![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft natuurlijk een groot voordeel, hij spreekt gewoon de waarheid en dat overtuigd. In tegenstelling met de Belgicisten waarvan iedereen weet dat ze aaneen hangen van de leugens.
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar dat BDW er weer zeer positief in de schijnwerpers komt is duidelijk.
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Eerst de minst interessante, de belgicistische oprispingen. Sedert de verkiezingen van juni 2010 zijn de belgicisten tot het besef gekomen dat hun rijk definitief uit is. Ze hebben de controle over deze rotstaat verloren en daar is maar één schuldige voor, nl. de opmars van het Vlaams-nationalisme. Vandaar hun paniekreactie's, gaande van betogingen tot zaaldemonstraties, laat je baard groeien en stop met sex. Debieler kan je het niet bedenken. Maar het kan nog erger. De vroegtijdige dood van Marie-Rose heeft emoties losgeweekt die ze niet voor mogelijk hielden. Ook de kapster en de caissière, m.a.w. mensen die zich in de regel niet met politiek bezig houden lieten hun betrokkenheid duidelijk blijken en d�*t feit kan het belgicistisch zootje niet verteren. Hun crapuleuze reactie's in deze draad bewijzen het. Maar ook in het Vlaams-nationalistisch kamp is niet alles koek en ei. De begrafenisplechtigheid was een zeldzaam moment van verbondenheid. De partijpolitiek was die dag ver weg en zo hoorde het. Maar de dag nadien was het business as usual met al zijn onvermijdelijke neveneffecten. BDW is een uitzonderlijk goede politicus die geen blad voor de mond neemt maar niet beseft wanneer hij best zou temperen, nl. wanneer hij het heeft over het VB, partij waarvan hij zijn aversie te pas en vooral te onpas illustreert, met de onvermijdelijke reactie van het VB als gevolg. Ook in deze draad merk je het, de berichten van Fieseler en Roott spreken boekdelen. Vlaams-nationale éénheid is een mooie doelstelling maar voorlopig niet meer dan dat. Maar toch blijf ik erin geloven. Het is de hoofdreden waarom ik politiek geëngageerd ben, ik kan niet anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() BDW vaagt daar immers geen tranen weg, hij heeft frieten gegeten en hij vaagt de mayonaise van zijn gezicht.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wil je voortaan dit soort grappen en grollen bewaren tot in de avonduren, als de mensen thuis zitten? Hier rondom mij waren er een paar mensen die het raar vonden dat ik ineens onder mijn bureau dook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() Zelfs in de avonduren zijn ze niet gepast. Laat dergelijke "grappen" over aan onze politieke tegenstrevers. Ze zijn in veel gevallen hun bestaansreden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Partijlid
|
![]() Na het overlijden van mevr Vanhecke-Morel , de homelie van BDW, de lof aan Van Hecke en de lompe RTBf reportage meen ik dat de tijd rijp is om de vlaamse krachten te bundelen en de franse valkuil van het "cordon sanitaire" uit de wereld te helpen. Dat zou een eerbetoon zijn aan de overledene. Dat zou een eerbetoon zijn aan vlaanderen en de vele vlaamse kiezers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en nog een paar hardliners hielenlikkers ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk trouwens dat het om identiek dezelfde reden is waarom de NVA enerzijds publiekelijk het hemeltergende antidemocrtische van het cordon aanklaagt en het anderzijds rigoureus toepast.
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Frank heeft in de pers gevraagd dat "Filip nu maar moet zwijgen": hetgeen zonder kik is opgevolgd. Wat dat "verbrand" betreft: uiteraard hebben de topmannen van het VB al miljarden euro's mediatieke antireklame gekregen. Maar ze zijn nog steeds alive and kicking.... Of moeten we aan de media gaan vragen wie er zich nog op het politieke speelveld mag aandienen?
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
de laatste twee jaar kan je bezwaarlijk zeggen dat ze taktisch goed bezig zijn ... ongeacht de correcte politieke analyse en inhoud ... de vorm wil ook wat enfin ... we komen terug op de politieke strijd van MRM hé als FDW daar niet zo bang van was geweest ... en haar op haar kracht had uitgespeeld ipv tegen te werken... dan was de electorale verhouding van VB en N-VA wellicht omgekeerd aan de huidige ... again los van de juiste politieke inhoud, dat weet je. Laatst gewijzigd door Anna List : 16 februari 2011 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
B/ De hypothese ivm integratie van MRM in het VB heb ik al honderden malen in mijn hoofd gemaakt. Eén: diegene die pal is blijven staan en waartegen MRM zich (ogenschijnlijk) te pletter heeft gelopen is diegene die onder de allermoeilijkste omstandigheden ook voor de opgang en de uitbouw van het VB verantwoordelijk is geweest terwijl MRM op dat punt nog alles te bewijzen had. Twee: er heerst nog al te veel mist rond de ware omstandigheden van het incident MRM. Ik vind het trouwens helemaal onopportuun om nu op dit ogenblik dat proces te voeren. Feit is dat het een ongelooflijke schande is dat FVH, om welke reden dan ook, niet meer te bewegen zal zijn om een prominente rol te spelen bij de VB top. Wat uw opmerking van "de vorm" betreft ben ik het 100 % met u eens. Echter: vergeet niet dat, wat het VB in het verleden ook heeft gedaan, er in Vlaanderen/België een zeer dure vierde macht wordt onderhouden om óf hun ding te verzwijgen óf hun de perceptie professioneel te bekladden. Dat laatste zie ik vandaag niet onmiddellijk veranderen.
![]() |
![]() |
#97 |
|
![]() waardeloze opmerking
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Met al mijn respect voor Frank, maar hij had beter gezwegen.
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]()
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het enige dat ik meen te weten is dat: - het kamp Morel is geweest die een samenwerking met LDD getorpedeerd heeft. Nu stelt LDD niet veel meer voor maar ten tijde van die verkiezingen wel. Volgens mij was er geen onenigheid over de doelstellingen mbt de belangrijke programmapunten. Het lijkt mij - vanop een afstand - voornamelijk om een interne machtsstrijd te hebben gegaan. Kamp Dewinter heeft zwaar geflaterd met hoe ze met MRM zijn omgegaan. Langs de andere kant denk ik ook wel dat MRM waarschijnlijk allesbehalve een makkelijk persoon om mee samen te werken was. (wat ze zelf overigens ook toegaf). Neem bvb haar vechtscheiding. Sure die ex lijkt een harteloze klootzak en is het misschien ook wel, maar in dergerlijke vechtscheidingen ligt de 'schuld' zelden bij 1 persoon, meestal bij allebei. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 16 februari 2011 om 22:57. |
|
![]() |
![]() |