Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2015, 14:12   #81
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guinevere Bekijk bericht
Korvo toch, ik distantieer mezelf compleet van uw ongeloof en blasfemische uitspraken over God. Moslims hebben de plicht (van Allah swt) om hun kinderen tot moslims op te voeden. Ze bidden er zelfs voor dat hun nageslacht nog allemaal moslim gaat zijn.
Ze gaan de kinderen/mensen die God hun heeft geschonken, onder hun hoede heeft geplaatst nooit zomaar opgeven voor zelfvernietiging of ongeloof. InshAllah ameen en moge God je leiding naar het juiste pad verschaffen.
Geeeeeeeeuw. There's probably no god. now stop worrying and enjoy life. Quod erat deomstrandum; "gekokketeer met een ingebeeld vriendje". As such zet Guinevere zichzelf buiten de Leitkultur/Samenleving
Citaat:
Of anders?
Er gaan meer en meer stemmen op - in verschillende Europese landen - om een einde te stellen aan dubbele nationaliteit. Logisch ook, je kan moeilijk loyaal aan twee landen zijn. In die zin; dat je wel eens zou moeten kiezen in de toekomst met alle gevolgen vandien (en we meteen weten waar jouw loyauteit ligt)
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2015, 14:28   #82
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moslims hebben de plicht (van Allah swt) om hun kinderen tot moslims op te voeden. Ze bidden er zelfs voor dat hun nageslacht nog allemaal moslim gaat zijn.
By the way; toch sterk dat Guinevere zichzelf het recht toeëigent - geordoneerd door haar ingebeelde vriendje - dat ze kinderen vanaf de geboorte mag hersenspoelen. Hoort zoiets niet thuis onder kindermishandeling?
Oud 26 januari 2015, 14:02   #83
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
Er gaan meer en meer stemmen op - in verschillende Europese landen - om een einde te stellen aan dubbele nationaliteit. Logisch ook, je kan moeilijk loyaal aan twee landen zijn. In die zin; dat je wel eens zou moeten kiezen in de toekomst met alle gevolgen van dien (en we meteen weten waar jouw loyauteit ligt)
Welke gevolgen? Je hoeft geen Europese nationaliteit te hebben om in Europa te verblijven.
Maar mijn loyauteit ligt niet bij een nationaliteit maar bij een identiteit als moslim en dan het volk waartoe ik behoor (afkomst).
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 14:04   #84
Guinevere
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door korvo Bekijk bericht
By the way; toch sterk dat Guinevere zichzelf het recht toeëigent - geordoneerd door haar ingebeelde vriendje - dat ze kinderen vanaf de geboorte mag hersenspoelen. Hoort zoiets niet thuis onder kindermishandeling?
Kindermishandeling? Ik vind net dat als moslim het weerhouden van een religieuze opvoeding voor uw kind daaronder valt.

Ik spreek me niet uit over andermans kinderen van een ander geloof.
Guinevere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 14:09   #85
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN

DewareJakob's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kindermishandeling? Ik vind net dat als moslim het weerhouden van een religieuze opvoeding voor uw kind daaronder valt.

Iemand niet godsdienstig (eigenlijk naar islam toe) opvoeden is dus kindermishandeling?

Laatst gewijzigd door DewareJakob : 26 januari 2015 om 14:09.
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 15:21   #86
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Iemand niet godsdienstig (eigenlijk naar islam toe) opvoeden is dus kindermishandeling?
Waarmee ze het jonge kind meteen met een ideologie en geloof opzadelt ,waar bij uittreding de doodstraf geld .
Moesten Christenen er ook zo over denken , dan werd elke bekeerlinge afgeslacht .
Best wel humaan hé .
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2015, 17:21   #87
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke gevolgen? Je hoeft geen Europese nationaliteit te hebben om in Europa te verblijven.
Maar mijn loyauteit ligt niet bij een nationaliteit maar bij een identiteit als moslim en dan het volk waartoe ik behoor (afkomst).
Daar zal je ver mee komen. M.a.w jij zal dus niet in staat zijn om in een seculiere maatschappij te functioneren tenzij men jou allerhande uitzonderingsregeltjes toestaan?
Wat indien men bv morgen - net zoals in Denemarken - halal en koosjer slachten verbiedt? Ga je dan de wet overtreden?
Oud 26 januari 2015, 17:22   #88
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Mag uw kind ook zelf kiezen? Hersenspoeling dus. Hoe sta je trouwens tegenover apostasie?

Laatst gewijzigd door korvo : 26 januari 2015 om 17:23.
Oud 7 februari 2015, 17:27   #89
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben jij nu echt blij en fier dat je moslim(a) bent?
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 18:56   #90
Lukkas
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
Waarmee ze het jonge kind meteen met een ideologie en geloof opzadelt ,waar bij uittreding de doodstraf geld .
Moesten Christenen er ook zo over denken , dan werd elke bekeerlinge afgeslacht .
Best wel humaan hé .
2

Hoe kan men in godsnaam zo'n barbaarse indoctrinatie aanhangen? Afschuwelijk. IS is de ware islam: zo gaat de islam te keer wanneer zij de bovenhand hebben. Moslims moeten eindelijk eens hun ogen openen.

Marco Polo zei ooit: “De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.”

Laatst gewijzigd door Lukkas : 7 februari 2015 om 19:11.
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2015, 19:44   #91
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ben jij nu echt blij en fier dat je moslim(a) bent?
Gewoon een variante van het Stockholmsyndroom. Guinevere zit nu nog in de ontkenningsfase.
Oud 8 februari 2015, 06:33   #92
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Link:
http://www.hln.be/hln/nl/1275/Islam/...rgerhout.dhtml

'Dar Al-Hadieth', de beruchte, extremistische instelling in Jemen heeft een radicale moslimschool geopend te Borgerhout.

Twee personen zullen via een telefoonverbinding les geven vanuit de Jemenitische stad Dammaj. Een stad die bekend staat als een van de grootste kweekvijvers van godsdienstfanatisme.

Aan het Dar Al-Hadieth instituut te Jemen geven ze onder andere wapenles en er zouden banden zijn met een trainingskamp van al-Qaida in het nabij gelegen Wadi Jubarah. Tijdens de Guantanamo-processen werd dit centrum omschreven als een “bekend trainingscentrum voor terroristen”.

Het is een van de meest belangrijke educatieve instellingen van de salafistische (d.i. radicale) islam in de wereld.

De voorzitter van de Antwerpse vestiging, Bilal F., ontkent dat zijn school extremistisch is. Het is volgens hem niet de bedoeling om mensen door te sturen naar Jemen.

---------------------------
-Zijn er eigenlijk mensen die geen probleem hebben met deze moslimschool in Borgerhout?

-Wie gelooft de voorzitter van de Antwerpse vestiging?

-Is deze school niet het beste signaal dat de moslims in dit land zwaar radicaliseren? Anders zouden die extremistische heerschappen in Jemen hier toch geen moslimschool openen?

-Bestaat er een andere oplossing voor deze radicalisering dan remigratie?
---------------------------
En dat laat men allemaal zomaar toe
Oud 8 februari 2015, 06:55   #93
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
En dat laat men allemaal zomaar toe
Meer nog , er komt een tijd dat wij over de islam onze kop moeten houden en elke kritiek in ieder geval verboden wordt wegens "racisme" en die tijd is echt niet meer veraf.
Bovendien , en denk daar steeds aan :big brother is watching us.
Wij , de criticasters zijn gevaarlijk en niet de islam, dat is vrede.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 10:38   #94
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bedankt voor uw post want dit maakt nu net duidelijk wat er aan het samenleven problematisch is met moslims zoals u.
Want natuurlijk deelt niet iedere moslim uw mening.

U kiest er voor om te leven in een land waarbij uw religieuze identiteit eigenlijk van geen enkel belang is, het bepaalt niet uw rechten, of uw plichten, het onderscheidt u niet van andere burgers met verschil in levensovertuiging. Toch verwacht u dat de samenleving zich aanpast aan uw opvattingen omdat van geboorte tot dood ( een kind krijgt vanaf geboorte al ingefluisterd dat het moslim is, dat is het eerste wat een kind moet horen)
iedere handeling en gedrag getoetst wordt aan waar uw identiteit ligt. Het moslim zijn.

Uiteraard leidt dit tot conflicten,binnen een samenleving die uw opvattingen niet deelt en dat ook niet van plan is.
Daarom vraag ik me af waarom moslims die denken zoals u, hier wonen?
De wereld is groot genoeg, een land met opvattingen die aansluiten bij uw levensovertuiging zou, gezien alle handelingen en gedrag daarmee in overeenstemming dienen te zijn, veel minder spanningen voor u geven, beter aansluiten bij wat u ziet als uw identiteit.
Waarom zet u die stap niet naar Marokko, Turkije, Algerije of ander landen waar uw visie gedeeld wordt?
Wat houdt u eigenlijk hier?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 10:41   #95
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik zie geen verschil tussen radicale moslims en radicale blokkers, eerlijk gezegd.
Inderdaad, er gaat geen dag voorbij of er is weer een hippie levend verbrand door een blokker.
Oud 8 februari 2015, 15:30   #96
averechts
Partijlid

averechts's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedankt voor uw post want dit maakt nu net duidelijk wat er aan het samenleven problematisch is met moslims zoals u.
Want natuurlijk deelt niet iedere moslim uw mening.

U kiest er voor om te leven in een land waarbij uw religieuze identiteit eigenlijk van geen enkel belang is, het bepaalt niet uw rechten, of uw plichten, het onderscheidt u niet van andere burgers met verschil in levensovertuiging. Toch verwacht u dat de samenleving zich aanpast aan uw opvattingen omdat van geboorte tot dood ( een kind krijgt vanaf geboorte al ingefluisterd dat het moslim is, dat is het eerste wat een kind moet horen)
iedere handeling en gedrag getoetst wordt aan waar uw identiteit ligt. Het moslim zijn.

Uiteraard leidt dit tot conflicten,binnen een samenleving die uw opvattingen niet deelt en dat ook niet van plan is.
Daarom vraag ik me af waarom moslims die denken zoals u, hier wonen?
De wereld is groot genoeg, een land met opvattingen die aansluiten bij uw levensovertuiging zou, gezien alle handelingen en gedrag daarmee in overeenstemming dienen te zijn, veel minder spanningen voor u geven, beter aansluiten bij wat u ziet als uw identiteit.
Waarom zet u die stap niet naar Marokko, Turkije, Algerije of ander landen waar uw visie gedeeld wordt?
Wat houdt u eigenlijk hier?
Dus soms kan religieuze waanzin toch aan een genetisch mankement liggen ?
U weet wel , generaties lang inteelthuwelijken tussen neef en nicht😉
Arme Guinevere

Laatst gewijzigd door averechts : 8 februari 2015 om 15:33.
averechts is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 21:01   #97
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo'n uitspraak bewijst dat we in België eigenlijk best niet meer moeten blijven denken in termen van Belg of niet-Belg, maar eerder zoals je zelf aanduidt: moslims en niet-moslims. Zo ziet jullie wereld eruit hé? Wacht maar tot het moment dat niet-moslims uw werkelijk als een andere categorie gaan beschouwen. Je gaat nog wat meemaken.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 21:04   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
'Dar Al-Hadieth', de beruchte, extremistische instelling in Jemen heeft een radicale moslimschool geopend te Borgerhout.
Wapenles langs de telefoon?

Ongetwijfeld kan men de nodige vraagtekens plaatsen bij het initiatief, maar op zich valt het niet in te dijken. Vrijheid van godsdienst, vereniging en mening.

http://daralhadieth.be/lessen.php
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2015, 21:07   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens de islam speelt de bloedband evenwel geen rol. Het gaat er in de eerste plaats om dat men zich onderwerpt aan Allah. Net zoals Allah één en ondeelbaar, zijn ook de moslims dan één lichaam, boven alle nationale, etnische of taalkundige grenzen heen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2015, 14:39   #100
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Volgens de islam speelt de bloedband evenwel geen rol. Het gaat er in de eerste plaats om dat men zich onderwerpt aan Allah. Net zoals Allah één en ondeelbaar, zijn ook de moslims dan één lichaam, boven alle nationale, etnische of taalkundige grenzen heen.
En bijgevolg in strijd met onze waarden en normen van individuele vrijheid. En dus hoorde de islam hier niet thuis. En nog steeds niet.

Laatst gewijzigd door kwantum : 9 februari 2015 om 14:40.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be