Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2010, 21:13   #81
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Het boek is voor mij een leidraad voor de mensheid, er zit van alles in: wijsheid, logica, leefregels, gedragsregels, wetenschappelijke data, spirituele bron, antwoorden op mijn vragen en nog meer.

Dat is geen probleem, maar oplossing.

Heb je iets beter?
Ja, je niet laten leiden door één of ander boekje uit vervlogen tijden, maar zelfstandig en vrij op een volwassen manier je leven leiden zonder idiote regeltjes. Ik doe het al 43 jaar, en het werkt perfect.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:15   #82
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
over religies valt niet te argumenteren, niet over de katholieke, en ook niet over de islamitische. Dat zijn dingen die je of voorgekauwd doorslikt of verwerpt.
Inderdaad, je geloofd in sinterklaas of superman of je gelooft er niet in.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 20 december 2010 om 21:16.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:20   #83
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Europese Vlaming Bekijk bericht
Inderdaad, je geloofd in sinterklaas of superman of je gelooft er niet in.
In sinterklaas geloven is niet zo erg, zolang het stopt aan 8 �* 9 jaar.

Je leven lang jezelf onderwerpen aan één of ander (imaginaire, want gecreeërd door de mens) opperwezen (en ik herhaal het, dat geldt voor elke godsdienst) kan niet erg gezond zijn, en weinig bevorderlijk voor je zelfstandig denken en mentale gezondheid.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 20 december 2010 om 21:21.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:25   #84
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het boek is voor mij een leidraad voor de mensheid, er zit van alles in: wijsheid, logica, leefregels, gedragsregels, wetenschappelijke data, spirituele bron, antwoorden op mijn vragen en nog meer.

Dat is geen probleem, maar oplossing.

Heb je iets beter?
Wat voor jou een oplossing lijkt is voor anderen een probleem, wijsheid begint bij jezelf en niet bij een boekje met "oplossingen" uit de middeleeuwen.

Als jij het wijs vindt dat gedragsregels, leefregels, wetenschappelijke data, spirituele bron uit een tijd haalt waar mensen elkaar nog zouden afslachten voor een banaan dan is dat jouw goed recht. Maar verwacht niet van anderen dat ze jou daardoor wijs zouden moeten vinden, je redenering bewijst immers het tegenovergestelde.

En ja ik vindt het wijs dat men hierover praat, normaal keert men niet terug in de tijd. Wij hebben het hoofdstuk godsdienstige onderdrukking al afgesloten uit onze geschiedenis, wij hebben niet de nood aan import van een verouderd maatschappijmodel dat zijn mislukking al meermaals bewezen heeft en nog steeds bewijst in het groot aantal "arme" moslimlanden. Het feit dat jij hier bent voor de welvaart van ons maatschappijmodel is misschien zelfs een van de bewijzen.

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 20 december 2010 om 21:39.
Europese Vlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2010, 21:37   #85
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kopiëren en plakken is te simpel, beargumenteren en verdedigen is een ander verhaal.

Hier een cadeautje voor u:
Dr. Maurice Bucaille's Book: " The Bible, The Qur'an and Science "
Een blijvertje, die Bucaille. Toen ik een kwarteeuw geleden in Mohammedanië rondzwalpte, werd dit volstrekt zwakzinnige en bewust oneerlijke boek, dat heilige schriften met elkaar vergelijkt zonder zich om te beginnen af te vragen welke functie ze in hun respectieve geloofssysteem vervullen, mij al door tientallen kwibussen opgedrongen, die het zelf meestal niet gelezen hadden, en die waarschijnlijk nog steeds hun eerste boek moeten lezen.

Bucaille verdiende als marxist niet goed zijn brood, maar zijn bereidheid om de bekeerling uit te hangen in dienst van het Saudische koningshuis, en om een boekje in elkaar te flansen dat alleen in het achterlijkste gebied op deze planeet een bestseller kon worden, hebben hem geen windeieren gelegd. Een van de grootste intellectuele misdadigers van de vorige eeuw, die Bucaille!
Oud 20 december 2010, 21:47   #86
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je kopieert en plakt, is goed, maar vertel nu wat er niet klopt en beargumenteer het.

De aarde is inderdaad uitgespreid, anders konden we er niet op rijden, lopen, bouwen enzovoort. Hou er wel rekening mee dat het woord "aarde" in Arabisch meerdere betekenissen heeft, de meeste gebruikte zijn: planeet, grond en vloer.

أرض

land
ground
territory
earth
soil
floor
grounds
terrain
site
amphitheater
underworld
topsoil

(http://translate.google.com)
Wat praktisch van jullie Allah om voor zijn boodschap zo'n precieze taal uit te kiezen als het Arabisch! Een taal, gesproken door, ik volg het allang niet meer, maar toch wel bijna 200 miljoen mensen, en waarin jaarlijks minder boeken worden vertaald en geschreven dan in het... Nieuw-Grieks.

Maar ja, ze hebben de koran, dat is genoeg, hè?

Citaat:

En de bergen zijn inderdaad als palen, ze zijn geen palen, maar ze zijn als palen en ik observeer ze met mijn blote oog als palen.
En de mohammedanen zijn als domkoppen, ze zijn geen domkoppen, maar ze zijn als domkoppen en ik observeer ze met mijn blote oog als domkoppen.
Oud 20 december 2010, 22:36   #87
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Anderen laten lijden als dat de islam en/of verbreiding van de islam ten goede komt, dan weer wel. In de zin dat men daarvoor beloond gaat worden.
Ik slaag er niet in, hier afbeeldingen te posten, dus ga ik er ook niet meer naar op zoek. Maar ik ken er wel een mooie Franse, waarop Mohammed sadistisch grijnzend Jezus aan het kruis nagelt.

Jezus: "Mon règne n'est pas de ce monde"

Mohammed, de hamer zwaaiend: "Le mien, oui!
Oud 20 december 2010, 22:46   #88
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Toch wel!
Het is niet omdat wij voor de term "hoeren" eveneens "prostituees" gebruiken, dat de hoeries in het Nederlands geen hoeren zijn. Wij hebben gewoon het arabische woord overgenomen. Anders ben je er zo fier op dat we arabische termen gebruiken en nu ineens niet?
Nochtans is de overgrote meerderheid van de Arabische vrouwen voor geld te huur, op zowat alle leeftijden. En hoe gesluierder, hoe hoeriger. De Arabische landen zijn één groot bordeel, en Marokko is het ergste. Daar neukt iedereen met iedereen, en er wordt door het vrouwvolk wel boter bij de vis verwacht.

Het zou dus maar normaal zijn dat het woord "hoer" uit het Arabisch zou komen.
Oud 20 december 2010, 23:06   #89
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Nochtans is de overgrote meerderheid van de Arabische vrouwen voor geld te huur, op zowat alle leeftijden. En hoe gesluierder, hoe hoeriger. De Arabische landen zijn één groot bordeel, en Marokko is het ergste. Daar neukt iedereen met iedereen, en er wordt door het vrouwvolk wel boter bij de vis verwacht.

Het zou dus maar normaal zijn dat het woord "hoer" uit het Arabisch zou komen.
In Marokko bood de brave Marokkaanse man eerst zn vrouw aan aan een vriend van me, toen die beleefd weigerde, bood hij zn dochtertje aan, toen hij nogmaals beleefd weigerde bood hij zn zoontje aan...tegen betaling uiteraard.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 08:45   #90
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Blijkbaar heeft Allah zijn bergen in Iran niet diep genoeg geplant want het heeft er voor de zoveelste keer toch gebeefd op dat tapijt:

Citaat:
Het zuidoosten van Iran is maandagavond getroffen door een aardbeving met een magnitude van 6.5 op de schaal van Richter. Tot dusver zijn zeker zes doden geteld, maar omdat het om een afgelegen gebied gaat, zal de informatie over het aantal slachtoffers maar langzaam vollediger worden.

De beving werd gevoeld tot aan de grens tussen Pakistan en Afghanistan. Het epicentrum lag tussen de steden Zahedan en Bam. In het hardst getroffen gebied wonen ongeveer 6.000 mensen in weid verspreide dorpen.

Iraanse media spreken van "ongeveer tien doden" en enkele honderden gewonden. Veel mensen zitten geklemd of bedolven onder het puin. Vele dorpen zijn bovendien moeilijk bereikbaar. Intussen zijn al zeven naschokken geregistreerd sinds de beving die zich om 22 uur 12 voordeed.

In de stad Bam kwamen in 2003 30.000 mensen om het leven bij een beving met een magnitude van 6.6 (foto).
http://www.vandaag.be/buitenland/548...-loopt-op.html

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 08:51   #91
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
http://www.lepoint.fr/societe/un-col...1276983_23.php

En ze menen het ook !!! LOL! Maar kan ook een grote grap zijn; de waarheid is dat ze de echte problemen niet kunnen aanpakken, meer niet.

Werkloosheid, fraude, derde wereld uitbuiten, armoede, arbeidslavernij (arbeid in ruil voor voedsel en onderdak), overseksing van de maatschappij, zelfmoord en zware criminaliteit, zijn allemaal zaken die ze niet kunnen aanpakken, maar wat gaan ze dan wel doen? Ze zijn politici en kunnen niet op hun achterste gaan zitten zonder wat goedkope praatjes te verkopen??!! Oplossing is dus wat onzin uitkrammen: islamisering, boerka, portemonnee diefjes (een vinger wijzen naar echte dieven kunnen ze niet), werklozen en daklozen die een paar jointjes (ver)kopen (echte drugsdealers die in miljoenen euro's handelen kunnen ze niet aan) en een moskeetje en dat soort dingetjes.

Lafaards, echte lafaards.

Idd , zand in de ogen strooien en terwijl de werkman zijn zakken leegroven ! Gelijk heb je !
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 09:13   #92
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
U beweert bijvoorbeeld dat u 33 jaar oud bent. Deze bewering heeft theoretisch een 50% kans om waar te zijn.
Daar begint dus de onzin. Je kan van een willekeurige bewering niet a priori zeggen dat ze 50% kans heeft om waar te zijn.

Heeft volgens jou de stelling " Alle Islamieten gaan naar de hel" ook 50% kans om waar te zijn?

Citaat:
Ik moet het christendom bijvoorbeeld niet grondig bestuderen. Waarom?
Ik verkies het boek dat authentiek is overgeleverd boven het boek waarvoor de keten van vertellers onbekend is
Volgens sommige onderzoekers is de Koran een verzameling slecht vertaalde christelijke teksten. Dat die "authentiek" zou zijn is ook gewoon een kwestie van geloof.

Maar je mist mijn punt. Jij gelooft niet in Thor, Jupiter, Venus, en de grote Muju in de hemel. Ik ook niet. Ik geloof niet in Allah op dezelfde manier dat ik niet in de kerstman geloof.

.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 09:22   #93
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens sommige onderzoekers is de Koran een verzameling slecht vertaalde christelijke teksten. Dat die "authentiek" zou zijn is ook gewoon een kwestie van geloof.
In ieder geval zijn er afwijkende korans gevonden die van een oudere datum zijn dan de huidige versie. Dat moet natuurlijk pijn doen.

zie ook voor de geïnteresseerden:

Gemorrel aan het dogma van de Arabische koran

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 december 2010 om 09:33.
Oud 21 december 2010, 09:40   #94
Leeuwenklauw
Vreemdeling

Standaard

Ik heb eigenlijk enorm medelijden met de moslims, het hedendaags menselijk IQ zou zulke hersenspoelingen toch stilletjesaan onmogelijk moeten maken, we weten al lang dat er geen goden bestaan, enkel natuurlijke evolutie en selectie. ELK georganiseerd geloof bestaat voor één doel, en dat is niet het bereiken van het hiernamaals maar het domineren over goedgelovigen door hen slaafs absurte wetten en regels zouden volgen en hun meesters verrijken met geld en vooral macht. in het westen hebben we dit al lang door, daarom lopen de kerken leeg, de moslims hebben nog enkele honderden jaren evolutie nodig blijkbaar voor ze beseffen dat ze van hun mentale vrijheid berooft worden, angst voor de wraak van een god is een mentale gevangenis. godsdienst is ontstaan toen er nog geen WETENschap bestond, waarom denk je dat de islam en de oude kerk zo fel tegen de wetenschap ingaan? beetje per beetje weerlegt de wetenschap ELK aspect van ELK geloof. WORD WAKKER en FREE YOUR MINDS moslims

Laatst gewijzigd door Leeuwenklauw : 21 december 2010 om 09:42.
Leeuwenklauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 10:22   #95
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwenklauw Bekijk bericht
Ik heb eigenlijk enorm medelijden met de moslims, het hedendaags menselijk IQ zou zulke hersenspoelingen toch stilletjesaan onmogelijk moeten maken,
Over wiens IQ heb je het eigenlijk? Of dacht je dat dat overal in de wereld hetzelfde was? Dacht je dat dat niet door genetische factoren beïnvloed wordt?
Oud 21 december 2010, 10:28   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over wiens IQ heb je het eigenlijk? Of dacht je dat dat overal in de wereld hetzelfde was? Dacht je dat dat niet door genetische factoren beïnvloed wordt?
Ik denk toch eerder dat cultuurpatronen een grotere invloed hebben op de menselijke IQ dan dat er genetische oorzaken zijn.

African Americans hebben ondertussen toch al een hoger IQ dan hun Afrikaanse brousse-broeders dacht ik. dus kan het niet enkel genetisch zijn.

Oud 21 december 2010, 10:38   #97
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk toch eerder dat cultuurpatronen een grotere invloed hebben op de menselijke IQ dan dat er genetische oorzaken zijn.
Of het ene een grotere invloed heeft dan het andere, hangt af van de omstandigheden. En natuurlijk speelt veertien eeuwen constante hersenspoeling met de waanideeën van de pedofeet (vrede zij met hem) en zijn roversbende een grote rol in de verdomming van Mohammedanië.

Onder normale omstandigheden in het Westen schrijven psychologen twee derde van verschillen in meetbare intelligentie aan "nature", en één derde aan "nurture" toe. De negers in de VS (4/5 Afrikaanse oorsprong): dat is grondig bestudeerd, en wie er het fijne van wil weten vindt alle mogelijke informatie en desinformatie op het internet. Hun IQ ligt zowat 15 punten hoger dan dat van de zwarte Afrikanen, en 15 punten lager dan dat van blanke Amerikanen.
Oud 21 december 2010, 10:48   #98
Leeuwenklauw
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
het gaat er niet om of het IQ door cultuur of genen evolueerd, het gaat erom dat intelligente mensen zich niet meer laten misleiden door achterhaalde sprookjesboeken uit de tijd dat we dachten dat god of allah of eenders welke god de bliksem en donder veroorzaakte.
Leeuwenklauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 14:41   #99
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwenklauw Bekijk bericht
het gaat er niet om of het IQ door cultuur of genen evolueerd, het gaat erom dat intelligente mensen zich niet meer laten misleiden door achterhaalde sprookjesboeken uit de tijd dat we dachten dat god of allah of eenders welke god de bliksem en donder veroorzaakte.
dat komt natuurlijk omdat de mensen zelf kunnen lezen en zelf de conclusies kunnen trekken. In analfabete landen zoals Zandbakistan en consoorten maak je de mensen wijs wat je wil, je gooit er nog een emmer jinns tegenaan, want engelen die komen spoken en dan zet je ze op het vliegtuig richting kafferland! Succes gegarandeerd.

Oud 21 december 2010, 14:47   #100
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Blijkbaar heeft Allah zijn bergen in Iran niet diep genoeg geplant want het heeft er voor de zoveelste keer toch gebeefd op dat tapijt:

http://www.vandaag.be/buitenland/548...-loopt-op.html
Ze hadden niet genoeg gebeden, ze gaan dat vanaf nu fanatieker doen.
Verder schijnt het dat Allah ook niet tevreden was over het geringe aantal slachtoffers onder ongelovigen bij de diverse bomaanslagen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be