Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 13 december 2010, 11:56   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Niet moslims in een moslim gedomineerde omgeving mogen wel de Yizah betalen, hoe arm ze ook zijn.
En als ze niet kunnen betalen, awel, ze kunnen dan in dienst genomen worden op basis van kost en inwoon.
Oud 13 december 2010, 12:01   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niet moslims in een moslim gedomineerde omgeving mogen wel de Yizah betalen, hoe arm ze ook zijn.
En als ze niet kunnen betalen, awel, ze kunnen dan in dienst genomen worden op basis van kost en inwoon.
of een kopje kleiner worden gemaakt. Daarom heet het - net zoals bij de maffia - "beschermingsgeld".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 12:15   #83
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dus de dhimmies mogen wèl yizyah taksen betalen maar krijgen geen hulp als ze ziek of werkloos zijn, dat bedoel je toch?
Nee, dat bedoel ik niet en nergens. De dhimmies moeten niet allemaal Jizyah betalen, alleen werkende mannen die genoeg verdienen. De vrouwen niet, ook al verdienen ze. De Jizyah die ze betalen is iets symbolisch in vergelijking met Zakaat (die door iedere moslim(a) moet betaald worden).

Er zijn dhimmi's die hun Jizya terug krijgen wanneer de Kalifaat ergens in een provencie deze dhimmi's niet kan beschermen tegen bijvoorbeeld mongolen, kruisvaarders, revolutionisten .. enz.

Deze dhimmi's hebben recht op Bayt al-mal, en altijd zoals ik heb gezegd, soms ook met de Jizyah van hun 'broeders'.

Lees dit:
Treatment of conquered peoples

Caliph Umar was the first Caliph to provide Allowance to non-Muslims, or Dhimmi, after they reached old age. The very first Non-Muslim to receive pension from the Rashidun Administration was a Jew from the following documented record:
Once Caliph Omar was in the streets of Madina when he saw a man begging. He went to him and asked him; "why are you begging? Are you not receiving maintenance (allowance) from Bait al-mal". The man replied; "I am a Jew and I am doing this so that I can pay the Jizya". Hearing this the Caliph Omar took him by his hand to the Bait al-mal and decreed "In the name of Allah you pay Jizya all your life and then you get betrayed when you reach old age." He ordered to provide that man Pension and from that day it was so ordered for all Jews and Christians and others.
This is how non-Muslims were being given relief from Jizya, though Jizya was not abolished.
Citaat:
ge zijt hier gewoon verplicht om mee RSZ en belastingen te betalen. Maar ge krijgt dan ook de uitkeringen.
Nee, je moet eerst legaal verblijven en er zijn ook andere voorwaarden, dus je moet eerst in het systeem geloven en geen stap ondernemen om het systeem te ondermijnen.

Ik heb hetzelfde recht omdat ik hetzelfde plicht heb.

In het islamitische staat heb je niet hetzelfde recht omdat je niet hetzelfde plicht hebt, maar soms is jouw recht op iets theologisch-religieus een privilege, daarom heb je soms recht op iets dat religieus-islamitisch is (Zakaat), maar als je arm bent en geen kant op kan, dan heb je recht op wat sociaal-islamitisch is, al dan niet solidair, zo heb je altijd recht op Bayt al-mal.

Citaat:
zolang ze bovenop maar die yizyah taksen betalen, waar ze dus NIKS voor terugkrijgen.
Het klopt niet, soms krijgen ze dezelfde Jizyah terug, en soms krijgen ze meer dan dat. (zie hierboven en de vorige reactie).

Citaat:
recht op het betalen van belasting?
Ja, een deel van belasting krijgen.

Citaat:
bedoel je nu dat niet-moslims in Marokko werkloosheidsuitkering krijgen?
Nee, de moslims ook niet. Krijgen geen uitkering en betalen geen Zakaat (aan een baytu al mal, maar moslims die het geloof praktiseren betalen ze dat wel rechtsreeks aan degenen die het nodig hebben), en niet-moslims betalen geen Jizyah.

Laatst gewijzigd door porpo : 13 december 2010 om 12:19.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 12:24   #84
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Grappig, Dhimmies hebben bepaalde plichten. Ze mogen bijvoorbeeld niet in een huis wonen beter/comfortabeler/groter dan het huis van de minst bedeelde moslim uit de omgeving.
Ook is het statuut van dhimmie alleen van toepassing op hen die "kinderen van het boek " genoemd worden. Dus christenen en joden. Al de rest mag gewoon afgemaakt of tot slaaf gemaakt worden.
Verdere bepalingen slaan op gebedshuizen. Deze mogen geen onderhoud meer krijgen en nieuwe mogen niet gebouwd worden. (misschien eens een wetje in die trant opstellen tegenover moskees)

En ja, er zijn historische gevallen van weldoeners onder de moslims die ook dhimmies en slaven als gunstelingen hadden. Maar je kan eerder stellen, dat het net zoals bij de andere bevolkingsgroepen dit de uitzonderingen zijn die de regel bevestigen.
Oud 13 december 2010, 12:37   #85
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt het hier over slachtoffers van huiselijk geweld (psychisch of fysisch), niet over normale mensen (ook een allochtoon kan toch normaal zijn dacht ik, of zijn het allem�*�*l anders-validen?)
in de geestelijke gezondheidszorg komen inderdaad meestal mensen terecht met een probleem.

Citaat:
Gehandicapten of slachtoffers van sexuele misdaden dus, weer een beschermd kenmerk.
idem vorige

Citaat:
ik zou denken: éérst het kleurtje en de afkomst, d�*n de vraag en de rest komt later. Als je wit ziet en Nederlands spreekt mag je achteraan aanschuiven (én eerst betalen).
in alle diensten GGZ waar ik bij betrokken ben geweest werd er totaal niet gediscrimineerd op afkomst. Iedereen wordt gewoon netjes achteraan de wachtlijst bijgeschreven. Er worden soms uitzonderingen gemaakt wegens dringendheid. Het moet dat echt wel gemotiveerd zijn, want eigenlijk zijn �*l die situaties sowieso dringend. Ik heb gewerkt op een dienst met een wachtlijst van 2 jaar en dat is verdomd lang wachten voor die mensen.
De gemaakte uitzonderingen die ik ooit heb zien maken of zelf heb gemaakt waren allemaal autochtonen. Dat is overigens toeval, een allochtoon maakt evenveel kans op een uitzondering.
De kostprijs was voor iedereen hetzelfde. Soms werd er iemand bijgesprongen door een andere dienst om de kostprijs te kunnen betalen. Die personen waren in mijn geval allemaal autochtoon.

Citaat:
dit is water naar de zee brengen. U k�*n die vrouwen niet helpen tenzij ze scheiden. En neen, ik ben echt niet van plan om half marokko en half turkije hier te gaan onderhouden en opvangen omdat ze een religie aanhangen uit de jaren stillekes van voor de middeleeuwen. D�*�*r zit hem het probleem.
Veel compassie met die vrouwen hoor... alleen: als puntje bij paaltje komt gaan ze niet voor JOU kiezen maar voor hun onzichtbare vriendje en hun waanbeelden. Als je die mensen wil helpen: zorg dat ze van die hersenspoeling vanaf geraken! en anders : zorg dat Allah hen helpt
Toch zijn er redelijk wat vrouwen die hun weg naar vluchthuizen vinden. Je hebt het hier zelf al aangeklaagd: "de vluchthuizen zitten vol met allochtonen". Gezien de situatie denk ik dat dat alleen maar een positief signaal kan zijn, alleen lijkt het me beter om de drempel van de ambulante diensten naar omlaag te halen zodat er zo weinig mogelijk beroep moet gedaan worden op 1e lijns residentiële opvang. Dat is goedkoper en minder ingrijpend voor de betrokken partijen (lees: vrouw + kinderen).
Je kan trouwens voor zowat �*lle problemen zeggen dat het water naar de zee dragen is. Je kan 1 autochtone vrouw helpen om uit een mishandelende situatie te raken, maar dan staan er daarna toch weer 10 te wachten. Je kan 1 kind helpen om uit een misbruiksituatie te raken, maar dan staan er toch weer 10 te wachten. Je kan 1 persoon helpen met burnout, maar dan.... enzovoort.
Het is bijzonder fatalistisch om te stellen dat het dan allemaal geen nut heeft en dat we die vrouwen en kinderen beter laten waar ze zijn.
Je zou denk ik nogal opkijken eh, moest je met een probleem zitten en hulp zoeken en zeggen "nee, we helpen daar niet meer bij, dat heeft toch geen nut, want na u komen er nog zoveel met hetzelfde probleem". Het is niét de taak van de individuele hulpverlening om het individu opzij te schuiven en zich louter te focussen op etiologische factoren op meso- en macroniveau.
Oud 13 december 2010, 12:38   #86
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
1) Rente is haram
Maar iets kopen aan 100€ en doorverkopen aan 130€ dan weer niet zeker ?
En om uw goed hart te tonen mag men dat dan zonder rente afbetalen nietwaar ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 12:41   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Rente is haram, maar goed koopmansschap was een handelskenmerk van Mohammed(wrede zij met hem).

Zijn eerste bod. 2 keien en uw leven.
Oud 13 december 2010, 12:54   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Nee, dat bedoel ik niet en nergens. De dhimmies moeten niet allemaal Jizyah betalen, alleen werkende mannen die genoeg verdienen. De vrouwen niet, ook al verdienen ze. De Jizyah die ze betalen is iets symbolisch in vergelijking met Zakaat (die door iedere moslim(a) moet betaald worden).
ja kom, net alsof de vrouwen in de islamitische maatschappij zelfstandig zijn en inkomens hadden. Maar kom: per gezin betaalt de dhimmie dus ook yizyah (én ook zijn werkende zonen), maar ze krijgen er niks voor terug... geen ziekteverzekering, geen werkloosheidsvergoeding.

Citaat:
Er zijn dhimmi's die hun Jizya terug krijgen wanneer de Kalifaat ergens in een provencie deze dhimmi's niet kan beschermen tegen bijvoorbeeld mongolen, kruisvaarders, revolutionisten .. enz.
haha juist ja. vooral tegen kruisvaarders natuurlijk. De mongolen waren toch ook moslims?

Citaat:
Deze dhimmi's hebben recht op Bayt al-mal, en altijd zoals ik heb gezegd, soms ook met de Jizyah van hun 'broeders'.
Allez, uiteindelijk krijgen ze een pensioentje als ze het tot dan trekken.

Citaat:
Nee, je moet eerst legaal verblijven en er zijn ook andere voorwaarden, dus je moet eerst in het systeem geloven en geen stap ondernemen om het systeem te ondermijnen.
zoals profiteren van de uitkeringen zonder zelf bij te dragen? dat bedoel je toch?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 13:40   #89
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ja kom, net alsof de vrouwen in de islamitische maatschappij zelfstandig zijn en inkomens hadden.
Jawel, de vrouw in de islamitische maatschappij kan en mag zelfstandig zijn, en dus ook inkomen hebben en de geschiedenis getuigt hiervan. Ze mag zelfs het hoofd van de staat worden (met wat meningsverschillen onder de moslims hierover) zoals de koningin Shajar al-Durr, en kan rechter worden, advocaat, handelaar ... of een belangrijke maatschappelijke rol spelen zoals Al Fihriyya, oprichtster van de eerste universiteit in de geschiedenis waaraan verschillende westerlingen hebben gestudeerd onder wie een Hollander (Jacob Golius) en een Belg (Nicolas Cleynaerts), in een tijd waarin wij in het westen geen enkele universiteit hadden. En kan in onderwijs actief zijn, de grootste geleerde in de geschiedenis van de islam is de moeder der gelovigen Aisha (ra), ze gaf les aan de grote metgezellen.

Citaat:
Maar kom: per gezin betaalt de dhimmie dus ook yizyah (én ook zijn werkende zonen), maar ze krijgen er niks voor terug... geen ziekteverzekering, geen werkloosheidsvergoeding.
Voor deze bewering vraag ik voor een bron: zowel legalisatie (uit bronnen van de islam) als toepassing en beheer uit de geschiedenis.

Dat ze niets terug kregen, is een leugen en verdraaiing van de geschiedenis. Ik herhaal: de niet-moslims die geen uitkering hebben, dus geen inkomen, ze kunnen geen kant op en hebben leefloon nodig; deze hadden altijd recht op baytu al mal.

Citaat:
haha juist ja. vooral tegen kruisvaarders natuurlijk. De mongolen waren toch ook moslims?
Ja, ook tegen kruisvaarders. Mongolen bekeerden zich later tot de islam. Er waren ook christenen die vrijwillig samen met de moslims tegen kruisvaarders vochtten. (dit heb ik in een lezing gehoord, en moet het nog met historische bronnen bevestigen).

Citaat:
Allez, uiteindelijk krijgen ze een pensioentje als ze het tot dan trekken.
Legalisatie was er, dat was een stap richting het administratieve beheer.

Citaat:
zoals profiteren van de uitkeringen zonder zelf bij te dragen? dat bedoel je toch?
Nee, dat bedoel ik niet, waar lees jij het?
Werken in de islam is een religieuze praktijk, aanbidding, zoals het gebed verrichten. Is verplicht. Kijk, er zijn hier profiteurs, maar niet alle vreemdelingen zijn moslims, en niet alle moslims (die theologisch moslims zijn), zijn ook echt (praktisch) moslims. Er is altijd werk als je werken wil, tenminste met het bedrag dat je met uitkering verdient, gaan werken. Of niet? Ik weet het niet maar dat is wat ik denk.
The Prophet Mohammed (PHUH) said "even meeting your brother with a cheerful face is charity."

The Prophet (PBUH) said: "Charity is a necessity for every Muslim." He was asked: "What if a person has nothing?" The Prophet replied: "He should work with his own hands for his benefit and then give something out of such earnings in charity." The Companions asked: "What if he is not able to work?" The Prophet said: "He should help poor and needy persons." The Companions further asked "What if he cannot do even that?" The Prophet said "He should urge others to do good." The Companions said "What if he lacks that also?" The Prophet said "He should check himself from doing evil. That is also charity."

Laatst gewijzigd door porpo : 13 december 2010 om 13:45.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 13:47   #90
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
prima. dan vinden ze hun weg dus makkelijk naar de IT-sector, en is er vraag naar in de sociale sector.
het verhaaltje 'gebrek aan kansen' wordt dan precies toch wat misplaatst eh.

Maar ik denk dat je in de IT-sector niet zoveel persoonlijk in contact komt met andersdenkenden. Misschien is d�*t het probleem? Misschien is dat ook het probleem van te weinig allochtoon in een zich duidelijk als pluralistisch profilerende school? Ze moeten daarbij immers duidelijk onderschrijven dat ze het principe van pluralisme genegen zijn...
"Wij zijn pluralistisch en daarom kunnen we niet samenwerken met sectaire mensen en vermits alle anderen sectair zijn..."

Jij komt van LSP zeker? Je hebt er veel van overgehouden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 13 december 2010 om 13:47.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 december 2010, 14:07   #91
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Grappig, Dhimmies hebben bepaalde plichten. Ze mogen bijvoorbeeld niet in een huis wonen beter/comfortabeler/groter dan het huis van de minst bedeelde moslim uit de omgeving.
Ook is het statuut van dhimmie alleen van toepassing op hen die "kinderen van het boek " genoemd worden. Dus christenen en joden. Al de rest mag gewoon afgemaakt of tot slaaf gemaakt worden.
Verdere bepalingen slaan op gebedshuizen. Deze mogen geen onderhoud meer krijgen en nieuwe mogen niet gebouwd worden. (misschien eens een wetje in die trant opstellen tegenover moskees)
Daarom pleit ik al jaren voor de invoering van een soort 'gedoogbelasting' voor degenen die zich tot de islam menen te moeten bekennen hier ten lande en elders in Europa. Kwestie van practise what you preach toepassen. Als hun heilig boekske stelt wat u hierboven correct heeft samengevat, dan zie ik er geen enkel probleem in om dat wederkerig ook toe te passen.

Dus: extra hoofdelijke belasting voor elke islamiet die hier woont , géén aanspraak kunnen maken op het sociale vangnet, géén nieuwe mosketen meer en de bestaande mogen niet meer onderhouden worden, géén huwelijken (en voor mijn part om het even welke sociale contacten) met niet-islamieten, tenzij men islamiet-af is, en ga zo maar door. Uiteraard mogen zij ook geen wapens dragen dan, en moeten zij duidelijk herkenbaar zijn als islamiet. En nimmer kan een islamiet -nog altijd de voorschriften van de koran indachtig, maar dan even omgekeerd- bevelen geven aan een niet-islamiet. In rechtbanken zullen er dan minstens twee islamitische getuigen nodig zijn om op te kunnen wegen tegen één niet-islamitische, en zullen zij bij strafoplegging een 'koranbonus' krijgen, d.w.z. een automatische verhoging van de straf met een zeer schappelijke 25%.

Wedden dat die (pogingen tot) islamisering dan binnen de kortste keren afgelopen zullen zijn?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be