Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2010, 17:59   #81
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zal wel beslissen of ik commentaar geef of niet, daar moet jij je helemaal niet mee bemoeien.
Precies.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 18:04   #82
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
U hebt gelijk! Maar ik wil wel buiten komen. En ik doe het soms ook. Maar; het is vervelend. Niet angstwekkend (voor alle duidelijkheid); wel vervelend! Liever te lezen en te schrijven (thuis) en af en toe te rijzen, met vrienden ergens naartoe te gaan.
-
Ik zie niet zo groot verschil tussen Vlaanderen-voor-een-vreemdeling en een gevangenis (ook al ben ik daar nooit geweest maar kan mij dat wel inbeelden; m.a.w. Vlaanderen voor-een-vreemdeling is een QuasiGevangenis) . Vandaar ook mijn posten (hieronder);

http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=5977
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=228
Indien jij Vlaanderen aanvoelt als een gevangenis... wie vraagt of verplicht jou van hier te blijven rondhangen????
Misschien kun je eens een paar landen noemen die het volgens jou veel beter doen? (....op het gebied van iedereen laten binnenwaaien, onbeperkt onderhouden, met hopen werklozen en gespuis inbegrepen...)
We hebben "er" 6x meer dan Duitsland
3x meer dan Frankrijk
4x meer dan het gemiddelde van de ons omringende landen
....leg dat eens uit, als gevangenis/racistisch land?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 18:08   #83
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat noemt men ook wel eens 'conditioneren'.
Als je steeds hoort over problemen met mensen die een andere huidskleur hebben of van een ander ras zijn, ga je die, en dat is perfect menselijk, niet meer vertrouwen.

Links heeft ons jaren voorgelogen met verhaaltjes waarin het woord 'kansarm' steevast werd gebruikt.
Vandaag weten we wel beter. De islam probeert het westen te overrompelen.
Daarbij gaan ze dikwijls op barbaarse manier te werk.
Wij, als westerlingen, hebben jaren geleefd zonder noemenswaardige problemen. Reageren op een invasie is dan ook moeilijk. We kennen geen gevaar meer en velen zien het zelfs niet eens meer.
Maar of dat iets met racisme te maken heeft ?
Eerder iets met drang tot zelfbehoud. En is dat verkeerd ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat noemt men ook wel eens 'conditioneren'.
Als je steeds hoort over problemen met mensen die een andere huidskleur hebben of van een ander ras zijn, ga je die, en dat is perfect menselijk, niet meer vertrouwen.
Dat is helaas idd een redelijk juiste omschrijving van de racistische blokpolitiek: de schijnwerper erop, uitvergroten en er langs alle mogelijke kanalen op blijven hameren.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2010 om 18:10.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 18:22   #84
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Nationaliteit hangt soms af van maar een klein verschil .
IMHO is hij Belg vanaf de meerderjarigheid en naargelang de wetten van het land waar zijn vader geboren werd kan hij dubbele nationaliteit hebben.
Indien onze moeders bvb in Frankrijk waren gaan bevallen waren wij Fransmannen, jij ook (met mogelijk dubbele nationaliteit)

Het Chinees recht ken ik niet.
Ik ken oa een Belgische vrouw die een dochtertje ter wereld bracht in Congo destijds. Is dat meisje dan een Congolese? Neen dus. En akkoord er kunnen wetten en landen zijn die verschillen daarin maar dat is eigenlijk larie en apenkool! Gezien de huidige evolutie in de maatschappij waarin de ganse wereld door elkaar loopt of probeert te lopen behoort dat dus tot het soort wetten die maar eens moeten aangepast worden! Net zoals je kind een Chinees noemen omdat hij toevallig tijdens een reis in China werd geboren: het blijft te gek voor woorden. Die redenering moet ook opgaan voor de andere landen!
Dat geval van die Congolese madam een tijdje geleden die haar kind kocht terwijl ze op komst was met/in een Belgisch vliegtuig... brengt dus meteen een kleine Belg op de wereld! Gewoon het toppunt van idiotie dat zoiets kan!
Wie hier geboren wordt uit Congolese of Marokaanse enz ouders is een Congolees of een Marokkaan! Er lopen er genoeg rond die dat waren, die dat zijn en dat zullen blijven! Die de pest hebben aan de Belgen en België en hier enkel rondlopen om van ons land, ons volk en zijn instellingen op onbeschaamde wijze te profiteren!
Er is veel werk aan de winkel om die multiculmesthoop terug aanvaardbare vormen te geven! Indien dit niet gebeurt zal het ons (of liever onze nazaten) duur te staan te komen. Papiertjes rondstrooien met "Belg" erop om je kiespubliek te vergroten zal daar niets aan verhelpen.
Laten we die mensen dan Marokkaanse Belgen of Belgische Marokkanen noemen nadat ze een aantal jaren hebben bewezen dat ze het waard zijn om dat te worden. Nu is dat een lachertje, of eerder: een ramp.
Oud 21 december 2010, 18:28   #85
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zit Cohen dus véél dichter bij de waarheid en realiteit dan die anaesthesist Smalhout.
(Smalhout was lijsttrekker bij de Eerste Kamerverkiezingen in 2003 voor de LPF)
Jij zet dat hier gewoon zo neer, zonder uitleg en bewijs dat jij gelijk hebt!
Wat die Smalhout vertelt kan niet veel duidelijker zijn! Wat hij was speelt toch geen rol. Wel wat hij zegt.
Oud 21 december 2010, 18:36   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Moslims worden als racisten opgevoed. Ze volgen de koran braaf op. Dat is een regelrechte schande ! Bovendien krijgen ze gratis en voor niets een dubbele nationaliteit. Wederom pure discriminatie tov de autochtone. De linkse landverraders zullen ooit in de geschiedenisboeken staan. Ondertussen moeten de mensen het racisme van de moslims met walging ondergaan. Er zijn heel veel rotzakjes tussen de moslims en inderdaad ook bij buitenlanders. Dat is het gevolg van een opgedrongen multikulturele linkse staat.
wind.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ja maske ben jij een raciste? Dan toch niet tegen de moslims. Waarschijnlijk raciste tov de autochtone christenen?
nog meer wind.
Oud 21 december 2010, 18:36   #87
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar zit Cohen dus véél dichter bij de waarheid en realiteit dan die anaesthesist Smalhout.
(Smalhout was lijsttrekker bij de Eerste Kamerverkiezingen in 2003 voor de LPF)
Dat mag u mij eens gaan uitleggen. In uw eigen woorden welteverstaan. Géén knip en plakwerk of u er met een oneliner vanaf maken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 18:42   #88
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ik ken oa een Belgische vrouw die een dochtertje ter wereld bracht in Congo destijds. Is dat meisje dan een Congolese? Neen dus. En akkoord er kunnen wetten en landen zijn die verschillen daarin maar dat is eigenlijk larie en apenkool! Gezien de huidige evolutie in de maatschappij waarin de ganse wereld door elkaar loopt of probeert te lopen behoort dat dus tot het soort wetten die maar eens moeten aangepast worden! Net zoals je kind een Chinees noemen omdat hij toevallig tijdens een reis in China werd geboren: het blijft te gek voor woorden. Die redenering moet ook opgaan voor de andere landen!
Dat geval van die Congolese madam een tijdje geleden die haar kind kocht terwijl ze op komst was met/in een Belgisch vliegtuig... brengt dus meteen een kleine Belg op de wereld! Gewoon het toppunt van idiotie dat zoiets kan!
Wie hier geboren wordt uit Congolese of Marokaanse enz ouders is een Congolees of een Marokkaan! Er lopen er genoeg rond die dat waren, die dat zijn en dat zullen blijven! Die de pest hebben aan de Belgen en België en hier enkel rondlopen om van ons land, ons volk en zijn instellingen op onbeschaamde wijze te profiteren!
Er is veel werk aan de winkel om die multiculmesthoop terug aanvaardbare vormen te geven! Indien dit niet gebeurt zal het ons (of liever onze nazaten) duur te staan te komen. Papiertjes rondstrooien met "Belg" erop om je kiespubliek te vergroten zal daar niets aan verhelpen.
Laten we die mensen dan Marokkaanse Belgen of Belgische Marokkanen noemen nadat ze een aantal jaren hebben bewezen dat ze het waard zijn om dat te worden. Nu is dat een lachertje, of eerder: een ramp.
Die mensen hebben in veel gevallen gewoon dubbele nationaliteit omdat niet alle wetgevingen dezelfde zijn. Indien je wacht op een ééngemakte mondiale wtgeving zul je nog zéér lang wachten.

Ik heb zo iemand gekend, Belgische nationaliteit. De kinderen hebben Grieks-Belgische dubbele nationaliteit. Zo ken ik ook verschillende wie jij "Marokkanen" en "Turken" noemt maar die gewoon Belg zijn, met eventueel een dubbele nationaliteit.

Jij hebt daar een probleem mee, ik niet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2010 om 18:50.
Oud 21 december 2010, 18:44   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat mag u mij eens gaan uitleggen. In uw eigen woorden welteverstaan. Géén knip en plakwerk of u er met een oneliner vanaf maken.
Citaat:
Jij zet dat hier gewoon zo neer, zonder uitleg en bewijs dat jij gelijk hebt!
Wat die Smalhout vertelt kan niet veel duidelijker zijn! Wat hij was speelt toch geen rol. Wel wat hij zegt.
Lees Cohen, hij is duidelijk:

http://www.vn.nl/Archief/Politiek/Ar...-de-oorlog.htm
Ik moet het toch niet samenvatten voor jullie?

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2010 om 18:47.
Oud 21 december 2010, 18:50   #90
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die mensen hebben in veel gevallen gewoon dubbele nationaliteit omdat niet alle wetgevingen dezelfde zijn.
Ik heb zo iemand gekend, Belgische nationaliteit. De kinderen hebben Grieks-Belgische dubbele nationaliteit.

Jij hebt daar een probleem mee, ik niet.
Neen, ik heb daar enkel problemen mee als het om misbruiken en profiteurs gaat, zoals er nu duizenden rondlopen!
Mensen die er in geslaagd zijn na een aantal jaren "deel uit te maken van onze gemeenschap in woorden en daden" en daarvoor de nodige inspanningen hebben gedaan zijn hier zelfs meer dan welkom!
Het zootje waar we hier ganse dagen over bezig zijn niet. Zo moeilijk om te begrijpen of te aanvaarden?
Oud 21 december 2010, 18:54   #91
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee dat is niet duidelijk. Ik vroeg ook niet om een samenvatting.

Ik vroeg u om het zelf even uit te leggen, en toch komt u weer af met een linkje en een oneandahalfliner.

Prof. Smalhout maakt gehakt van die hele Cohen, en het enige wat u kunt zeggen, is dat Cohen gelijk heeft, gevolgd door een compleet irrelevante opmerking over dat Smalhout lijsttrekker voor de LPF was.
Oud 21 december 2010, 18:56   #92
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb daar enkel problemen mee als het om misbruiken en profiteurs gaat, zoals er nu duizenden rondlopen!
Mensen die er in geslaagd zijn na een aantal jaren "deel uit te maken van onze gemeenschap in woorden en daden" en daarvoor de nodige inspanningen hebben gedaan zijn hier zelfs meer dan welkom!
Het zootje waar we hier ganse dagen over bezig zijn niet. Zo moeilijk om te begrijpen of te aanvaarden?
Je draait of je keert het zoals je wilt, maar de verzameling van de burgers van een land wordt gevormd door de inwoners van dat land, nakomelingen van "vreemdelingen" inbegrepen. Of jou dat nu bevalt of niet. Gewoon de begrippen 'inwoner' en 'bevolking'.
Daarnaast kunnen veel mensen administratief de nationaliteit hebben.

Laatst gewijzigd door filosoof : 21 december 2010 om 18:57.
Oud 21 december 2010, 18:58   #93
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Duidelijk????
"Job Cohen vindt dat moslims in Nederland worden buitengesloten zoals de Joden rond het begin van de Tweede Wereldoorlog...."

... en voor dezelfde redenen ook zeker?
... de Joden vulden toen ook de gevangenissen en kwamen dagelijks voor in de krantenberichten zoals de Marokkanen enz nu voor dezelfde redenen????
Hoe durft die kwibus dergelijke nonsens uitkramen?
Oud 21 december 2010, 19:06   #94
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
wind.

nog meer wind.

Is het u al opgevallen dat er bepaalde individuen steeds hetzelfde over and over again blijven herhalen ? De post die jij citeerd heb ik al 9999 op dit forum gelezen .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 19:06   #95
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dus ofwel ben je god ofwel superbatman?
Weeral een persoonlijke commentaar. Vervelend. Echt!
Is misschien "papa"-dewinter een god of een hyperbatman voor jou? Hij voert campagnetje tegen de Vlaamse winkelboefjes.

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 december 2010 om 19:21.
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2010, 19:07   #96
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zal wel beslissen of ik commentaar geef of niet, daar moet jij je helemaal niet mee bemoeien.
Ik zeg gewoon dat het vervelend is. Niks anders.
Oud 21 december 2010, 19:13   #97
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Indien jij Vlaanderen aanvoelt als een gevangenis... wie vraagt of verplicht jou van hier te blijven rondhangen????
Je hebt zelf mijn post(en) niet gelezen...
Hetgeen wat je zegt is een klassieke straat-boodschap. Niemand moet mij vragen om hier te blijven of te vragen om weg te gaan van Vlaanderen. En ik heb je ook niet gevraagd of ik hier mag blijven. Ik ben gewoon mijn (algemene) mening over Vlaanderen gezegd.
Voor plezier (als toerist bijvoorbeeld) zal ik nooit naar hier komen. Het is waar! En ik zal het ook niemand aanraden. Liever naar Turkije, Dubai (VAE), Hong-Kong, Rio (B.), Santa-Marta (C.), Sidney (A.); toeristisch-vriendelijke landen.

Citaat:
Misschien kun je eens een paar landen noemen die het volgens jou veel beter doen?
Ik ben niet aan het vergelijken.

Citaat:
(....op het gebied van iedereen laten binnenwaaien, onbeperkt onderhouden, met hopen werklozen en gespuis inbegrepen...)
We hebben "er" 6x meer dan Duitsland
3x meer dan Frankrijk
4x meer dan het gemiddelde van de ons omringende landen
....leg dat eens uit, als gevangenis/racistisch land?
Ik ben niet aan het vergelijken. Het is een racistisch land. Ja!

Laatst gewijzigd door QuasiX : 21 december 2010 om 19:41.
Oud 21 december 2010, 19:15   #98
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Precies.
Saai
Oud 21 december 2010, 20:30   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Is het u al opgevallen dat er bepaalde individuen steeds hetzelfde over and over again blijven herhalen ? De post die jij citeerd heb ik al 9999 op dit forum gelezen .
idd, steeds dezelfde versjes...
Oud 21 december 2010, 20:35   #100
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
idd, steeds dezelfde versjes...
Zeg filo'ke, maak eens een versje met de woorden 'splinter', 'balk' en 'oog'.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be