Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 3 december 2010, 00:27   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een operatie voor iemand met een probleem aan sinussen wordt bijvoorbeeld ook als dringend gezien
De dokters willen natuurlijk betaald worden voor hun diensten. Als ze het woordje "dringend" invullen zijn ze zeker van betaling door het OCMW, anders moeten ze zelf achter hun centjes aanzitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 01:27   #82
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
De dokters willen natuurlijk betaald worden voor hun diensten. Als ze het woordje "dringend" invullen zijn ze zeker van betaling door het OCMW, anders moeten ze zelf achter hun centjes aanzitten.
Tja.. ik heb dit zelf mogen constateren dat het begrip dringend nogal ruim kan zijn...natuurlijk krijg je dan medisch toerisme..
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 01:48   #83
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het probleem is dat de meeste moslims de Koran helemaal nooit gelezen hebben.
We spreken van geluk dat we met dat probleem zitten.
Oud 3 december 2010, 02:28   #84
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
We spreken van geluk dat we met dat probleem zitten.
Dat klopt natuurlijk niet want je leert als kind dat boek van buiten dreunen, zijn zelf wedstrijden in, het citeren van de koran!
Maar daarom begrijpen ze nog niet wat ze zeggen, laat staan verstaan waarover de koran gaat. Daarvoor hebben ze de imam nodig of leraar...omdat de koran nu eenmaal in het Arabisch wordt geciteerd en de meerderheid van moslims spreekt die taal helemaal niet.
Oud 3 december 2010, 07:26   #85
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
En de uwe dus ook. iedereen die in Belgie verblijft heeft recht op dringende medische bijstand.Dat begrip is ruim, een operatie voor iemand met een probleem aan sinussen wordt bijvoorbeeld ook als dringend gezien, dit heeft tot gevolg dat veel mensen doelbewust hier naartoe komen, omdat zij in eigen land mogen creperen op straat, medische hulp zouden zij daar niet krijgen.
U insinueert dat die mensen proefkonijnen zijn, voor nieuw uit te testen medicatie. Daar kun je als patient voor kiezen maar niet toe gedwongen worden omdat je recht hebt op gratis medische zorg, dat staat daar totaal los van en leidt wel degelijk tot medisch toerisme.
Ik ben aangesloten aan een ziekenbonds (CM) en ik ben een werknemer. De voorwaarden zijn voor mij hetzelfde zoals voor niet-vreemdelingen. Ik betaal zelf Belgische belastingen en heb mijn bijdrage bij ziekenbonds.

Noem het zoals u wil (proefkonijn of hoe dan ook), maar het is een ander geval; die patënten gaan zelf akkoord met experimentele behandelingen: en het is de actualiteit; en geen discussie.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 09:56   #86
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Letterfoutje; ziekenbond i.p.v. ziekenbonds.
Oud 3 december 2010, 11:07   #87
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat klopt natuurlijk niet want je leert als kind dat boek van buiten dreunen, zijn zelf wedstrijden in, het citeren van de koran!
Maar daarom begrijpen ze nog niet wat ze zeggen, laat staan verstaan waarover de koran gaat.
Denk je dat het goed is wanneer een mohammedaan wél weet wat een moorddadige en roofzuchtige veelwijver en pedofeet in een van de achterlijkste uithoeken van deze planeet en in de duisterste tijden als Wil van God heeft verkondigd? Als ze de koran op jou beginnen toe te passen, geef me een seintje, ik snel je wel ter hulp als het moet!

Maar ik wens het je niet toe en ik vind het ook niet nodig dat de mohammedanen nog meer hun eigen hersenen door de waanzin van dat boekje gaan vervangen. Hun geest is meestal al genoeg verminkt door in de mentaliteit op te groeien die rechtstreeks voortvloeit uit de onmogelijke combinatie menselijke natuur + koran.
Oud 3 december 2010, 18:51   #88
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Ik ben aangesloten aan een ziekenbonds (CM) en ik ben een werknemer. De voorwaarden zijn voor mij hetzelfde zoals voor niet-vreemdelingen. Ik betaal zelf Belgische belastingen en heb mijn bijdrage bij ziekenbonds.

Noem het zoals u wil (proefkonijn of hoe dan ook), maar het is een ander geval; die patënten gaan zelf akkoord met experimentele behandelingen: en het is de actualiteit; en geen discussie.
Daar is em weer met z'n Belgische belastingen......zeg zeveraar 'werkt' gij op de belastingsdienst of zo????
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2010, 19:24   #89
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mare Nostrum Bekijk bericht
Daar is em weer met z'n Belgische belastingen......zeg zeveraar 'werkt' gij op de belastingsdienst of zo????
Mare, probeer eerst mijn vragen te beantwoorden, dan pas MAG je vragen stellen. Ik VERBIED je met mij te proberen te discusseren of vragen te stellen (= ik zal je negeren wanneer ik wil). Je provocaties en maneuvers om de vragen niet te beantwoorden en je vulgaire uitdrukkingen zijn zodanig vreemd voor mij, dat ik nooit wil integreren aan de waarden en normen van iemand zoals jij, begrijp je? En als dat de waarden en de normen van België, Vlaanderen en Vlamingen zijn zal ik en wil ik nooit integreren. En jij kan daar niks aan veranderen, begrijp je? Ik wil me niet aanpassen aan zulke vuile uitspraken en zo veel leugens.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 3 december 2010 om 19:28.
Oud 3 december 2010, 19:28   #90
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

uiteraard is er geen onderscheid tussen uw bedragen en deze van niet vreemdelingen, uiteraard moeten mensen akkoord zijn met experimentele behandelingen, en wat heeft dit nu te maken met medisch toerisme?

Laatst gewijzigd door alice : 3 december 2010 om 19:28.
Oud 3 december 2010, 20:00   #91
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
uiteraard is er geen onderscheid tussen uw bedragen en deze van niet vreemdelingen, uiteraard moeten mensen akkoord zijn met experimentele behandelingen, en wat heeft dit nu te maken met medisch toerisme?
Maar ik heb mijn best gedaan om een zo volledig mogelijk antwoord te geven, met evt. extra informatie. Hebt u een vraag omtrent de medische kosten, waarop u geen antwoord kan vinden in mijn post?
Oud 3 december 2010, 20:11   #92
Mare Nostrum
Banneling

Standaard

Citaat:
Mare, probeer eerst mijn vragen te beantwoorden, dan pas MAG je vragen stellen. Ik VERBIED je met mij te proberen te discusseren of vragen te stellen (= ik zal je negeren wanneer ik wil). Je provocaties en maneuvers om de vragen niet te beantwoorden en je vulgaire uitdrukkingen zijn zodanig vreemd voor mij, dat ik nooit wil integreren aan de waarden en normen van iemand zoals jij, begrijp je? En als dat de waarden en de normen van België, Vlaanderen en Vlamingen zijn zal ik en wil ik nooit integreren. En jij kan daar niks aan veranderen, begrijp je? Ik wil me niet aanpassen aan zulke vuile uitspraken en zo veel leugens.

Amaai ne vreemde gaat MIJ iets verbieden en gaat MIJ negeren...what a laugh!

Mijn normen en waarden zijn voor jou waarschijnlijk niet te bevatten....Vlaanderen wat zeg ik, Europa is nu eenmaal het meest ontwikkelde gebied op deze planeet en dat vormt nu juist het probleem voor inwijkelingen zoals jij....en dan reageren met "dan wil ik nooit integreren" is nu net datgene waar wij ons als steeds groter wordende groep rechtsnationalisten tegen verzetten

Gij hebt hier niks te willen of te eisen of te verbieden : gij past u aan of weldra (en dat geef ik u op een briefke) kunt uw valieske pakken en u ergens anders 'niet gaan integreren'
Mare Nostrum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 19:52   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Universitair Ziekenhuis Gent had een paar jaar geleden experimentele behandeling toegepast voor de bijna-terminale Leukemie-patiënten. Tussen die patiënten waren er veel vreemdelingen, die akkoord gingen met de experimentele behandeling. Na succesvolle resultaten kreeg die behandeling (medicatie) licentie en wordt nu overal (internationaal) verkocht voor meer dan 2000,00 EUR per pakje. "Made in Belgium!" Bravo, eerlijk gezegd!

Er worden medische visums toegekend vooral aan de patiënten met hart- en oogziekten, kankerpatiënten en diabetische patiënten. Duizenden medicaties en behandelingstechnieken ervoor krijgen licenties en de medische "merknaam" "Made in Belgium".

O.a. ook de hiv-patiënten (vreemdelingen/niet-vreemdelingen) worden af en toe aangeboden om experimentele behandelingen te ondergaan.

Voor de niet werkende asiel- en gelukszoekers komt het O.C.M.W. niet tussen in de kosten voor de raadplegingen en behandelingen o.a. bij een tandarts, tenzij het over ernstige/dringende gevallen gaat. M.a.w.; het O.C.M.W. komt tussen in alle soorten medische kosten (van een NIET WERKENDE asiel- of gelukszoeker) wanneer de behandelende arts ZELF op het attest het woord "dringend" vermeldt, wat betekent dat het over een dringende medische- en niet over een kosmetische behandeling gaat bijvoorbeeld.
In de medische kosten van de illegale vreemdelingen komen de bovenvermelde instanties niet tussen. Daarvoor zijn er andere organisaties (o.a. Rode-Kruis, die wereldwijds wordt gefinancierd).

Voor de niet werkende asiel- of gelukszoekers die aangesloten zijn bij een ziekenbond (het zijn speciale gevallen; afhankelijk van de wetgeving voor de periode van een asielaanvraag) i.p.v. het O.C.M.W. komen de ziekenbonden tussen in de medische kosten; de voorwaarden van ziekenbonden zijn voor iedereen (vreemdelingen/niet-vreemdelingen) hetzelfde.

Uw overtuiging kan ik gerust als een totale vergissing beschouwen.
Ik denk het niet, want dan zouden er oa tandartsen zijn die ook niet weten waar ze het over hebben, en dat geloof ik niet! Tussen de voorziene regeltjes en de praktijk zitten er misschien kleine verschillen...die opzettelijk mogelijk worden gemaakt!
Die "experimentele behandelingen" op vrijwillige vreemdelingen, dat is ook een dubbelzinnige bedoening! De nazidokters hadden wellicht ook een dergelijke redenering ivm hun slachtoffers. Ze deden het waarschijnlijk ook voor het goed van de wereldbevolking.
Dat er vrijwilligers mogen/moeten zijn die tegen betaling en bij kennis van de gevaren zichzelf als proefkonijn laten gebruiken ok. Daarvoor "asiel" en andere zoekers gebruiken, daar is een reukje aan...

Laatst gewijzigd door andev : 5 december 2010 om 19:56.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2010, 20:17   #94
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik denk het niet, want dan zouden er oa tandartsen zijn die ook niet weten waar ze het over hebben, en dat geloof ik niet! Tussen de voorziene regeltjes en de praktijk zitten er misschien kleine verschillen...die opzettelijk mogelijk worden gemaakt!
Geen probleem. Het is uw recht om niet te geloven (herhaling).
Ik spreek PRECIES over praktijk.

Hoe komt het O.C.M.W. tussen in de medische kosten volgens u? Op basis van ... ?

Weet je dat een niet-werkende vreemdeling (ik spreek niet over een vreemdeling die aangesloten is bij een ziekenbond) geen factuur krijgt van een aarts (want anders moet hij zelf betalen voor de facturen)? In plaats daarvan moet hij een attest voor tussenkomst in de medische kosten voor dringende gevallen voorleggen bij een aarts. Of gelooft u niet? Of wilt u niet geloven?

HET IS 100% PRAKTIJK!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Die "experimentele behandelingen" op vrijwillige vreemdelingen, dat is ook een dubbelzinnige bedoening! De nazidokters hadden wellicht ook een dergelijke redenering ivm hun slachtoffers. Ze deden het waarschijnlijk ook voor het goed van de wereldbevolking.
Dat er vrijwilligers mogen/moeten zijn die tegen betaling en bij kennis van de gevaren zichzelf als proefkonijn laten gebruiken ok. Daarvoor "asiel" en andere zoekers gebruiken, daar is een reukje aan...
Ik spreek niet over nazidokters. Ik heb zelfs "BRAVO!" gezegd. Het heeft totaal niks te maken met de nazidokters. Hoe worden volgens u nieuwe medicamenten en nieuwe behandelingstechnieken uitgevonden? Hoe? Echte konijnen alleen? Ik spreek o.a. over lukemie-patiënten die zich daadwerkelijk hebben blootgesteld aan die experimentele behandelingen. Ik ken 1 van die mensen, andev. Het was hun laatste kans. En het gaat niet over nazidokters. Ze waren niet verplicht. Ze moesten alleen maar akkoord gaan met het feit dat het over experimentele behandeling ging. Ze waren op de hoogte.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 december 2010 om 20:18.
Oud 5 december 2010, 20:18   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Denk je dat het goed is wanneer een mohammedaan wél weet wat een moorddadige en roofzuchtige veelwijver en pedofeet in een van de achterlijkste uithoeken van deze planeet en in de duisterste tijden als Wil van God heeft verkondigd? Als ze de koran op jou beginnen toe te passen, geef me een seintje, ik snel je wel ter hulp als het moet!

Maar ik wens het je niet toe en ik vind het ook niet nodig dat de mohammedanen nog meer hun eigen hersenen door de waanzin van dat boekje gaan vervangen. Hun geest is meestal al genoeg verminkt door in de mentaliteit op te groeien die rechtstreeks voortvloeit uit de onmogelijke combinatie menselijke natuur + koran.
Ik vrees dat de koran op me al meer is toegepast dan me lief was, maar wees u maar gerust, ik heb geen "redder" nodig hoor, kan prima mijn eigen boontjes doppen!
Oud 5 december 2010, 20:22   #96
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik heb mijn best gedaan om een zo volledig mogelijk antwoord te geven, met evt. extra informatie. Hebt u een vraag omtrent de medische kosten, waarop u geen antwoord kan vinden in mijn post?
En uw opmerkingen werden genuanceerd, ik heb geen vraag over medische kosten, heb iedere dag met die wetgevingen te maken, maar u heeft blijkbaar niet door dat dit wel degelijk medisch toerisme aantrekt?
Oud 5 december 2010, 20:29   #97
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En uw opmerkingen werden genuanceerd, ik heb geen vraag over medische kosten, heb iedere dag met die wetgevingen te maken, maar u heeft blijkbaar niet door dat dit wel degelijk medisch toerisme aantrekt?
OK. Geen vragen? Dan is het opgelost.
Ook vreemdelingen die reeds in het grondgebied (in België) hebben verbleven en ondertussen ziek hebben geworden (m.a.w. diegenen die onder de voorwaarden van de zogenoemde "medische toerisme" vallen) worden op dezelfde manier behandeld net als de "patiënten-medische-toeristen".
Oud 5 december 2010, 20:39   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
OK. Geen vragen? Dan is het opgelost.
Ook vreemdelingen die reeds in het grondgebied (in België) hebben verbleven en ondertussen ziek hebben geworden (m.a.w. diegenen die onder de voorwaarden van de zogenoemde "medische toerisme" vallen) worden op dezelfde manier behandeld net als de "patiënten-medische-toeristen".
Sorry hoor maar u zit volkomen naast de kwestie! Die mensen zijn al ziek en weten dat je hier behalve dringende medische zorg ook om ' humanitaire redenen" aan papieren kunt geraken. Dat is dus twee maal passeren langs de kassa, voor een verblijfsvergunning en medische zorg.
Het is dus bijvoorbeeld voor een aidspatient uit Afrika heel lonend om hier illegaal binnen te komen en jezelf te melden bij het Tropisch instituut om vervolgens naar een organisatie te gaan die op basis hiervan verblijf om humanitaire redenen aanvraagt via een gratis advocaat.
Medisch toerisme loont dus, idem voor gezinnen met zwaar gehandicapte kinderen, ook zij weten hoe ze het moeten regelen om op basis hiervan het hele gezin aan een verblijfsvergunnig te helpen en via hun kind een uitkering invaliditeit te bekomen.
Oud 5 december 2010, 20:45   #99
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Sorry hoor maar u zit volkomen naast de kwestie! Die mensen zijn al ziek en weten dat je hier behalve dringende medische zorg ook om ' humanitaire redenen" aan papieren kunt geraken. Dat is dus twee maal passeren langs de kassa, voor een verblijfsvergunning en medische zorg.Het is dus bijvoorbeeld voor een aidspatient uit Afrika heel lonend om hier illegaal binnen te komen en jezelf te melden bij het Tropisch instituut om vervolgens naar een organisatie te gaan die op basis hiervan verblijf om humanitaire redenen aanvraagt via een gratis advocaat.
Medisch toerisme loont dus, idem voor gezinnen met zwaar gehandicapte kinderen, ook zij weten hoe ze het moeten regelen om op basis hiervan het hele gezin aan een verblijfsvergunnig te helpen en via hun kind een uitkering invaliditeit te bekomen.
Ik spreek over diegenen die vallen onder dezelfde categorieën (voorwaarden) net als de "medische-toeristen".
U spreekt over de medische regularisatie.
(groot verschil)

Laatst gewijzigd door QuasiX : 5 december 2010 om 20:45.
Oud 5 december 2010, 22:05   #100
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Het probleem is dat de meeste moslims de Koran helemaal nooit gelezen hebben. Ze gaan gewoon naar de moskee en luisteren wat de imam hun vertelt en nemen dat klakkeloos aan als de manier om een goede moslim te zijn.

Als er al wat gelezen wordt, is het de eerste 10 paginas ofzo, waar niks opmerkelijk te lezen staat.
Feitelijk onjuist. De Islam is juist radicaler geworden omdat het analfabetisme in de Islamitische wereld sterk is afgenomen. Vroeger werd de Islam onderwezen door vooruitstrevende geleerden, nu mag ook het klootjesvolk zijn eigen interpretatie geven. En nu zitten we met de brokken. But I guess that's what happens when little men get hold of big ideas, that they don't know how to handle...

Pat Condell
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be