![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#82 | ||||
Minister-President
|
![]() Mensen die in staat zijn een tautologie te ontkennen kan ik nergens van overtuigen. Daar leg ik me bij neer.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou de discussie nog eens op een juist spoor zetten:
er is een vaststelling; die vaststelling is een feit; een feit dat je niet moet trachten te ontkennen; maar waar je wel conclusies uit mag trekken; voor je beleid, voor de logica ... die vaststelling is: justitie is reeds gesplitst. Of: justitie is gespleten, als je dat liever hoort. Hoe ? Vlaamse rechters, allen minstens drietalig, scholen zich bij en consulteren niet alleen Vlaamse rechstpraak, maar ook Franstalig-Belgische rechtspraak; ze houden niet alleen de rechtsleer van hier bij ons bij, maar ook de Franse, èn de Angelsaksische ... Niet zo bij onze Waalse of Franstalige (on)landgenoten. Voor deze heb ik een déj�*-vu gevoel met mijn persoonlijke ervaring als ambtenaar: het was in mijn jobke ook zo.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#84 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
![]() |
||||
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#86 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Voor je voorbeelden verwijs ik nog steeds naar de huidige situatie. Als je nu een huiszoeking wil doen in Brussel, hoe bepaal je of je dat aan een NL of FR-talige rechter gaat vragen? Als men nu een lijk vindt, hoe kies je de taal van de onderzoeksrechter? Nog steeds niets nieuws onder de zon. Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Geert C : 3 februari 2011 om 11:39. |
||||
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
De kwaliteit van het beleid blijft het belangrijkste, en daardoor zien we ook dat die effecten nu uitblijven. Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |