![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
na hoeveel tijd werd de scheiding ingezet?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want ook jou nationaliteit kan van belang zijn. Wat je al kunt doen is bewijzen verzamelen, foto's, brieven , telefoonrekeningen en getuigenissen van mensen voor je huwelijk zodat je kunt antonen dat je intenties zuiver waren en het over een mislukt huwelijk gaat, maar geen schijnhuwelijk..succes! Maar bedenk wel, wanneer je inderdaad getrouwd bent binnen een schijnhuwelijk hang je, dat zal dan nu ook blijken..pak dan maar alvast uw valies! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() En dat geldt voor de rest die er op geantwoord heeft ook natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan er mee leven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Geen idee wie de grapjurk in kwestie is, maar een eenvoudige analyse van de (met opzet) gemaakte taalfouten in combinatie met de gehanteerde grammaticale zinsconstructies zegt mij dat we met een moedertaalspreker van het Nederlands te maken hebben.
Dit lijkt teveel op zwartepietentaal. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 4 december 2010 om 18:15. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Inderdaad, 'iedereen is een vreemdeling voor een ander'. Dat heeft roger Verhiest goed gezegd. Maar daarmee is de kous niet af. Sommige mensen zijn namelijk meer vreemdeling voor de ander dan andere mensen. En dat leidt tot spanningen.
In de vorige eeuw heeft dat in Europa geleid tot etnische zuiveringen waardoor tientallen miljoenen mensen moesten verhuizen en werden ontheemd. Een belangrijke factor was uiteraard de politiek van de Hitler Duitsland om Duitsers die over de grens woorden te gaan bevrijden. Tsjechen moesten bijvoorbeeld vertrekken uit hun grensgebieden en plaats maken voor Duitsers. Na de oorlog werden de Duitsers daar weer verdreven. Daarna ontstonden zulke problemen in het voormalige Joegoslavië. In de landen van het Midden-Oosten is de problematiek nog groter. Daar werden kunstmatige landen gevormd: "Pogingen om de westerse opvatting van democratie te installeren in niet-westerse gebieden kunnen juist tot het tegengestelde leiden: discriminatie en repressie. Begin twintigste eeuw gebeurde dat in de nieuw gevormde natiestaten van Midden-Europa. Pieter van der Plank heeft deze Midden-Europese etnische zuiveringen tussen 1910-1950 in kaart gebracht. ‘Na de Eerste Wereldoorlog zijn grenzen getrokken in Europa die dwars door alles en iedereen heen liepen: economische geografie, infrastructuur, historische bestuurseenheden, etnische identiteit en nationale affiniteit van bevolkingen.’ De spanningen die daaruit voortvloeiden waren noodlottig: 37 miljoen mensen werden het slachtoffer, van wie een kwart het leven liet. De promotie van Van der Plank vindt plaats op 1 juli 2004 aan de Rijksuniversiteit Groningen." http://www.rug.nl/corporate/nieuws/a...richten/074_00 Laatst gewijzigd door Piero : 23 januari 2011 om 17:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() OPINIE
Net als altijd, vraag ik mijn excuses voor schrijf- en taalfouten. Het woord "streng" is echt een relatief begrip. Alles is streng, niks is streng en niet alles is streng; alle 3 zijn waar. Regels moeten niet algemeen te streng zijn, maar wel vooreerst strenger tegen criminaliteit en het strengst tegen zware criminaliteit. Het verstrengen van de algemene strengere regels tegen de vreemdelingen, die reeds in België verblijven en min of meer geïntegreerd zijn, verhinderen integratie. Een vreemdeling (en niet een vreemdeling alleen; maar we praten nu over een vreemdeling in het algemeen) die jarenlang zijn best gedaan heeft om zich in de maatschappij te integreren is jarenlang sowieso verplicht/verplicht geweest om op de algemene barricades van strenge en strengere regels te springen. En die barricades worden hoger en hoger. Om die strenge regels te "overleven" begint een vreemdeling zelf regels te gebruiken. Vanaf een bepaald moment wordt het voor een vreemdeling een gewoonte om regels te gebruiken zelfs tegen allerdaagse "probleempjes" die hij/zij zonder die regels zou misschien ook kunnen oplossen. Op dat moment ziet een vreemdeling wel een groot verschil tussen zijn mogelijkheden om de vereiste regels te kunnen volgen en het niet-bestaan van de noodzakkelijkheid bij een niet-vreemdeling voor het volgen van dezelfde regels (let op! ik spreek totaal niet over de forumregels). Met de tijd worden er strengere en strengere regels vereist van een vreemdeling. En als een vreemdeling die regels begint te volgen, wordt hij voor sommigen ambetand (dat is zeker). Vooral voor de regel-roepers. Dan wordt er "verwacht" dat een vreemdeling liefst minder regels volgt, dat je hem/haar gemakkelijk kan bekritiseren. Even rustig nadenken wat ik bedoel! "Employ your time in improving yourself by other men's writings so that you shall come easily by what others have labored hard for.", Socrates Nu. Waarom bekritiseert men (in het algemeen)? Om het onderwerp van kritiek beter te maken. En waarom bekritiseert men daarna het beter-worden van het onderwerp?... Kruispunt discriminatie+kritiek. Vreemdelingen zijn niet opgeleid? Niet waar. Ik voel me zo onopgeleid tussen veel vreemdelingen. Men roept; "Waarom betalen wij voor onderwijs/opleiding van een vreemdeling?". Geloof me; "An education obtained with money is worse than no education at all.", Socrates (deze zin heeft gelijke kracht zowel voor mijn standpunt als voor de niet-voorstanders van mijn standpunt; daarom heb ik hem gebruikt). Op een bepaald ogenblik moet men begrijpen dat het noodzakelijk is om criminaliteit te bestrijden en niet de vreemdelingen"isme". En het zal gebeuren; samenleving. Het media moet stoppen de samenleving te vergiftigen. Ook bepaalde partijen moeten stoppen daarmee. Wij (gewone mensen) manipuleren het media om ons te manipuleren. Wees een beetje realistisch. 100% realisme is zeer gevaarlijk en slecht ook voor "gezondheid" maar het is zeker beter dan 0% realisme, en zeker veel beter dan Utopia. Ik vraag geen reactie, geen tegenargumentatie, geen kritiek, geen vervolg, geen belediging, geen "steniging", geen 100% realisme, geen 0% realisme, geen utopistische conclusies of tegen-conclusies en geen applause of dank voor mijn mening, terwijl je vrij bent om te doen wat je zelf wil. Ik wou gewoon mijn mening posten. Voor wie ik hypocriet ben moet even nadenken of ik zijn potentiële kritiek vooraf niet in acht heb genomen en of hijzelf geen hypocriet is. Ik bedank zelf diegenen die de moeite deden om mijn mening te lezen. P.S. Alleen een vreemdeling kan mijn woorden beter voelen en begrijpen dan ik. P.P.S. En wees zeker; vreemdelingen zijn ook ooit niet-vreemdelingen geweest; ze kunnen je ook perfect begrijpen. P.P.P.S. Alle correcties op schrijf- en taalfouten zijn welkom. Laatst gewijzigd door QuasiX : 1 februari 2011 om 21:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=QuasiX;5270042]Op een bepaald ogenblik moet men begrijpen dat het noodzakelijk is om criminaliteit te bestrijden en niet de vreemdelingen"isme". En het zal gebeuren; samenleving. Het media moet stoppen de samenleving te vergiftigen. Ook bepaalde partijen moeten stoppen daarmee. Wij (gewone mensen) manipuleren het media om ons te manipuleren. Wees een beetje realistisch. 100% realisme is zeer gevaarlijk en slecht ook voor "gezondheid" maar het is zeker beter dan 0% realisme, en zeker veel beter dan Utopia.
Volledig akkoord.
![]() |
#97 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
't is eigenlijk waar hé: de beste gedachten zijn nog steeds de bondigste! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een goede boek voor een boek-houder. Hou dit boek, boekhouder! (Hold it instead of money!) "Met pensioen - wat te doen?" 1001 leuke en informatieve tips voor vrouwen en mannen om van het pensioen te genieten ISBN: 9789035130067 EAN: 9789035130067 Titel: met Pensioen Wat te Doen Uitgeverij: Bert Bakker Auteur: Knook, D. D. Tweede auteur: Ulrich, H. Bindwijze: Ingenaaid: paperback,kaft slap Taal: Nederlands Voorbeeldpagina: ![]() Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 12:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() 'K ben 'Katholiek' opgevoed (Dat zult ge uit mijn vroegere 'Post' waarschijnlijkst al uitgemaakt hebben) en eveneens' - gelovige -'. deze hoedanigheid zorgt ervoor dat, mijn ouderdom (63 jr) erop duidt, dat ik onder deze 'menselijke gedaante' minder tijd zal dienen te leven dan deze, die reeds is voorbijgegaan. Ik sta dus 'HappyClear' voor nieuwe en andere (betere)avonturen. U zult ook wel gesnapt hebben dat ik helemaal niet 'Kapitalistisch' ingesteld ben (ongeacht mijn geliefkoosde 'Hobby' (boekhouden(*)) : het een kan zonder het ander. Het één, leert U het andere minachten. Misschien, na verloop van uw levensjaren, komt U wellicht ook tot andere inzichten. Nu ben je nog 'piepjong' (moedermelk druipt net niet meer van jouw lippen en je slaagt erin de 'Pamper's' droog te houden). Voor deze 2 laatste ' stunten' = BRAVO!. Cijfert(*) niet weg dat je toch een VERDOMDE hypocriet zijt en waarschijnlijk zult blijven! ![]() Vooruit: druk maar op het driehoekje en mijdt je van de kortsluitingen hé!!! . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door QuasiX : 2 februari 2011 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |