Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2010, 11:45   #81
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Ja, maar wie zegt dat hij "Het Teit" leest, heeft overduidelijk "De Tijd" nooit in zijn handen gehad en lult dus uit zijn nek en maakt zich bovendien belachelijk.
Ooit eens vertaalsofware gebruikt?

In alle geval, ik zie zowiezo weinig letters in't arabisch. Cijfers, ja, maar de rest zijn kronkeltjes. Ik zou bijna durven zeggen, bandenpatronen in't woestijnzand.
Oud 21 december 2010, 11:45   #82
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Of beter,
ik heb er geen probleem mee om halal (en anderen zuiderse) gerechten op te nemen in onze kook-cultuur.

Is eens wat anders dan de gewone kost.
Verandering van spijs doet eten.
Halal is geen gerecht. Het is een vorm van "reinheidsgeboten" die mijlenver achterstaat bij onze huidige voedselwetten.

De dieren moeten door een moslim onverdoofd de keel worden overgesneden en hangen nog tien minuten levend te spartelen tot ze leeggebloed zijn.
Verder moeten alle voedingsstoffen om een voor moslims aanvaarde manier worden verhandeld en gestockeerd en dit moet steeds door ene moslim worden gecontroleerd. Of temperatuur bij stockage is niks vermeld, de huidige standaarden voor hygiene hoeven niet te worden gevolgd om "halal" producten te hebben.

Feryn mag geen poorten installeren waar geen marokkanen aan te pas komen, maar halalmoslims mogen wèl het alleenrecht hebben om de halal voedselketen te controleren!

Eet smakelijk en laat je vrouw alvast haar burkavenstertje haken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 11:48   #83
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bijvoorbeeld, maar ik dacht eerder aan Tajines.
Tajines (stoofschoteltjes) kan je ook maken met vlees dat geslacht werd volgens ONZE normen en wetten en met de rest van de ingredienten die voldoen aan ONZE hygienische normen.

zo'n schoteltje heeft niks met "halal" te maken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 12:15   #84
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is omdat je niet weet welke fout hij gemaakt heeft. Nu, het is eigenlijk mijn schuld, want ik heb het ook niet uitgelegd.

Het gaat niet om de transcriptie: het gaat erom dat je in het Arabisch de zgn. "zonneletters" hebt (s, sj, t, d, ...) en de andere letters. Een zonneletter wordt geassimileerd met de "l" van het lidwoord "al" in de uitspraak, b.v. asj-sjams (de zon). Bij een zgn. "maanletter" is dat niet: al-kitab (het boek).

Dat is wat je leert in les 1 Arabisch. Kodo Kodo beweert dat hij Arabische kranten leest, maar maakt fouten tegen deze heel eenvoudige regel.

Dat is alsof iemand beweert dat hij elke dag "Het Teit" leest.
Niet echt, Kallikles. Ik heb inderdaad maar een vrij vaag besef van de standaard of fus7a-uitspraak, en ik heb het even moeten opzoeken, en ja, de regionale variant van het Arabisch die ik in geen 25 jaar gesproken heb, wijkt af van het klassiek Arabisch, dat hier een maanletter heeft. In die variant is het een zonneletter die ook als een ander foneem wordt gerealiseerd. Als ik een Arabisch woord lees, doe ik dat met het accent dat ik geleerd heb. Overigens stond de titel van dat glossy tijdschrift (geen krant), waarvan ik de exemplaren bewaard heb, er alleen in het Arabisch op, maar was de inhoud in het Arabisch, het Frans of het Engels, en ik las niet de Arabische artikelen, want ik kende vrijwel uitsluitend dialect.

Ik ben eigenlijk zeer verbaasd dat het fus7a hierin van "mijn" dialect afwijkt...

Hoe dan ook: je kunt iets wél jarenlang lezen en het stelselmatig verkeerd uitspreken, toch? En doet het wat af aan de bullebakken-retoriek die daarin gesproken wordt? Want daar komt het op aan: dat we beseffen met wie we te maken hebben, en vooral: waarmee. Dat we beseffen hoe het komt dat iets zo imbeciels als de koran nog steeds navolging vindt.
Oud 21 december 2010, 12:18   #85
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Nu gaat hij zich er nog proberen uitlullen ook, en doen alsof hij weet waarover hij spreekt!

Man, man, man... Op de negeerlijst!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 12:19   #86
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Misschien toch nog even aan toevoegen:

"Rissalat al-Djihad" betekent "Oorlogsbrieven" of "Brieven uit de Heilige Oorlog".

En het bevatte zoals de koran driekwart oorlogstaal. AAN ONS ADRES.
Oud 21 december 2010, 18:03   #87
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Misschien toch nog even aan toevoegen:

"Rissalat al-Djihad" betekent "Oorlogsbrieven" of "Brieven uit de Heilige Oorlog".

En het bevatte zoals de koran driekwart oorlogstaal. AAN ONS ADRES.
Hoe dat de Mo zijne zever als "godsdienst" heeft kunnen verkopen, is mij een raadsel.
Het boek is meer een handleiding voor zware criminelen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 18:56   #88
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Halal is geen gerecht.
Weet ik, vandaar dat ik schreef 'halal gerechten'.

Ik heb daar geen problemen mee
Oud 21 december 2010, 20:12   #89
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Of beter,
ik heb er geen probleem mee om halal (en anderen zuiderse) gerechten op te nemen in onze kook-cultuur.

Is eens wat anders dan de gewone kost.
Verandering van spijs doet eten.

Ik heb een probleem met oa onverdoofd slachten , alsook het dieronvriendelijk kweken van dieren . Dit alles moet dus verboden worden. Al zijn uitheemse gerechten een verrijking voor onze cultuur . Daar volg ik u in .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 20:13   #90
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe dat de Mo zijne zever als "godsdienst" heeft kunnen verkopen, is mij een raadsel.
Het boek is meer een handleiding voor zware criminelen.

Nen billenkletser van pericles .... het is meer een ergernis dan humor . Gewoon te belachelijk voor woorden .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 21:23   #91
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ik heb een probleem met oa onverdoofd slachten , alsook het dieronvriendelijk kweken van dieren . Dit alles moet dus verboden worden. Al zijn uitheemse gerechten een verrijking voor onze cultuur . Daar volg ik u in .
Laten we dan bij deze gevallen beginnen:

http://asp.gva.be/dossiers/-d/dieren...ling/ciney.asp

Nou ja, een verkrachter wordt niet vervolgd, een dierenmishandelaar wellicht ook niet hé:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF14112002_011

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 december 2010 om 21:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 21:25   #92
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu gaat hij zich er nog proberen uitlullen ook, en doen alsof hij weet waarover hij spreekt!

Man, man, man... Op de negeerlijst!
Ja, goed idee. Bij mij vliegt hij er ook op.

Niet anders dan gelul en gezever.. En dan heb ik het nog niet over zn grammaticablunders en leugens.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 14:54   #93
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Laten we dan bij deze gevallen beginnen:

http://asp.gva.be/dossiers/-d/dieren...ling/ciney.asp

Nou ja, een verkrachter wordt niet vervolgd, een dierenmishandelaar wellicht ook niet hé:
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF14112002_011
Schande dat een moslima die zich moet onderwerpen aan de sharia lacht met mishandeling van dieren.

Weg met halal !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 15:12   #94
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:

Niet anders dan gelul en gezever.. En dan heb ik het nog niet over zn grammaticablunders en leugens.
Jullie zitten zelf vol met gelul en gezever.
Altijd maar jullie Koran regeltjes volgen en voorop stellen, tot jullie stempelgeld kunnen trekken, dan zijn die regeltjes plots niet meer zo belangrijk
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 15:57   #95
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mcnab Bekijk bericht
Altijd maar jullie Koran regeltjes volgen en voorop stellen, tot jullie stempelgeld kunnen trekken, dan zijn die regeltjes plots niet meer zo belangrijk
Dat klopt wel een beetje..maar voor sommige moslims waar ik onze huismoslima bij reken bent u de vijand, en dan is liegen en bedriegen toegestaan. Liegen wordt trouwens door de koran, tenminste volgens de woordvoerster van Al Minara, organisatie voor bekeerlingen, niet expliciet verboden.
Liegen wordt zelf in zekere zin aangemoedigd, kinderen leren dat ontkennen van waarheid loont, want dan blijft de eer gespaard en is er niets aan de hand.
Zolang je ontkent is iets immers niet waar,vandaar dat zoveel Marokkaanse jongeren ontkennen, het geweten heeft niet dezelfde ontwikkeling gevolgd dan aangeleerd wordt in het Westen. Schaamte en eer tegenover geweten en schuld...
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 15:59   #96
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
2
Oud 22 december 2010, 16:00   #97
Mcnab
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat klopt wel een beetje..maar voor sommige moslims waar ik onze huismoslima bij reken bent u de vijand, en dan is liegen en bedriegen toegestaan. Liegen wordt trouwens door de koran, tenminste volgens de woordvoerster van Al Minara, organisatie voor bekeerlingen, niet expliciet verboden.
Liegen wordt zelf in zekere zin aangemoedigd, kinderen leren dat ontkennen van waarheid loont, want dan blijft de eer gespaard en is er niets aan de hand.
Zolang je ontkent is iets immers niet waar,vandaar dat zoveel Marokkaanse jongeren ontkennen, het geweten heeft niet dezelfde ontwikkeling gevolgd dan aangeleerd wordt in het Westen. Schaamte en eer tegenover geweten en schuld...
Dat heeft toch niets te maken met het feit dat stempelgeld trekken volgens hun geloof haram is?

De enige die ze daarmee bedriegen of beliegen is hun profeet en zichzelf als zogenaamd "voorbeeldig" gelovige.
Mcnab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 december 2010, 16:01   #98
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dat is het. Discriminatie van de niet islam gelovigen mogen worden bedrogen aangerand en bestolen. Groot gelijk ! Schrijf dit maar veel !
Oud 22 december 2010, 16:01   #99
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heeft toch niets te maken met het feit dat stempelgeld trekken volgens hun geloof haram is?

De enige die ze daarmee bedriegen of beliegen is hun profeet en zichzelf als zogenaamd "voorbeeldig" gelovige.
Dat zie je niet juist. De koran dicteerd dat je net als de pedofiele warlord niet moslims mag afmaken aanranden bestelen .... .
Oud 22 december 2010, 16:04   #100
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:

Zwier elke niet moslim hielenlikker op je negeerlijstje. Dan kan je samen met de overgebleven linkse landverraders en moslims elkaar beginnen afmaken. Want de geschiedenis en het heden leert dat als er geen ongelovigen of dwarsliggers meer zijn om af te knallen of te veroveren./overwinnen Dat jullie gezellig tegen elkaar beginnen. De moslimas zullen hun bek moeten houden want ze zijn minderwaardig. Zodus dada en zwaai zwaai bedekt achter de haard en de kookpot of 3 meter achter uw moslimvent.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 22 december 2010 om 16:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be