Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 december 2010, 20:11   #81
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Welke?
Je hebt de discussie toch gevolgd. Of weet je niet naar welk citaat gerefereerd werd?

"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt dan heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is haar eigen keuze." "Huidskleur speelt geen rol, het gaat om: delen we dezelfde manier van leven, waarden en normen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter#Citaten
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:12   #82
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Hallo Freud, ik dacht dat die kleine jongen iets teveel had, zo'n onnozel aanwaske als u begrijpt wat ik bedoel
Onnozel of niet; toch neemt de "houder" van dat aanwaske (graag) meer verantwoordelijkheid op zich. Vandaar ook de woorden Gentleman, vaderland enz. God is zelf een man (denk ik toch).
-
En dan het woord "moedertaal", omdat iedere normale mens van zijn/haar moeder houdt, ... en waarschijnlijk nog omdat de vrouwen heel graag praten ; en vooral met gsm... vooral aan het stuur en vooral vrouwen tussen de 30-40 (dit laatste was zomaar een soort ontspanning...)

Marie, we kennen elkaar niet en dat is ook de bedoeling niet. Maar...
... Als ik vrouwelijkheid "zie" in een vrouw, begin ik haar-als-vrouw automatisch te respecteren. Vulgaire mensen zie ik niet graag (dat zeg ik nu gewoon... extra).
-
Ook al zijn uw posten vaak een klein beetje "betend", maar toch is het niet erg, omdat ik toch vrouwelijkheid zie in uzelf...

[voor alle andere posten: straks... ik heb echt honger nu... net naar huis gekomen]

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 20:15.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:19   #83
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Hmmm???

1) Ter info: ik ben een voorstander van "bijna-gelijke rechten voor mannen en vrouwen" (m.a.w. zo veel mogelijk gelijke rechten; want 100% gelijke rechten vind ik simpelweg onmogelijk; elk klein meiske die toevallig ooit een klein jongentje naakt ziet, begrijpt dat ze iets te kort heeft; en zo begint het; het is psychologie; het is totaal mijn bewering niet, sorry).
-
2) Ik heb mijn antwoord (standpunt/bewering) omtrent luchtmassa gedetailleerd uitgelegd (m.a.w. duidelijk argumenten samengesteld). Mag ik zo vrij zijn om uitleg te vragen omtrent uw bewering? Niet dat ik bedoel dat uw bewering gelul is; wel, dat het gelul is zolang als er geen gedetailleerd uitleg (argumentatie) gegeven wordt. Dank bij voorbaat!
Begrijpt u het woord wederkerigheid? Wanneer Vlamingen die hun dochters uit ideologische overwegingen beperkingen opleggen wat partnerkeuze betreft, is dat natuurlijk even bekrompen wanneer een andere vorm van ideologie dit doet. En daar zijn meer leden van te vinden dan van het Vlaams belang.

Uw uitleg over gelijke rechten voor vrouwen vind ik echt grappig,Freud is allang achterhaald hoor, vrouwen denken helemaal niet dat zij iets te kort komen; dat is echt wel een idee wat door een man verzonnen is!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:21   #84
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je hebt de discussie toch gevolgd. Of weet je niet naar welk citaat gerefereerd werd?

"Als mijn dochter met een lesbische vriendin, een moslim of een neger thuiskomt dan heb ik haar verkeerd opgevoed. Maar het is haar eigen keuze." "Huidskleur speelt geen rol, het gaat om: delen we dezelfde manier van leven, waarden en normen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Filip_Dewinter#Citaten
Ja maar, zeg, Artisjok, u vraagt toch ook altijd details, links etc, dus mag ik dat ook nietwaar. Kwestie van zeker geen misverstanden te veroorzaken. Een mens weet hier nooit als Filip Dewinter zegt : "ik heb deze morgen grijze schoenen aangedaan", welke discussie gaat volgen : die over de schoenen of die over de grijze schoenen.
Die uitspraak van Filip Dewinter is fout. Ik hoop dat hij beseft wat een kemel hij daarmee geschoten heeft. Ik zou er al zeker niets op tegen hebben als één van mijn dochters een lesbische partner had. Wat zwarten betreft, tja ik heb zelf een zwarte partner gehad, dus ...
Wat moslims betreft, geef ik grif toe dat ik veel voorzichtiger zou zijn, er is een enorm verschil tussen de waarden en normen in een moslim-omgeving en die in een traditioneel Westerse omgeving. Hun houding tegenover vrouwen om maar iets te noemen is iets waar ik mij absoluut niet in kan vinden en iedere vrouw die begrijpt wat gelijkheid van rechten van man en vrouw precies inhoudt, zal het met mij eens zijn. En het is altijd heel vlug gezegd : de liefde overwint alles, als ze elkaar graag zien en ze doen allebei wat toegevingen, gaat dat vanzelf. De praktijk is echter geen Hollywood-film.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 december 2010 om 20:23.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:22   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Onnozel of niet; toch neemt de "houder" van dat aanwaske (graag) meer verantwoordelijkheid op zich. Vandaar ook de woorden Gentleman, vaderland enz. God is zelf een man (denk ik toch).
-
En dan het woord "moedertaal", omdat iedere normale mens van zijn/haar moeder houdt, ... en waarschijnlijk nog omdat de vrouwen heel graag praten ; en vooral met gsm... vooral aan het stuur en vooral vrouwen tussen de 30-40 (dit laatste was zomaar een soort ontspanning...)

... Als ik vrouwelijkheid "zie" in een vrouw, begin ik haar-als-vrouw automatisch te respecteren. Vulgaire mensen zie ik niet graag (dat zeg ik nu gewoon... extra).
-
Ook al zijn uw posten vaak een klein beetje "betend", maar toch is het niet erg, omdat ik toch vrouwelijkheid zie in uzelf...

[voor alle andere posten: straks... ik heb echt honger nu... net naar huis gekomen]
Wat een onzin, vrouwen nemen evenveel verantwoordelijkheid op zich en vaak meer dan mannen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 20:29   #86
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat een onzin, vrouwen nemen evenveel verantwoordelijkheid op zich en vaak meer dan mannen.
Neen, vrouwen rijden graag met luxe wagens aangekocht met "hun eigen loon" en dan "verplichten" ze graag hun mannen om boodschappen te doen met dan "zijn loon" --> algemene bewering; bij mij thuis was het zo niet (het woord "thuis" letterlijk bedoeld... voor alle zekerheid)... En stop dit thema hier aub... ik voel me alsof ik aan het FLAIR-en ben

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 20:29.
Oud 17 december 2010, 20:30   #87
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
-

-

Ik dacht dat God zo ver boven alles staat, boven mens en dier, boven rassen en geslachten dat Hij met geen enkel ander levend wezen te vergelijken is. God is in mijn ogen pure energie dus aan geen kanten als vrouw of man te bestempelen.
Wat dat praten betreft, lieve jongen, mispak je niet! Er zijn mannen die even erg of erger zijn dan vrouwen. In de tijd dat ik in de maritiem werkte, waren de mannen in het kantoor zo goed als altijd aan het woord en hadden wij vrouwen moeite om er een woord tussen te krijgen. Bovendien ging het niet enkel om het werk, gewoon roddelen doen mannen ook wel, hoor! Het valt hen gewoon niet op dat ze het zelf ook doen, een soort selectieve blindheid (of in dit geval doofheid) denk ik.
Ik veronderstel dat u "bijtend" bedoelt ipv "betend"? Ik wist niet dat ik zo overkom, om het goed te maken hierbij een glimlachje
Smakelijk eten!
Oud 17 december 2010, 20:33   #88
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Zeer juist!
Oud 17 december 2010, 20:34   #89
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat God zo ver boven alles staat, boven mens en dier, boven rassen en geslachten dat Hij met geen enkel ander levend wezen te vergelijken is. God is in mijn ogen pure energie dus aan geen kanten als vrouw of man te bestempelen.
Ik had mijn mening beetje op basis van religie (op het filosofisch vlak) gezegd. Maar eigenlijk zijn wij (u en ik) van bijna dezelfde mening over God.

Citaat:
Wat dat praten betreft, lieve jongen, mispak je niet! Er zijn mannen die even erg of erger zijn dan vrouwen. In de tijd dat ik in de maritiem werkte, waren de mannen in het kantoor zo goed als altijd aan het woord en hadden wij vrouwen moeite om er een woord tussen te krijgen. Bovendien ging het niet enkel om het werk, gewoon roddelen doen mannen ook wel, hoor! Het valt hen gewoon niet op dat ze het zelf ook doen, een soort selectieve blindheid (of in dit geval doofheid) denk ik.
Ik veronderstel dat u "bijtend" bedoelt ipv "betend"? Ik wist niet dat ik zo overkom, om het goed te maken hierbij een glimlachje
...
Ja, "bijtend" bedoelde ik bedankt voor correctie.

Citaat:
Smakelijk eten!
"Smakelijk" "koken" eerst Toch bedankt

Laatst gewijzigd door QuasiX : 17 december 2010 om 20:41.
Oud 17 december 2010, 20:37   #90
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, vrouwen rijden graag met luxe wagens aangekocht met "hun eigen loon" en dan "verplichten" ze graag hun mannen om boodschappen te doen met dan "zijn loon" --> algemene bewering; bij mij thuis was het zo niet (het woord "thuis" letterlijk bedoeld... voor alle zekerheid)... En stop dit thema hier aub... ik voel me alsof ik aan het FLAIR-en ben
Ik kan het geloven dat u denkt dat u aan het Flair-en bent, uit welk boekske haalt u uw ouderwetse ideeën in godsnaam?
Ik geef me zelf als voorbeeld : ik heb geen auto, dus zeker geen luxe auto, ik heb geen man, dus zeker geen man die boodschappen doet enzovoort. Ik trek al bijna 30 jaar mijn plan in mijn eentje.
En ik ben niet de enige! De meeste alleenstaande vrouwen behelpen zich best alleen. En wat getrouwde vrouwen betreft, ik vraag me dikwijls af als ik een koppel observeer wat de man zou doen als hij geen vrouw had om hem te helpen, raad te geven en aan te moedigen.
Oud 17 december 2010, 20:39   #91
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Ik kan het geloven dat u denkt dat u aan het Flair-en bent, uit welk boekske haalt u uw ouderwetse ideeën in godsnaam?
Ik geef me zelf als voorbeeld : ik heb geen auto, dus zeker geen luxe auto, ik heb geen man, dus zeker geen man die boodschappen doet enzovoort. Ik trek al bijna 30 jaar mijn plan in mijn eentje.
En ik ben niet de enige! De meeste alleenstaande vrouwen behelpen zich best alleen. En wat getrouwde vrouwen betreft, ik vraag me dikwijls af als ik een koppel observeer wat de man zou doen als hij geen vrouw had om hem te helpen, raad te geven en aan te moedigen.
Van alles wat u schreef, heb ik dat zin eerst opgemerkt (zeer toevallig);
Citaat:
Ik heb geen man, dus zeker geen man die boodschappen doet enzovoort.
Niet verkeerd begrijpen, ok?
Oud 17 december 2010, 20:47   #92
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van alles wat u schreef, heb ik dat zin eerst opgemerkt (zeer toevallig);

Niet verkeerd begrijpen, ok?
Niks verkeerd aan te begrijpen.
Niet dat het uw zaken zijn maar om te voorkomen dat u me verkeerd begrijpt, mag u best weten dat ik zo'n 14 jaar getrouwd ben geweest en dus het verschil tussen gehuwd leven en vrijgezellenleven heel goed ken. Ik heb na mijn huwelijk nog enkele relaties gehad maar ik heb mezelf nooit meer toegestaan om afhankelijk te worden van een man zoals helemaal in het begin tijdens mijn huwelijk - en inderdaad enkel in het begin want jammer genoeg was mijn ex allesbehalve een voorbeeldige echtgenoot.
Oud 17 december 2010, 20:48   #93
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Die uitspraak van Filip Dewinter is fout. Ik hoop dat hij beseft wat een kemel hij daarmee geschoten heeft.
Dat is zijn ideologie.
Citaat:
Ik zou er al zeker niets op tegen hebben als één van mijn dochters een lesbische partner had. Wat zwarten betreft, tja ik heb zelf een zwarte partner gehad, dus ...
Wat moslims betreft, geef ik grif toe dat ik veel voorzichtiger zou zijn, er is een enorm verschil tussen de waarden en normen in een moslim-omgeving en die in een traditioneel Westerse omgeving. Hun houding tegenover vrouwen om maar iets te noemen is iets waar ik mij absoluut niet in kan vinden en iedere vrouw die begrijpt wat gelijkheid van rechten van man en vrouw precies inhoudt, zal het met mij eens zijn. En het is altijd heel vlug gezegd : de liefde overwint alles, als ze elkaar graag zien en ze doen allebei wat toegevingen, gaat dat vanzelf. De praktijk is echter geen Hollywood-film.
Waar haal je het vandaan dat moslims in het algemeen andere normen en waarden hebben wat betreft gelijkheid van rechten van man en vrouw?
Toch niet door een of andere zin uit de Koran, hoop ik.
Toch niet door de attitude van hier of daar een fundamentalist.
Ken jij eigenlijk (enkele) moslims persoonlijk?

Laatst gewijzigd door artisjok : 17 december 2010 om 20:49.
Oud 17 december 2010, 20:54   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
God (niet godin) wordt wel altijd voorgesteld als een (blanke) man.
Het is immers de (blanke) man die god uitgevonden heeft.
Hij schiep de mens (Adam) naar zijn gelijkenis.

Dit geheel terzijde.
Oud 17 december 2010, 20:57   #95
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is zijn ideologie.

1) Waar haal je het vandaan dat moslims in het algemeen andere normen en waarden hebben wat betreft gelijkheid van rechten van man en vrouw?
Toch niet door een of andere zin uit de Koran, hoop ik.
Toch niet door de attitude van hier of daar een fundamentalist.
2) Ken jij eigenlijk (enkele) moslims persoonlijk?
1) Wie is er ook weer de baas in een moslim-huwelijk? Hoeveel vrouwen mag de moslim-man hebben en hoeveel mannen mag de moslim-vrouw hebben? Hoeveel bedraagt het erfdeel van een moslima in vergelijking met dat van haar broer? Hoeveel is de getuigenis van een moslima waard tegenover die van een moslim-man? Als u op al die vragen een eerlijk antwoord geeft en dan nog zegt dat moslims dezelfde opinie hebben over gelijke rechten tussen man en vrouw als wij, dan moet ik aan uw verstand gaan twijfelen.
2) Ja. En u? Zoals Circe ooit ergens ongeveer zei : 't Is onmogelijk in het Antwerpse te wonen en geen moslims persoonlijk te kennen. Ze wonen en werken nu zowat overal, dus. (Met excuus aan Circe voor het mogelijk niet perfect citeren maar dat was toch zo ongeveer wat u eens bedoelde.)
Oud 17 december 2010, 21:00   #96
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil ze niet te eten geven die 'alleenstaande moeders' in de armoede..

Ik klaag niet maar een doorsnee vrouw 'denkt' dat een man dat allemaal nodig heeft..moederlijk instinct of zoiets..

Alleenstaande mannen trekken ook wel hun plan, maak u maar geen zorgen..niemand is onmisbaar..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:05   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
1) Wie is er ook weer de baas in een moslim-huwelijk? Hoeveel vrouwen mag de moslim-man hebben en hoeveel mannen mag de moslim-vrouw hebben? Hoeveel bedraagt het erfdeel van een moslima in vergelijking met dat van haar broer? Hoeveel is de getuigenis van een moslima waard tegenover die van een moslim-man? Als u op al die vragen een eerlijk antwoord geeft en dan nog zegt dat moslims dezelfde opinie hebben over gelijke rechten tussen man en vrouw als wij, dan moet ik aan uw verstand gaan twijfelen.
Zoals ik al vreesde, je baseert je op enkele zinnen uit de Koran.
Zo'n dingen staan evengoed in andere heilige boeken; maar van die gelovigen denk je wellicht niet dat ze andere normen en waarden hebben over de gelijkheid van man en vrouw.
Citaat:
2) Ja. En u? Zoals Circe ooit ergens ongeveer zei : 't Is onmogelijk in het Antwerpse te wonen en geen moslims persoonlijk te kennen. Ze wonen en werken nu zowat overal, dus. (Met excuus aan Circe voor het mogelijk niet perfect citeren maar dat was toch zo ongeveer wat u eens bedoelde.)
Het is niet omdat er een moslim in je straat woont of omdat die op het zelfde bedrijf werkt dat je hen persoonlijk kent.
Ja, ik ken moslims, en bij hen zie ik even gevarieerde ideeën over de gelijkheid zoals ik die zie bij andere groepen.
Oud 17 december 2010, 21:05   #98
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
God (niet godin) wordt wel altijd voorgesteld als een (blanke) man.
Het is immers de (blanke) man die god uitgevonden heeft.
Hij schiep de mens (Adam) naar zijn gelijkenis.

Dit geheel terzijde.
Lieve deugd, mens, ik dacht dat u een atheïst was! En nu gaat u even vertellen hoe God eruit ziet! Ik geef u een citaat uit mijn oude catechismus, een boekje uit 1954.
Vraag : "Wat is God?"
Antwoord : "God is een zuivere geest, oneindig volmaakt, Schepper, Heer en Meester van hemel en aarde, oorsprong en einddoel van alle dingen."
Vraag : "Waarom zegt men dat God een zuivere geest is?"
Antwoord : " Men zegt dat God een zuivere geest is, omdat Hij niets in zich heeft dat onder de zinnen valt, en omdat Hij op generlei wijze afhankelijk is van de stof."
Het is in vrijwel onmogelijk voor de mens zich deze entiteit voor te stellen, daarom werd er een soort portret van Hem gemaakt zodat de mensen zich een beeld konden vormen want mensen hebben daar behoefte aan. Dat beeld was dan gewoonlijk een oude man zwevend boven de wolken. Oud omdat dat vroeger bijna synoniem was van wijs, man omdat men toen mannen als krachtiger dan vrouwen beschouwde. En inderdaad blank. Logisch dat blanke mensen hun God als een blanke zien. De Germanen hadden ook blanke goden. De afgoden van de negers in Afrika waren niet blank. Allemaal heel eenvoudig te begrijpen behalve voor hen die echt de onderste steen boven willen halen om het christendom - als één van de pijlers van de Westerse cultuur - naar beneden te halen en te kleineren.
En wat Adam betreft, nooit van evolutie gehoord?

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 17 december 2010 om 21:07.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:06   #99
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Boenk der op!

Laatst gewijzigd door daiwa : 17 december 2010 om 21:06.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2010, 21:09   #100
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al vreesde, je baseert je op enkele zinnen uit de Koran.
.
De docureeks ' In Godsnaam' zeker niet gezien ?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be