![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of het u al is opgevallen, maar de dekkingsgraad (zo noemt men de verschijning van een politieke partij in de media) van CD&V-N-VA overtreft die van elke andere partij de laatste campagneweken. Ruimschoots zelf! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Partijlid
|
![]() dat vind ik ook
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In elk geval mag de cdv toch ook niet al te rechtse standpunten verkondigen, of ze worden ook afgemaakt. En daar zitten we misschien bij de kern. Zolang de standpunten voldoende links zijn, komen ze wel aan bod. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
wat die wet betreft: die is nog niet goedgekeurd door de senaat, en bourgeois stemde tegen het voorstel-Eerdekens (mbt parijfinanciering 'ondemocratische' partijen). Het ene staat los van het ander. al ben ik daar - toegegeven - niet helemaal in thuis.
![]() |
![]() |
#85 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Nee, wees gerust. Ik loop niet zo vlug trauma's op, en al helemaal niet van de politiek. Maar bedankt voor je bezorgdheid. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals 'doe de stemtest' aantoonde Groen!-------------------------------------N-VA-----Vlaams-Blok 2 partijen die gaan voor een onafhankelijk Vlaanderen en die een Vlaams karakter hebben. Het Blok vroeg niet voor niets om samen te werken en in 'doe de stemtest' hadden ze meer dan 70% gemeen. Het is onvoorstelbaar dat ze dan in zee gaan met de belgicistische kaloten van de CD&V. Logisch dat meer en meer mensen de overstap naar het Blok maken. Veel leden willen samenwerken maar de top zoals Bourgeois en de Wever willen dit duidelijk niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is.... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
(Bart De Wever in De Standaard) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik heb dat debat ook gezien op TV vorig jaar. Maar toen zijn De Wever en De Winter nauwelijks met elkaar in de clinch gegaan. Dus u zit gewoon te lullen. Ik zou ze het wel eens tegen elkaar willen zien opnemen, ze lijken retorisch aan elkaar gewaagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik had echter graag meer vernomen over die opstoten van verbale en zelfs fysieke agressie, en over die instabiele neigingen. Kan je aub wat concreter zijn? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
• 2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ben jij soms Dewever? Ik heb me nl. laten vertellen dat die hier een tijdje heeft rondgedwaald op dit forum. In ieder geval kan ik iedereen die op N-VA wil stemmen oproepen om dat zeker te doen, behalve op Dewever. Doe het voor onze democratie en waardigheid. Geen barbaren in het parlement! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
en als we de stemtest als uitgangspunt gaan nemen, tja..
![]() |
![]() |
#98 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() ik zou toch maar eens de werkelijke feiten nagaan vooraleer hier iets als de waarheid te posten met gelul!
• 2/2000. Bourgois wil het Arbitragehof omvormen tot een constitutioneel hof dat dan moet controleren of partijen de democratische waarden respecteren. Daarnaast wil hij dat de Raad van Europa een protocol toevoegt aan het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens om zo partijen te verbieden zodat het Europees Hof voor de Rechten van de Mens in Straatsburg de bevoegdheid krijgt om na te gaan of politieke partijen in hun verklaringen en handelingen het Europees Verdrag schenden. Indien dit het geval blijkt, moet het hof dergelijke partijen kunnen verbieden. De lidstaten van de Europese Unie dienen zo'n verbod dan te handhaven. “Voor dergelijke partijen is er geen plaats. De bestaande sancties zijn ruim onvoldoende.”[/quote] dat is dus een europees voorstel hé. daar wist ik wel van. wat ZOU daar het probleem mee zijn? dat zou toch niet onpartijdig zijn zoals het Blok nu beweert... (en zoals Noël Slangen ook beweerde bij zijn veroordeling ![]() ![]() dat van het arbitragehof wist ik niet. en dan nog, ik zie echt niet in wat er fout is om van partijne te eisen dat ze democratisch zijn. in duitsland en nederland is dat ook al gebeurd.maar dat is een andere discussie.
![]() |
#99 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
ik zeg maar wat... het is gewoon dwaas van de stemtest dat ze simpele ongenuanceerde met simpele antwoorden gebruiken en dan nog "1 lijn" om te zien wie het dichtste bij wie staat.
![]() |
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
dat zou toch niet onpartijdig zijn zoals het Blok nu beweert... (en zoals Noël Slangen ook beweerde bij zijn veroordeling ![]() ![]() dat van het arbitragehof wist ik niet. en dan nog, ik zie echt niet in wat er fout is om van partijne te eisen dat ze democratisch zijn. in duitsland en nederland is dat ook al gebeurd.maar dat is een andere discussie.[/quote] U vergelijkt appels met citroenen. Het Vlaams Blok heeft nooit opgeroepen tot agresie ten opzichte van anderen. De verboden partijen hebben rechtstreeks opgeroepen tot agresie. En daarom zijn ze verboden. Maar hier waar het AEL oproept om de homo tjes van het dak te kieperen. Deze partijen mogen blijven bestaan! Of bulshit ten top! |
|
![]() |
![]() |