![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Wie verwerpt het voorstel Vande Lanotte (meerdere keuzes mogelijk)? | |||
N-VA |
![]() ![]() ![]() |
33 | 80,49% |
CD&V |
![]() ![]() ![]() |
24 | 58,54% |
SP.A |
![]() ![]() ![]() |
4 | 9,76% |
GROEN! |
![]() ![]() ![]() |
3 | 7,32% |
ECOLO |
![]() ![]() ![]() |
6 | 14,63% |
CDH |
![]() ![]() ![]() |
8 | 19,51% |
PS |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
NIEMAND |
![]() ![]() ![]() |
10 | 24,39% |
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 41. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Vrezen doe ik nu dat niemand het gaat verwerpen en dat er langs alle kanten weer zoveel water bij de wijn gedaan gaat worden dat het geen naam heeft. Alles in de naam van toch maar geen nieuwe verkiezing te moeten houden nu en iets van een soort regering te vormen.
Anderzijds zie ik het nog goed mogelijk dat ofwel een van de stijve vlaamse of franse partijen dit ook tackelt en we alsnog naar de stembus mogen gaan terug. Ik alvast weer niet en in mijn vriendenkring zowat 80% ook al niet meer...
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
#82 |
Europees Commissaris
|
![]() Mijnheer Qab - 'burger' - wilt u ter zake en on topic antwoorden? Dat past zo volkomen in de traditie van dit forum waaraan u thans deelachtig bent.
|
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat maakt het je dan uit wie er wat wel of niet verwerpt?
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() ik verwerp den baard
|
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 76,19% + 61,90%
Dan kan men toch niet beweren dat dat niet democratisch is hé. ![]() Laatst gewijzigd door Garry : 28 december 2010 om 17:10. |
![]() |
![]() |
#87 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
« Schuif deze complexe rotzooi aan de kant en herbegin met een tabula rasa » ; is het advies van de Vlaamse Beweging. Volgens de Vlamingen laat het voorstel van de franstalige onderhandelaars de gemeenschappen in de kou staan ... « Reële extra autonomie voor de gewesten en gemeenschappen blijft uit » ; luidt het ! De NV-A en CD-V worden gespaard. « Ze doen dit goed en moeten dat volhouden ! » aldus het OVV ; dat hoopt dat ook de SP-A en Groen ! » de legitieme vragen van de Vlamingen zullen verdedigen ! |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lees: nok enkele daak...
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Wat niet wegneemt, dat het voor de N-VA heel moeilijk wordt om de nota-VDL af te schieten.
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Wait and See !
Volgende week beslissing: doorgaan of niet Bemiddelaar Vande Lanotte legt de laatste hand aan definitieve versie van zijn nota. Vandaag en de komende dagen ziet hij nog één keer alle voorzitters van de zeven partijen. Volgende week maandag krijgen alle partijen de definitieve tekst. Tegen volgende week woensdag moet elke partij beslissen of ze op basis van die tekst verder willen onderhandelen. De Wever zwijgzaam N-VA-voorzitter Bart De Wever kwam vandaag ook bij de bemiddelaar langs. Maandag nog maakte het Overlegplatform van Vlaamse Verengingen (OVV) brandhout van alle compromisteksten die de voorbije maanden de revue passeerden. Of dit harde oordeel van de Vlaamse Beweging de N-VA dwingt tot een hardere stellingname is niet duidelijk. "Ik zal mij opstellen zoals ik mij altijd opstel", was het enige dat De Wever hierover vandaag kwijt wou. Politieke wil De nota van Vande Lanotte zal pistes bevatten voor de financieringswet, Brussel en B-H-V en de staatshervorming. De tekst zal lijvig zijn, zei Gennez. "Voor alles ligt een oplossing binnen handbereik. Het is vooral een kwestie van politieke wil, wederzijds vertrouwen en respect", zei de sp.a-voorzitster. Vanavond ziet PS-voorzitter Elio Di Rupo bemiddelaar Vande Lanotte. De overige partijvoorzitters volgen later deze week. (belga/eb) |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij beseft waarschijnlijk NIET wa zoiets BETEKENT !? ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie me hier kent op het forum, weet dat ik geen communautaire mening heb, bubbeltje. Verder stem ik ook niet op een poll die evenzeer "vergaat de aarde in 2012" zou kunnen heten.
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door fredo2008 : 28 december 2010 om 18:33. |
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De N-VA (als je het juist wil schrijven) heeft zelfs een gigantische ruggensteun (als je het juist wil schrijven) bij de Vlaamse kiezer.
|
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom zou dat zijn? Niet aanvaardbaar is niet aanvaardbaar. Maar soit... in tegenstelling tot je Bubber-vriendje kan je de partijnaam toch al juist schrijven.
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze moesten al een figuur als Dedecker aanbrengen om hem te laten winnen in Oostende...
|
![]() |
![]() |
#100 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er komt geen akkoord, net zoals er geen regering komt.
![]() |