Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2010, 18:20   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Stijlfiguren en zeker een opgewekte manier van schrijven om het wat meer leesbaar te maken, zijn aan sommigen hier op het forum niet besteed, Circe.
Onderwerp, werkwoord en één of ander lijdend voorwerp (let op dat u dan wel zelf geen LIJDend voorwerp wordt ), dat is het enige dat begrepen wordt.
Maar wat mij betreft, doe rustig voort
Stijlfiguren en opgewekte manier van schrijven?
Bedoel je uitspraken als "azielige zoeker"?
Gelukkig schreef je niet "originele" manier van schrijven!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 06:44   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee hoor, dat had ondertussen nog niet iedereen begrepen en ik heb er ook nog steeds vraagtekens bij. Als jij schrijft over de Pakistaanse uitbater van de nachtwinkel die "blijkbaar asiel" heeft gekregen, dan ga ik er ook vanuit dat je dat veronderstelt en dus niet echt weet hoe hij aan zijn verblijfsvergunning is geraakt.

Ik ken wel wat asielzoekers. Ik ken echter weinig asielzoekers die ook daadwerkelijk politiek asiel hebben gekregen... En ik ken geen enkele asielzoeker die onterecht dat asiel heeft gekregen. Die criteria zijn immers zeer streng.

Natuurlijk zijn er ook asielzoekers die geregulariseerd werden zonder daadwerkelijk politiek vluchteling te zijn. Maar die kregen dus ook niet onterecht asiel, die kregen hun verblijfsvergunning op basis van de lange tijd dat ze hier al verbleven.

En er zijn natuurlijk nog andere manieren om naar hier te immigreren (ook van buiten de EU).

Het onderscheid tussen politiek vluchtelingen en economische vluchtelingen is dan ook niet zo scherp en duidelijk in de realiteit. Als je land in oorlog verkeerd of je leeft in een dictatuur en je vlucht, dan ben je geen politiek vluchteling als je geen risico loopt op vervolging (of als je dat niet kan bewijzen). Je kan die mensen echter bezwaarlijk als economische vluchteling beschouwen. En politieke vluchtelingen zijn trouwens net zoals andere vluchtelingen en zoals jij en ik "gelukzoekers". Die term is dus helemaal inhoudsloos.
Aangezien hierop geen reactie meer komt, neem ik aan dat het nu duidelijk is.

Wel bedankt voor je uitleg.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 12:22   #83
frank1234
Gouverneur

Standaard

honderden heb ik er gekend. grootste hoop waren sikhs. waren geen echte politieke vluchtelingen, veel valse papieren enzo.
ook veel roma, bulgaren, afrikanen, russen (en anderen van die kant, dat waren eigenlijk de weinige echt politieke vluchtelingen, ook enkele afrikanen maar niet zo echt veel)
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2010, 12:35   #84
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
pakt U nog een pint man! of smoort er nog eentje.
dat is nochtans wat er in deze zaak gebeurd is hoor.
al zijn argumenten werden van tafel geveegd als leugens.
zijn dood is het bewijs dat hij niet aan het liegen was.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be