Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 13:43   #81
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
* beseft net dat de grootste varkens en halve criminelen uit zijn studententijd uit de kleinste boerengatjes kwamen *
en geneeskunde studeerden

ben er eens zo ene terug tegengekomen tijdens ne wacht, dat was lachen

hij herkende mij niet meer, ikke: 'de laatste keer dat ik u zag stond gij met uwe labojas aan en uw broek af op een tafel in café Beveren'

hij trok ongeveer bleek weg

ikke: 'gene paniek, da's al nen tijd geleden ze'

edit: nu ik erover denk, dat moet de nachtmerrie van al de doktoors zijn

Laatst gewijzigd door Anna List : 5 november 2010 om 13:46.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:46   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Soit, om even serieus te blijven.

Vroeger gebeurden die zaken ook allemaal maar alleen niet in zo een gecontroleerde setting als de NOXX. Vroeger waren er 14 jarige meisjes die met hun broek tot op hun enkels achter de kerk stonden, nu hebben ze de broek niet meer aan en gebeurt het in de toiletten. We kunnen dit alleen toejuichen want zo moeten de jongens tenminste hun hand niet meer in alle mogelijke posities wringen om in die onderbroek te geraken met allerhande polsblessures als gevolg.

Om te besluiten, serieus blijven blijkt moeilijk in dit topic.
Dat is ook logisch. Aan de ene kant vinden we het als volwassene stuitend om onze potentiële dochter daar vermomd als kindhoer te staan draaien met hun gat. Maar tegelijk weten we dat we als tiener onze ouders de oren van de kop zouden gezaagd hebben om toch maar in de buurt van diezelfde kindhoeren te gaan rondhangen. Als we zelf nog 14 waren, dan zouden die fris-feesten - bij gebrek aan een goede Nederlandse variant - 'pure awesome' geweest zijn.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:47   #83
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Dat was dan misschien weer een opluchting
Oud 5 november 2010, 13:48   #84
freespirit
Minister-President

freespirit's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hieraan zie je dus effectief hoe beperkt je kennis is.

- Op scoutsfuiven wordt veel meer gevochten als in discotheken.
- Op scoutsfuiven is de verantwoordelijke in een aanzienlijk aantal gevallen een persoon die net pas meerderjarig is, zichzelf ook wil amuseren en in in een aanzienlijk aantal gevallen zelf zat is. In discotheken heb je professionele medewerkers rondlopen die gebonden zijn aan wetteljike bepalingen ivm dronkenschap & veiligheid.
- Op scoutsfuiven lopen er een heel deel wanna-be pedo's rond. Oudere leiders/leidsters die azen op al te jonge leden.
- Er gaat meer drugs rond binnen scoutsmuren als binnen discotheken.
- Wegens de "democratische prijzen" wordt er ok talloze malen méér gedronken op scouts (mét goedkeuring van de ouders) dan in discotheken. Je zat drinken in een disco is voor en minderjarige onbetaalbaar.
U heeft het wel over een hele 'grellige' scouts. Baseert u bovenstaande uitlatingen op iets ? OK, de drank is er goedkoper omdat scoutsmensen of jeugdhuizen nu eenmaal mindere geldwolven zijn dan dure en trendy dancings. Maar dat heeft niets met ethiek naar die jongeren toe te maken. Je zou je trouwens verbazen hoeveel geld sommige koters van hun ouders meekrijgen om een nachtje te gaan stappen in een dancing. En ook op die frisfuiven moeten de colaatjes en fristikes betaald worden, en wel heel duur ! Wat drugs betreft, sommige scouts paffen eens een jointje teveel, maar daar ga je niet dood van. Van de chemische troep in de dancings echter mogelijk wel ! Als er eens in jeugdhuizen of op chirofuiven gevochten wordt, dan zijn het meestal externe boelzoekers die de oorzaak zijn. Zoals de allochtone medejeugd afgelopen weekend in Zelzate.

Dat van die wannabe pedo's zijn echt wel indianenverhalen. Het is onvermijdelijk dat dit ergens wel eens gebeurd, maar de jongeren worden de dag van vandaag met veel grotere gevaren geconfronteerd. U bent zo iemand die ik in een vorige post heb omschreven als het soort mensen dat achter elke boom in het park een pedo meent te herkennen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:51   #85
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
* beseft net dat de grootste varkens en halve criminelen uit zijn studententijd uit de kleinste boerengatjes kwamen *
Ja wat wilt ge nu, ...

Als er gevochten werd was dat inderdaad op van die boere fuiven, ik heb maar een keer meegemaakt eigenlijk dat er in een dancing gevochten werd, en dat waren dan eigenlijk de portiers die een of andere zate kloot hadden buiten gesmeten.

Ja ge kon daar zuipen tot en met, maar van zodra het te gortig werd buiten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:52   #86
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en geneeskunde studeerden

ben er eens zo ene terug tegengekomen tijdens ne wacht, dat was lachen

hij herkende mij niet meer, ikke: 'de laatste keer dat ik u zag stond gij met uwe labojas aan en uw broek af op een tafel in café Beveren'

hij trok ongeveer bleek weg

edit: nu ik erover denk, dat moet de nachtmerrie van al de doktoors zijn

Breekt mij den bek niet open over sommige verpleegsters jong...
Oud 5 november 2010, 13:54   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was dan misschien weer een opluchting
Voor hetzelfde geld had m 2 uur daarvoor ook ergens met zijn broek af gestaan...
Oud 5 november 2010, 13:58   #88
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zou kunnen.
In eigen ervaring: 100% zeker. Het idee rond nultolerantie in bepaalde gemeente(s) is ook net ingegeven door geweld op scoutsfuiven.

Citaat:
Eens die fris-feesten wat bekender worden gaan de pedo's als een mot naar vlam daar rondhangen in de auto.
Onmogelijk, disco's hebben permanentie op de parking. Mensen in auto's worden verzocht ergens anders te gaan staan.

Citaat:
Dat is zever
Nope. Scouts kunnen gewoon goed zwijgen. "Scoutswoord" of hoe het ook noemt. De gemiddelde scout kan qua zuipen en smoren de gemiddelde militair aan.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 13:58   #89
Bovenbuur

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Hieraan zie je dus effectief hoe beperkt je kennis is.
Ah, dan zal ik mijn scoutingkennis eens bijdragen.
Citaat:
- Op scoutsfuiven wordt veel meer gevochten als in discotheken.
- Op scoutsfuiven is de verantwoordelijke in een aanzienlijk aantal gevallen een persoon die net pas meerderjarig is, zichzelf ook wil amuseren en in in een aanzienlijk aantal gevallen zelf zat is. In discotheken heb je professionele medewerkers rondlopen die gebonden zijn aan wetteljike bepalingen ivm dronkenschap & veiligheid.
Op scoutingfeesten kennen meer mensen elkaar, en vaak zat ontstaan er inderdaad ruzies. De hoofdverantwoordelijken zijn meestal oudere leden met ervaring en bovendien doet de gehele "thuisgroep" vaak enigzins rustigaan met drank. Als het uit de hand loopt heb je daardoor al gauw een man of tien er tussen staan die beduidend beter bij kennis zijn dan de dronken aap die ruzie zoekt. Bovendienis het handig bij het opruimen als het hele zootje niet buiten ligt te kotsen.
Citaat:
- Op scoutsfuiven lopen er een heel deel wanna-be pedo's rond. Oudere leiders/leidsters die azen op al te jonge leden.
Hoewel ik niet ontken dat feesten waar jonge mensen komen een aantrekkingskracht hebben op mensen die jonge mensen zoeken word dit binnen de scouting veel beter in de gaten gehouden dan in een omgeving waar niet iedereen elkaar kent. Leiders met pedo-neigingen hebben meestal een nogal korte scoutingcarriere voor ze op de zwarte lijst belanden. Mensen die niet bij de scouting horen komen er uberhaubt al niet in.
Citaat:
- Er gaat meer drugs rond binnen scoutsmuren als binnen discotheken.
Dat kan heel goed kloppen. We zijn meestal niet zo flauw dat we alles en iedereen kapot gaan lopen controleren. Wel blijft het in mijn ervaring meestal beperkt tot hier en daar een jointje, het zijn toch geen echte drugsfeesten hoor.
Citaat:
- Wegens de "democratische prijzen" wordt er ok talloze malen méér gedronken op scouts (mét goedkeuring van de ouders) dan in discotheken. Je zat drinken in een disco is voor en minderjarige onbetaalbaar.
Scoutingfeesten waar drank word geschonken kom je voor je zestiende niet in. Ik ga niet beweren dat er niet hier en daar een 15-jarige mee mag, maar de feesten voor die van 12 zijn toch echt geheel zonder drank, ook de leiding blijft dan nuchter. En je zegt zelf al dat er veel word gedronken met goedkeuring van de ouders. Vooral bij de jongeren (denk 16, 17 jaar) worden er vaak afspraken gemaakt over beperkte bierconsumptie, twee bier per avond ofzo. Maar als ouders het goed vinden dat ze zich klem zuipen is het goed toch? Of hebben ouders niks meer te zeggen over hun kinderen? Stiekem is de scouting nog best betuttelend wat dat betreft. Het is echt geen spuit- en slikfestijn voor 12 jaar en jonger hoor, zoals jij lijkt te denken.
Oud 5 november 2010, 14:00   #90
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Breekt mij den bek niet open over sommige verpleegsters jong...
Tegenwoordig zijn die saai.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:02   #91
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
U heeft het wel over een hele 'grellige' scouts. Baseert u bovenstaande uitlatingen op iets ? OK, de drank is er goedkoper omdat scoutsmensen of jeugdhuizen nu eenmaal mindere geldwolven zijn dan dure en trendy dancings. Maar dat heeft niets met ethiek naar die jongeren toe te maken. Je zou je trouwens verbazen hoeveel geld sommige koters van hun ouders meekrijgen om een nachtje te gaan stappen in een dancing. En ook op die frisfuiven moeten de colaatjes en fristikes betaald worden, en wel heel duur ! Wat drugs betreft, sommige scouts paffen eens een jointje teveel, maar daar ga je niet dood van. Van de chemische troep in de dancings echter mogelijk wel ! Als er eens in jeugdhuizen of op chirofuiven gevochten wordt, dan zijn het meestal externe boelzoekers die de oorzaak zijn. Zoals de allochtone medejeugd afgelopen weekend in Zelzate.

Dat van die wannabe pedo's zijn echt wel indianenverhalen. Het is onvermijdelijk dat dit ergens wel eens gebeurd, maar de jongeren worden de dag van vandaag met veel grotere gevaren geconfronteerd. U bent zo iemand die ik in een vorige post heb omschreven als het soort mensen dat achter elke boom in het park een pedo meent te herkennen.

Die chemische troep is helemaal niet aanwezig op die FRIS fuiven en ik denk niet dat er al extreem veel doden gevallen zijn door een overdosis tongdraaien, tetteke ros of vingeren. Misschien dat je je vinger kan breken wegens gebrek aan ervaring of een tongverrekking kan oplopen, maar veel meer zal het toch niet zijn.

Vroeger liepen kinderen verkleed als wonderwomen of whatever, nu lopen ze rond als Lady gaga. Who cares zeg.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:02   #92
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
U bent zo iemand die ik in een vorige post heb omschreven als het soort mensen dat achter elke boom in het park een pedo meent te herkennen.
Dit doet me denken aan mijn vakantie in Hongarije. Daar werden we zowat gestalkt door een hele "creepy" gozer, echt zo'n vies ventje dat met een zonnebril op naar alle vrouwen loopt te gluren, bijpassende kleding, kale kop, het hele plaatje. Hij gedroeg zich zelfs enigzins stoned, leek niet helemaal in contact te zijn met de rest van de wereld. Uiteindelijk bleek dat het de security guard van de naastliggende rommelmarkt was.
Oud 5 november 2010, 14:04   #93
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat vonden wij ook een leuk spelletje op de jongensgang van het vakantiekamp. Net als zien wie de 'grootste' heeft, om het verste plassen of naar de meisjeskamers sluipen en daar wat belachelijk doen. Allemaal niets mis mee. Lichamelijke 'ontdekkingen' horen immers bij het opgroeien. Maar in de gepaste 'setting', niet op de dansvloer van de Noxx.
Dat vind ik dan weer getuigen van een vreemde dubbele moraal. In de setting van een kinderkamp is het blijkbaar aanvaardbaar om allerlei zaken met elkaars fluit uit te halen, maar schaarsgeklede snolletjes in de Noxx zijn bah.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:06   #94
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
Het is echt geen spuit- en slikfestijn voor 12 jaar en jonger hoor, zoals jij lijkt te denken.
Mijn scoutperiode qua leeftijd is over, dus misschien dat er inderdaad een aantal maatregelen zijn genomen maar de dingen die ik zag toen ik de juiste leeftijd had hebben mij simpelweg gedegouteerd.
Citaat:
U bent zo iemand die ik in een vorige post heb omschreven als het soort mensen dat achter elke boom in het park een pedo meent te herkennen.
Idem, het kan liggen dat ik een slechte generatie of regio van scouts heb mogen aanschouwen. Maar het beter praten van scouts tov disco's gaat er bij mij niet in.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 5 november 2010 om 14:09.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:07   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Tegenwoordig zijn die saai.
Toen niet ze ...
Oud 5 november 2010, 14:09   #96
Andy
Minister-President

Andy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja wat wilt ge nu, ...

Als er gevochten werd was dat inderdaad op van die boere fuiven, ik heb maar een keer meegemaakt eigenlijk dat er in een dancing gevochten werd, en dat waren dan eigenlijk de portiers die een of andere zate kloot hadden buiten gesmeten.

Ja ge kon daar zuipen tot en met, maar van zodra het te gortig werd buiten.
Nooit in dancings geweest. En om de een of andere reden spreekt het me ook niet aan. Tentfuiven en jeugdhuizen waren voor mij de standaard.

(Al bij al zijn die idd wellicht een beetje gevaarlijker op vlak van alcoholisme dan dancings. In een discotheek laat men het wellicht minder snel dan op een festivalletje toe dat je ligt te slapen voor de stereo.)

Laatst gewijzigd door Andy : 5 november 2010 om 14:12.
Andy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:09   #97
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Die chemische troep is helemaal niet aanwezig op die FRIS fuiven en ik denk niet dat er al extreem veel doden gevallen zijn door een overdosis tongdraaien, tetteke ros of vingeren. Misschien dat je je vinger kan breken wegens gebrek aan ervaring of een tongverrekking kan oplopen, maar veel meer zal het toch niet zijn.

Vroeger liepen kinderen verkleed als wonderwomen of whatever, nu lopen ze rond als Lady gaga. Who cares zeg.
Ja da tongdraaien ge moet wel zorgen dat ze op tijd eens kan ademen anders kust ge ze een hersenbeschadeging ...
Oud 5 november 2010, 14:12   #98
Bovenbuur

Standaard

En dat gedoe over dat vroeger de jeugd zoveel onschuldiger was word al generaties geroepen, en slaat nog steeds nergens op. Waar ter wereld je nou gaat kijken, of het nou taboe is of toegestaan, of het in het westen is of in de Afrikaanse bush, overal worden er dingen ontdekt in de pubertijd. Het hoort er allemaal bij. Zodra de meisjes naar de jongens beginnen te kijken gaan ze proberen er leuk uit te zien. Degene die hard roepen dat ze er als snollen uit zien balen misschien wat dat ze er zelf te oud voor zijn geworden, maar geloof me, toen u zestien was zagen ze er niet veel erger uit.

Ik betrap me zelf ook op een veranderende visie hoor. Toen ik 12 was was ik een hele vent, bijna volwassen, in mijn ogen dan. Nu zijn de 12-jarigen echt nog kinderen. En wanneer ik 50 ben zijn die studenten ook allemaal compleet onvolwassen en onverantwoordelijk. Dat kan ik mezelf nu alvast verzekeren. Maar dat zegt een stuk meer over mij dan over de wereld...
Oud 5 november 2010, 14:14   #99
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit in dancings geweest. En om de een of andere reden spreekt het me ook niet aan. Tentfuiven en jeugdhuizen waar voor mij de standaard.

(Al bij al zijn die idd wellicht een beetje gevaarlijker op vlak van alcoholisme dan dancings, maar goed. In een discotheek laat men het wellicht niet toe dat je ligt te slapen voor de stereo van een festivalletje.)
Dan vliegt ge in de meeste gevallen inderdaad ook buiten ...

Ik heb zo ooit eens ene schijtezat in zo een tent zien staan, t licht was volledig uit en die stond te bijzen op zijn benen...

Het ex lief van mijne maat, heeft met die gast zijn kloten staan spelen niet gewoon... Uiteindelijk hebben ze die ook weggehaald anders was m gewoon omver gevallen...

Dat waren eigenlijk 3 echte sletten die grieten, ... de 4` was een brave, maar die 3 andere, amaai mijn kloten, ... wel goe mee gelachen dat wel.
Oud 5 november 2010, 14:16   #100
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toen niet ze ...
Hoewel die van de OK duidelijk lieten verstaan dat ze mannen zochten.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be