Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 09:47   #81
Sebastiaan81
Partijlid

Sebastiaan81's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sebastiaan81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nijntje
[
Trouwens, waar ben je op die foto mee bezig? Waterpijpje maken?
Vooroordelen, oh vooroordelen! Nope, ik ben (heel Bourgondisch ) een flesje wijn aan t openschroeven!
Oud 31 mei 2004, 12:50   #82
Sinterklaas
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sebastiaan81
Citaat:
[
Vooroordelen, oh vooroordelen! Nope, ik ben (heel Bourgondisch ) een flesje wijn aan t openschroeven!
Sinterklaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 12:51   #83
hen3que
Vreemdeling

hen3que's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
[
Je bedoeld ontkurken? Wijn openschroeven lijkt me niet bourgondisch

hen3que is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 13:45   #84
Sebastiaan81
Partijlid

Sebastiaan81's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Sebastiaan81
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hen3que
Je bedoeld ontkurken? Wijn openschroeven lijkt me niet bourgondisch
Ja, ontkurken... ik kon effe niet op t goede woord komen! Openschroeven is voor de wat achtergestelde gebieden in het noorden van NL! In het oosten ontkurken wij ons wijn of ontbeugelen wij ons bier! 8)
Oud 31 mei 2004, 14:56   #85
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ik las trouwens net dat de nederlandse soldaten in Irak
ook gevangenen mishandelden (zeeeer onbeleefd gedrag)
de bewijzen online :

compleet verhaal :
http://www.spunk.nl/articles/view_ar...=1084793563093
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 15:17   #86
Spetsnaz
Europees Commissaris

Spetsnaz's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Spetsnaz
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Hola, ik zei niet dat ik dat niet gebruikte...tot spijt van mijn West-Vlaamse ouders die liefst van al zouden hebben dat ik schoon AN sprak 8)
Ik vind de huidige versie van het AN te Hollands. Iedereen hier in Vlaanderen gebruikt bijna 'gij' en 'ge'.
Spetsnaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 15:53   #87
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin
Beter een Hollander als buur dan als landgenoot *eg*
Tsja, ik heb ze als landgenoten... eigenlijk is Ossaert eerder een Hollander dan ik!
Geef mij je adres eens, dat ik je pijn kom doen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 16:46   #88
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spetsnaz
Ik vind de huidige versie van het AN te Hollands. Iedereen hier in Vlaanderen gebruikt bijna 'gij' en 'ge'.
Niet in officiële teksten. Op de webstek van de Vlaamse en Belgische overheid word je zelfs met jij aangesproken. Dat is in het AN toch echt niet verplicht.

Maar goed, er zijn ook uitdrukkingen in de Hollandse spreektaal die je niet in het AN of in de schrijftaal kunt gebruiken. Als je daar al een bezwaar van gaat maken kun je op elke slak wel zout gaan leggen. Dan versta je straks alleen nog de mensen uit je eigen stad of dorp. Niet echt praktisch.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 16:49   #89
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Niet in officiële teksten. Op de webstek van de Vlaamse en Belgische overheid word je zelfs met jij aangesproken. Dat is in het AN toch echt niet verplicht.

Maar goed, er zijn ook uitdrukkingen in de Hollandse spreektaal die je niet in het AN of in de schrijftaal kunt gebruiken. Als je daar al een bezwaar van gaat maken kun je op elke slak wel zout gaan leggen. Dan versta je straks alleen nog de mensen uit je eigen stad of dorp. Niet echt praktisch.
Op de webstek van de overheid is AN toch wel quasi verplicht he. Als je() in Vlaanderen komt, zul je snel merken dat de meesten toch (zeker in Antwerpen) de "gij"-vorm gebruiken.
Oud 31 mei 2004, 17:23   #90
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben een Nederlander, en heb de indruk dat wij in het buitenland bekend staan als onbeschoft en brutaal, terwijl belgen bekend staan om hun beleefde taalgebruik en houding.

Klopt dit volgens jullie over berust dit slechts op al da niet achterhaalde vooroordelen?
Belgen beleefd in vergelijking met nederlanders?

Laat ons zeggen dat de belgen verschrikkelijk hard kunnen stinken en het niet nauw nemen met hun persoonlijke hygiëne. Ik vind dat al behoorlijk onbeleefd. Moet je maar eens op letten. Fransen en belgen zijn de grootste stinkers in Europa. Zo'n verstikkende walm van okselzweet, lijf- en bekgeur!! Op de trein, op kantoor, in de winkel...

Vooral 's vrijdags, want dan is het bijna een weekje geleden sinds ze hun laatste bad of douche hebben genomen en hun hemmeke nog eens veranderd hebben.

Let er maar eens op. Ik dacht alleszins dat belgen die reputatie nu langzaamaan voor zichzelf opgebouwd hebben. Ik heb er zelfs artikels over gelezen in het buitenland in respectable kranten...
Oud 31 mei 2004, 17:25   #91
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Wtf man, da zullen wel die Brusselaars zijn die zo hard stinken

Waar kom je vandaan soms?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2004, 17:26   #92
Spetsnaz
Europees Commissaris

Standaard

Wat 'n racisme !!
Oud 31 mei 2004, 17:35   #93
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Wtf man, da zullen wel die Brusselaars zijn die zo hard stinken

Waar kom je vandaan soms?
Wat een snelle reactie... Voel je je aangevallen?
Ik woon in Brussel en hier valt het nog wel mee. Kijk, ons eigen Mao magazine heeft daar destijds zelfs eens een prachtig artikel over geschreven. Wellicht zijn er hier nog die dat gelezen hebben...

Ik kan er ook niet aan doen maar die reputatie hebben we man, en toen ik terugkwam in Belgie na lang verblijf in het buitenland viel het mij ook zeer erg op...
Oud 31 mei 2004, 17:47   #94
Dimitri

Standaard

Citaat:
Op de webstek van de overheid is AN toch wel quasi verplicht he. Als je() in Vlaanderen komt, zul je snel merken dat de meesten toch (zeker in Antwerpen) de "gij"-vorm gebruiken.
U had ook gekund en was misschien netter geweest. In het AN wel tenminste.

Ik weet dat er veel gegijd wordt in Vlaanderen, maar dat gebeurt ook in Noord-Brabant en Noord-Limburg. Dat is toch geen reden om geen AN meer te gebruiken lijkt me.
Oud 31 mei 2004, 17:49   #95
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Laat ons zeggen dat de belgen verschrikkelijk hard kunnen stinken en het niet nauw nemen met hun persoonlijke hygiëne. Ik vind dat al behoorlijk onbeleefd. Moet je maar eens op letten. Fransen en belgen zijn de grootste stinkers in Europa. Zo'n verstikkende walm van okselzweet, lijf- en bekgeur!! Op de trein, op kantoor, in de winkel...

Vooral 's vrijdags, want dan is het bijna een weekje geleden sinds ze hun laatste bad of douche hebben genomen en hun hemmeke nog eens veranderd hebben.

Let er maar eens op. Ik dacht alleszins dat belgen die reputatie nu langzaamaan voor zichzelf opgebouwd hebben. Ik heb er zelfs artikels over gelezen in het buitenland in respectable kranten...
Is dit serieus?
Oud 31 mei 2004, 21:01   #96
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
Citaat:
Hallo allemaal,

Ik ben een Nederlander, en heb de indruk dat wij in het buitenland bekend staan als onbeschoft en brutaal, terwijl belgen bekend staan om hun beleefde taalgebruik en houding.

Klopt dit volgens jullie over berust dit slechts op al da niet achterhaalde vooroordelen?
Belgen beleefd in vergelijking met nederlanders?

Laat ons zeggen dat de belgen verschrikkelijk hard kunnen stinken en het niet nauw nemen met hun persoonlijke hygiëne. Ik vind dat al behoorlijk onbeleefd. Moet je maar eens op letten. Fransen en belgen zijn de grootste stinkers in Europa.
Zo'n verstikkende walm van okselzweet, lijf- en bekgeur!! Op de trein, op kantoor, in de winkel...

Nen echte vent moet wel stinken hé pipo

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 11:59   #97
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Voor mij zijn er maar vooroordelen. Ik ben Franstalig en eerlijk gezegd, ga ik liever met vakantie naar Nederland dan naar Vlaanderen. De Nederlanders zijn meer open voor de wereld, denken meer internationaal en, allez, het is een totaal andere mentaliteit. En tenminste, hebben de Nederlanders niets tegen de Franstaligen................
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 12:03   #98
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Voor mij zijn er maar vooroordelen. Ik ben Franstalig en eerlijk gezegd, ga ik liever met vakantie naar Nederland dan naar Vlaanderen. De Nederlanders zijn meer open voor de wereld, denken meer internationaal en, allez, het is een totaal andere mentaliteit. En tenminste, hebben de Nederlanders niets tegen de Franstaligen................
Ze proberen zelfs Frans te spreken!
bonsjoer!

Maw: Vlaanderen en Wallonië samen bij Nederland voegen? No way! En ook niet één van beide!

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 12:24   #99
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Citaat:
Hallo allemaal,

Haha, over vooroordelen gesproken!!

Je moet misschien op verschillende Nederlandse fora eens een kijkje gaan nemen hoe men denkt over Walen/Franstaligen....
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2004, 14:28   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zeno, ik ben al verschillende keren naar Nederland gegaan en geloof mij, ik heb nooit problemen met Nederlanders gehad. In Vlaanderen is het totaal anders : daar is het "in" om bekrompen te zijn en om anti-Franstalig te zijn, zomaar, zonder echte redenen. Dat is niet voor niets dat het Vlaams Blok het imago van Vlaanderen is op de franstalige kant van België.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be