Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 november 2010, 12:41   #81
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
Waarom is dat lek niet optijd gedicht ?
Het staat in het artikel te lezen, het systeem was in het verleden tè sterk beveiligd, waardoor werknemers van de verschillende overheden te weinig toegang hadden tot belangrijke informatie. Hierdoor misten ze een aantal zaken op gebied van veiligheid bijvoorbeeld.

Citaat:
Krijg trouwens de indruk dat het een storm in een glas water is.
Ik heb nog geen nieuwe feiten kunnen ontdekken. behalve wat roddel en achterklap.
Correct, maar wanneer de media iets vinden om de VS te bashen ...
Oud 29 november 2010, 12:47   #82
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Het is belachelijk je een oordeel te vormen over de inhoud van 250.000 documenten op basis van geen 300 vrijgegeven documenten.

Overigens kan je me niet wijsmaken dat je inmiddels alles gelezen hebt en voldoende tijd hebt genomen om te contempleren wat de inhoud van de documenten juist betekent.

Wie denkt dat bijvoorbeeld de houding van Saudi-Arabië en de VAE met betrekking tot Iran zonder gevolgen blijft, vergist zich. Wie denkt dat het feit dat de VS de PKK tegen Turkije steunen zonder gevolg blijft, of de rol van Mahmoud Abbas en Egypte bij Operation Cast Lead, de beledigingen aan het adres van sommige staatshoofden, de steun die Qatar aan Al Qaida geeft, de rel rond de kernbrandstof met Pakistan, wie de analyse van de VS met betrekking tot de staatsgreep in Honduras (die ze letterlijk omschrijven als onwettig) en al die andere informatie afdoet als een storm in een glas water (en dat op basis van nauwelijks 0,1 procent van de totale hoeveelheid documenten) zevert maar wat.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2010 om 12:49.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 12:51   #83
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij worden in de internationale media, op basis van de minder dan 300 vrijgegeven documenten, vooral Iran, SA, China en NK "gebasht".
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 12:51   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Het is belachelijk je een oordeel te vormen over de inhoud van 250.000 documenten op basis van geen 300 vrijgegeven documenten.

Overigens kan je me niet wijsmaken dat je inmiddels alles gelezen hebt en voldoende tijd hebt genomen om te contempleren wat de inhoud van de documenten juist betekent.

Wie denkt dat bijvoorbeeld de houding van Saudi-Arabië en de VAE met betrekking tot Iran zonder gevolgen blijft, vergist zich. Wie denkt dat het feit dat de VS de PKK tegen Turkije steunen zonder gevolg blijft, of de rol van Mahmoud Abbas en Egypte bij Operation Cast Lead, de beledigingen aan het adres van sommige staatshoofden, de steun die Qatar aan Al Qaida geeft, de rel rond de kernbrandstof met Pakistan, wie de analyse van de VS met betrekking tot de staatsgreep in Honduras (die ze letterlijk omschrijven als onwettig) en al die andere informatie afdoet als een storm in een glas water (en dat op basis van nauwelijks 0,1 procent van de totale hoeveelheid documenten) zevert maar wat.

Alsof niemand wist dat de Arabische leiders al te graag een militaire actie van de VS tegen Iran hadden gezien...
Oud 29 november 2010, 12:54   #85
Steve_M

Standaard

Citaat:
Alsof niemand wist dat de Arabische leiders al te graag een militaire actie van de VS tegen Iran hadden gezien...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M
Trouwens, wie het internationale nieuws een beetje volgt, kan een deel van die zaken zelf wel uitzoeken, hoor.
Oud 29 november 2010, 13:00   #86
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Bon, dat u van alles op de hoogte bent wat er in de wereld gebeurt en vooral achter de schermen en op diplomatiek vlak, verbaast me niets. Heeft waarschijnlijk met uw gristelijke netwerken te maken.

Het feit dat het nu zo publiek wordt gemaakt zal echter ook voor heel wat andere mensen de ogen openen en de informatie waarover u al lang beschikt ook voor hen beschikbaar maken. D�*t is de kern van de zaak: hoe reageert de bevolking in Palestina op dit nieuws, hoe reagereert de bevolking in Saudi-Arabië, in Qatar, in Pakistan, enz. Hoe reageren de regeringsleiders van de diverse landen op de onderhuidse kuiperijen, hoe reageert de VN op de illegale spionage van de VS die een inbreuk op het Handvest van de VN is?

Goed dat u - als agent voor de VS - de gigantische hoeveelheid informatie die u niet eens gelezen kan hebben, afdoet als onbelangrijk want al lang bekend, maar dat geldt niet voor een groot deel van de rest van de planeet.

Oud 29 november 2010, 13:15   #87
Steve_M

Standaard

Citaat:
Bon, dat u van alles op de hoogte bent wat er in de wereld gebeurt en vooral achter de schermen en op diplomatiek vlak, verbaast me niets. Heeft waarschijnlijk met uw gristelijke netwerken te maken.

Het feit dat het nu zo publiek wordt gemaakt zal echter ook voor heel wat andere mensen de ogen openen en de informatie waarover u al lang beschikt ook voor hen beschikbaar maken. D�*t is de kern van de zaak: hoe reageert de bevolking in Palestina op dit nieuws, hoe reagereert de bevolking in Saudi-Arabië, in Qatar, in Pakistan, enz. Hoe reageren de regeringsleiders van de diverse landen op de onderhuidse kuiperijen, hoe reageert de VN op de illegale spionage van de VS die een inbreuk op het Handvest van de VN is?

Goed dat u - als agent voor de VS - de gigantische hoeveelheid informatie die u niet eens gelezen kan hebben, afdoet als onbelangrijk want al lang bekend, maar dat geldt niet voor een groot deel van de rest van de planeet.
Dikke, vette ²
Oud 29 november 2010, 13:28   #88
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

In Nederland en Belgique bevinden zich kernwapens.
Ja, dat weet ik al jaren. Heb ooit in het dorpje 't Harde wacht gelopen.
En maar goed ook.
Liever een Amrikaanse kernbom in mijn tuin dan eentje op mijn dak.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 13:30   #89
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
In Nederland en Belgique bevinden zich kernwapens.
Ja, dat weet ik al jaren. Heb ooit in het dorpje 't Harde wacht gelopen.
En maar goed ook.
Liever een Amrikaanse kernbom in mijn tuin dan eentje op mijn dak.
Aauw, wat een oeroude slogan...

Maar een kernbom in je tuin is natuurlijk de beste garantie om er vroeg of laat één op je dak te krijgen. Of een terrorist die met die bom wat wil doen.

Dat je het al wist is iets anders dan het feit dat het nu officieel is. Of is dat onderscheid onbelangrijk?

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 29 november 2010 om 13:31.
Oud 29 november 2010, 13:30   #90
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eh, dan is "de rest van de planeet" een dikke bende naievelingen.... maar ook dat is al bekend
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 13:31   #91
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Eh, dan is "de rest van de planeet" een dikke bende naievelingen.... maar ook dat is al bekend
U bent dus ook één van die mensen die al lang weten wat er in de 245.500 nog niet vrijgegeven documenten staat? Straf.

Oud 29 november 2010, 13:38   #92
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik volg het internationale nieuws op de voet, maar dat de VS irisscans, vingerafdrukken en DNA-stalen verzamelen van Centraal-Afrikaanse leiders en van de VN-top was voor mij toch nog nieuws. Dat zij het zo vanzelfsprekend vinden dat ze de VN-top bespioneren dat ze niet eens de moeite doen die info deftig te beschermen vond ik eveneens opmerkelijk. Ik heb nochtans een vrij cynische kijk op de wereld.

Ook denk ik dat het voor veel mensen nog steeds mysterieus zal zijn dat de VS SA enerzijds omschrijft als de belangrijkste financier van terreurgroeperingen, maar hen tegelijk ook gevechtsvliegtuigen en ander wapentuig verkoopt. Blijkbaar vinden de Israëli's dat ook niet zo plezant. Maar ik heb een vermoeden dat die kabelberichten de voorpagina van The Guardian en de NYTimes niet gaan halen.

En dat allemaal uit 220 van meer dan 250000 berichten.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 29 november 2010 om 13:55.
Oud 29 november 2010, 14:00   #93
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik volg het internationale nieuws op de voet, maar dat de VS irisscans, vingerafdrukken en DNA-stalen verzamelen van Centraal-Afrikaanse leiders en van de VN-top was voor mij toch nog nieuws. Dat zij het zo vanzelfsprekend vinden dat ze de VN-top bespioneren dat ze niet eens de moeite doen die info deftig te beschermen vond ik eveneens opmerkelijk. Ik heb nochtans een vrij cynische kijk op de wereld.
Natuurlijk weet ik dat soort dingen in detail ook niet. Maar dat verwondert mij niet, en dat is ook de taak van een geheime dienst he: ALLE informatie verzamelen die nuttig kan zijn, de zwakke punten van iedereen die ergens iets kan beslissen kennen (kwestie van als er druk moet uitgeoefend worden, te weten waar te duwen), weten welke het lievelingsgerecht is van zus of gene belangrijke persoon, wat zijn bezigheden zijn,...
Dat DNA, dat kan van belang zijn bij identificatie van voorwerpen, of van lijken, of weet ik veel he.

Gewoon denken dat men daar niet op aast is naief. Als je ziet wat de Stasi allemaal bijhield van gegevens over zijn eigen burgers...
Dat is de normale houding van een overheid, he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 november 2010 om 14:00.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 14:10   #94
Steve_M

Standaard

Citaat:
Natuurlijk weet ik dat soort dingen in detail ook niet. Maar dat verwondert mij niet, en dat is ook de taak van een geheime dienst he: ALLE informatie verzamelen die nuttig kan zijn, de zwakke punten van iedereen die ergens iets kan beslissen kennen (kwestie van als er druk moet uitgeoefend worden, te weten waar te duwen), weten welke het lievelingsgerecht is van zus of gene belangrijke persoon, wat zijn bezigheden zijn,...
Dat DNA, dat kan van belang zijn bij identificatie van voorwerpen, of van lijken, of weet ik veel he.

Gewoon denken dat men daar niet op aast is naief. Als je ziet wat de Stasi allemaal bijhield van gegevens over zijn eigen burgers...
Dat is de normale houding van een overheid, he.
Een, het gaat hier niet om de eigen burgers. Twee, dat is allesbehalve een normale houding van de overheid. Ik vind het allesbehalve normaal dat Amerikaanse CIA-agenten een Duitse staatsburger ontvoeren, vier maanden martelen en vervolgens droppen in Albanië omdat ze zich van naam vergist hebben. Nog minder normaal vind ik het de Amerikaanse overheid vervolgens Duitsland bedreigt wanneer zij de ontvoerders willen vervolgen. Want ook dat staat in die voorlopige 220 documenten. Ik vind de apathie waarmee sommigen daarnaar kijken eigenlijk onthutsend.
Oud 29 november 2010, 14:17   #95
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Een, het gaat hier niet om de eigen burgers. Twee, dat is allesbehalve een normale houding van de overheid. Ik vind het allesbehalve normaal dat Amerikaanse CIA-agenten een Duitse staatsburger ontvoeren, vier maanden martelen en vervolgens droppen in Albanië omdat ze zich van naam vergist hebben. Nog minder normaal vind ik het de Amerikaanse overheid vervolgens Duitsland bedreigt wanneer zij de ontvoerders willen vervolgen. Want ook dat staat in die voorlopige 220 documenten. Ik vind de apathie waarmee sommigen daarnaar kijken eigenlijk onthutsend.
² Dit is bijna een paradigma van machtsmisbruik

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 14:25   #96
openeye
Gouverneur

openeye's schermafbeelding

Standaard

Alleen al deze kleine hoeveelheid files zorgt voor ongeziene traffieken naar de fileservers. Heb zelf een server in hun grid staan en deze staat sinds eergisteren de hele tijd aan 100mbit files te uploaden.
openeye is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 15:02   #97
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Het werd tijd dat de VS eens met de kop door het behang ging. Wie zegt nu dat politici geen criminelen zijn?
Het wordt eens tijd dat de EU tot bezinning komt en de VS tot Nazi-staat verklaart.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 29 november 2010 om 15:04.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 15:33   #98
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe reageren de regeringsleiders van de diverse landen op de onderhuidse kuiperijen, hoe reageert de VN op de illegale spionage van de VS die een inbreuk op het Handvest van de VN is?
Hier zou ik mij maar weinig illusies over maken. Links en rechts misschien wat geveinsde publieke verontwaardiging, maar er is wellicht geen regering op de planeet die niet dezelfde spelletjes speelt en goed genoeg weet dat de buren dat ook doen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2010, 15:35   #99
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dat is ook de taak van een geheime dienst he: ALLE informatie verzamelen die nuttig kan zijn, de zwakke punten van iedereen die ergens iets kan beslissen kennen (kwestie van als er druk moet uitgeoefend worden, te weten waar te duwen), weten welke het lievelingsgerecht is van zus of gene belangrijke persoon, wat zijn bezigheden zijn,...
Het gaat in dit geval NIET om de geheime dienst maar om de diplomaten, de ambassades die daarvoor ingeschakeld worden.
En om spionage tegen het VN hoofdkwartier (een inbreuk tegen het VN-Handvest) en tegen de andere permanente leden.

Daar is allemaal niets normaals aan.

Oud 29 november 2010, 15:42   #100
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

ministe is weer aan het blazen om zoveel mogelijk stof te doen opwaaien.

Maar ondanks de berichten in de media blijft het een fait divers, want veel staat daar inderdaad niet in.

En kom niet weer aandraven met de 220000 bladzijden. U kunt er van uitgaan dat hetgeen door de media is uitvergroot waarschijnlik het 'ergste' is wat ze hebben kunnen vinden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be