![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Als dat waar zou zijn, dan breekt toch mijn klomp! Wat een bedilzuchtig orgaan die Vlaamse overheid. En waarschijnlijk zijn de heren en dames daar nog fier over ook nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
k zal u ook zeggen hoe het zover is kunnen komen op Belgische wijze een schaamlap vlaamsparlement gecreëerd, een veredelde gemeenteraad ... veel te veel volk met niks bevoegdheid ... waardoor ze zich met zulke prutsen gaan bezighouden of met het aanvallen van de gemeentelijke of provinciale autonomie om maar een paar ander verwerpelijke gewoonte vh vl parl te noemen ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
p 13/104 PS indien ik mis ben zou ik de bewijzen daarvan met plezier krijgen. Laatst gewijzigd door pajoske : 17 februari 2011 om 13:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
Daarom dat sommige Vlamingen die iets verder kijken dan de reclamespotjes van de Vlaamsnationalisten aan de kiezer duidelijk proberen te maken welke keuzes ze (on-)gewild maken. Dan kan men achteraf niet zeggen 'We hebben het niet geweten'. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Want de regelneverij die nu in Vlaanderen tiert is uitsluitend te wijten aan de Vlaamsnationalistische partijen? Het discours van mensen als jij is in wezen net het tegenovergestelde van dat van de Vlaamsgezinden die geen kritiek durven geven op de Vlaamse regering omdat de N-VA er in zit, maar voor de rest even ongenuanceerd. Voor hen kan Vlaanderen niets fout doen, voor jou kan het niets goed doen.
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 17 februari 2011 om 14:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet Vlaanderen moet dat doen. Het is wat België moet doen als het in welke vorm dan ook - zelfs als lege doos - wil blijven bestaan.
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Vlaanderen is jarenlang bestuurd door roomsrood, de regelneverijformule bij uitstek. Is het geen koster het is een soster. Zuilenregeringen op een hoopje. En natuurlijk is er een reactie daarop bij de bevolking. Maar vanwege de koppeling tussen particratie en belgicisme is Vlaanderen nooit losgekomen van de (B) federale logica. Op die manier is de lamme bureaucratie geëxporteerd naar de regio's. En als er één familie is in België die daar volledig voor plat gaan liggen is wars van de eigen kritiek en ideologie en gewoon zijn eigen schaamlapjes heeft gemaakt om in te passen in het circuit zijn het wel de liberalen geweest.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2011 om 14:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Dat de Vlaamse regering zoals alle regeringen fouten maakt lijkt me logisch. Het zijn hoe dan ook tenminste onze fouten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
NVA + (VLD en LDD) is veel natuurlijker op intern staatshervormend en sociaal-economisch vlak. Maar Vlaanderen is nu eenmaal nog niet ontvoogd.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 17 februari 2011 om 14:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() Voor mijn part moet er niet noodzakelijk een uitgesproken liberale koers gevaren worden, maar het Belgische nepotisme en de inefficiëntie die ook Vlaanderen besmet hebben moeten met wortel en tak uitgeroeid worden. Daar schort het momenteel nog aan. We moeten onze administratie grondig hervormen naar Noord-Europees model.
Ik ben teleurgesteld dat de Vlaamse regering niet uitdrukkelijker afstand heeft genomen van het Belgische model. Hij is nog steeds verreweg superieur aan de federale regering, maar niet zo overweldigend als het geval had kunnen zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() In principe wel, maar we zien wat bv. Verhofstadt ervan terecht heeft gebracht. Daarbij is het niet zozeer de ideologische stempel van de regering op zich die van belang is, maar is er eerder nood aan een algemene (politieke) mentaliteitsverandering. Die is er blijkbaar nog niet gekomen. Tijd om er werk van te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
Ik voel mij dus bedrogen. Door de roepers/demagogen op het Vlaams zangfeest, aan de ijzertoren enz. Ik toon dat falen aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Een uiterst bedilzuchtige keizer-koster regering dan . Met een ministerpresident die de bergen gaat beklimmen wanneer de Vlaamse begroting wordt besproken, een voorzitter van het Vlaams parlement die het aan de stok krijgt met zowat iedereen en die zich als een clown gedraagt in TV-spelletjes en een vreemd land beledigt, een minister van Financiën en Begroting die om de haverklap kanjers van rekenfouten maakt, een regering waar met vaste regelmaat het spel op de wagen zit, en tenslotte een regering met een groter gat in haar begroting dan ze had voorzien.
Laatst gewijzigd door system : 17 februari 2011 om 15:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Of zoals in een goed huishouden man en vrouw elkaar in evenwicht houden ten voordele van de welvaart van hun kinderen. Daar moet ik aan toevoegen: Ik woon al tientallen jaren op minder dan 10km (vogelvlucht) van 2 landsgrenzen. Ik kan je vertellen dat grenzen voor de bevolking vele malen meer nadelen dan voordelen hebben. Nieuwe grenzen maken is dus m.i. dom, dommer, domst.... Laatst gewijzigd door pajoske : 17 februari 2011 om 16:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |