![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Al die voorwaarden - op een federale kieskring na - waren vervuld voor België gefederaliseerd werd.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is het dilemma van België: wat goed is voor het hele land is op korte termijn slecht voor de kleinste groep omdat ze daar een deel van haar privileges voor moet opofferen. Met als gevolg dat de Vlaming die vooruitdenkt, en handelt voor het lange-termijn belang van het hele land elke inspanning ziet geblokkeerd worden door het korte-termijn denken van de gepriviligieerde minderheid. Als dat een systeem is van één-man, één-stem dan zal N-VA daar heel snel mee akkoord gaan. Dat betekent minstens 6 extra Vlaamse zetels in de kamer (waarschijnlijk meer). En het einde van alle blokkeringsmechanismen en pariteiten. Of droom ik nou weer? |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zodra het Nederlands op gelijke voet dreigde te komen eisten de Franstaligen federalisme. Een terugkeer naar dat unitarisme van vroeger is enkel mogelijk als die gelijkheid weer wordt opgegeven. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het OVV blijkt in ieder geval niet blij te zijn met wat er vandaag op tafel ligt voor Vlaanderen.
Vlaamse Beweging kraakt communautair resultaat 16% van de Vlaamse verzuchtingen, 76% van de Franstalige. En maar zeveren over een "evenwichtig" compromis. |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het arbeidsmarktbeleid wordt voor 90% geregionaliseerd en dat is voor de OVV goed voor een 5/10. Laat ons een beetje ernstig wezen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 27 december 2010 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() puike analyse
wie die rotzooi van mr sabena/zilverfonds ernstig neemt is inderdaad niet goed bij zijn hoofd Laatst gewijzigd door born2bewild : 27 december 2010 om 00:35. |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit zegt zeer veel over u zelf hoor.
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom?
#93 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Kijk, ikzelf ben als consultant aan het werk bij het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Op de dienst waar ik zit werken evenveel nationaliteiten als er mensen zijn. Maar de baas van die ploeg, die met die "erfenis" zit luchtte eens zijn hart tegen mij; de helft werk NIET. En ik bedoel écht; NIET hee. Zijnde; nog niks verwezenlijkt dit jaar. Toch rapen ze allen een pree van 5500 tot 6500 bruto op. Op papier oogt zo'n Brusselse "samenleving" zeer mooi natuurlijk, niet in het minst omwille van het multiculturele aspect. Maar de Vlaming is niet bij machte de profiteurs eruit te halen. Integendeel, er wordt van hen een pak extra geld gevraagd om de boel draaiende te houden. Nu kan jij bij elk voorbeeld zoals bovenstaande wel zeggen "da's een alleenstaand feit en niet de norm", maar da's - I'm sorry - gezwets. Het zijn geen alleenstaande feiten; iedereen die in Brussel of de Brusselse rand woont of werkt kan idem feiten opsommen. En niet één feit, zoals ik hierboven doe hee, maar vele feiten. Ikzelf bvb, heb mijn jeugd in Anderlecht doorgebracht (Sint Guido Instituut, jawel, de school van Lukaku) en daarna het IHB (achter het slachthuis). Mijn ma had er een winkel. Ik heb gewoond in Groot Bijgaarden en Dilbeek. Man, ik kan een BOEK schrijven van wat me is overkomen. Alleenstaande feiten en niet de norm?? Neen, het is het neerkijken op (en de afkeer van) Vlamingen dat de norm is! Revanchisme?? Ik wil ze geen koekje van eigen deeg geven. Ik kijk niet neer op Walen. Ik wil gewoon dat de huidige onrechtvaardigheid stopt. Mvg, PP |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Het is ook een ongelijkheid om Wallonie blijven financiele steun te bezorgen, dit maakt hen steeds meer onafhankelijk van ons. Waarom denk je dat ze dit in de ontwikkelingslanden doen? Vredelievendheid? LOL Vanaf de moment dat je mensen alles in hun pollen duwt berusten ze zich in hun lot. In het geval van Afrikaanse landen,.... waar halen we anders onze bloeddiamanten en andere grondstoffen?
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Ok... en nu?
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sprekend natuurlijk dat jij zaken wil opleggen aan een andere bevolkingsgroep... nu dacht ik dat dat net hetgene was dat de Vlaming de Franstalige zo kwalijk neemt; dat ze hem dingen hebben opgelegd. Misschien was Uw familie vroeger wel Franstalige; zou veel uitleggen.
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Heel wat minder juist... de Fascistische partijen in Wallonië komen niet van de grond. Er is er één in Brussel die het wel kan maar onder de bescherming van een grotere partij; toegegeven dat vind ik ook onverstaanbaar.
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Je moet al goed gek zijn om tegenwoordig nog te durven beweren dat de Vlaming ondergeschikt is. Hij is pakken rijker, heeft een hoger aantal, is het meest aanwezig in parlement,... wie nu nog beweert dat de Vlaming moet lopen onder een Franstalig juk weet waarschijnlijk niet goed wat dat juk is.
![]() |