![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
Bekijk resultaten enquête: Banken zetten klanten onder druk | |||
Ik ben het eens met die maatregel |
![]() ![]() ![]() |
10 | 71,43% |
Ik wil dat alles blijft zoals het is |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Ik wil minstens 1 jaar uitstel |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik heb al meer dan 100 valable argumenten gepost, jij hebt alleen kritiek en een lack aan denkvermogen zoals patrick. That's it. Je opmerking van spacepowers is alleen al het bewijs dat je niet snapt waarover eht gaat. Heb nog nooit gezegd dat het iets met space en powers te maken heeft. LOL Edit: serieus, je opmerking doet me echt lachen. waarom zit ik eigenlijk moeite te doen om iets uit te leggen als je niet eens het verschil kent tussen economische veranderingen en spacepowers. HAHA! Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Staatssecretaris
|
![]() 3 docu's gezien en nu denken dat je het evangelie in handen hebt.
![]() Kan bijna de seconden pinpointen waar je bepaalde argumenten uit haalt. Ongeveer niets van je posts of je argumenten is ontopic. punt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hier heb je ook gelijk. Deels dan toch. Het is indirect on topic. Mijn antwoord voor de on topic thema: Goed idee voor dit monetair systeem. Hoe meer mensen ze tegen hun kar rijden, hoe meer mensen zich tegen hen gaan keren en hoe sneller ze beginnen na te denken. Prachtig idee Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 15:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Jij stelt dat kinderen graag delen en onbaatzuchtig tewerk gaan, maar zowat iedereen hier die kinderen heeft of met kinderen in contact komt, zal je het tegenovergestelde zeggen. Een beetje lacherig doen over wat ik zeg, is geen argumentatie. Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#86 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
http://sync.nl/lichtstraal-wordt-mat...r-lichtstraal/ http://www.scientias.nl/wetenschappe...chterbij/15629 http://www.detechnologiekrant.nl/00/...rplaatsen.html ![]() OHHH een zeer mooie tekst in het Duits!! http://www.heise.de/newsticker/meldu...rie-49624.html Het kan goed zijn dat jij een hogere formele kennis hebt dan mij, maar je maakt je in elk onderdeel van deze discussie zelf belachelijk! Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 16:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Bekijk de laatste 'Vranckx' eens, ter illustratie.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 16 november 2010 om 17:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() http://www.deredactie.be/permalink/1.904629
Ik vind overigens wel dat je een interessante visie hebt, maar: 1. ik denk wel dat er genoeg tijd, middelen, arbeid etc. zijn om iedereen in zijn basisbehoeften te voorzien, maar dat betekent niet dat er genoeg voorhanden is om te spreken van een oneindige overvloed. Het menselijk verlangen is allicht oneindig. Daarin heeft Patrick zeker gelijk: Citaat:
3. Patrick heeft ook gelijk dat arbeid altijd zal bestaan. Daar kan je nu eenmaal niet naast. En in wezen heeft jouw punt weinig te maken met hoe het monetaire systeem er nu uitziet. Dat mensen kunnen lenen is geenszins iets inherent slecht, en een regulering om mensen tegen zichzelf te beschermen is dat ook niet meteen. Tijdsvoorkeur, weet je wel. Wanneer iemand middelen ter beschikking heeft die hij nu niet meteen nodig heeft, kan hij die toch tegen interest uitlenen aan iemand die die middelen nu niet heeft en ze liever nu dan over 10 jaar gebruikt? Al moet ik toegeven dat het huidige monetaire systeem maar een dubieuze vorm van lenen inhoudt, omwille van die fractional reserve banking.
Tout va bien. Laatst gewijzigd door Pølle : 16 november 2010 om 17:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 17:55. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Gouverneur
|
![]() Op dit moment pompen ze meer en meer geld in het systeem wat de waarde doet verlagen van het geld. Als de waarde, dus de hoeveelheid geld in het systeem hetzelfde is, dan wordt de waarde van het product bepaald door de hoeveelheid van het product. Dus grotere vraag product, hogere prijs. Dan zijn we in ieder geval al van die fluctuaties af die veroorzaakt worden door de gokkers van de financiële markten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat dat beamen betreft, je laat je weer leiden door gepopulariseerde verhaaltjes. A little knowledge is a dangerous thing. Waar je het over hebt is kwantum transport, en daarbij wordt er GEEN molecules "overgebeamed", maar wordt er wel, via een interactie, de TOESTAND van een molecule GECOPIEERD op een andere. Maar die andere moest dus wel al ter plaatse zijn. Maw, wat gebeamed wordt, is de kwantum toestand. Niet de molecule zelf. Met andere woorden, in het beste geval zou je eerst een aantal flessen met allerlei substanties ter plaatse moeten brengen, en DAN kan je de kwantum toestand van je lichaam (haha) lokaal vernietigen, en ter plaatse toepassen op al die substanties zodat die de toestand aannemen zoals die zaten in jouw lichaam.
![]() |
![]() |
#95 | ||||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Per chance spreek ik 5 talen, waaronder Duits. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ken mss niet veel van quantummechanics, maar ik kan wel begrijpend lezen. Laatst gewijzigd door openeye : 16 november 2010 om 21:05. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het fractionele reserve systeem wil essentieel zeggen dat het geld dat jij op een bankrekening zet, niet voor 100% in de kluis van de bank moet blijven liggen, maar dat de bank daar een redelijk belangrijke fractie mag van uitlenen. Zonder fractioneel reserve systeem zou je van een bank geen geld kunnen gaan lenen, want die zou gedwongen zijn om al dat geld van haar klanten in haar kluis bij te houden. Een 100% reserve systeem is niks anders dan een kluis. Je gaat naar de bank, en je legt je geld daar in de kluis. Je betaalt een zekere som voor de lonen van de bewakers van de kluis, en de boekhouders en zo. Als je wil toelaten dat een bank met het geld dat het van zijn klanten in bewaring heeft gekregen, ook weer een lening mag uitschrijven, dan moet je toelaten dat die bank slechts een deel van het geld in de kluis bijhoudt. Dat is het basisprincipe van het fractioneel reserve systeem. Dat zoiets DE FACTO tot geldcreatie (lijkt te) leiden, komt omdat men geld meerdere keren telt in de boekhouding. Als ik 1000 Euro op een bankrekening zet, en de bank houdt daarvan 100 Euro in haar koffers, en leent er 900 Euro van uit aan een persoon, die dat doorgeeft aan een derde die dat op een tweede bankrekening zet en dus die 900 Euro terug aan de bank geeft, dan is het totaal der BANKREKENINGEN gelijk aan 1900 Euro, en er ligt (weer) 1000 Euro in de koffer. De reden is eigenlijk dat mijn bankrekening, met die "1000 Euro" op, EIGENLIJK maar 100 Euro in de koffer bevat, en een BELOFTE om mij ooit eens 900 Euro terug te geven als ik ze zou vragen, maw, een schuldbrief van de bank. We tellen die schuldbrief van de bank nu als "geld", gewoon omdat de meeste mensen vertrouwen hebben in die bank, en als ik hen dus die "schuldbrief" doorgeef, is dat even goed als echt geld doorgeven. Als ik 1000 Euro heb, en die aan jou geef in ruil voor een brief waarop staat dat ik jou 1000 Euro moet, en jij geeft die nog eens door aan Piet en je krijgt van piet een papier waar op staat dat die 1000 Euro moet, en zo verder, en we hebben allemaal veel vertrouwen in elkaar (haha) dan kunnen we met die schuldbrieven OOK spul betalen, en dan hebben we dat geld ook "vermenigvuldigd" (ttz, het geld is verschillende keren doorgegeven, en heeft op zijn passage schuldbrieven na gelaten die ook gaan werken zijn als "geld"). Hier is de fractionele reserve 0. Maar 't werkt niet, want een schuldbrief van Piet Vanpimpelzele komt net iets minder solvabel over als een bankrekening. Men maakt daar dus een onderscheid tussen, terwijl je tussen baar geld en "bankrekening" minder het onderscheid maakt.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
-Gerichte "aantrekstralen". - veel lawaai in de ruimte er zullen nog wel tientallen dingen zijn, maar dit is wat er mij nu door het hoofd schiet.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2010 om 21:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://en.wikipedia.org/wiki/Crookes_radiometer Dat weten we dus al meer dan 100 jaar. Quantum teleportatie daarentegen is NIET iets materieels verplaatsen. http://en.wikipedia.org/wiki/Quantum_teleportation Het is de *toestandsbeschrijving* over brengen van een systeem, via een informatiekanaal, naar een remote system dat in die toestand gebracht wordt. Ik weet niet of het mogelijk is nog verder off topic te gaan dan dit. We zouden het eventueel nog over zwarte gaten kunnen hebben, dan hebben we niks meer met bankrekeningen in 't rood te maken, niewaar ?
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Er zijn theoriën die de algemene en speciale relativiteitstheoriën tegenspreken. En stuur onmiddelijk naar die websites dat ze misse info verspreiden en dat jij weet dat ze fout zijn. Case closed, indeed too offtopic.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
In de monetaire vergelijking hebben we: V x M = Q x P Waar V de omloopsnelheid is (het aantal keren dat geld is "verhandeld" op een jaar), M de monetaire massa is (meestal M1), en Q de totale verhandelde produktie tijdens een jaar. P is het prijsniveau. Welnu, er zijn twee manieren om dat te zien: je kan het "standaard" zien als inderdaad V x M1. M1 is het "onmiddellijk beschikbare geld", en heeft dus de multiplikator van het fractionele systeem ondergaan. V is het aantal keren dat zo een geld per jaar "doorgegeven" wordt. Laten we F de fractionele multiplicator noemen (F = 1/(1-r) ) Maar je kan het ook anders zien. Je kan eigenlijk zeggen dat de fractionele multiplicator niks anders is dan een aantal keren het geld HERuitgeven tijdens leningsoperaties. In dat geval maakt dat eigenlijk V groter met diezelfde multiplicator: V1 = V x F In dat geval kunnen we schrijven: V x M1 = V1 x M0 = V x F x M0 = Q x P We kunnen de "fractionele multiplicator" dus even goed op de snelheid van circulatie toepassen, de vergelijking blijft dezelfde. We krijgen inflatie als P groter wordt. Wat jij zegt is juist, je zegt dat doordat F groter is dan 1, is het prijsniveau hoger dan als F = 1 en M0 = M1. Maar er blijft nog altijd die V, die niet in handen is van de monetaristen, maar van de economische agenten die sneller of minder snel aankopen/verkopen aangaan. Als men geld sneller laat circuleren, dan daalt de waarde van het geld ook (ttz P stijgt). En nu kunnen we bakkelijen of F een vermenigvuldiger is van V, of van M0. Standaard neemt men het als een vermenigvuldiger van M0, om M1 te definieren. Maar als je beseft dat F eigenlijk "verschillende opeenvolgende leen operaties" voorstelt, dan zou je geneigd zijn om F eerder aan V toe te kennen. En dan hebben we het volgende: dan zit je op het fractionele banksysteem te hakken omdat die GELD DOORGEVEN VERSNELLEN en daardoor P laten stijgen. Maar dat doet ELKE economische agent. Als ik 's morgens een brood koop voor 1 euro van jan, en 's namiddags bak ik een koekje dat jan bij mij koopt voor 1 euro, en we doen dat 365 dagen op een jaar, dan is die Euro 730 keer uitgegeven geworden. Had ik 365 koeken gebakken, en jan had 365 broden gebakken, en in juni koop ik jan zijn broden op, en in december koopt jan mijn koeken op, dan hebben we een som van 365 Euro twee keer uitgegeven. Had ik in dat laatste geval maar 1 Euro gehad tot onzer beschikking, dan was een brood in het tweede geval 365 keer goedkoper geweest, en die koekjes ook, want we konden maar betalen met 1 enkele Euro. Daarentegen, geen probleem voor de eerste operatie. Tussen de twee zit dus een "inflatiefactor" van 365.
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 16 november 2010 om 22:00. |
||
![]() |
![]() |