Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2011, 13:31   #81
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Idd in Vlaanderen kan dat. Dat is juist wat aangeklaagd wordt. Dat Vlaanderen zich met alles moeit. Zelfs met het aantal eierdopjes dat in een vakantiewoning moet aanwezig zijn. Informeer je maar eens over het logiesdecreet.
Als dat waar zou zijn, dan breekt toch mijn klomp! Wat een bedilzuchtig orgaan die Vlaamse overheid. En waarschijnlijk zijn de heren en dames daar nog fier over ook nog.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:36   #82
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Als dat waar zou zijn, dan breekt toch mijn klomp! Wat een bedilzuchtig orgaan die Vlaamse overheid. En waarschijnlijk zijn de heren en dames daar nog fier over ook nog.
idd schande

k zal u ook zeggen hoe het zover is kunnen komen

op Belgische wijze een schaamlap vlaamsparlement gecreëerd, een veredelde gemeenteraad ... veel te veel volk met niks bevoegdheid ... waardoor ze zich met zulke prutsen gaan bezighouden

of met het aanvallen van de gemeentelijke of provinciale autonomie om maar een paar ander verwerpelijke gewoonte vh vl parl te noemen ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:48   #83
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd schande

k zal u ook zeggen hoe het zover is kunnen komen

op Belgische wijze een schaamlap vlaamsparlement gecreëerd, een veredelde gemeenteraad ... veel te veel volk met niks bevoegdheid ... waardoor ze zich met zulke prutsen gaan bezighouden

of met het aanvallen van de gemeentelijke of provinciale autonomie om maar een paar ander verwerpelijke gewoonte vh vl parl te noemen ...
Waarvoor men in ruil dan ook nog eens vrijwillig zijn politieke meerderheid binnen België opgegeven heeft.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:51   #84
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
1. tafelmes (X)
2. tafelvork (X)
3. eetlepel (X)
4. koffielepel (X)
5. dinerbord (X)
6. dessertbordje (X)
7. soepbord of soepkop (X)
8. eierdopje (X)
9. koffie- of theekop met
schoteltje (X)
10. waterglas (X)
11. broodmes
12. aardappelmesje
13. brood- of vleessnijplank
14. blikopener
15. kurkentrekker
16. flesopener
17. soeplepel
18. schuimspaan
19. roerlepel of pollepel
20. garde of klopper
21. keukenschaar
22. set kookpotten, met deksel
(klein, medium en groot)
23. sla- of groentekom
24. steelpan
25. braadpan
26. vergiet
27. elektrisch koffiezetapparaat
(X) het aantal ervan moet minstens anderhalve keer het aantal slaapplaatsen in de vakantiewoning bedragen,
met een minimum van zes.
bron: http://www.toerismevlaanderen.be/doc...0142425557.pdf
p 13/104

PS indien ik mis ben zou ik de bewijzen daarvan met plezier krijgen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 17 februari 2011 om 13:54.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 13:55   #85
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Waarvoor men in ruil dan ook nog eens vrijwillig zijn politieke meerderheid binnen België opgegeven heeft.
idd

... Vlaanderen moet een waarheidscommissie instellen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 14:00   #86
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik ga hier niet de hele discussie lezen, maar is het niet aan de Vlaming om te beslissen hoe zo'n onafhankelijk Vlaanderen er zal uitzien? en als dat dan toevallig een trieste keizer-kosterstaat wordt, is dat dan niet gewoon de uitkomst van simpele democratie?
idd.
Daarom dat sommige Vlamingen die iets verder kijken dan de reclamespotjes van de Vlaamsnationalisten aan de kiezer duidelijk proberen te maken welke keuzes ze (on-)gewild maken. Dan kan men achteraf niet zeggen 'We hebben het niet geweten'.
Oud 17 februari 2011, 14:04   #87
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd.
Daarom dat sommige Vlamingen die iets verder kijken dan de reclamespotjes van de Vlaamsnationalisten aan de kiezer duidelijk proberen te maken welke keuzes ze (on-)gewild maken. Dan kan men achteraf niet zeggen 'We hebben het niet geweten'.
Want de regelneverij die nu in Vlaanderen tiert is uitsluitend te wijten aan de Vlaamsnationalistische partijen? Het discours van mensen als jij is in wezen net het tegenovergestelde van dat van de Vlaamsgezinden die geen kritiek durven geven op de Vlaamse regering omdat de N-VA er in zit, maar voor de rest even ongenuanceerd. Voor hen kan Vlaanderen niets fout doen, voor jou kan het niets goed doen.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 februari 2011 om 14:12.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 14:09   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
idd

... Vlaanderen moet een waarheidscommissie instellen
Niet Vlaanderen moet dat doen. Het is wat België moet doen als het in welke vorm dan ook - zelfs als lege doos - wil blijven bestaan.
Oud 17 februari 2011, 14:10   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuttuttut... Vlaanderen krijgt toch maar mooi een regering gevormd.
Oud 17 februari 2011, 14:15   #90
Steben

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want de regelneverij die nu in Vlaanderen tiert is uitsluitend te wijten aan de Vlaamsnationalistische partijen?
daar zit hem nu juist.

Vlaanderen is jarenlang bestuurd door roomsrood, de regelneverijformule bij uitstek. Is het geen koster het is een soster. Zuilenregeringen op een hoopje. En natuurlijk is er een reactie daarop bij de bevolking. Maar vanwege de koppeling tussen particratie en belgicisme is Vlaanderen nooit losgekomen van de (B) federale logica. Op die manier is de lamme bureaucratie geëxporteerd naar de regio's. En als er één familie is in België die daar volledig voor plat gaan liggen is wars van de eigen kritiek en ideologie en gewoon zijn eigen schaamlapjes heeft gemaakt om in te passen in het circuit zijn het wel de liberalen geweest.
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2011 om 14:16.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 14:25   #91
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Want de regelneverij die nu in Vlaanderen tiert is uitsluitend te wijten aan de Vlaamsnationalistische partijen? Het discours van mensen als jij is in wezen net het tegenovergestelde van dat van de Vlaamsgezinden die geen kritiek durven geven op de Vlaamse regering omdat de N-VA er in zit, maar voor de rest even ongenuanceerd. Voor hen kan Vlaanderen niets fout doen, voor jou kan het niets goed doen.
²

Dat de Vlaamse regering zoals alle regeringen fouten maakt lijkt me logisch. Het zijn hoe dan ook tenminste onze fouten.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 14:27   #92
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
²

Dat de Vlaamse regering zoals alle regeringen fouten maakt lijkt me logisch. Het zijn hoe dan ook tenminste onze fouten.
Roomsrood is nu eenmaal een zwak bod aan coalitiegenoten als partij zoals de NVA.

NVA + (VLD en LDD) is veel natuurlijker op intern staatshervormend en sociaal-economisch vlak. Maar Vlaanderen is nu eenmaal nog niet ontvoogd.
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2011 om 14:28.
Oud 17 februari 2011, 14:46   #93
Vlaanderen Boven

Standaard

Voor mijn part moet er niet noodzakelijk een uitgesproken liberale koers gevaren worden, maar het Belgische nepotisme en de inefficiëntie die ook Vlaanderen besmet hebben moeten met wortel en tak uitgeroeid worden. Daar schort het momenteel nog aan. We moeten onze administratie grondig hervormen naar Noord-Europees model.
Ik ben teleurgesteld dat de Vlaamse regering niet uitdrukkelijker afstand heeft genomen van het Belgische model. Hij is nog steeds verreweg superieur aan de federale regering, maar niet zo overweldigend als het geval had kunnen zijn.
Oud 17 februari 2011, 14:48   #94
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Voor mijn part moet er niet noodzakelijk een uitgesproken liberale koers gevaren worden, maar het Belgische nepotisme en de inefficiëntie die ook Vlaanderen besmet hebben moeten met wortel en tak uitgeroeid worden. Daar schort het momenteel nog aan. We moeten onze administratie grondig hervormen naar Noord-Europees model.
Ik ben teleurgesteld dat de Vlaamse regering niet uitdrukkelijker afstand heeft genomen van het Belgische model. Hij is nog steeds verreweg superieur aan de federale regering, maar niet zo overweldigend als het geval had kunnen zijn.
Nochtans zijn liberalen objectief gezien een bondgenoot in een dergelijke verzuchting. Ik ben geen "theoretisch passende" liberaal, zeker niet, maar daarin zie ze graag meewerken.
leve de manmanman club
Oud 17 februari 2011, 14:57   #95
Vlaanderen Boven

Standaard

In principe wel, maar we zien wat bv. Verhofstadt ervan terecht heeft gebracht. Daarbij is het niet zozeer de ideologische stempel van de regering op zich die van belang is, maar is er eerder nood aan een algemene (politieke) mentaliteitsverandering. Die is er blijkbaar nog niet gekomen. Tijd om er werk van te maken.
Oud 17 februari 2011, 15:05   #96
pajoske

Standaard

Citaat:
Want de regelneverij die nu in Vlaanderen tiert is uitsluitend te wijten aan de Vlaamsnationalistische partijen?
Jarenlang hebben ze ons beloofd: Wat we zelf doen doen we beter. Ik moet vaststellen dat wat Vlaanderen zelf doet niet beter is. Dat door de splitsing van bevoegdheden het bestuur enkel duurder geworden is.
Ik voel mij dus bedrogen. Door de roepers/demagogen op het Vlaams zangfeest, aan de ijzertoren enz.
Ik toon dat falen aan.
Oud 17 februari 2011, 15:29   #97
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jarenlang hebben ze ons beloofd: Wat we zelf doen doen we beter. Ik moet vaststellen dat wat Vlaanderen zelf doet niet beter is. Dat door de splitsing van bevoegdheden het bestuur enkel duurder geworden is.
Ik voel mij dus bedrogen. Door de roepers/demagogen op het Vlaams zangfeest, aan de ijzertoren enz.
Ik toon dat falen aan.
Dat mag, nee dat moet. Alles kan beter, weet u wel? Dat is echter geen reden om de hele operatie dan maar weer af te voeren en onder een unitaristische vlag te gaan varen. Het is dan aan het volk om die partijen/personen te kiezen die aan die regelneverij een einde maakt of toch tenminste tracht in te perken tot normale proporties.
Oud 17 februari 2011, 15:40   #98
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Tuttuttut... Vlaanderen krijgt toch maar mooi een regering gevormd.
Een uiterst bedilzuchtige keizer-koster regering dan . Met een ministerpresident die de bergen gaat beklimmen wanneer de Vlaamse begroting wordt besproken, een voorzitter van het Vlaams parlement die het aan de stok krijgt met zowat iedereen en die zich als een clown gedraagt in TV-spelletjes en een vreemd land beledigt, een minister van Financiën en Begroting die om de haverklap kanjers van rekenfouten maakt, een regering waar met vaste regelmaat het spel op de wagen zit, en tenslotte een regering met een groter gat in haar begroting dan ze had voorzien.

Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2011 om 15:51.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2011, 16:18   #99
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Villa Comedia Bekijk bericht
Dat mag, nee dat moet. Alles kan beter, weet u wel? Dat is echter geen reden om de hele operatie dan maar weer af te voeren en onder een unitaristische vlag te gaan varen. Het is dan aan het volk om die partijen/personen te kiezen die aan die regelneverij een einde maakt of toch tenminste tracht in te perken tot normale proporties.
Ik ben ervan overtuigd geraakt dat de Waalse bevolking de hulp van de Vlaamse bevolking nodig heeft om de verspilzucht van haar huidige leiders in toom te houden en dat de Vlaams bevolking de hulp van de Walen nodig heeft om de bedilzucht van de huidige Vlaamse leiders in toom te houden.
Of zoals in een goed huishouden man en vrouw elkaar in evenwicht houden ten voordele van de welvaart van hun kinderen.

Daar moet ik aan toevoegen: Ik woon al tientallen jaren op minder dan 10km (vogelvlucht) van 2 landsgrenzen. Ik kan je vertellen dat grenzen voor de bevolking vele malen meer nadelen dan voordelen hebben. Nieuwe grenzen maken is dus m.i. dom, dommer, domst....

Laatst gewijzigd door pajoske : 17 februari 2011 om 16:30.
Oud 17 februari 2011, 16:28   #100
Villa Comedia
Schepen

Villa Comedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ervan overtuigd geraakt dat de Waalse bevolking de hulp van de Vlaamse bevolking nodig heeft om de verspilzucht van haar huidige leiders in toom te houden en dat de Vlaams bevolking de hulp van de Walen nodig heeft om de bedilzucht van de huidige Vlaamse leiders in toom te houden.
Of zoals in een goed huishouden man en vrouw elkaar in evenwicht houden ten voordele van de welvaart van hun kinderen.
In theorie zou je gelijk hebben. Helaas worden de verspilzucht en de schandalen van de ene telkens weer beloond door de Waalse bevolking, terwijl het Vlaamse politieke veld bij elke verkiezing weer grote wijzigingen oplevert, behalve qua richting dan. Ik denk dat Vlaanderen niet veel rechtser meer kan stemmen dan nu en dat staat haaks op het linkse gedachtengoed aan de andere kant van de taalgrens. Die twee verzoenen is onmogelijk en een kunstmatig huwelijk met dergelijke partners kan nooit standhouden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be