Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 januari 2011, 11:16   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Neen, ik neem dat niet aan. Wanneer heeft TAK dan wel al geweld gebruikt, mag ik weten?

Overigens, de reactie van de betogers is vrij normaal. Het gebeurt soms bij een Vlaamsgezinde betoging dat er ergens een Belgische vlag hangt, en dan staan er ook mensen naar te roepen of dingen naar te gooien. Wel is het overduidelijk dat het hier simpelweg om een anti-Vlaamse betoging gaat, maar je moest al een Vlaamse belgicist zijn om dat niet door te hebben.

De reactie van de politie daarentegen was ongeoorloofd en ongerechtvaardigd. TAK stond gewoon langs de zijlijn, niet eens op het parcours zelf.
Ik heb het hier niet zozeer over de betoging. Ik heb het hier over wat TAK aangevangen heeft met de burgemeester van Wezembeek-Oppem. Zoiets doet men niet.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 11:16.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:16   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Helemaal niet. Wanneer men mensen gaat lastigvallen omdat ze niet van hetzelfde gedacht zijn en aan huisvredebreuk begint te doen, dan doet me dat denken aan een vroegere niet zo fijne tijd. Laat toch iedereen bij zijn gedacht blijven en bestrijd uw politieke tegenstander met fatsoen. En ga de mensen niet lastig vallen door aan te bellen, verbaal geweld te gebruiken en allerlei pamfletten en andere dingen naar binnen te gooien. Dat zijn geen manieren van doen. Punt uit.
dus het verscheuren van een Vlaamse vlag door "neutrale" betogers, dat zijn ook geen manieren van doen?
Oud 25 januari 2011, 11:17   #83
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus het verscheuren van een Vlaamse vlag door "neutrale" betogers, dat zijn ook geen manieren van doen?
Ge oogst maar wat ge zelf zaait.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:19   #84
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Wanneer men mensen gaat lastigvallen omdat ze niet van hetzelfde gedacht zijn en aan huisvredebreuk begint te doen, dan doet me dat denken aan een vroegere niet zo fijne tijd.
U bedoelt die tijd toen Belgicistisch gespuis uit Halle ging aanbellen aan een huis in een Luikse voorstad, en toen de deur openging het vuur opende en de man (een volksvertegenwoordiger notabene) vermoordde?

La Belgique tue, het gaat nog steeds op.
Oud 25 januari 2011, 11:22   #85
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U bedoelt die tijd toen Belgicistisch gespuis uit Halle ging aanbellen aan een huis in een Luikse voorstad, en toen de deur openging het vuur opende en de man (een volksvertegenwoordiger notabene) vermoordde?

La Belgique tue, het gaat nog steeds op.
Ik weet niet echt op wie u nu doelt. Maar hoort u me dat ergens goedkeuren?

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 11:22.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:25   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet echt op wie u nu doelt.
Interessante vaderlandse lectuur.
Oud 25 januari 2011, 11:27   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ge oogst maar wat ge zelf zaait.
je bedoelt dat die Franstalige burgemeesters het zelf gezocht hebben? bwa, zo ver zo ik nu ook niet gaan hoor....
Oud 25 januari 2011, 11:30   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
je bedoelt dat die Franstalige burgemeesters het zelf gezocht hebben? bwa, zo ver zo ik nu ook niet gaan hoor....
Volgens de Belgicistische moraal had Julien Lahaut het ook zelf gezocht.

Net zoals De Wever die nu een klacht aan zijn broek heeft voor exact hetzelfde als waarvoor Lahaut destijds gexecuteerd werd.
Oud 25 januari 2011, 11:33   #89
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de Belgicistische moraal had Julien Lahaut het ook zelf gezocht.

Net zoals De Wever die nu een klacht aan zijn broek heeft voor exact hetzelfde als waarvoor Lahaut destijds gexecuteerd werd.
Waar komt u nu toch allemaal mee af? Wie zegt nu dat ik achter de moord sta op Julien Lahaut? We hadden hier over het optreden van Takkers mbt de burgemeenster van Wezembeek. Een optreden dat absoluut niet door de beugel kan. Eigenlijk zou u als u een rechtschapen man bent dit zonder voorbehoud moeten beamen dat dit niet kan.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:34   #90
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ken de geschiedens van Julien Lahaut wel. Maar wat heeft dat nu te maken met onze discussie?

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 11:35.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:34   #91
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar komt u nu toch allemaal mee af?
Met mensen die politieke tegenstanders aan hun huis opzoeken. Daar ging het toch over?
Oud 25 januari 2011, 11:36   #92
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Met mensen die politieke tegenstanders aan hun huis opzoeken. Daar ging het toch over?
Ja maar ik neem toch aan dat u de geschiedenis van Lahaut afkeurt? Niet? Dan moet u ook het optreden van Tak ook afkeuren. Maar daar hoor ik toch maar bitter weinig van.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:38   #93
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar ik neem toch aan dat u de geschiedenis van Lahaut afkeurt? Niet? Dan moet u ook het optreden van Tak ook afkeuren. Maar daar hoor ik toch maar bitter weinig van.
TAK heeft niemand doodgeschoten. Ze hebben enkel een ludieke actie gehouden en dat was het.
Ratatosk is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:41   #94
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
TAK heeft niemand doodgeschoten. Ze hebben enkel een ludieke actie gehouden en dat was het.
U hebt een bizarre interpretatie van het woordje 'ludiek' zo te zien.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:44   #95
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U hebt een bizarre interpretatie van het woordje 'ludiek' zo te zien.
Ik vind een taart afgeven met een glaasje schuimwijn ludiek. En in alle vrolijkheid van het gebeuren zijn een paar slingertjes door de wind in hal terechtgekomen.
Ratatosk is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:46   #96
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er zijn smaakvoller acties dan een tegenstander in zijn privé te treffen. Nochthans is het schering en inslag, in alle maten en gewichten: boeren die mest uitkiepen op het gazon van Leterme, Van Quickenborne die Tobback aan zijn voordeur lastigvalt en even later minister mag worden, katholieke Belgicisten die Lahaut zonder pardon voor zijn huis neerkogelen, Waalse journalisten die de zus van De Wever bespioneren... In dat rijtje is de TAK-actie niets uitzonderlijks en van een zachtaardig kaliber.
Oud 25 januari 2011, 11:49   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn smaakvoller acties dan een tegenstander in zijn privé te treffen. Nochthans is het schering en inslag, in alle maten en gewichten: boeren die mest uitkiepen op het gazon van Leterme, Van Quickenborne die Tobback aan zijn voordeur lastigvalt en even later minister mag worden, katholieke Belgicisten die Lahaut zonder pardon voor zijn huis neerkogelen, Waalse journalisten die de zus van De Wever bespioneren... In dat rijtje is de TAK-actie niets uitzonderlijks en van een zachtaardig kaliber.
Maar ik hoor het u nog altijd niet echt afkeuren. Wel vergoeilijken.

Laatst gewijzigd door system : 25 januari 2011 om 11:50.
system is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:52   #98
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Het Taal Aktie Komitee hield op zondagnamiddag 23 januari ter hoogte van het Brusselse Berlaymontgebouw een tegenbetoging. Een tiental actievoerders toonde, op veilige afstand van de betogers, een Vlaamse Leeuw en een aantal op karton geplakte affiches. Tot zover de feiten. Maar die waren voor de media (in dit geval o.a. De Standaard), niet genoeg. Er werd verkeerdelijk bericht dat TAK de betogers dozen met pamfletten afhandig zou gemaakt hebben om ze daarna de straat op te keilen. Noch de TAK-militanten, noch de betogers konden elkaar echter fysiek aanraken (zie foto op de webstek van De Standaard).

Tijdens de actie werden de TAK-militanten door de betogers bekogeld met stenen, glazen flessen en plastic drankflesjes. Enkele lichtgewonden later keerden de activisten naar hun wagens terug. Onderweg onderschepte de politie zes actievoerders en hield ze administratief aan. Over de aanhoudingen werd bericht, over de bekogeling van de actievoerders niet. Het doel is duidelijk: TAK moet en zal in discrediet gebracht worden om in één beweging ook onze rechtmatige, Vlaamse, eisen van tafel te kunnen vegen. Dood aan de boodschapper!

http://www.taalaktiekomitee.org/hoofd.htm

Jaja, een zeer vredige betoging...
bedankt voor de info !
Anna List is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:53   #99
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Knokploegen die de voorzitter van het Vlaams Parlement zonder pardon in mekaar meppen als hij het waagt een ijsje te gaan eten in Wallonië.
Hollander is offline  
Oud 25 januari 2011, 11:54   #100
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat het artikel niet zegt, is dat er een paar Limburgers betrokken waren bij die moord.
system is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be