Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2010, 13:53   #81
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ik vind de hysterie van de muzelmannen véél en véél kwalijker dan de commentaren op het openbaar uiten van uw religieuze overtuigingen tijdens de werkuren.

Of zou jij het leuk vinden dat de helft van uw collega's komen werken, gehuld in een Vlaamse Vlag, waarbij ze dan tijdens de pauze hun klompen aantrekken, een rondedansje maken en schallend de Vlaamse Leeuw aanheffen, een "normale manier van werken"? hewel, ik niet.
Ach, op mijn vorige job zat ik tussen 41 vrouwen waarvan de helft de godganse dag zat te leuteren over hun kinderen terwijl ik dag in dag uit geconfronteerd werd met de lelijke tekeningen van die ongetalenteerde "kids".

Laatst gewijzigd door Steve_M : 30 december 2010 om 13:53.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 13:54   #82
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik in feite ook niet.

ik weet alleen dat ze achteraan in de moskee moeten zitten - achter een gordijn; Vroeger dacht ik dat het was omdat de mannen anders waanideeën zouden krijgen, maar misschien krijgen de vrouwen dat ook als ze er geen gordijn tussenhangen

Die laatste , rechts achteraan heeft volgens mij aambeien.
Het kan ook een uit te kluiten gewassen balzak zijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 13:56   #83
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ach, op mijn vorige job zat ik tussen 41 vrouwen waarvan de helft de godganse dag zat te leuteren over hun kinderen terwijl ik dag in dag uit geconfronteerd werd met de lelijke tekeningen van die ongetalenteerde "kids".
Schandaling !.
Dat is psychische mishandeling.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 14:17   #84
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Die laatste , rechts achteraan heeft volgens mij aambeien.
Het kan ook een uit te kluiten gewassen balzak zijn.
wedden dat ge vanaf nu geen meute biddende muzelmannen meer kan zien zonder aan deze foto te denken?

zou ik nu iets strafbaars gedaan hebben?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 14:46   #85
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommige mensen gaan roken tijdens hun pauze, anderen lezen de Dag Allemaal. Nog anderen gaan misschien een kakske doen met de krant. Vanwaar zou ik dan de pretentie halen te bepalen wat mensen doen tijdens hun kwartiertje pauze?
Dus voor u mag die pauze iedere dag wisselen van uur, en mag er voor dat gebed een aparte ruimte worden ingericht?
Ik weet het niet hoor, mijn baas bepaald zelf of en wanneer hij me wil spreken, zelfs wanneer dit in een betaalde pauze is wordt er verwacht aanspreekbaar/ bereikbaar te zijn, dat ben je niet wanneer je ergens naast je bureau op een matje ligt!
Het is iets anders wanneer het over niet betaalde pauze gaat, dan hoef je niet bereikbaar te zijn, geen telefoon op te nemen...maar in ons bedrijf betekenen pauzes niet dat je even " vrij" neemt om te doen wat je wilt..mogen anderen dan even bijvoorbeeld hun boodschappen gaan doen?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:01   #86
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus voor u mag die pauze iedere dag wisselen van uur, en mag er voor dat gebed een aparte ruimte worden ingericht?
Ik weet het niet hoor, mijn baas bepaald zelf of en wanneer hij me wil spreken, zelfs wanneer dit in een betaalde pauze is wordt er verwacht aanspreekbaar/ bereikbaar te zijn, dat ben je niet wanneer je ergens naast je bureau op een matje ligt!
Het is iets anders wanneer het over niet betaalde pauze gaat, dan hoef je niet bereikbaar te zijn, geen telefoon op te nemen...maar in ons bedrijf betekenen pauzes niet dat je even " vrij" neemt om te doen wat je wilt..mogen anderen dan even bijvoorbeeld hun boodschappen gaan doen?
Als ik dat zou vinden, zou ik dat ook wel geschreven hebben. Je moet dat eens proberen: reageren op wat ik schrijf in plaats van op wat jij fantaseert dat ik geschreven zou hebben. Overigens betekent in vele bedrijven pauze gewoon pauze, hoor. In een fabriek gaan de bandarbeiders naar hun koffiekot, die zijn dan ook niet bereikbaar. Leerkrachten zitten tijdens hun pauze in de leraarskamer en zijn dan ook niet bereikbaar. En op mijn huidige (en vorige) job gaan mensen regelmatig naar de winkel tijdens hun pauze.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:09   #87
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

religie hoort niet thuis in een verdraagzame maatschappij.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:44   #88
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
De verdraagzame maatschappij mag niet verdraagzaam zijn tegenover religie?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:50   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik dat zou vinden, zou ik dat ook wel geschreven hebben. Je moet dat eens proberen: reageren op wat ik schrijf in plaats van op wat jij fantaseert dat ik geschreven zou hebben. Overigens betekent in vele bedrijven pauze gewoon pauze, hoor. In een fabriek gaan de bandarbeiders naar hun koffiekot, die zijn dan ook niet bereikbaar. Leerkrachten zitten tijdens hun pauze in de leraarskamer en zijn dan ook niet bereikbaar. En op mijn huidige (en vorige) job gaan mensen regelmatig naar de winkel tijdens hun pauze.
Alice is - zoals de meeste intelligente vrouwen - al twee stappen vooruit aan het denken.

als je moslims toestaat om "hun gebed" te houden, dat VERANDERT het uur van de pauze dagelijks, want het uur van hun gebed verandert dagelijks.

Als je gewoon doet wat iedereen wil :
- ofwel heb je vaste pauzes waarbij je naar het koffiekot kan gaan of zoiets, en dan kunnen moslims die tijd gebruiken om hun oefeningen te doen (laat het me niet bidden noemen, ik ben niet gelovig en noem dat dus oefeningen, anderen kunnen dan yoga oefeningen doen zoals ik reeds schreef of oefenen in het strekken van hun rechterarm (vermits op het werk toch alles moet kunnen )).

- ofwel heb je géén vaste pauze en dan moeten moslims net als elke werknemer gewoon beschikbaar zijn als men hen nodig heeft.

wat is uw probleem nu? Of eerder, waarom zouden moslims een probleem moeten maken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:57   #90
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
De verdraagzame maatschappij mag niet verdraagzaam zijn tegenover religie?
religie is niet verdraagzaam tegenover de maatschappij.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:59   #91
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:

Religie hoort geen macht en wetten te hebben binnen een verdraagzame maatschapij . Het verbieden lijkt me ook niet echt verdraagzaam , al hoort die religie ook verdraagzaam te zijn wat in veel gevallen dus niet is .
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 15:59   #92
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
religie is niet verdraagzaam tegenover de maatschappij.
Idd.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 16:23   #93
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er werd u een vraag gesteld, antwoorden is voldoende hoor!
Waarom beweert u dat ik fantaseer? Doen mensen dit wanneer zij vragen stellen en u vragen uw mening toe te lichten? Das nieuw!
Leerkrachten zijn uiteraard ook bereikbaar in hun koffiekamer, en behalve binnen ambtenarij zag ik niemand tijdesn betaalde pauzes winkelen!
Oud 30 december 2010, 16:27   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alice is - zoals de meeste intelligente vrouwen - al twee stappen vooruit aan het denken.

als je moslims toestaat om "hun gebed" te houden, dat VERANDERT het uur van de pauze dagelijks, want het uur van hun gebed verandert dagelijks.

Als je gewoon doet wat iedereen wil :
- ofwel heb je vaste pauzes waarbij je naar het koffiekot kan gaan of zoiets, en dan kunnen moslims die tijd gebruiken om hun oefeningen te doen (laat het me niet bidden noemen, ik ben niet gelovig en noem dat dus oefeningen, anderen kunnen dan yoga oefeningen doen zoals ik reeds schreef of oefenen in het strekken van hun rechterarm (vermits op het werk toch alles moet kunnen )).

- ofwel heb je géén vaste pauze en dan moeten moslims net als elke werknemer gewoon beschikbaar zijn als men hen nodig heeft.

wat is uw probleem nu? Of eerder, waarom zouden moslims een probleem moeten maken?
Het is niet meer dan een middel om de werkvloer te islamiseren, want de meeste moslims bidden helemaal geen vijf keer per dag, maar zo kunnen de pilaarbijters hen mee onder druk zetten, hetzelfde als we zagen met hoofddoeken..bovendien vereist hun geloof dit niet, je kunt perfect wanneer je dit wilt thuis die gebeden inhalen.
Wat is de volgende stap, geschieden kantoren voor mannen en vrouwen?
Iedereen halal, geen alcohol op feestjes van het werk?
Allemaal al meegemaakt he?
Oud 30 december 2010, 19:18   #95
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

We leven in een seculiere maatschappij. Ik denk niet dat we rekening moeten houden met eisen om tijdens het werk te bidden. En als er toch beslist wordt om daarmee rekening te houden moet dat zeker niet in een wet gegoten worden, maar moet dat door de baas beslist worden. Het is zijn/haar bedrijf en ze doet ermee wat ze wil.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2010, 19:58   #96
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat is de volgende stap, geschieden kantoren voor mannen en vrouwen?
Iedereen halal, geen alcohol op feestjes van het werk?
Allemaal al meegemaakt he?
Ook mannelijke journalisten waren niet toegelaten op een receptie waar moslima's aanwezig waren.

En dan moet je weten dat die receptie gehouden werd om de moslima's die geslaagd waren in een inburgeringstest te vieren.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 00:46   #97
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Dt doen ze dan maar tijdens de koffiepauze of rookpauze buiten op de parking hé? Dat moeten rokers toch ook doen?
Goede turnoefening trouwens, dat aarsluchten richting Mekka. Is waarschijnlijk door Mohammed overgenomen van een paar Indische handelaars die yoga beoefenden.
allah gaat vast niet boos zijn als ze aarsluchten tijdens de voormidagpauze, de lunchpauze en de namiddagpauze. Wat is het probleem?

Altijd maar eten zonder varkensvlees en enkel ander vlees vol met adrenaline en stresshormonen die agressie veroorzaken, wegens martelpraktijken tijdens de slacht lijkt me ook niet heel gezond.

ha ja, vlees dat geslacht wordt volgens de Belgische slachtwetten gaat ook niet door hun strot, was ik even vergeten. Ik dacht dat het enkel over schweinenfleisch was dat ze niet konden eten.
Ik had ooit een hindoe collega en die was vegetarisch: 's middags had hij enkel aardappelen/rijst/saladebar en 's avonds maakte toch wel zijn vrouw het eten klaar zeker? Doen die muzelvrouwen dat niet? of kunnen ze het niet?

Binnenkort ga ik mee ijveren voor het standaard aanbieden van ENKEL diabetes-dieten in scholen en bedrijven! Dat zal een pak gezonder zijn.
Het probleem is dat dat enkel 3 pauze's zijn...En er worden vijf gebeden opgedragen. Die doe je toch best allemaal op je werk, nee ? Dan ben je gerust in je vrije tijd, en word je er ook nog voor betaald door die domme ongelovige hond !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2010, 03:33   #98
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Ook mannelijke journalisten waren niet toegelaten op een receptie waar moslima's aanwezig waren.

En dan moet je weten dat die receptie gehouden werd om de moslima's die geslaagd waren in een inburgeringstest te vieren.
Ik weet het, krankzinnig gewoon!
Oud 31 december 2010, 03:36   #99
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
We leven in een seculiere maatschappij. Ik denk niet dat we rekening moeten houden met eisen om tijdens het werk te bidden. En als er toch beslist wordt om daarmee rekening te houden moet dat zeker niet in een wet gegoten worden, maar moet dat door de baas beslist worden. Het is zijn/haar bedrijf en ze doet ermee wat ze wil.
Dat is zo maar iedere werkgever met wat gezond verstand gaat op dergelijke eisen niet in.
Oud 31 december 2010, 07:10   #100
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Werken is ook een gebed. Een goed werk leveren is een beter gebed.

Seculiere maatschappij heeft niets te maken met het eisen van een ruimte voor gebed in een bedrijf. Het arbeidsrecht door de islam laten bepalen, zou niet in overstemming zijn met seculariteit kunnen zijn, ok, maar bidden is iets anders, dat is het beoefenen van individuele en godsdienst vrijheid.

Je hebt eigenlijk ook geen ruimte nodig om te bidden, jij bidt met jouw werk wanneer je goed werkt; voor religieus bidden is een 0,5m² plekje en een tapijtje tijdens pauze meer dan voldoende.

Laatst gewijzigd door porpo : 31 december 2010 om 07:12.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be