Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2010, 09:07   #81
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik heb die info vertrouwelijk, en ik denk ook niet dat je die openbaar zal vinden, ik vermoed dat dat het bestbewaarde geheim van de Belgische marine zal blijken

overigens met 24/24 bedoelde ik 24u op 24u. het gaat over 15 man personeel (waarvan ik overigens niet beweer dat die continu aan boord zijn, wel dat ze continu beschikbaar zijn).
Vertrouwelijk hé...
Aah...'handig'
edit: antwoord dan maar de andere vragen... Uw "vertrouwelijke bron" kan U misschien helpen.
Citaat:
maar nogmaals, dit zijn leuke weetjes maar zoals ik van post 1 hier al stelde, de keuze tegen een koningshuis is een principieel democratische keuze, en die staat los van de kosten.
Dat neem ik gerust aan...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.

Laatst gewijzigd door largo_w : 16 december 2010 om 09:08.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 09:12   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Vertrouwelijk hé...
Aah...'handig'
edit: antwoord dan maar de andere vragen... Uw "vertrouwelijke bron" kan U misschien helpen.

Dat neem ik gerust aan...
largo, je denkt toch niet dat ik vind dat ik me tegenover jou moet verantwoorden ??

ik heb mijn 2 verschillende, door mij vertrouwde bronnen, ik heb je het fait divers willen doorgeven, omdat je daarachter vroeg, maar daar stopt het wel hoor, we weten beiden dat deze feiten, mochten ze in het ABL niet zo geheim gehouden worden, wel al in het parlement besproken geweest zouden zijn.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 09:19   #83
largo_w

Standaard

Citaat:
largo, je denkt toch niet dat ik vind dat ik me tegenover jou moet verantwoorden ??
Niet tegenover mij maar tegenover iedereen die Uw posts leest...
Wie Uw post leest wenst wel te weten of wat je vertelt waar is of niet; zonder bewijs van waarheid (buiten de "vertrouwelijke bronnen") kan niemand daar op verder werken.
Bijvoorbeeld; hoeveel man aan boord? 15-> bron
Ok; waarom moet er zoveel man aan boord; wat is de functie van elkeen; hoeveel tijd brengen ze daar door;... en ultiem wat is daar het kostenplaatje van (toch hetgene waar het in het begin over ging hé)?
Citaat:
ik heb mijn 2 verschillende, door mij vertrouwde bronnen, ik heb je het fait divers willen doorgeven, omdat je daarachter vroeg, maar daar stopt het wel hoor, we weten beiden dat deze feiten, mochten ze in het ABL niet zo geheim gehouden worden, wel al in het parlement besproken geweest zouden zijn.
Je vergist je als ik 't verhaal van "Bert en zijnen boot" wil horen kom ik niet op een politiek forum dan ga ik gewoon naar het café om de hoek... die mannen hebben ook steeds "straffe bronnen".
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 16 december 2010, 09:21   #84
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Niet tegenover mij maar tegenover iedereen die Uw posts leest...
Wie Uw post leest wenst wel te weten of wat je vertelt waar is of niet; zonder bewijs van waarheid (buiten de "vertrouwelijke bronnen") kan niemand daar op verder werken.
Bijvoorbeeld; hoeveel man aan boord? 15-> bron
Ok; waarom moet er zoveel man aan boord; wat is de functie van elkeen; hoeveel tijd brengen ze daar door;... en ultiem wat is daar het kostenplaatje van (toch hetgene waar het in het begin over ging hé)?

Je vergist je als ik 't verhaal van "Bert en zijnen boot" wil horen kom ik niet op een politiek forum dan ga ik gewoon naar het café om de hoek... die mannen hebben ook steeds "straffe bronnen".
geeuw.
Oud 16 december 2010, 09:22   #85
largo_w

Standaard

Citaat:
geeuw.
Dat blijkt hier inderdaad de ultieme conclusie in deze draad... *geeuw*
Wees gerust ik had dat al bij post 1.
Citaat:
Oud 16 december 2010, 09:24   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat blijkt hier inderdaad de ultieme conclusie in deze draad... *geeuw*
Wees gerust ik had dat al bij post 1.
whatever makes you happy, dear.
Oud 16 december 2010, 09:26   #87
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie niet direct in (en let op hé... ik ga ongelooflijk "niet cool" klinken) waarom ALLES democratisch moet gebeuren. Is dat soms een soort van barometer tot beter bestuur, democratie? Kunnen we uitgaan dat "zuivere" en "pure" democratie steeds een antwoord zal brengen op al onze problemen? Kan "zuivere" democratie geen problemen met zich meebrengen?
Ik ben ook niet zo'n democraat, maar ben wel sterk tegen geboorterecht.

Wees gerust, er zijn talloze manieren om de democratie in te dammen buiten wat quasi-inteeltkoppen staatshoofd te maken hoor.

Talloze.
Oud 16 december 2010, 09:35   #88
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik ben ook niet zo'n democraat, maar ben wel sterk tegen geboorterecht.

Wees gerust, er zijn talloze manieren om de democratie in te dammen buiten wat quasi-inteeltkoppen staatshoofd te maken hoor.

Talloze.

Wat de functie van de Koning betreft ben ik eigenlijk niet tegen het inperken van zijn bevoegdheid hoor... Maar hier, zoals zo vaak, gaat het niet over de echt nuttige discussie maar over het simplistische "weg met de Koning". Daar ga ik niet op in...

Ik ben wel een democraat maar zie er de gevaren van in; ik ben geen "pure democraat" dus (iemand die geloofd dat alles beter gaat wanneer het volk er zijn zegje op kan doen).
Citaat:
Oud 16 december 2010, 10:41   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Van mij mag de monarchie zeker blijven, zij het dan in een louter protocollaire capaciteit en mits het herbekijken van een aantal dotaties. Ik vind dat zo'n koningshuis een zekere, niet te verwaarlozen charme heeft. En al bij al brachten onze laatste vorsten het er nog niet zo slecht vanaf. Buiten de uitschuivers van Leopold III en Boudewijn, duiken ze ten minste niet om de haverklap op in allerlei schandalen, zoals de Britse en Monegaskische koninklijke telgen...

Ik zeg: laat ze maar blijven!
Euuu, Laurent'ke vergeten zeker. Of moedwillig over ge keken. Komt wel meer voor bij uw soortgenoten.

Zekere charme? Dan toch alleen maar als die van een sprookjesboek zoals dat van Sneeuwwitje en Assepoester.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 10:42.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 10:47   #90
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bron graag ... Vooral voor dat laatste woordje.
Hoeveel man denk jij nodig te hebben om een permanente bezetting te kunnen garanderen wanneer er minimum vier man aan boord moet aanwezig zijn?

Allee Largo, voor zo een slimme kerel zoals gij mag dat toch geen probleem zijn om dat even tussen de soep en de patatten uit te rekenen hé. Verlof, klein verlet, ziekte afwezigheid en dergelijke in acht genomen.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 10:49.
Oud 16 december 2010, 10:54   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik heb die info vertrouwelijk, en ik denk ook niet dat je die openbaar zal vinden, ik vermoed dat dat het bestbewaarde geheim van de Belgische marine zal blijken

overigens met 24/24 bedoelde ik 24u op 24u. het gaat over 15 man personeel (waarvan ik overigens niet beweer dat die continu aan boord zijn, wel dat ze continu beschikbaar zijn).

maar nogmaals, dit zijn leuke weetjes maar zoals ik van post 1 hier al stelde, de keuze tegen een koningshuis is een principieel democratische keuze, en die staat los van de kosten.
Er zou een continuïteit van min. 4 man aan boord zijn wat niet eens zo overdreven veel is wanneer je het veiligheidsaspect mee in acht neemt. Om er mee te varen zou ik durven beweren dat dit onvoldoende is. Dan is er nog geen rekening gehouden met het onderhoud en het op punt houden van alle technische installaties, computer uitrusting enz, enz. Om eerlijk te zijn, ik denk dat uw 15 man in het totaal zwaaaaaaar onderschat zijn.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 december 2010 om 11:06.
Oud 16 december 2010, 11:08   #92
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat betreft het vaartuigje van onze famille royale de Laeken, herinner ik me uit de Vlaamse pers:

- dat ze er geen btw op betaald hebben, en dat is wettelijk in orde want de boot wordt niet ingevoerd in ons apenlandje; hij blijft in Italië.

- dat De Crem geantwoord heeft op een parlementaire vraag, dat er - nogmaals naar mijn herinnering - vier man aan boord zou zijn: één die een vaarbevret heeft, een kok, en twee weet ik veel.
(en nu volgt mijn interpretatie: als onze famille niet aan boord is, of zelfs niet in Italië, dan zal de aanwezigheid wel beperkt zijn tot twee man, om dat speelgoedje met zijn B. vlag te behoeden voor diefstal/vandalisme.
Natuurlijk moeten die mensen af en toe vervangen worden, want die gaan ook graag eens terug naar moeder de vrouw.
Zo kan ik me inbeelden dat 15 m/v FTE (full time equivalent) van de zeepmacht voor niets anders ingezet kunnen worden dan dat. (ps: zou Paola toestaan dat er vrouwelijk personeel op hun bootje zit? Zou daar geen Boel van kunnen komen ?)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 11:18   #93
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Euuu, Laurent'ke vergeten zeker. Of moedwillig over ge keken. Komt wel meer voor bij uw soortgenoten.
Mijn "soortgenoten"? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? En wat Laurent betreft: dat zijn maar wat kwajongensstreken. Dat maakt deel uit van de charme.

Citaat:
Zekere charme? Dan toch alleen maar als die van een sprookjesboek zoals dat van Sneeuwwitje en Assepoester.
Is daar iets mis mee misschien? Heel veel mensen vinden dat fijn, die pracht en praal, glitter en glamour. Kijk maar naar het succes van Story en Royalty en dat soort zaken. Niet iedereen is zo verzuurd dat ze alleen maar aan die paar eurootjes kunnen denken.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 11:19   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zou een continuïteit van min. 4 man aan boord zijn wat niet eens zo overdreven veel is wanneer je het veiligheidsaspect mee in acht neemt. Om er mee te varen zou ik durven beweren dat dit onvoldoende is. Dan is er nog geen rekening gehouden met het onderhoud en het op punt houden van alle technische installaties, computer uitrusting enz, enz. Om eerlijk te zijn, ik denk dat uw 15 man in het totaal zwaaaaaaar onderschat zijn.
Worden die mensen betaald door de Belgische staat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 11:21   #95
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat betreft het vaartuigje van onze famille royale de Laeken, herinner ik me uit de Vlaamse pers:

- dat ze er geen btw op betaald hebben, en dat is wettelijk in orde want de boot wordt niet ingevoerd in ons apenlandje; hij blijft in Italië.

- dat De Crem geantwoord heeft op een parlementaire vraag, dat er - nogmaals naar mijn herinnering - vier man aan boord zou zijn: één die een vaarbevret heeft, een kok, en twee weet ik veel.
(en nu volgt mijn interpretatie: als onze famille niet aan boord is, of zelfs niet in Italië, dan zal de aanwezigheid wel beperkt zijn tot twee man, om dat speelgoedje met zijn B. vlag te behoeden voor diefstal/vandalisme.
Natuurlijk moeten die mensen af en toe vervangen worden, want die gaan ook graag eens terug naar moeder de vrouw.
Zo kan ik me inbeelden dat 15 m/v FTE (full time equivalent) van de zeepmacht voor niets anders ingezet kunnen worden dan dat. (ps: zou Paola toestaan dat er vrouwelijk personeel op hun bootje zit? Zou daar geen Boel van kunnen komen ?)
Niet zo maar een met een vaarbrevet maar een commandant ter zee. Uiteraart zal die wel een vaarbrevet hebben veronderstel ik. Echter zijn uw wacht van twee man ontoereikend voor een militaire vaartuig. Of de koningklijke familie al dan niet aanboord is moet er steeds een bemaning aan boord zijn die in geval van nood capabel is om het vaartuig te verhalen. Ik zie dat niet doen door twee wachtjes die dan nog om de vier uur afgelost dienen te worden. Dus twee man? Vergeet het!
Oud 16 december 2010, 11:22   #96
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Waarom heb je een eerste minister nodig als je de rol van staatshoofd laat roteren? Als deze ook de taak op zich neemt om de vergaderingen van ministers voor te zitten, heb je toch geen regeringshoofd nodig?
In Zwitserland bestaat een dergelijk roterend systeem. Daar is er geen president, geen vast staatshoofd.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2010, 11:24   #97
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden die mensen betaald door de Belgische staat?
Nee dat zijn vrijwilligers.
Oud 16 december 2010, 11:24   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat de functie van de Koning betreft ben ik eigenlijk niet tegen het inperken van zijn bevoegdheid hoor... Maar hier, zoals zo vaak, gaat het niet over de echt nuttige discussie maar over het simplistische "weg met de Koning". Daar ga ik niet op in...

Ik ben wel een democraat maar zie er de gevaren van in; ik ben geen "pure democraat" dus (iemand die geloofd dat alles beter gaat wanneer het volk er zijn zegje op kan doen).
Monarchie rijmt niet op democratie, om de eenvoudige reden dat er een heel andere grondslag aan de basis ligt, nl. monarchie is gebaseerd op erfrecht, daar waar democratie gebaseerd is op de fundamentele gelijkheid van iedere burger waarvan geen enkele een ander recht krijgt dan die van andere burgers. Monarchie is dus een schending van de basis van de achterliggende filosofie van de democratie.
Oud 16 december 2010, 11:27   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn "soortgenoten"? Wat moet ik me daar precies bij voorstellen? En wat Laurent betreft: dat zijn maar wat kwajongensstreken. Dat maakt deel uit van de charme.

Is daar iets mis mee misschien? Heel veel mensen vinden dat fijn, die pracht en praal, glitter en glamour. Kijk maar naar het succes van Story en Royalty en dat soort zaken. Niet iedereen is zo verzuurd dat ze alleen maar aan die paar eurootjes kunnen denken.
Voila. Dat bedoel ik met uw soort. Een stel simpele zielen die steeds iets of wat nodig hebben om te verafgoden.
Oud 16 december 2010, 11:30   #100
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raph Bekijk bericht
Klinkt goed, maar qua continuïteit kan dat uiteindelijk vrij nefaste gevolgen hebben (gesteld dat er binnen een bepaalde partij een zekere mate van oneensheid bestaat over bepaalde zaken).
Merkt u in Zwitserland dergelijke nefaste gevolgen? Daar worden de functies die een staatshoofd toekomen immers bij beurtrol waargenomen door de ministers.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be