Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2010, 05:22   #81
louis1949
Banneling

Standaard

en aan dat rode lichtjes district heb ik door mijn leeftijd niet zo n behoefte ,ik heb een mooie vriendin, das genoeg voor mij en voor ge het zegt geld zal wel een rol spelen zoals overal , als jij uw geld voor jezelf houd vlieg je even goed in belgie
louis1949 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 11:12   #82
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door louis1949 Bekijk bericht
ne sukkelaar zijn in belgie das een geweldige presstatie Lombas ,ik heb het toch maar aangedurft om op mijn leeftijd alles acher telaten ,er zijn er veel die willen maar ni durven en ja door mijn geld hier te verteren steun ik die mensen veel meer dan door jou geleuter op een pc, de groetjes
Ik zou inderdaad ook best alles willen achter laten maar durf het niet.

Als je een gegarandeerd pensioen hebt, is het uiteraard wel even makkelijker.
Oud 6 december 2010, 11:16   #83
louis1949
Banneling

Standaard

daar heb ik dan ook 41 jaar hard voor gewerkt,en zo gegarandeerd is dat met zo n politiekers als wij hebben nu ook weer niet ,ik hoor niks anders dan de pensioenen zijn bedreigd nooit hoor ik het geld voor de multikul is op
Oud 6 december 2010, 11:22   #84
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
daar heb ik dan ook 41 jaar hard voor gewerkt,en zo gegarandeerd is dat met zo n politiekers als wij hebben nu ook weer niet ,ik hoor niks anders dan de pensioenen zijn bedreigd nooit hoor ik het geld voor de multikul is op

Nog nooit de zin "het geld voor de multikul is op" thuis laten vallen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 11:27   #85
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=MTVnMO6cRfg
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 11:49   #86
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
pensioenen zijn dan ook 10-20maal duurder dan de kosten verbonden aan die multikul.

Men kan erook in besparen maar men moet beginnen daar waar de grote kosten voor de belgische staat zitten.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2010, 14:11   #87
louis1949
Banneling

Standaard

hoe weet gij dat?de kost van immigratie en multicul word angstvallig geheim gehouden,na wie er bij de roze baletten betrokken was het grootste geheim in belgie
Oud 7 december 2010, 20:14   #88
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schafer Bekijk bericht
Dit jaar studeer ik af als Master in de Grafische vormgeving en mijn eindproject en scriptie gaan over België. De mediabeeldvorming in België zorgt voor een clash tussen Vlamingen en Franstaligen doordat beide landsdelen stereotiep worden voorgesteld. Di Rupo is de karikatuur en symbolisering van de Waalse eisen, terwijl de Vlamingen worden voorgesteld als Vlaams-nationalisten… We krijgen geen andere berichtgeving uit Wallonië (en Vlaanderen) dus de stereotiepen worden zo extreem dat ze niet meer kloppen.

Ik zou graag een omgekeerd, surrealistisch beeld van België willen brengen met een satirische inslag om de absurditeit van België aan te tonen en tegelijkertijd Belgen dichter bij elkaar te brengen. België wordt constant in vraag gesteld dus waarom kan het niet andersom? Ik wil het conflict tussen Vlamingen en Franstaligen als een ‘minimaal’ conflict voorstellen en een soort (utopisch) ideaalbeeld van België brengen. Door onder andere een sterke Belgische identiteit te creëren.

Eén specifiek onderdeel van mijn project wordt een krantje waar één gedeelte gericht is op de mening van ‘de modale Belg’. Hier worden kleine stukjes tekst verzameld (3-5 regels, maar mag ook meer zijn) om hun indrukken van België, goed of slecht, neer te schrijven. Graag zou ik dus vragen om jullie persoonlijke mening over België te geven. Dit mag over verschillende onderwerpen gaan, bijvoorbeeld : Belgische landschappen, politiek, de Nederlandse/Franse taal, typisch eten en drinken, kunst en cultuur, typisch gedrag/kenmerken van de Belg,… Liefst van al wens ik iets tweeledigs doordat je een aspect aanhaalt wat zowel positief als negatief kan zijn. Waarvoor je België/Belgen respecteert maar waar je anderzijds ook een hekel aan hebt.

Enkele voorbeelden : “Ik bemin België omdat je er ruimer, comfortabeler, goedkoper, makkelijker kunt wonen dan in enig ander land dat ik ken. Ik haat België omdat de huizen er zo bloedlelijk en pretentieus zijn en door hun alomtegenwoordigheid het zachte landschap besmeuren.”

“Ik bemin België omdat dikdoenerij, kapsones, ‘oogverblinding’, boerenbedrog en beunhazerij er resoluut worden afgewezen met de woorden :”Gene zever”. Ik haat België omdat alles wat de Belg onbehaaglijk stemt, wat hij niet begrijpt, voor hem onder de categorie ‘zever’ valt."

“Ik bemin België omdat zijn bewoners goddank in het geheel geen last hebben van vaderlandsliefde. Ik haat België omdat zijn bewoners op geen enkele manier trots zijn op hun land.” (Geert van Istendael)

Dit zijn slechts enkele voorbeelden, de tekstjes (vaak maar 2 regels lang) hoeven ook niet persé te beginnen met “Ik bemin België”, maar het zou leuk zijn om een soort tweeledigheid te bekomen. Maar het is ook perfect mogelijk om alleen een negatief of alleen een positief aspect aan te halen.

Alvast héél erg bedankt voor de medewerking!
Ik heb kennelijk iets gemist, ook van de smeuige discussie die op bovenstaande posting volgde, maar nog meer van de weigering van de moderatie om de draad te verwijderen. Kostelijk gewoon.

Welnu:

Ik bemin België omdat het een deel van de Nederlanden is.
Ik haat België vanwege het Belgische systeem dat dit deel van de Nederlanden op zo'n manifeste en gruwelijke manier heeft bezoedeld.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2010, 20:19   #89
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik bemin België omdat het een deel van de Nederlanden is.
Ik haat België vanwege het Belgische systeem dat dit deel van de Nederlanden op zo'n manifeste en gruwelijke manier heeft bezoedeld.
idem...eigenlijk
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be