Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 23:11   #81
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Seba
waarom respect voor Demol? Blijkbaar volstaat het feit voor onze Blokkers dat hij Nederlands sprak op een Vlaamse zender om te besluiten dat hij goede argumenten had? Ik vond dat Anciaux en die CD&V'ster nagels met koppen sloegen (buiten die opmerking over zijn interventies)
Hij moet wel goede argumenten hebben: hij haalt meer voorkeurstemmen dan al de lijsttrekkers van de vlaamse lijsten in Brussel samen.
inderdaad, ik merk trouwens beangstigend dikwijls dat de VB-politici dat meestal als een "argument" beschouwen, alsof zeggen hoeveel stemmen je haalt iets afdoet aan de kritiek die die CD&V'ster terecht opwierp...
als homofobie een misdaad wordt, dan leven we in een totalitaire staat
Seba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 07:01   #82
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Kent U Demol? Neen zeker. Anders zou u zeker weten dat met die man niet te debatteren valt. Hij heeft het intellectueel vermogen van een gedroogde fruitvlieg.
Daar vergist u zich in. Demol ken ik weldegelijk: heb al heel veel naar VB-bijeenkomsten geweest in Brussel. In tegenstelling tot wat u schrijft, is Demol een begenadigd spreker... maar dan in het Frans. Ik herinner me nog heel goed hoe hij een zaal vol na een paar zinnen al op z'n handen kreeg. In het Nederlands uit de man zich inderdaad heel wat stroever.
hey mijn waarde Jan, je hanteert twee maten hé....

mijn Nederlands weet je altijd af te keuren (LOL) (ofschoon ik graag wat bijleer van je (wanneer terechte) opmerkingen)....
en monsieur LaTaupe mag in het Nederlands wat uitschuiven...
niet mooi voor de heer Capricorne66....

is het dan niet zo dat je steeds en in alle omstandigheden
apprecieert wanneer Franstaligen de moeite doen om in de "zoete moedertaal" van jou het woord of het schrift te nemen....
Oud 30 mei 2004, 07:39   #83
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66

mijn Nederlands weet je altijd af te keuren (LOL) (ofschoon ik graag wat bijleer van je (wanneer terechte) opmerkingen)....

apprecieert wanneer Franstaligen de moeite doen om in de "zoete moedertaal" van jou het woord of het schrift te nemen....
Was uw moeder dan geen Vlaamse, pardon, Limburgse? Als ik het goed begrepen heb, heeft u het grootste deel van uw leven doorgebracht in het "Nederlandstalige deel" van belgië. Als je uit een taalgemengd gezin komt, is het dan ZO verdienstelijk dat je min of meer de beide talen vrij goed kunt spreken? Niets om over op te scheppen. Als een anderstalige 20 of 30 jaren in een ander land / taalregio gaat leven, is het maar normaal dat die de andere taal relatief perfect beheerst, nietwaar? Als bewoner van de brede Vlaamse rand rond Brussel, kan ik u zeggen dat het VOORAL (weer eens) Franstalige belgen zijn die deze elementaire norm aan hun laarzen lappen. En het is niet eens de intrinsieke sterkte van de Franse cultuur, maar een door de belgische 'onstaat' aan Vlamingen opgedrongen 'taalhoffelijkheid' die deze arrogantie mogelijk maakt. Voor mij reden genoeg om separatist te zijn. En als Franstaligen zich in een Vlaamse staat niet kunnen thuisvoelen, dat zij dan verhuizen. Zo eenvoudig is dat.
Maar dat zullen er een heleboel NIET doen en ik denk monsieur ook niet...
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 08:08   #84
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
inderdaad, ik merk trouwens beangstigend dikwijls dat de VB-politici dat meestal als een "argument" beschouwen, alsof zeggen hoeveel stemmen je haalt iets afdoet aan de kritiek die die CD&V'ster terecht opwierp...
Reeds driemaal heb ik u erop gewezen dat de kritiek van de CD&V'ster kant noch wal raakt: ze verwart gewoon bewust twee totaal verschillende soorten rechterlijke uitspraken. Maar u verkoos te doen alsof ik dit nooit voor uw voeten wierp en blijft uw uitspraak maar herhalen. Weinig correct, dunkt me.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 08:09   #85
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U daarentegen heeft hier altijd beweerd dat u tweetalig was opgevoed en dat beide talen voor u geen enkel probleem vormden. Demol is eentalig Frans opgevoed en heeft later Nederlands gestudeerd. Toch wel een verschilletje, dunkt me.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 10:34   #86
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Reeds driemaal heb ik u erop gewezen dat de kritiek van de CD&V'ster kant noch wal raakt: ze verwart gewoon bewust twee totaal verschillende soorten rechterlijke uitspraken. Maar u verkoos te doen alsof ik dit nooit voor uw voeten wierp en blijft uw uitspraak maar herhalen. Weinig correct, dunkt me.
haar kritiek was wel correct: het Vlaams Blok aanvaart enkel uitspraken van rechters indien die in hun voordeel spreken. Indien ze dat niet doen zijn de rechters "omgekocht", "partijdig",...
Ze zei dat toen De Mol erop wees dat cassatie nog altijd geen uitspraak heeft gedaan en het Blok daarm onschuldig is. De Mol zijn antwoord: ja, maar het is wel nog altijd 2-1 voor het Blok
Oud 30 mei 2004, 13:59   #87
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Hij moet wel goede argumenten hebben: hij haalt meer voorkeurstemmen dan al de lijsttrekkers van de vlaamse lijsten in Brussel samen.
Seba, dat is wel een heel interessante en beangstigende opmerking van een 'democraat'. De stemmen die iemand behaalt bij de kiezers zijn van geen tel, de cijfers die een VB-er krijgt bij De Standaard (anti-VB-krant bij uitstek) zijn wel belangrijk, want daar ging het over.
Wat me vooral stoorde tijdens het 'debat' was de haat en de verachting waarmee heel die meute tegenstander Demol te lijf ging.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 14:06   #88
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Citaat:

Was uw moeder dan geen Vlaamse, pardon, Limburgse? Als ik het goed begrepen heb, heeft u het grootste deel van uw leven doorgebracht in het "Nederlandstalige deel" van belgië. Als je uit een taalgemengd gezin komt, is het dan ZO verdienstelijk dat je min of meer de beide talen vrij goed kunt spreken? Niets om over op te scheppen. Als een anderstalige 20 of 30 jaren in een ander land / taalregio gaat leven, is het maar normaal dat die de andere taal relatief perfect beheerst, nietwaar? Als bewoner van de brede Vlaamse rand rond Brussel, kan ik u zeggen dat het VOORAL (weer eens) Franstalige belgen zijn die deze elementaire norm aan hun laarzen lappen. En het is niet eens de intrinsieke sterkte van de Franse cultuur, maar een door de belgische 'onstaat' aan Vlamingen opgedrongen 'taalhoffelijkheid' die deze arrogantie mogelijk maakt. Voor mij reden genoeg om separatist te zijn. En als Franstaligen zich in een Vlaamse staat niet kunnen thuisvoelen, dat zij dan verhuizen. Zo eenvoudig is dat.
Maar dat zullen er een heleboel NIET doen en ik denk monsieur ook niet...
neen mijn waarde, ik schep niet op hoor... het geheel was humoristisch bedoeld t.o.v. Jan V.D.Berghe.... zie de smiley's
het ging over Demol en zijn van komaf F-talige zijnde , NL-talige kennis... (thuis waren wij met vier, 1 en 3 deden hun studies in het F met perfecte NL talige kennis, 2 en 4 deden hun studies in het NL met perfecte kennis van het F.) en mijn 2 kinderen zijn NL gestudeerd hebbende ook perfecte F-taligen.
Ik heb trouwens dat als principe, perfecte twee en meertaligheid...

ik voel me ook helemaal betrokken in zowel het NL-talige als in het F-talige leven van België....
en mijn oppositie tot "Vlaanderen als onafhankelijke staat" heeft enkel te maken met het feit dat ik, en dat is mijn recht, niet overtuigd ben dat wij Limburgers daar baat bij hebben. Verder denk ik dat in een verenigd Europa wij het artificiële België niet moeten vervangen door een kunstmatig apart Vlaanderen.
De enquete van HBvL geeft ook aan dat de Limburger voor 70 percent liever Eurregio Maas-Rijn heeft dan het apart Vlaanderen, zie desbetreffende topic....
maar ja, ik begin daar niet opnieuw over....
maar ik mag toch wat "bekvechten" met Jan zeker over Demol... en het "misverstand" over Demol heb ik rechtgezet door mij te excuseren dat ik verkeerd was....

en ik ken heel veel mensen in de streek van St-Genesius-Rode en Sint-Pieters-Woluwe die net zoals ik uit het F-talige landsgedeelte komen en nagenoeg perfect NL kennen.... ik ben trouwens van gedacht dat ook heel veel F-taligen van goede wil zijn en moeite doen... misschien niet genoeg in uw ogen maar wel genoeg in de ogen van veel Vlamingen...
er is ook een groot aantal verstokte onwillige F-talige extremisten en die dragen helemaal mijn goedkeuring niet weg...

over nagenoeg 85 percent van de taalgrens kunnen trouwens NL-taligen en F-taligen het goed met mekaar vinden... maar voor Vlokkers of VNA'ers is dat niet genoeg...
ieder diertje zijn pleziertje, maar het leven lang zijn leven verzuurd zien voor een probleem dat meer dan 70 percent van de Belgen niet roert, dat is jullie keuze...
Oud 30 mei 2004, 14:08   #89
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

U daarentegen heeft hier altijd beweerd dat u tweetalig was opgevoed en dat beide talen voor u geen enkel probleem vormden. Demol is eentalig Frans opgevoed en heeft later Nederlands gestudeerd. Toch wel een verschilletje, dunkt me.
Ja daar heb je gelijk in.... ik had het zo niet begrepen... maar we mogen toch wat "bekvechten" zeker en als ik verkeerd ben geef ik het toe....
Oud 30 mei 2004, 14:27   #90
Seba
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Seba, dat is wel een heel interessante en beangstigende opmerking van een 'democraat'. De stemmen die iemand behaalt bij de kiezers zijn van geen tel, de cijfers die een VB-er krijgt bij De Standaard (anti-VB-krant bij uitstek) zijn wel belangrijk, want daar ging het over.
Wat me vooral stoorde tijdens het 'debat' was de haat en de verachting waarmee heel die meute tegenstander Demol te lijf ging.
de VLD is de grootste Vlaamse partij=> volgens de logica van Demol kunnen de VLD'ers beter debateren
refereren naar het aantal kiezers is oneerlijk en geen referentie zolang de stemplicht geldt, daarvoor is het aantal politiek ongeïnteresseerden veel te hoog
Oud 30 mei 2004, 14:41   #91
Volksstormer
Minister-President

Volksstormer's schermafbeelding

Standaard

Demol was een zéér bekwame commissaris, maar is dat niet als politicus. Spijtig!
Volksstormer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:15   #92
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
de VLD is de grootste Vlaamse partij=> volgens de logica van Demol kunnen de VLD'ers beter debateren
refereren naar het aantal kiezers is oneerlijk en geen referentie zolang de stemplicht geldt, daarvoor is het aantal politiek ongeïnteresseerden veel te hoog
Daarmee zeg je dus dat ons huidig democratisch bestel oneerlijk is!
In Brussel is niet de VLD, maar wel het VB bij verre de grootste partij.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be