![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bovendien zie ik een hele hoop naties denegrerend doen tegenover België, terwijl wij op vele vlakken heel wat beter presteren. De meesten komen niet veel verder dan heel veel wind maken. (en daar moet ik toegeven dat dit bij de Duitsers niet het geval was/is, voor de rest ...) Laatst gewijzigd door Yves38 : 25 november 2010 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]()
No safe treshold for radiation; Review over medische gevolgen van de ramp in Tsjernobyl. Nuclear Controversies (2004) ![]() ![]() ![]() Goede updates over de ramp in Fukushima en dito duiding in ex-skf-blogspot, Arthur Hu, Washingtonsblog, Fairewinds, Energy News. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
De koers van de Euro daalt nu al en dit heeft effect op alle wisselkoersen in de wereld. De dollar zal nog sterker moeten dalen dan tot nu toe omdat de EU en de VS economische aan elkaar verknoopt zijn. Er ontstaat momenteel een compleet wantrouwen in het wereldwijde financiële systeem waardoor de wereldhandel grote valutarisico's moet lopen. Als het moeilijker wordt om die risico's in de handel af te dekken stagneert een deel van de handel tussen Oost en West. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() @ Piero
Waarom dan nu ineens de paniek terwijl dit al maanden geleden viel te voorzien? Iedereen riep toen dat dit onzin was. (tegen beter weten in) Dit is een tendens die eenvoudigweg door gaat zetten. De politiek tracht dit feit te verbloemen door glasharde ontkenning. Maar de werkelijkheid is anders en het beste dat de mens nu kan overkomen is dat de Euro er aan gaat. Ok een paar jaar ellende met name voor de veelverdieners, maar het betekent dat we van een hoop gespuis afraken, en hopelijk ook van de EU.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 25 november 2010 om 21:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() "Waarom de paniek?" Je ziet over het hoofd dat er vorige week in Ierland nog lijken uit de kast zijn gevallen en dat de rating bureau's de week de solvabiliteit van de Ierse Staat en haar banken opnieuw hebben afgewaardeerd, ondanks de afgekondigde extra bezuinigingen. Het vertrouwen neemt af, week na week. Paniek is er nog niet maar dat kan komen.
Laatst gewijzigd door Piero : 25 november 2010 om 22:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Trouwens we gaan het eens even hebben over de redenen waarom er oa in België een politieke crisis bestaat en ik ga een voorbeeld geven : tijdje geleden kwam de Vlaamse regering met het project om alle 13 jarige meisjes in te enten tegen baarmoederhalskanker. Een vaccin kostte normaal € 300 per meisje en na onderhandelen kreeg de Vlaamse regering een offerte van € 90 per kind. Gevolg het werd ingeschreven in het budget en uitgevoerd. De Walen wilden hetzelfde, maar waren te lui om te onderhandelen en moesten dus € 300 per kind ophoesten, hetgeen ze niet konden betalen. Gevolg ze hebben de prijs doorgeschoven naar het Federale niveau met als gevolg dat de Vlamingen voor de helft of meer moeten mee betalen voor de € 300/Waals kind. Niet dat ik het de Waalse kinderen niet gun, maar De Wever heeft gelijk als hij stelt dat ze daar eens grondig moeten gaan nadenken. Ik ben er trouwens van overtuigd dat Vlaanderen heel gemakkelijk uit het slop kan raken. We zijn namelijk keiharde werkers. Verder ben ik ervan overtuigd dat niemand eigenlijk het einde wil van België, maar dat de Vlamingen wel willen dat de Walen hun verantwoordelijkheid nemen. Trouwens ik heb lak aan de Nederlandse mentaliteit, die denkt dat ze altijd alles beter kan, hetgeen niet zo is en hiervan heb ik ook voorbeelden genoeg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Belgen, schiet in jullie zakken, en klop het spaarvarkentje kapot ! Per slot van rekening hebben wij een emotionele band met Spanje, ze hebben 400 jaar bij ons gewoond, en één van onze geliefde ex-koninginnen , Fabiola, is zelf een Spaanse ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een boodschap van een Ier voor de Ieren en de hele wereld:
http://www.youtube.com/watch?v=Ing8x...layer_embedded |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() De vraag is deze: Zou Ierland in een (deze) crisis zijn verzeild als het de oude Ierse pond nog had gehad?
Of stelt Corr terecht dat het een vooraf geregisseerde coup is? Kunnen we de boekhouding van de banken in beslag nemen om te kijken waar alle fondsen gebleven zijn en wie verantwoordelijk is voor wat? Als dit politiek wordt tegen gehouden zijn de schuldigen gemakkelijk aan te wijzen.
Brussel regeert, Brussel dicteert, de burger gireert. Ondertussen neemt de Euroscepsis hand over hand toe. Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 27 november 2010 om 13:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() Een audit van de FED wordt alvast tegengehouden.
Ron Paul ijvert hiervoor. We komen natuurlijk snel in het conspiracy theorie-circuit terecht. Dat de beurs gestuurd wordt door bepaalde partijen staat zeker vast. Jean-Pierre Van Rossem zei dit 10 jaar geleden al en hij heeft de beurs wel van heel dichtbij gezien http://www.youtube.com/watch?v=6bMXXcs08Ko Laatst gewijzigd door kameleon : 27 november 2010 om 13:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() @ D'ARTOIS
Dat het een coup is moet Corr nog bewijzen. Ik geloof er niet in. De boeken van banken in problemen worden door de ECB en het IMF gecontroleerd. Ze gaan niemand de schuld geven. Het kan zijn dat de banken gespeculeerd hebben en verloren, het kan zijn dat zij zijn bedrogen. Dat wordt allemaal in de doofpot gestopt om onrust te voorkomen en omdat de meesten ook vuile handen hebben en niet opgeknoopt willen worden. De bankiers willen redden wat er te redden valt op kosten van de Ieren en ten voordele van de rijken. De kunstbeurs PAN in Amsterdam doet vandaag weer goede zaken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() @Pelgrim.
Je mag dit betwijfelen maar heb je feiten? Eén onderzoek van de boeken was de stresstest van banken dit jaar op basis van richtlijnen van de ECB. En het bedrag voor steun van ca 90 miljard Euro aan Ierland is berekend op basis van de boekhouding van de Ierse Staat en de banken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() @kameleon
Zoals u weet is de situatie van de Ierse banken deze maand slechter gebleken dan in juli werd aangenomen. De gegevens van juli zijn dus geactualiseerd. Of ze compleet zijn betwijfel ik wel, maar men gaat er toch mee aan de slag. Zo als ik vandaag elders schreef, het noodfonds van de ECB, van 750 miljard Euro, werd voldoende geacht voor de crisis. Nu begint duidelijk te worden dat het bedrag onvoldoende is. Maar we moeten niet verwachten dat er nu democratische besluiten genomen gaan worden. De bankiers besturen de monetaire unie en ze proberen hun eigen falen te maskeren. Ik geloof niet dat het goede economen zijn. Nu maar hopen dat er genoeg politici zijn die de moed hebben om hier een einde aan te maken. De parlementen van de lidstaten moeten de steun aan Ierland volgens mij nog goedkeuren. Ze krijgen een kans om zich te onderscheiden. Laatst gewijzigd door Piero : 28 november 2010 om 21:28. |
![]() |
![]() |