![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Staatssecretaris
|
![]() Ja. Mits wat "begrijpend lezen" had je dat ook perfect kunnen afleiden uit de argumentering.
Laatst gewijzigd door CyberpunX : 31 december 2010 om 13:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus je wil een partij verbieden die al meer dan een halve eeuw de staat bestuurt, het grootste deel van de tijd met een absolute meerderheid? Kan je dan niet beter meteen de verkiezingen afschaffen? Laatst gewijzigd door Kallikles : 31 december 2010 om 14:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Soms denk ik dat het wenselijk is dat de meerderheid gelooft.
Gelovige mensen zijn docieler, volgzamer, slaafs en tevreden op hun manier. Sterke individuen kunnen enkel schijnen in de schaduw van deze grauwe masse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Dus als men overwegend religieuze standpunten uit rationele politiek gaat weren, een effectieve scheiding tussen kerk en staat, gaat geen enkele katholiek nog stemmen? Neen, die C heeft geen zaken in de staat. Punt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Daar gaat uw cafépraat-analyse. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() En welke zijn dat dan? Hmm?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik blijf erbij dat agnosticisme, zelfs atheïsme een gemakkelijkere weltanschauung is dan het christendom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geen begin- en eindpunt? Op welk punt is het dan ontstaan? Op nul punten? Op deze moment? Op oneindig veel punten? Je kan er oneindig lang over nadenken. De kans op de christelijke god is, evenals bijvoorbeeld de islamitische god, nog minstens een googolplex keer kleiner dan de kans op een god. Het christendom is dus inderdaad geen simpel wereldbeeld, maar vluchten uit hoop dat het waar is, kan je in alles even makkelijk. Niet vluchten is altijd moeilijker dan wegvluchten in het door jezelf gehoopte. Als je puur op basis van redeneren tot de conclusie komt dat er een scheppende god moet bestaan die dan ook nog eens exact is zoals door het christendom beschreven, dan heb ik daar heel veel respect voor, want ik ben niet in staat die redeneringen te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Ik zie geen enkele reden waarom ik het filosofisch concept van 'God' zou moeten overwegen, laat staan aannemen, dus waarom met zoiets rekening houden?
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Waanzinnig anti-theïsme. Je houding heeft ironisch genoeg veel weg van een religieuze houding.
![]() |
#95 | |
|
![]() Ik vroeg je wat mijn ideeën waren volgens jou, niet een of andere fantasie.
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Wat? Ga je ontkennen dat je fel ageert tegen religie?
Gekker dan dit moet het niet meer worden.
![]() |
#97 | ||
|
![]() Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het. Nee, ik ga niet ontkennen dat ik geen voorstander ben van (georganiseerde) religie, maar je hebt nog steeds niet gezegd welke specifieke ideeën van me zo verschrikkelijk zijn, ik zal even uw geheugen opfrissen:
Citaat:
Dus, mijn beste, welke zijn toch die kwade ideeën van me, die geweerd moeten worden? En wat dat 'fel ageren' betreft, dit is zowat de enige plaats waar ik over religie spreek, ik negeer het voor de rest volledig (behalve als men me erover aanspreekt), wat Jan & Alleman gelooft, dat zijn hun zaken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
We moeten ons een stadium voorstellen waar er inderdaad geen tijd was, enkel het eeuwige nu. Misschien is tijd uiteindelijk wel een illusie en is het echte leven tijdloos? Fred. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Misschien is er, gezien het gebrek aan bewijzen, simpelweg NIET ipv al die hersenspinsels. Laatst gewijzigd door Caligula : 3 januari 2011 om 11:30. |
|
![]() |
![]() |