![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Wat is je netto inkomen, zonder extra's? | |||
> 2500€ |
![]() ![]() ![]() |
12 | 14,29% |
2000€ - 2500€ |
![]() ![]() ![]() |
9 | 10,71% |
1500€ - 2000€ |
![]() ![]() ![]() |
19 | 22,62% |
1000€ - 1500€ |
![]() ![]() ![]() |
24 | 28,57% |
500€ - 1000€ |
![]() ![]() ![]() |
5 | 5,95% |
0 - 500€ |
![]() ![]() ![]() |
15 | 17,86% |
Aantal stemmers: 84. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En ga tegen de opeenvolgende regeringen wat zagen of denkt ge dat de gewone mensen dat geld verbrast hebben misschien,en daarbij jongske ge zie nog groen achter uw oren,ga tegen de andere broekventjes wa zagen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Huizen hier in België zijn belachelijk goedkoop. Indien men effe de lonen niet vergelijkt, ten opzichte van de UK.
Een vergelijkbare woning qua grote als ons gewoon rijhuisje gaat daar makkelijk £180 000 , en da's niet in hartje Londen.Eerder een "middle of Nowere" a la Limbabwe stekje. Desondanks alle mooi klinkende lease/rent, buy stockoptions, zelfs multigeneratieleningen is wonen in de UK een stuk duurder.([size=2]BTW is er wel "maar" 17.5% op zowat alles[/size]) Al bij al valt het wel mee, de woningprijzen hier in België.Ons buurlandje Nederland, daar is het zo erg dat de staat huursubsidie geeft aan mensen met een laag inkomen.Omdat ze anders met een hele hoop daklozen gaan zitten, of campeerders. Wat wel duidelijk merkbaar is,dat de luxe makkelijker haalbaar is. Neem een brood als vergelijking. Een TV in de jaren 60 was een half mirakel, een kleuren TV in de jaren 70 een wonder. Nu koop je een TV met alles erop en eraan, [size=2]dus veel meer luxe dan de oude modellen met met moeite 10 mechanisch te kiezen kanalen [/size]voor 300 eu? Ik weet dat mijn ouders hun eerste kleurenTV eind jaren 70 kochten, en dat het aangekocht werd met het vakantiegeld van mijn vader. Pak'm beet een 40000 frankjes. 12 kanalen, en eigenlijk, niet zo' enorm groot kwa scherm[size=2](wat is een 56 cm nu nog?)[/size] Dus vergeleken, de broodprijs was in 1978 71 eurocent, ergo een TV [size=2](die nu als kinderkamer entertainment word bezien) [/size]koste 1408 broden Momenteel is een soortgelijke TV 190 broden waard. Zelfs al gaan we de vergelijking doortrekken, en een TV instalatie van 1408 broden aanschaffen, dan zit je met een Home cinema systeem, weliswaar met een normaal model flatscreen-[size=2]geen plasma of LCD scherm[/size]- van een gekend merk, namelijk €2224. Oftewel, als men evenveel wil investeren in "luxe" kost het evenveel als vroeger, maar je hebt dan wel "veel" meer. Als mensen dus terug zouden gaan naar de basis"luxe"-indien die optie er is- dan zou er meer gespaard kunnen worden. Helaas is dat dus niet het geval. Het is dus een bestedingsgedrag, geen vermindering van het loon eigenlijk. Daarentegenover, de staat is meer gaan graaien, zowel blatant als achter de schermen.En de gevolgen daarvan zijn al stevig aan het doorwerken in de tewerkstelling in België.
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Vorige zomer heb ik trouwens nog mooie aanbiedingen gekregen voor als ik volgend jaar afstudeer. Bedrijven nemen graag mensen aan die in hun leven al eens grote dingen op poten hebben gezet. En ze helpen je er maar al te graag bij om je voor een job te verleiden.
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Na nog maar enkele maanden zoeken, heb ik al meermaals gedacht: 'Ik wou dat ik het talent van een verpleegster of een loodgieter had. Want mijn opleidingen dragen in vergelijking daarmee niet veel bij eigenlijk op de arbeidsmarkt.' Mja, vanaf juli zoek ik voltijds en hoop ik snel iets te vinden.
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mieke, als men de lonen wel effe mee intelt blijft de huisvesting in de UK nog steeds een grotere hap uit het familiebudget, in vergelijking met België.
En nog steeds zijn in België de woningen goedkoop.Zelfs met de huidige prijsstijging door speculatie. Tuurlijk is een koeiemestplaggenhut in Zuid Angola goedkoper.
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() ik ga doppen.
als de overheid geld heeft voor maroefen en asielzoekers moet ze dat ook maar hebben voor het eigen volk. 8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Vreemdeling
|
![]() Mensen, vrienden, kunnen we het even beschaafd houden, en elkaar niet uitschelden?
Wat ik hier lees in de replieken doet me het volgende relativeren: ofwel... - zitten hier veel studentjes die hun eerste frankje nog niet verdiend hebben en met volle moed naar de toekomst kijken en de wereld gaan verbeteren. Of toch hun eigen leven. Veel succes zou ik zeggen. En veel moed. We praten binnen 10 jaar nog es. ![]() - zitten hier veel gefrustreerde mensen die reeds lang werken en het bos niet meer door de bomen zien. Ook daar heb ik begrip voor. De dag van vandaag is het niet meer evident. Ik heb vele kanten gezien en ben zelf middelklasse (of een stuk daaronder, als ik de poll mag geloven). Het verwonderd me dan ook dat er zo veel mensen zo veel verdienen. Hopelijk is dat wel gepoch, want anders gaat het goed fout met ons landje. Tijd voor grondige hervormingen. Zo van het systeem eens herzien en alles terug eerlijk verdelen (had vivant niet zo en visie?) - zitten hier ontruststokers die houden van mensen te beledigen. Dikwijls gekenmerkt door korte , arrogante replieken. - zitten hier ook een paar (ze zijn schamel) knappe koppen die kunnen relativeren en echte politiek beredeneren. Respect een aanzien voor deze. Politiek is niet zo van dobbelsteentjes werpen en zien hoe het uitvalt. Niet van overal een mening over hebben die irrelevant is. Louter uit zelfbehoud en narcisisme. Volgens mij moet politiek een passie zijn. Een streven naar een betere wereld. Voor mensen met weinig middelen en mensen met meer middelen. Een politieker zou de verpersoonlijking van Robin Hood moeten zijn. En niet Mr. Scroodge. Denk globaal. Het is de enige manier om jezelf, en je nakomelingen te bevrijden. Haat leidt tot haat, egoïsme tot eenzaamheid. In ieder geval zet es uw ego aan de kant en voel je voor een dag 'God' door alles eerlijk te verdelen, niet nijdig te zijn en het beste voor te hebben met mensen. (of waarom maak je er geen levenshouding van) Dan hebben we hier nog de kritieken op leefloners. Met pijn in het hart moet ik dit onder ogen zien. Uit pure onwetendheid onstaat deze. Akkoord, er zijn mensen die het systeem misbruiken (en ik moet zeggen dat ze meestal met een Mercedes naar de dop komen, allemaal meegemaakt). Maar het grootste deel dat 'leeft' van een leefloon heeft niet veel luxe. Eens je op een leefloon zit, zit je in armoede. En mag je van geluk spreken dat ons syteem toch nog een beetje medelijden heeft. Bekijk onze statistiek maar. Denk je dat je met 500€/mnd i.vgl.m. +2500€ de hoofdvogel hebt? Ik heb aan de andere zijde mensen met heel veel macht gezien, en die 'bestelen' dagelijks mensen verschillende keren van meer dan 500€. Deurwaarders en soortgelijken misbruiken het systeem constant. Het zijn in mijn ogen de aasgieren van de maatschappij. Met geen greintje menswaardig begrip. Ik heb het dikwijls meegemaakt en gezien en het is degoutant ! Jammer dat de hel afgeschaft is in deze tijden. Het vagevuur zou branden ![]() Ik heb altijd al de houding gehad om het beste voor te hebben met iedereen, maar er is zoveel gruwel in de wereld. Mensen zijn zo egoïstisch de dag van vandaag. We leven terug in een middeleeuws systeem. Eigenlijk is het altijd zo al geweest. Maar vandaag zijn we met zoveel op de aarde dat er zoveel kan misbruikt worden. Er valt altijd wel wat van de boot. (wedden dat ik nu replieken krijg, ... je mag van geluk spreken dat we in ons systeem leven, met sociaal vangnet enz,... Volgens mij moet je je daar niet te blind op staren. Het is een zelfbehoud van het systeem.) Ik vrees dat deze topic nauwelijks zijn bereik zal hebben: (En dat is: Hoe hard moet je werken om hoeveel te verdienen en kom je er mee rond ! remember?!) Het is blijkbaar moeilijk een open discussie te hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Uwe man had het geluk dat hij aan de staat "werkte", hij kon dan overdag slapen.[/quote]
Vergeet dat maar, trouwens nu doet mijn man allerhande karweien in de bouw en toch werkt hij nog iedere dag, ja zelfs zaterdag en zondag, tot laat in de avond!! maar ja, die ouderen zijn het werken gewoon, de jeugd weet niet meer wat werken is!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Vreemdeling
|
![]() Omaplop, heeft u mijn vorige repliek gelezen?
Even kalmeren, en laat je zo niet opjutten. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Sorry, dat had ik inderdaad niet, ik had pagina 5 gelezen en direct gereageerd, dus was ik wat te rap geweest, waarvoor excuus;
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
maar ja, die ouderen zijn het werken gewoon, de jeugd weet niet meer wat werken is!!![/quote] ------------------------------------------------------------------------------------- Van hunne snater maken en commentaar geven omaplop dat kunnen ze goed,ik wens hun allemaal een goede job toe,dat is meer dan zij ons toewensen. Ik heb het hier nog gezegd de normen en de waarden nemen af,wij zijn daar mee groot geworden. Een ding vergeten ze dat iedereen ouder word,hopelijk zullen ze dan niet dezelfde commentaar krijgen van de generaties die achter hun komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de crisis laat zich voelen en de euro heeft veel zaken duurder gamaakt. De koopkracht is zeker verminderd en het leven veel duurder geworden. De belastingen zijn niet veel verminderd, maar de parafiscale druk is sterk verhoogd. Ook de gemeentelijke belastingen, vuilniszakken, containerparken... enz... enz...
Zeker in het buitenland is alles veel duurder geworden, veel toeristen zullen het merken in het komende seizoen !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Of wil je zeggen dat de hoge huurprijzen het gevolg zijn van de euro? ![]()
![]() |
![]() |
#95 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je kan een stofzuiger trouwens ook van je buren lenen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wou dat toch even rechtzetten. Ik heb niks tegen uitkeringsgerechtigden. Integendeel ik ben voor een basisinkomen, waardoor wellicht nog meer mensen een uitkering zouden krijgen.
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
btw: ik ben nog altijd zeker dat je met 100.000 frank (of 2500euro) zo goed als nergens komt als je met twee een huishouden wil beginnen. Zelfs niet als je naar het spit gaat. Maar het ging hier vooral over huizenprijzen...
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |