![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Alles gewoon...Wat er bij jou niet inwilt is dat we hier in Europa onmogelijk alle menselijk leed kunnen verzorgen, en alle gelukzoekers binnenlaten. Natuurlijk zou ik in de plaats van een straatarme Afrikaan ook mijn kans wagen, ik verwijt dat niet aan die mensen. Maar we moeten gewoon beletten dat ze allemaal binnenstromen en blijven binnenstromen, anders gaan we er allemaal aan. Zo zit dat.
Nu, eventueel kunnen we af en toe uitzonderingen maken voor buitengewoon verdienstelijke mensen, alhoewel die mischien toch beter in hun eigen land hun landgenoten helpen om het land op te bouwen. Als alle intelligente, geschoolde en talentueuze mensen uit Afrika wegtrekken, wat blijft er dan over ginder ? De domsten , zwaksten, de minst moedige, én de diktators die hen uitbuiten, met hun gewapende privémilitie's, ook wel eens " regulier leger " of " rebellen " genoemd... En als het de ongeschoolden zijn die naar hier komen, die kunnen niet meedraaien in onze samenleving, die kennen niets van wat wij hier nodig hebben in de arbeidswereld, dus die gaan hier werkloos zijn, en 9 op 10 in de misdaad belanden, of als landloper eindigen. Die mogen dus ook wegblijven. Laatst gewijzigd door den dinges : 14 november 2010 om 00:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En paar weken hier en paar maanden daar. Je moet mij dus niet vertellen hoe het er op andere plaatsen aan toegaat. Maar zoals je zelf post, het zijn vaak mensen die geslaagd zijn in hun eigen land die naar hier komen. En de problemen daar zijn vaak heel eenvoudig, maar ook heel achterlijk. En het is niet aan ons om iedereen die problemen heeft met zijn buurman hier op te vangen en hier een gratis leven te bezorgen. Dat ze in die streken eerst eens zelf leren wat menselijkheid en respect inhoud. En de bedragen die worden uitgegeven aan opvang van asielzoekers kan je gewoon opvragen bij de ocmw's, fedasil en het ministerie van vreemdelingen zaken en justitie. En hoeveel % zij uitmaken van het BNP is onbelangrijk, het zijn de reële cijfers die belangrijk zijn. En die liggen hoog, zelfs heel hoog. Als België die uitgaven zou stoppen, dan moet de regering zelfs niet meer opzoek naar besparingen, maar heeft ze haar 20 miljard direct gevonden. En ja, België benadeelt autochtone Belgen en Europeanen tegenover allochtone Europeanen en asielzoekers. Ik kan je daar zelfs een voorbeeld van geven, een weduwnaar vader van 3 kinderen, die zijn werk verloor omdat hij voor zijn kinderen moest zorgen en niet langer in staat was de rekeningen te betalen, welke daarvoor van twee inkomsten werden betaald, verloor alles. Hij stapt naar het OCMW om hulp te vragen, en kreeg daar te horen dat hij op een wachtlijst kwam te staan. Gelukkig mocht hijin het buitenverblijf van familie gaan wonen, dat in zijn eigen gemeente lag. Maar hij kreeg wel direct een kaart om naar de voedselbank te kunnen gaan. De man stapte naar de voedselbank en kreeg daar te horen dat hij zich maar moest laten vertegenwoordigen door een vrouw, of anders niet welkom was, want zijn aanwezigheid was storend voor de allochtone vrouwen die stonden aan te schuiven. Het probleem werd opgelost door allochtone buurjongeren, die hem vergezelden naar de voedselbank om hem de weg te tonen. Toen die naar binnenstapte om de zaak even te regelen, waren er plots geen problemen meer. Om nog nutsvoorzieningen te kunnen hebben, moest alles op naamvan derde, want hij kreeg gewoon geen gas of elektriciteit meer van de sociale leveranciers, want hij had een schuld van 1500€ ( alles samen) bij hen openstaan. Die eerst volledig moest afbetaald zijn, voor hij nog gas of stroom kreeg. Na een periode van 3 jaar was hij er terug bovenop en kon hij terug op eigen benen gaan staan. Het ocmw dat hem na enkele maanden was gaan helpen, was daarna zo vriendelijk om hem te verkondingen dat hij de woning waar hij woonde moest verlaten, en ergens iets moest gaan huren, want dat hij nu lang genoeg gratis onderdak had genoten en zij die woning nu nodig hadden om andere mensen in te huisvestigen. Ik kan je verzekeren dat die man zich een hartinfarct verschoot, van het feit dat het ocmw hem met zijn kinderen op straat zette en uit de woning van zijn achterneef joeg, dit terwijl die achterneef hem pas de woning had aangeboden als verblijfplaats voor de rest van zijn leven en zijn kinderen de testamentaire erfgenamen van zijn achterneef waren geworden, daar deze zelf geen kinderen en/of andere erfgenamen heeft. En die achterneef reeds enkele woning goedkoop verhuurde aan het ocmw en waar enkel asielzoekers in gehuisvestigd zijn. Nu dit verhaal heb ik van heel dicht bij meegemaakt, daar beide mannen directe neven van mij zijn en ik de link tussen hen beide was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
2) nu moet je beargumenteren waarom we nog geen 1% (zelfs niet de 0,7%) van ons BNP geven aan ontwikkelingshulp. We weten nochtans echt wel dat er armoede is in afrika. 3) nu miet je verklaren waarom nog niet 1 op de 3 mensen gisteren 11.11.11 steunde. 4) en verklaren waarom bijna 90% van de forummers in deze thread taalgebruik en stellingen formuleren die duidelijk een gebrek aan empathie en solidariteit vertonen. Dus ja, mijn verklaring (hebzucht met gebrek aan solidariteit) blijft stukken eenvoudiger, en volgens Ockhams scheermes...
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Maar serieus nu, wat wil je nu eigenlijk zeggen. Dat alle Iraniers gevaarlijk zijn? Dat alle Iraniers die in St Truiden wonen gevaarlijk zijn? Citaat:
En als je het verhaal van Bruce Cerew hoort, zul je aar ook nog meer over begrijpen. Citaat:
Je ziet toch het verschil tussen die twee, hoop ik. Je kunt onmogelijk hard maken dat alle Iraniers luie profiterende criminele liegende mensen zijn. Dat kun je echt niet hard maken. Je weet dat zelf ook heel goed. Zo'n joekel van een oververalgemenisering en stereotypering, dat kun zelfs jij doorzien. En nog een belangrijk punt: je weet waarschijnlijk dat criminaliteitscijfer bij allochtonen hoger is dan bij autochtonen. Welnu, je kunt onmogelijk hard maken dat dat in hun genen zit (er is niet zoiets als een marokaans criminaliteitsgen). Het is dus bepaald door de omstandigheden. We weten ook dat als je blanke mensen in een gelijkaardige situatie zou plaatsen, hun crimineel gedrag ook even sterk zou toenemen. Dus de omgeving heeft een sterke invloed op die criminaliteit. Welnu, wat betreft de allochtonen creëren WIJ die omgeving. Met andere woorden: wij creëren eigenlijk de ideale omstandigheden om van allochtonen criminelen te maken. Als je ziet hoeveel racisme wij tentoonspreiden. Men zou van minder crimineel gedrag gaan vertonen... Dus die allochtonen zijn niet zo schuldig aan hun crimineel gedrag: WIJ zijn dat! Dat kunnen we ook hard maken; hebben we ook al veel bewijsmateriaal voor.
![]() |
![]() |
#86 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() We zouden dat omdat dat het goede is. We moeten solidair zijn en blijven, tot in de eeuwigheid. We moeten streven naar rechtvaardigheid, enn nooit daarmee stoppen. Zo simpel is dat. Dat zijn basisaxioma's, valt niet verder over te discussieren.
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
En ondertussen kunnen we de grenzen nog ietsje meer open zetten: we hebben nog wel wat potentieel, we kunnen nog wel wat gastvrijheid geven. We zijn nog niet op. Ik weet dat, want ik zie dat we nog luxe kunnen consumeren. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik heb sterke vermoedens dat je onze samenleving beperkt tot europa, en dat zou discriminatie zijn.
![]() |
![]() |
#89 | ||||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
2) en zeker als wij (rijke landen) medeverantwoordelijk zijn voor die ellende en ruzies met buurmannen. Jawel, het zijn WIJ die olie gebruiken van conflictgebieden, WIJ die producten kopen van kinderarbeid en slavernij, WIJ die zeldzame mineralen gebruiken die komen van conflictgebieden,... Dus WIJ moeten stoppen met ruzie te stoken, en wij moeten de slachtoffers helpen. Dus we moeten fair trade kopen, heel veel dingen boycotten (heel veel multinationals schenden rechten in arme landen en dragen bij aan conflicten aldaar) Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En nog een belangrijke simpele vaststelling: ik mag in frankrijk gaan wonen, dus een fransman mag hier in leuven gaan wonen. En ik mag ook in Leuven gaan wonen. En een vogeltje mag ook in Leuven nestelen. Welnu, als ik en een fransman en een vogel in leuven mogen wonen, dan zou iedereen dat moeten mogen (zolang er plek is). dus als ik, de fransman en de vogel in leuven mogen gaan wonen, mag een Irakees dat ook.
En ik en die fransman mogen niet crimineel doen, dus die irakees mag dat ook niet. En ik en die fransman krijgen bepaalde rechten, dus die irakees ook. Opnieuw kunnen we hier eigenlijk gewoon Rawls' sluier der onwetendheid gebruiken. Dus zijn theory of justice. Je moest maar eens geboren worden als Irakees die in Leuven zou willen wonen, wat voor samenleving zou je dan willen? Een samenleving waarin je daarbij verhindert wordt om in Leuven te gaan wonen, gewoon omwille van je land van herkomst? Zoiets zou je rationeel gezien niet willen...
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Voor de rest zit u grandioos met serieuze belangenconflicten hoor , uw idee over vrije migratie en dergelijke druist op termijn zwaar in tegen wat u als uithangbord hebt , namelijk de natuur ... U droomt niet meer of minder dan de natuur naar uw hand zetten, u doet het onder het motto "menselijkheid"(in uw ogen toch) , maar 't komt er op neer dat u evengoed alles aanpast naar uw visie ... Ge moet er is over peinzen ... Ik zie uw metropolissen der al staan ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af waarom je het woordje "hier" erbij moest zetten... Citaat:
Citaat:
En we mogen natuur naar onze hand zetten, zolang dat geen bedreiging is voor bv biodiversiteit en het basisrecht van levende wezens enzo...
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door den dinges : 14 november 2010 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() Volgens mij is dat niet het goede. Uw definitie van het goede is de mijne niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat men nogal streng is heeft men waarschijnlijk te danken aan al wie er misbruik probeert van te maken Citaat:
Hoeveel zou het bedragen wanneer alle kosten die hier aan de opvang besteed Word daar bij geteld worden ? Uiteraard gaan er hier nogal wat hun goedbetaalt postje vertiesen. Citaat:
Citaat:
En ja, ook die komt onder druk te staan door de misbruiken die ervan gemaakt worden. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() dat is wel gemakkelijk gezegd, maar kan ik ook omdraaien: men zou dat ook tegen jou kunnen zeggen. Belangrijk is dat als men zoiets zegt, men daar sterke argumenten voor kan aanhalen. En ik betwijfel dat je dat kunt.
![]() |
#100 | ||||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als ik naar Leuven mag verhuizen, gaat men toch ook niet onderzoeken of ik mogelijks crimineel verleden heb? En als ze er toch naar vragen, tja, dan kan ik toch evengoed liegen en zeggen dat ik braaf ben? Wat wel dwars zit, is dat die asielzoekers veel schrik hebben om teruggestuurd te worden, ze hebben veel angsten, ze lijden aan post-traumatisch stresssyndroom, hebben daardoor veel wantrouwen. En daardoor zijn ze niet zo open en communicatief. Maar dat weten we, en dat sturen we er gewoon sociaal werkers op af die kennis hebben van PTSS en die empathie kunnen geven en die cursus geweldloze communicatie hebben gevolgd enzo. En ja sommigen di PTSS hebben kunnen soms nogal paniekerig reageren, maar ook daar kunnen we als samenleving begrip voor hebben en mee leren leven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tijdens mijn tienjarig engagement ben ik nauw betrokken geweest bij ongeveer een 30-tal organisaties. Wel, van geen enkele ben ik tot de conclusie gekomen dat ze gemiddeld genomen neutraal of slecht werk leveren. Integendeel zelfs, ik ben vaak aangenaam verrast van hun professionaliteit enzo. Ik stel dus ook vast dat die wantrouwigen weinig echt moeite doen om te zien of hun wantrouwen echt wel gegrond is. Want als hun wantrouwen ongegrond zou zijn, dan is dat erg schadelijk. Dus voor men 11.11.11 wantrouwt moet men daar bijzonder sterke bewijsstukken voor hebben. Dan moeten ze aangeven wat 111111 allemaal fout doet, waar ze onrechtvaardig zijn. Ik wed dat niemand die heeft. En ik ben daar vrij goed geplaatst voor, want ik zie tamelijk snel onrechtvaardige of immorele dingen. Van zowat al die 30 organisaties heb ik fouten gezien (en het hen gemeld). Ik ben dus niet blind voor hun fouten, niet blind voor interne kritiek. Voor 11.11.11 bv dat ze bepaalde kweek van dieren (cavias) promoten (dus schending van dierenrechten), terwijl vermoedelijk plantaardige alternatieven ook mogelijk zouden zijn. Maar dat zijn dus allemaal voorbeelden die niet leiden tot een algeheel wantrouwen en afkeer voor steun aan die organisaties. Dus ik denk dat ik hier wel goed over nagedacht heb, en mijn stellingen kan onderbouwen. Dus dat vermeende wantrouwen van die 2/3 van de mensen die geen geld schonken, is ongegrond. Ik durf te wedden dat niemand van hen hun wantrouwen zou kunnen rechtvaardigen. Citaat:
![]() |