![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Het zijn juist de minderheden die hun wil en zin doordrijven en waarvoor de overheid vrijwel altijd door de knieën gaat. Want de meerderheid, de massa zwijgt in alle bekende en onbekende talen. Congruent aan de politiek van de linkse minderheden.
![]() |
#82 | ||||||
Burger
|
![]() Citaat:
En natuurlijk staan onze wetten boven die van Allah, daarvoor hebben ze toch Belgisch staatsburgerschap. =) Natuurlijk wordt bv. een dag vrij aangevraagd voor de suikerfeesten die hier niet tot de officiële feestdagen behoren, maar die gaan dan ook door als verlofdag, niet meer, niet minder. =) Citaat:
Laat het zoals het nu is: die zeveraars gewoon een stille dood laten sterven. Citaat:
Maar sowieso is religie een rotte plek op de mensheid, maar ik laat het liever vanzelf uitdoven dan mensen te gaan verplichten ervan af te stappen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 18:39. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vraag het toch maar eens zelf...voor alle zekerheid!
Lees anders D'ARTOIS' bijdrage nog eens. De zwijgende meerderheid 'zwijgt' en zal blijven zwijgen.
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En hoe triestig is het wel niet om te moeten toegeven dat al die sociale normen uitgaan van een kapitalistische consumptiemaatschappij? Is dat een bewuste of een onbewuste bekentenis? En waarop kan je kritiek van de massademocratie dan nog gebaseerd zijn? In feite zegt u (zoals Louis Tobback onlangs in een krant) dat de rijkdom alle godsdiensten en culturen zal corrumperen. Wat een argument is dat om eerlijke, vrome mensen mee te overtuigen!!! "Jullie zullen allemaal even rot en leeg worden als wij" (en dan maar als een elitaire cultuurpaus - Riemen - orakelen tegen het fascisme)... En dan veronderstel je nog dat we allemaal rijk zullen blijven en niet collectief verarmen door de huidige crisis en transformatie binnen het kapitalisme. Dat het kapitalisme zich meer en meer naar Azië verplaatst, is van geen tel want het betaamt een goede kosmopoliet natuurlijk om eurocentrisch en onwetend te zijn. Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 16 december 2010 om 19:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Burger
|
![]() Zoals dat ook bij Belgen het geval is.
Citaat:
Individualisme heeft in de discussie over 'het gevaar van de islam' dat hier wordt aangepraat weinig te maken. Citaat:
Citaat:
Dat ik mij overigens kan vinden in een uitspraak van een bepaald individu wilt overigens niet zeggen dat ik mij zonder nadenken aansluit bij al wat die persoon vertelt en hem zie als mijn paus ofzo.
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 19:44. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Een moslim denkt niet rationeel, en dat defect zit ook besloten in de achtergrond van de islam. Het is een politiek geladen godsdienst die alleen overeind gehouden wordt door de sterke sociale dwang die in stand gehouden wordt door dreiging met geweld.
Een vrouw of een man die zich aan deze godsdienst(terreur) willen onttrekken lopen het overgrote risico slachtoffer te worden van lichamelijk geweld al dan niet met een dodelijk einde. Die terugval naar het barbarisme is wat we willen voorkomen en derhalve de islam als deel van ons maatschappelijk bestel afwijzen. Moslims kunnen niet integreren als ze de vrijheid ontzegd wordt afstand te doen van hun geloof.
![]() |
#87 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Het aantal straffe uitspraken die ik hier op twee dagen tijd al heb gelezen, 't is niet te schatten. Had ik absoluut niet verwacht toen ik mij registreerde op dit forum. =)
le plat pays, qui est le mien... Laatst gewijzigd door Raph : 16 december 2010 om 20:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze vrome wens blijkt niet te kloppen. De eerste generatie Marokkanen, Turken e.d. waren in meerdere opzichten sterker verwesterd dan veel leden van de derde en vierde generatie: zij dronken wel eens een glaasje wijn, rookten meestal "als Turken" en de spijswetten werden al eens met voeten getreden. Traditionele Arabische kledij zag je toen heel zelden bij ons. Sedert enkele jaren merken we een steeds sterker wordend geloofsbewustzijn dat samengaat met een identiteitsvorming die er vroeger niet was. In plaats van zich daadwerkelijk te integreren, zien we dat moslimgemeenschap en de autochtone bewoners steeds verder uit elkaar drijft. Ik vond de uitzendingen van "De school van Lukaku" op dat vlak heel typerend. Alhoewel jongeren van de derde of vierde generatie er heel westers gekleed waren en schijnbaar bijzonder goed geïntegreerd, hielden er denkbeelden op na die hun grootouders niet in die mate deelden. Verbazend was bij hen dat we er een steeds rigoureuzere islam aantroffen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() De zweden hebben geleerd dat cultuur niet grondgebonden is, maar slechts een demografisch gevolg.
Wat betekent dat als in een stad, zoals Malmo, er overwegend moslims wonen, dit een islamitische stad geworden is die op termijn de islamitische manier van leven, denken en gedrag zal moeten weerspiegelen. Het kan niet dat een minderheid, in dit geval de autochtoonse zweden, een hegemonie opleggen aan de andere volkeren... of tenminste... niet zonder verzet. En dat ze het kunnen hebben ze bewezen met de recenste bomaanslag.
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Zweden hebben in de eerste plaats blijk gegeven van een gebrek aan cultuurbewustheid. Daarnaast hebben ze een ongebreidelde immigratie mogelijk gemaakt en daardoor zichzelf opgezadeld met nu bijna niet recht te trekken gevolgen. Dat ze dan nog eens zo defaitistisch zijn om alles te laten schieten, betekent hun volledige ondergang. Niet verwonderlijk dat de moslims nu al verklaren dat Europa over zoveel jaar als een rijpe appel in hun schoot zal vallen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu ja, Jån Mødåål, de Zweedse autochtoon, denkt daar toch beduidend anders over. En verwacht niet dat de Zweedse aboriginals dit zomaar laten gebeuren. Er gaan nog veel meer "Malmöschutters" komen als de islamieten daar zich zo gaan opstellen. En ik geef die dan geen ongelijk, integendeel. Die kunnen dan op al mijn sympathie rekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Ik verwacht dat helemaal niet. Integendeel, ik ben mij bijzonder bewust van de volksbewustheid die ik hier zie in Vlaanderen (mogelijk kom je wel eens andere posts van mij tegen hierontrent), en ik verwacht niet dat dit anders is in Zweden, Zwitserland, Duitsland, Algerije of Turkije. In zekere zin krijgen ze mijn sympathie dan ook wel. Maar louter om demografische redenen lijkt me een vorm van overlevering van Zweden aan een andere cultuur onvermijdelijk. Ik zie veel meer potentieel in een opname van de autochtonen cultuur in het overkoepende islamtische... Als dat niet gebeurd, krijg je hegemonie situaties in het ene uiterste, atrociteiten tegen de vroegere autochtone bevolking in het andere uiterste... en geen van de twee zijn voor mij wenselijk (of aanvaardbaar)
![]() |
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hier een staatje van een aantal Europese steden: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sinds 9/11 is het stoer om moslimpje te spelen...het boezemt angst en ontzag in.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sowieso stinkt de vermenging tussen een etnisch en een religieus discours: iedereen kan vrij zijn of haar religie kiezen, ongeacht etnische achtergrond, tenzij men in een totalitaire maatschappij leeft. U pleit dus voor totalitarisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat u wederom met uw stopwoordje 'zionisme' op de proppen komt, zegt me ook weer genoeg. U blijft het maar proberen he? Weet u wat pas echt stinkt? De vermenging van religie en politiek, en dan vooral de inhumane totalitaire variant zoals door de islam gepropageerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jij bent diegene die het hier doet. Jij politiseert de religie en wil de vrijheid van eredienst totaal afschaffen, zoals dat alleen in totalitaire regimes is gebeurd.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarbij mag de vrijheid van eredienst voor kattelieken en protestanten enzo van mij gerust blijven bestaan. En voor de islam uitdovende faciliteiten. Precies zoals in hun eigenste koran beschreven staat, maar dan dus op de islam zelf toegepast. Dus géén zieltjes winnen, doodstraf op bekeringen tot de islam, een extra tax, religieuze gebouwen mogen niet onderhouden worden. Enz., enz., de hele rataplan. |
|
![]() |
![]() |