Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2011, 18:38   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik zie dezelfde tendens. Via de socialenetwerksites zullen oproepen voor zogenaamde 'spontane acties' veelvuldiger worden en daarbij zal het vaker tot 'wanordelijkheden' komen.

In het geval van pro-België-demonstraties, zoals recent weer een betoging van vakbondsmilitanten van het ABVV - het waren er nog geen driehonderd, maar toch - zal de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezindheid worden opgevat als een provocatie, die voor 'ordediensten' en politie aanleiding zal zijn tot geweld (zoals het de mensen van TAK verging in Brussel). In de berichtgeving zal dan steevast vermeld worden dat 'Vlaamsgezinden de orde en de vreedzame demonstratie verstoorden'.

Er zullen nog onaangename verrassingen volgen, ben ik bang.
De grootste onaangename verrassing van allemaal zal zijn dat pro- contra- belgië- vlaams- nederlands- wat dan ook niet meer relevant is, want het zal €uropa zijn dat u zware belastingen en besparingen oplegt om de corrupte banken te financieren. En dan maakt het geen bal meer uit of we rondlopen met belze trikolores, vlaamse leeuwkes of prinsenvlaggetjes. Ze stellen alledrie slechts provincietjes voor.

Momenteel is een Grieks scenario in de maak voor heel €uropa en dan zal elk gezaag over staatshervorminkjes over prutsbevoegdheidjes volstrekt futiel zijn. De echte macht ligt bij de Europese Commissie en die zal op straat uitgedaagd worden. D�*�*r zal je pas echt zien wie er aan de kant van het volk staat en wie niet.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 18:45   #82
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
De grootste onaangename verrassing van allemaal zal zijn dat pro- contra- belgië- vlaams- nederlands- wat dan ook niet meer relevant is, want het zal €uropa zijn dat u zware belastingen en besparingen oplegt om de corrupte banken te financieren. En dan maakt het geen bal meer uit of we rondlopen met belze trikolores, vlaamse leeuwkes of prinsenvlaggetjes. Ze stellen alledrie slechts provincietjes voor.

Momenteel is een Grieks scenario in de maak voor heel €uropa en dan zal elk gezaag over staatshervorminkjes over prutsbevoegdheidjes volstrekt futiel zijn. De echte macht ligt bij de Europese Commissie en die zal op straat uitgedaagd worden. D�*�*r zal je pas echt zien wie er aan de kant van het volk staat en wie niet.
Dat is een steekhoudend argument. Beroepshalve heb ik met (de regeltjes van) de ECB te maken en ik - ik hou mij op de vlakte in verband met eden van geheimhouding en dat soort fratsen - kan zeggen dat de ECB in een verregaande staat is om landen, bedrijven en dus ook mensen hun wil op te leggen.

Het begint eerst nu tot mij door te dringen dat de eed van geheimhouding in de buurt komt van zo'n geweldsinstructie.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2011, 21:01   #83
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoals de IRA nooit iets te maken had met the Real IRA en géén van beide iets met Sinn Fein? Zoals Euskal Herritarrok niets te maken heeft met ETA?

Natuurlijk, uiteraard, zeker, ik geloof dat allemaal direct...
Plaats jij nu TAK gelijk aan IRA en ETA
Plaats jij nu het VB gelijk aan Sinn Fein of Baskische (verboden) partijen ?

Het eerste is zo belachlijk.
en het tweede, denk dat ze dat bij het VB daar niet echt kunnen mee lachen...

Maar je hebt wel een punt.
Allen zijn het republiekeinen die beseffen dat het concept monarchie een systeem is uit de middeleeuwen
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 8 februari 2011 om 21:02.
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be