamse ondernemingen.
Zo wijst de Eurobarometer data van 2007 uit dat slechts 30% van de Belgen, als ze de keuze hadden, zou opteren voor een zelfstandige activiteit; cijfer voor het Vlaamse gewest zijn nog niet beschikbaar. Internationaal gezien scoren we met dit “latent” ondernemerschap bij de laagste van Europa.

http://www.ondernementoday.be/article.php?news_id=2265

ZONDER DANK!

Laatst gewijzigd door globalmedia : 31 oktober 2010 om 18:50.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 18:53   #82
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
Zo wijst de Eurobarometer data van 2007 uit dat slechts 30% van de Belgen, als ze de keuze hadden, zou opteren voor een zelfstandige activiteit; cijfer voor het Vlaamse gewest zijn nog niet beschikbaar. Internationaal gezien scoren we met dit “latent” ondernemerschap bij de laagste van Europa.

ZONDER DANK!
je zegt het zelf.
dus is dat cijfer al waardeloos.
Shadowke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 18:59   #83
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
je zegt het zelf.
dus is dat cijfer al waardeloos.
de prijs van het minst ondernemend land van Europa,hebben ze al

http://workforall.net/Belgi%EB-minst...an-Europa.html
Oud 31 oktober 2010, 20:05   #84
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U weet dat Duitsland nooit degene is die de provocatie uitlokt. Zo was Kaczynski degene die meer zetels wou in het EP vanwege de miljoenen Polen méér die het land gehad zou hebben zonder de oorlog.
De Duitse politiek op de NPD na niet, maar de Bund der Vertriebenen in zekere zin wel.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 20:06   #85
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Duitse politiek op de NPD na niet, maar de Bund der Vertriebenen in zekere zin wel.
Klopt, de NPD is nog een doorn in het oog voor al die Duitsers die de oorlog achter zich willen laten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 20:15   #86
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
De stabielste rijken waren vrij multinationaal.
Dat was in een totaal ander tijdperk dan nu.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 21:24   #87
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht

ZONDER DANK!
Juist, ja, van de "Belgen". Alsof het om één enkel sociologisch en sociaal-economisch homogeen volk gaat. Zolang je niet over een concrete opsplitsing beschikt zegt dit heel weinig of niets. Bovendien, dergelijke enquête zegt niets over de feitelijke toestand, alleen over "mogelijke intenties".
Oud 31 oktober 2010, 21:51   #88
globalmedia
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Juist, ja, van de "Belgen". Alsof het om één enkel sociologisch en sociaal-economisch homogeen volk gaat. Zolang je niet over een concrete opsplitsing beschikt zegt dit heel weinig of niets. Bovendien, dergelijke enquête zegt niets over de feitelijke toestand, alleen over "mogelijke intenties".
ja jongen,leg je er maar bij neer,vlamingen en walen hebben veel meer gemeen wat ook weer uit deze enquete blijkt,dan je jezelf voorhoud,
Oud 31 oktober 2010, 22:33   #89
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Mocht de unie uit elkaar vallen, dan zal België, als dat dan nog bestaat - waarschijnlijk tegen de zin van de Vlamingen - de Zuid-Europese unie toetreden. Ook dit zal een splijtzwam zijn voor de Belgische staat, omdat de goed georganiseerde Vlaming zich een cultureel en economische minderheid zal voelen in een unie van chaoten.
Dáár heb ik ook al over nagedacht, en ik vrees het ergste voor ons wat dit betreft. Het is ook mede daaróm dat ik huiver bij de gedachte van 'de grens tussen Nederland en Vlaanderen is de grens tussen Noord- en Zuid-Europa' of 'Vlamingen zijn gegermaniseerde Gallo-Romeinen'. Gevaarlijke hersenkronkels die Vlamingen mee zouden kunnen slepen in Zuid-Europa en ze zouden allesbehalve bijdragen aan het geluk van de meeste Vlamingen.
Ik heb niets tegen Latino's (trouwens er zijn ook Fransen én Walen die zich meer meten aan Germaanse landen; een minderheid), maar erbij willen horen ? Geenszins hè ?

Te veel Flamandoslaven menen meten zich echter voor�*l aan Frankrijk te moeten meten, omdat het 'zo hoort' bij België. Alles moet ervoor wijken; zelfs Nederland. Ze doen dit zelden uit eigen wil, maar uit 'plichtsbewustzijn'. Hoe die horizon verschuiven naar Germaanse continentale landen ?

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 31 oktober 2010 om 22:57.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 22:34   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oefening is:

Stel de vraag: wat gaan ze doen als ze vrij zijn?
Als 'ze' écht vrij zijn, gaan 'ze' zich volgens mij vooral goed amuseren.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 07:47   #91
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak het verantwoordelijk voor zichzelf. Zelfbeschikking brengt bewustzijn met zich mee.

Met vallen en opstaan wordt het volwassen.

Wat is dat eigenlijk, een 'volwassen' volk, en hoe dient het zich te gedragen om zo te mogen worden genoemd?

Zijn 'de Chinezen' een 'volwassen' volk?

Als ik zie hoe 'ze' met Tibet of Taiwan omspringen, als ik zie met welk enthousiasme 'ze' 'hun' leefmilieu naar de knoppen helpen in de Jacht op de Dollar, als ik zie op welke manier 'ze' reageren op - vaak méér dan terechte - kritiek op 'hun' interpretatie van mensenrechten, ben ik niet geneigd op die vraag met een volmondig 'ja' te antwoorden.

Nochtans kunnen we niet beweren dat de Chinezen niet weten wat 'vallen en opstaan' is.

Iets gelijkaardig geldt voor 'de Amerikanen' (die van de Verenigde Staten).

'Zij' hebben hun zelfbeschikking met een Revolutie in handen gekregen, en wat hebben 'ze' ermee aangevangen? Ja, 'ze' hebben ons van de nazi's bevrijd, 'ze' zijn op de maan gaan wandelen, en 'ze' hebben de dotcom-bubble uitgevonden, maar is dat een teken van volwassenheid?

Misschien moeten 'ze' gewoon nog wat vaker 'vallen en opstaan'?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 1 november 2010 om 07:47.
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 1 november 2010, 22:16   #92
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Maak het verantwoordelijk voor zichzelf. Zelfbeschikking brengt bewustzijn met zich mee.

Met vallen en opstaan wordt het volwassen.
Tenzij het zichzelf niet, maar wel iemand anders bezeert wanneer het valt.
Oud 1 november 2010, 22:18   #93
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft de Vlaming onderdrukking nodig?
Je kan je ook afvragen of onderdrukking niet inherent is aan sociabiliteit.
Oud 1 november 2010, 22:22   #94
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uitblinken op een of andere manier is in Vlaanderen taboe.
Hoezo? Ligt er nu ook al een taboe op pakweg Woestijnvis?
Oud 2 november 2010, 09:57   #95
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Te veel Flamandoslaven menen meten zich echter voor�*l aan Frankrijk te moeten meten, omdat het 'zo hoort' bij België. Alles moet ervoor wijken; zelfs Nederland. Ze doen dit zelden uit eigen wil, maar uit 'plichtsbewustzijn'. Hoe die horizon verschuiven naar Germaanse continentale landen ?
Niet alleen Nederland; voor sommige Vlamingen moet zelfs het Nederlands ervoor wijken. Dat wordt in hun ogen dan 'Vlaams'.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 2 november 2010 om 10:22.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 10:26   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Dáár heb ik ook al over nagedacht, en ik vrees het ergste voor ons wat dit betreft. Het is ook mede daaróm dat ik huiver bij de gedachte van 'de grens tussen Nederland en Vlaanderen is de grens tussen Noord- en Zuid-Europa' of 'Vlamingen zijn gegermaniseerde Gallo-Romeinen'. Gevaarlijke hersenkronkels die Vlamingen mee zouden kunnen slepen in Zuid-Europa en ze zouden allesbehalve bijdragen aan het geluk van de meeste Vlamingen.
Ik heb niets tegen Latino's (trouwens er zijn ook Fransen én Walen die zich meer meten aan Germaanse landen; een minderheid), maar erbij willen horen ? Geenszins hè ?
Ik heb soms het gevoel dat veel Vlamingen zich emotioneel laten meeslepen door Zuid-Europa en de Latijnse culturen omwille van de ervaringen die ze in die landen meegemaakt hebben... als toerist. Economische of politieke samenwerking met die culturen is echter van een totaal andere aard, en dat lijken sommigen wel eens te vergeten. De typisch Latijnse 'laissez-faire, laissez-passer'-mentaliteit staat immers vaak helemaal haaks op de Vlaamse aanpak.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 10:42   #97
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik baseer mij in mijn observaties op andere auxiliary peoples zoals bijvoorbeeld de Esten.
Ests volksbesef is gemaakt rond een afkeer van de Russen. Waardoor dat nu ze onafhankelijk zijn, ze gevangen zitten in een spiraal van russofobie om een nationaal karakter te hebben.
Ik vermoed dat Estse Russofobie , heu, erg begrijpelijk is, gezien de geschiedenis van dat land.
Toch even opmerken dat iemand van Russische origine het heeft over een 1.'auxiliary people' waarvan 2. het 'eigen - volksbesef' enkel en alleen gebaseerd is op zijn ervaringen met 'de grote broer'.
Steekt het u mss dat de Russische kolonisten niet langer de eerste viool spelen in Estland?
Oud 2 november 2010, 13:07   #98
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ik vermoed dat Estse Russofobie , heu, erg begrijpelijk is, gezien de geschiedenis van dat land.
Toch even opmerken dat iemand van Russische origine het heeft over een 1.'auxiliary people' waarvan 2. het 'eigen - volksbesef' enkel en alleen gebaseerd is op zijn ervaringen met 'de grote broer'.
Steekt het u mss dat de Russische kolonisten niet langer de eerste viool spelen in Estland?
Ah, de Voelende Volksnationalist heeft gesproken.

De Esten hadden zonder de processen van de Russische aristokratie die sterk leken op het cultuurflamingantisme van weleer hier, waarbij de Franstaligen eens naar die leuke flaminkskes gingen kijken, amper iets van eigen cultuur gehad. En ze moeten verdomd dankbaar zijn aan Lenin die het toeliet dat het een eigen natie werd. Het zou anders verlopen kunnen hebben en dan waren ze gewoon een Russische provincie.

Dat had misschien beter geweest. De Duitse baronnen daar waarschuwden de Russische aristokratie om die boerenpummels niet teveel te verheffen. Het kon slecht uitdraaien, zeiden ze.

Heel dat Westers gedoe over Rusland die alle volkeren zat te onderdrukken is zo onwaar als iets. Veel volkeren, die voordien amper geschrift kenden, werden kunstmatig verheven. Er werd heel veel geld geinvesteerd in de creatie van locale elites. Poezie, dans, kunst werd gestimuleerd. Onderwijs in eigen taal werd gestructureerd en geinstitutionaliseerd. Ook was het doorgaans onmogelijk als Rus om in't bestuur te komen van de deelrepublieken. Om over de quota in't hoger onderwijs niet te spreken.

Nee, die mythes dat Rusland alles en iedereen heeft zitten onderdrukken zijn pertinent onwaar. Raadpleeg gerust andere bronnen dan die van de Koude Oorlog.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 14:11   #99
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Een Russische kennis van me (géén communist, integendeel) die de helft van zijn middelbaar in de Sovjet-Unie heeft afgelegd (waarvan het onderricht van geheel hoger niveau was dan in Vlaanderen, naar wat hij beweerde), heeft me eens verteld dat de gemiddelde Balt erg primitief Russisch sprak. Ze stonden bekend om hun onkunde van de grootste taal van de Unie, in tegenstelling tot andere volkeren zoals de Tataren, de Oezbeken, de Armeniërs, enz...

Alsof men niet echt (toch niet hardhandig) de moeite deed de mensen te assimileren, in tegenstelling tot wat men pleegt te beweren.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 2 november 2010 om 14:17.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 november 2010, 14:12   #100
Flanelcondoom
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Hoezo? Ligt er nu ook al een taboe op pakweg Woestijnvis?
Woestijnvisproducties bevatten meestal typisch Vlaamse hoho-humor.
Flanelcondoom is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be