Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 19:12   #81
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG

? Die doen er anders wel alles aan om andere partijen in een slecht daglicht te stellen. Overigen moet CD&V zich niet zo in de underdogpositie stellen, zij hebben media-aandacht genoeg.
Maar dat neemt niet weg dat de vrt duidelijk de kaart groen/spa/vld trekt,

Ik weet niet of het u al is opgevallen, maar de dekkingsgraad (zo noemt men de verschijning van een politieke partij in de media) van CD&V-N-VA overtreft die van elke andere partij de laatste campagneweken. Ruimschoots zelf!
NVG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 19:18   #82
ray
Partijlid

Standaard

dat vind ik ook
ray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 19:23   #83
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar dat neemt niet weg dat de vrt duidelijk de kaart groen/spa/vld trekt,

Ik weet niet of het u al is opgevallen, maar de dekkingsgraad (zo noemt men de verschijning van een politieke partij in de media) van CD&V-N-VA overtreft die van elke andere partij de laatste campagneweken. Ruimschoots zelf!
Ook deze van groen ? Voor de rest kunt gelijk hebben (volg eigenlijk geen echte politieke debatten meer op vrt). Maar denk dat het dan weer meer te maken heeft, met het feit dat men de oppositie ook aan het woord moet laten, en aangezien het vb nu eenmaal niet mee mag spelen.
In elk geval mag de cdv toch ook niet al te rechtse standpunten verkondigen, of ze worden ook afgemaakt.
En daar zitten we misschien bij de kern. Zolang de standpunten voldoende links zijn, komen ze wel aan bod.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 19:35   #84
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

lievendr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Gelul; gelul, gelul, als ik mij niet vergis heeft Boer Swa alleen gezorgt dat de wet verandert is op de aanwezigheid in beide kamers. Ander hadden ze geen rotte bal subsidies. Dus den boer heeft voor de centen gezorgt en de meerdeheid gelverd omde dotatie van het Vlaams Blok te kunnen afnemen. Als ge spreekt over gelul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gelul gelul gelul, waarom weerleg je niet wat ik zeg over karel dillen. hebben jullie trouwens voor alle politici van die leuke subtiele bijnanpjes, �* la Rob Klop ?

wat die wet betreft: die is nog niet goedgekeurd door de senaat, en bourgeois stemde tegen het voorstel-Eerdekens (mbt parijfinanciering 'ondemocratische' partijen).
Het ene staat los van het ander. al ben ik daar - toegegeven - niet helemaal in thuis.
Oud 30 mei 2004, 21:45   #85
Energy52
Vreemdeling

Energy52's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de pipo
Inhakken op het Blok is godverdomme een democratische plicht die veel journalisten blijkbaar vergeten zijn.
Walgelijke redenering. U bent lid van de Hitler Jügend?
Energy52 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 21:59   #86
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

De Wever doet nu reeds de volle drie jaar aan partijpolitiek, net als de hele N-VA trouwens. Een mandaat heeft hij nog nooit bekleed. Dewinter zit al meer dan een decennium in het parlement daarentegen.
En eerlijk gezegd....ik hoop voor onze democratie dat het nog lang mag duren eer Dewever een postje gaat bekleden. Die man heeft zo nu en dan van die instabiele, extreme neiginkjes die niet zo "normaal" te noemen zijn. Noem het opstoten van agressie, zowel verbaal als fysiek!
Heeft die man u ooit een jeugdtrauma bezorgd ofzo?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 23:30   #87
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:

En eerlijk gezegd....ik hoop voor onze democratie dat het nog lang mag duren eer Dewever een postje gaat bekleden. Die man heeft zo nu en dan van die instabiele, extreme neiginkjes die niet zo "normaal" te noemen zijn. Noem het opstoten van agressie, zowel verbaal als fysiek!
Heeft die man u ooit een jeugdtrauma bezorgd ofzo?

Nee, wees gerust. Ik loop niet zo vlug trauma's op, en al helemaal niet van de politiek. Maar bedankt voor je bezorgdheid.
Oud 31 mei 2004, 00:42   #88
Internaut
Banneling

Internaut's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Goed zo Bart De Wever! Duidelijker kan niet.
N-VA <---------------------------------------------------(diep water)---------------------------------------------> Vlaams Blok
u bedoelt zo:
Zoals 'doe de stemtest' aantoonde

Groen!-------------------------------------N-VA-----Vlaams-Blok

2 partijen die gaan voor een onafhankelijk Vlaanderen en die een Vlaams karakter hebben. Het Blok vroeg niet voor niets om samen te werken en in 'doe de stemtest' hadden ze meer dan 70% gemeen.
Het is onvoorstelbaar dat ze dan in zee gaan met de belgicistische kaloten van de CD&V. Logisch dat meer en meer mensen de overstap naar het Blok maken. Veel leden willen samenwerken maar de top zoals Bourgeois en de Wever willen dit duidelijk niet.
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 00:46   #89
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Energy52
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de pipo
Inhakken op het Blok is godverdomme een democratische plicht die veel journalisten blijkbaar vergeten zijn.
Walgelijke redenering. U bent lid van de Hitler Jügend?
Het is Hitlerjugend
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 00:55   #90
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Citaat:
N-VA <---------------------------------------------------(diep water)---------------------------------------------> Vlaams Blok
u bedoelt zo:

2 partijen die gaan voor een onafhankelijk Vlaanderen en die een Vlaams karakter hebben. Het Blok vroeg niet voor niets om samen te werken en in 'doe de stemtest' hadden ze meer dan 70% gemeen.
Het is onvoorstelbaar dat ze dan in zee gaan met de belgicistische kaloten van de CD&V. Logisch dat meer en meer mensen de overstap naar het Blok maken. Veel leden willen samenwerken maar de top zoals Bourgeois en de Wever willen dit duidelijk niet.
,,Sedert wanneer is een pseudo-wetenschappelijk spelletjesprogramma, met vragen over het gebruik van een containerpark, het ultieme bewijs dat N-VA en het Vlaams Blok veel gemeen hebben? Genetisch lopen de chimpansee en de mens voor 90 procent gelijk, toch zijn we niet hetzelfde dier.''

(Bart De Wever in De Standaard)
Oud 31 mei 2004, 01:01   #91
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door benji
Laat Dewinter eens in debat gaan op tv met diene pezewever ?
Dan zullen we zien ....ge gelooft die politiek gekleurde gazetjes toch niet die meer de allure van "Blik" hebben ?
Ik heb Dewever al eens tegen Dewinter op tv gezien ....hij ging af als ne gieter ,en nu is hij plots den debatter zeker ....kom nu !
Dewinter praat die zo onder tafel !

Ik heb dat debat ook gezien op TV vorig jaar. Maar toen zijn De Wever en De Winter nauwelijks met elkaar in de clinch gegaan. Dus u zit gewoon te lullen. Ik zou ze het wel eens tegen elkaar willen zien opnemen, ze lijken retorisch aan elkaar gewaagd.
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 01:05   #92
brusselaar
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

De Wever doet nu reeds de volle drie jaar aan partijpolitiek, net als de hele N-VA trouwens. Een mandaat heeft hij nog nooit bekleed. Dewinter zit al meer dan een decennium in het parlement daarentegen.
Ik vrees voor u dat het nog maar een kleine twee weken zal duren. Helaas kan ik niet voor De Wever stemmen, maar die raakt zeker verkozen.

Ik had echter graag meer vernomen over die opstoten van verbale en zelfs fysieke agressie, en over die instabiele neigingen. Kan je aub wat concreter zijn?
brusselaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 07:33   #93
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Sedert wanneer is een pseudo-wetenschappelijk spelletjesprogramma, met vragen over het gebruik van een containerpark, het ultieme bewijs dat N-VA en het Vlaams Blok veel gemeen hebben? Genetisch lopen de chimpansee en de mens voor 90 procent gelijk, toch zijn we niet hetzelfde dier.''

(Bart De Wever in De Standaard)
Dat is partijpolitiek gelul, vlak voor de verkiezingen. Noem dan eens een partij die dichter bij het vb staat dan de nva, of omgekeerd een partij die dichter bij de nva staat dan het vb.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 07:34   #94
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
Citaat:
Gelul; gelul, gelul, als ik mij niet vergis heeft Boer Swa alleen gezorgt dat de wet verandert is op de aanwezigheid in beide kamers. Ander hadden ze geen rotte bal subsidies. Dus den boer heeft voor de centen gezorgt en de meerdeheid gelverd omde dotatie van het Vlaams Blok te kunnen afnemen. Als ge spreekt over gelul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
gelul gelul gelul, waarom weerleg je niet wat ik zeg over karel dillen. hebben jullie trouwens voor alle politici van die leuke subtiele bijnanpjes, �* la Rob Klop ?

wat die wet betreft: die is nog niet goedgekeurd door de senaat, en bourgeois stemde tegen het voorstel-Eerdekens (mbt parijfinanciering 'ondemocratische' partijen).
Het ene staat los van het ander. al ben ik daar - toegegeven - niet helemaal in thuis.
ik zou toch maar eens de werkelijke feiten nagaan vooraleer hier iets als de waarheid te posten met gelul!
2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.”
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 07:49   #95
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
? 2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. ?Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.?
Dat was inderdaad een van de mindere fraaiere voorstellen van dhr. Bourgeois. Blijft trouwens altijd de vraag: op welke criteria zal het Hof moeten oordelen over het democratisch gehalte van een partij? Krijgen we dan ook een reeks criteria die geschreven zijn op maat van het Vlaams Blok zoals de antiracismewet?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 08:26   #96
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselaar
Citaat:

Ik vrees voor u dat het nog maar een kleine twee weken zal duren. Helaas kan ik niet voor De Wever stemmen, maar die raakt zeker verkozen.

Ik had echter graag meer vernomen over die opstoten van verbale en zelfs fysieke agressie, en over die instabiele neigingen. Kan je aub wat concreter zijn?

Ben jij soms Dewever? Ik heb me nl. laten vertellen dat die hier een tijdje heeft rondgedwaald op dit forum. In ieder geval kan ik iedereen die op N-VA wil stemmen oproepen om dat zeker te doen, behalve op Dewever. Doe het voor onze democratie en waardigheid. Geen barbaren in het parlement!
Oud 31 mei 2004, 09:02   #97
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door separatist
Citaat:
u bedoelt zo:

dan zit op dit forum enkel de top 8) ?

en als we de stemtest als uitgangspunt gaan nemen, tja..
Oud 31 mei 2004, 09:14   #98
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

ik zou toch maar eens de werkelijke feiten nagaan vooraleer hier iets als de waarheid te posten met gelul!
2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.”[/quote]
dat is dus een europees voorstel hé. daar wist ik wel van. wat ZOU daar het probleem mee zijn?
dat zou toch niet onpartijdig zijn zoals het Blok nu beweert... (en zoals Noël Slangen ook beweerde bij zijn veroordeling )

dat van het arbitragehof wist ik niet. en dan nog, ik zie echt niet in wat er fout is om van partijne te eisen dat ze democratisch zijn.
in duitsland en nederland is dat ook al gebeurd.maar dat is een andere discussie.
Oud 31 mei 2004, 09:20   #99
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Dat is partijpolitiek gelul, vlak voor de verkiezingen. Noem dan eens een partij die dichter bij het vb staat dan de nva, of omgekeerd een partij die dichter bij de nva staat dan het vb.
op vlak van waarden bv staat n-va dichter bij cd&v en vld dan bij Blok. Het speerpunt van de n-va Vlaamse autonomie - wordt wel het meest radicaal door het Blok verdedigd. het vreemdelingenstandpunt dan weer niet; daar stana e wellicht dichter bij (het programma van) VLD.
ik zeg maar wat...

het is gewoon dwaas van de stemtest dat ze simpele ongenuanceerde met simpele antwoorden gebruiken en dan nog "1 lijn" om te zien wie het dichtste bij wie staat.
Oud 31 mei 2004, 09:26   #100
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lievendr
2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.”
dat is dus een europees voorstel hé. daar wist ik wel van. wat ZOU daar het probleem mee zijn?
dat zou toch niet onpartijdig zijn zoals het Blok nu beweert... (en zoals Noël Slangen ook beweerde bij zijn veroordeling )

dat van het arbitragehof wist ik niet. en dan nog, ik zie echt niet in wat er fout is om van partijne te eisen dat ze democratisch zijn.
in duitsland en nederland is dat ook al gebeurd.maar dat is een andere discussie.[/quote]
U vergelijkt appels met citroenen. Het Vlaams Blok heeft nooit opgeroepen tot agresie ten opzichte van anderen. De verboden partijen hebben rechtstreeks opgeroepen tot agresie. En daarom zijn ze verboden.
Maar hier waar het AEL oproept om de homo tjes van het dak te kieperen. Deze partijen mogen blijven bestaan!
Of bulshit ten top!
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be