Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2011, 17:14   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Onslow

Werkloze nietsnut die de hele dag in bed ligt of voor de televisie hangt. Onslow is lui, gemakzuchtig en alles dat Hyacinth veracht. Zin in seks met Daisy heeft hij nooit. Hij leest liever academische literatuur. Hij rijdt in een oude auto die bijna uit elkaar valt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:16   #82
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demosthenes Bekijk bericht
Men kan het ontkennen , maar de ervaring leert : bij veel vrouwen in geld en welstand in het algemeen , een belangrijke faktor.
Met geld en maatschappelijke positie , mag men als man al een klein beetje lelijk en dik zijn.
Het is niet het geld, het is ook niet de welstand, het is een soort surplus wat er meestal mee gepaard gaat:
enerzijds de status en de reputatie, anderzijds de houding (normaal: beleefder, galanter, hulpvaardiger, deftiger, slimmer, ... aimabeler dus, kortom).
Een deftig geklede man (liefst kostuum) met een mooi diploma en een verfijnde houding waarmee je 'ergens kan komen' en een gesprek op niveau kan voeren zonder ieder woord te moeten verklaren, zegt nu eenmaal meer dan pakweg een schilder die de halve tijd met kleding onder de verf thuiskomt en 3/4e van de tijd niet weet waarover je het hebt (ik zeg niet dat dit een eigenschap is van schilders hé, het is enkel een voorbeeld, voordat ik hier weer bakken kritiek krijg ).
Maar ik moet zeggen dat dat soort factoren voor mij vooral een rol speelt als ik iemand nog moet gaan leren kennen. Of live, of via het internet. Als ik eerst iemand leer kennen, dan vind ik hem tof of niet tof. Als nadien blijkt dat hij zijn middelbaar bij wijze van spreken niet afheeft, zal me dat geen zier kunnen schelen.
Alleen is het gewoon zo dat er vaak een bepaalde levensstijl samenhangt met mensen met een lagere SES, waardoor je het snel merkt en waardoor het niet matcht. Het is gewoon d�*t wat hun minder aantrekkelijk kan maken

Het uiterlijk van een man is voor mij eigenlijk redelijk tot geheel onbelangrijk. Je moet hem gewoon aantrekkelijk vinden.

Maar je moet weten dat een vrouw als degene die uiteindelijk het nieuwe leven zal baren, vooral zoekt in functie daarvan. Wie zal haar kind en haar kunnen onderhouden? Wie zal een stabiele thuis kunnen bieden? Een degelijke opvoeding? Eventuele hogere studies voor het kind kunnen betalen? Wie zal haar nog kunnen onderhouden als ze zelf niet meer kan gaan werken? ... Als vrouw zoek je gewoon naar een aantal zekerheden, waaronder ook en vooral: zal hij er voor me zijn als ik hem nodig heb?
Op dat vlak scoren mannen met een lagere S.E.S. dan weer iets beter, merk ik bij kennissen. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ze door hun positie minder verantwoordelijkheid dragen en het daardoor geen rampzalige gevolgen heeft als ze elders niet zijn.

Kortom, het zijn de mannen die om professionele reden op reis zijn naar de overkant van de Atlantische Oceaan, die je nog niet heel goed kent, waarmee je telefonisch of via internet laat weten dat het minder goed met je gaat en die dan in alle ernst vragen: "wil je dat ik afkom?". Dié moet je hebben.
Als jij dan zegt "je bent gek" en ze antwoorden met "schat, maak je geen zorgen, de zaken kunnen me gestolen worden. Morgen om x uur ben ik er.", dan zit je goed.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2011 om 17:23.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:27   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is niet het geld, het is ook niet de welstand, het is een soort surplus wat er meestal mee gepaard gaat:
enerzijds de status en de reputatie, anderzijds de houding (normaal: beleefder, galanter, hulpvaardiger, deftiger, slimmer, ... aimabeler dus, kortom).
Een deftig geklede man (liefst kostuum) met een mooi diploma en een verfijnde houding waarmee je 'ergens kan komen' en een gesprek op niveau kan voeren zonder ieder woord te moeten verklaren, zegt nu eenmaal meer dan pakweg een schilder die de halve tijd met kleding onder de verf thuiskomt en 3/4e van de tijd niet weet waarover je het hebt (ik zeg niet dat dit een eigenschap is van schilders hé, het is enkel een voorbeeld, voordat ik hier weer bakken kritiek krijg ).
Maar ik moet zeggen dat dat soort factoren voor mij vooral een rol speelt als ik iemand nog moet gaan leren kennen. Of live, of via het internet. Als ik eerst iemand leer kennen, dan vind ik hem tof of niet tof. Als nadien blijkt dat hij zijn middelbaar bij wijze van spreken niet afheeft, zal me dat geen zier kunnen schelen.
Alleen is het gewoon zo dat er vaak een bepaalde levensstijl samenhangt met mensen met een lagere SES, waardoor je het snel merkt en waardoor het niet matcht. Het is gewoon d�*t wat hun minder aantrekkelijk kan maken

Het uiterlijk van een man is voor mij eigenlijk redelijk tot geheel onbelangrijk. Je moet hem gewoon aantrekkelijk vinden.

Maar je moet weten dat een vrouw als degene die uiteindelijk het nieuwe leven zal baren, vooral zoekt in functie daarvan. Wie zal haar kind en haar kunnen onderhouden? Wie zal een stabiele thuis kunnen bieden? Een degelijke opvoeding? Eventuele hogere studies voor het kind kunnen betalen? Wie zal haar nog kunnen onderhouden als ze zelf niet meer kan gaan werken? ... Als vrouw zoek je gewoon naar een aantal zekerheden, waaronder ook en vooral: zal hij er voor me zijn als ik hem nodig heb?
Op dat vlak scoren mannen met een lagere S.E.S. dan weer iets beter, merk ik bij kennissen. Ik denk dat dat te maken heeft met het feit dat ze door hun positie minder verantwoordelijkheid dragen en het daardoor geen rampzalige gevolgen heeft als ze elders niet zijn.

Kortom, het zijn de mannen die om professionele reden op reis zijn naar de overkant van de Atlantische Oceaan, die je nog niet heel goed kent, waarmee je telefonisch of via internet laat weten dat het minder goed met je gaat en die dan in alle ernst vragen: "wil je dat ik afkom?". Dié moet je hebben.
Als jij dan zegt "je bent gek" en ze antwoorden met "schat, maak je geen zorgen, de zaken kunnen me gestolen worden. Morgen om x uur ben ik er.", dan zit je goed.
grappig
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 18 februari 2011, 17:29   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Soit. Txiki gaat naar't café. Salu

ps: veel succes
Oud 18 februari 2011, 17:31   #85
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Moest ik mijn partner zelf kunnen 'samenstellen' dan zou ik toch ook niet expliciet kiezen voor de optie 'langdurig werkloos'. Geld maakt het leven immers ook wel handiger. Ge kunt een kuisvrouw nemen, als de wasmachine kapot is moet ge niet nagaan of ge wel een nieuwe kunt kopen, je kan dingen kopen in een hogere prijsklasse die vaak ook wel beter zijn,...
Als je daarentegen je partner ook nog zelf moet onderhouden, wordt het wel lastiger eh.

Ik ga bijv. niet ontkennen dat ik het gigantisch leuk zou vinden mocht ik een partner vinden die goed verdient en die zegt: blijf jij nu maar 2 jaar thuis om je studie af te werken, zodat de studie een jaartje korter duurt en je ook een vrije tijd hebt. Lijkt me zalig. En dan erna een job zoeken met m'n nief diploma.
Ik ben het met je eens.

Mijn ex was zo'n catch die zei: van mij hoef je niet te gaan werken. Hoe moeten we ons geld anders opkrijgen?
(Ik heb geantwoord, en dat meen ik, moesten we ooit terug samenkomen, X, dat geldt nog steeds hé dat hij van mij ook zeker niet moest gaan werken, gezien hij door 1/10e te gaan werken van het 'normale' al het inkomen kon hebben waarvoor een ander een jaar werkte.
Er zijn grenzen aan de rijkdom. Als je teveel geld hebt, is je man waarschijnlijk ook een schaars goed. Op een bepaald moment zeg je dan: geef me dan maar wat meer man en wat minder geld.

Citaat:
Maar de meeste mannen met veel geld zijn helaas ook dikke nekken, en vaak vreselijke materialisten, en daar heb ik dus echt geen zin in.
Dat is soms zo, maar vaak absoluut niet. Integendeel zelfs. Ik ken mensen die levens lang kunnen rentenieren en zich rustig met een heli zouden kunnen verplaatsen naar hun jacht, maar ze hebben geen jacht en rijden, noch heli en verplaatsen zich met de nieuwste gewone volkse automerk en wonen in een gewoon middenklasse huis. Maarja ... mensen die altijd zo voorzichtig blijven omgaan met hun geld terwijl ze fortuinen hebben, is ook weer niet alles natuurlijk.
Ik ken ook superrijke en getalenteerde mensen, incluis diploma's om U tegen te zeggen waarvoor slechts enkelen geselecteerd worden, die minderwaardigheidscomplexen hebben... Eveneens om u tegen te zeggen. Daar kan je je m.a.w. nog lelijk in vergissen.

Citaat:
Trouwens, mannen mogen van mij sowieso een beetje dik en lelijk zijn. Uiterlijk lijkt me nu niet de essentie, en geld ook niet.
Eerlijk gezegd, graatmagere mannen vind ik onaantrekkelijk. Liever wat meer vlees, lekker mals en zacht als je in hun armen vertoeft!
Oud 18 februari 2011, 17:35   #86
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ik denk nochtans dat geld en maatschappelijke positie voor veel mannen ook een grote rol speelt in hun partnerkeuze hoor. Een vrouw mag vooral niet teveel geld hebben, en best geen hogere maatschappelijke positie dan hen, want dan raakt hun egootje gekneld.
Dat is iets wat ik ook niet ervaar eigenlijk.

Ik heb eerder het idee dat een vrouw met een hogere maatschappelijke positie een magneet is voor mannen met een lagere positie, die dan bereid zijn mee te dingen naar de prijs "grootste sloef ter wereld".
Desalniettemin ook niet wat je (enfin ik toch niet) wil dus.

De meeste mannen in mijn omgeving vinden het belangrijk tot een must dat een vrouw (hoger) opgeleid is.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2011 om 17:35.
Oud 18 februari 2011, 17:39   #87
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en daarna toch ook een nief lief zoeken, beetje aangepast aan de status van het nieuwe diploma hé
Hangt ervan af of ze eentje wil met een hogere of lagere status.
Oud 18 februari 2011, 17:40   #88
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moeten we ons geld anders opkrijgen?
Da's zever eh.
Oud 18 februari 2011, 17:41   #89
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vraag mij af of er ook rijke vrouwen mooie mannen zoeken, ...

Nee ik ben zelf geen kandidaat,..
Wat met rijke, intelligente en knappe vrouwen met een hoge status?
Oud 18 februari 2011, 17:45   #90
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Da's zever eh.
Nietes. Hoewel die ex dat ook zei dat ik rap genoeg zou weten hoe ik het zou moeten opmaken.

Ik ben gewoon om zuinig met geld om te gaan. Ik ben daar altijd mee toegekomen ook.
Ik zie er geen nut in als ik leuke dingen vind, voor een lagere prijs, dingen te gaan zoeken voor een hogere prijs.

Geld heeft ook zijn grenzen.
Enfin je kan in plaats van een grote jacht, een superdeluxe jacht kopen.
Maar ik denk dat ik mijn geld dan liever aan goede doelen uitgeef.

Je moet er ook plezier in vinden om veel geld uit te geven hé. Ik denk dat ik me vooral onwel zal voelen als ik een jurk koop van 2000 euro, gesteld dat het geen trouwjurk is.

Allé ja, ik hou van luxe. Maar decadentie noem ik geen luxe meer. Vroeger wou ik in een kasteel wonen, nu vind ik een huis boven de één miljoen euro gewoon overdreven. Waarom zou je dat nodig hebben als je er met misschien maar twee in zal wonen?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2011 om 17:50.
Oud 18 februari 2011, 17:51   #91
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Eén voordeel is wel dat je ze meestal wel voor u alleen hebt.
Niet als ze rijk zijn en status hebben.

Maar rijke mensen met status zijn meestal niet dik (of toch niet in de zin van echt obees).
Oud 18 februari 2011, 17:54   #92
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nietes. Hoewel die ex dat ook zei dat ik rap genoeg zou weten hoe ik het zou moeten opmaken.

Ik ben gewoon om zuinig met geld om te gaan. Ik ben daar altijd mee toegekomen ook.
Ik zie er geen nut in als ik leuke dingen vind, voor een lagere prijs, dingen te gaan zoeken voor een hogere prijs.

Geld heeft ook zijn grenzen.
Enfin je kan in plaats van een grote jacht, een superdeluxe jacht kopen.
Maar ik denk dat ik mijn geld dan liever aan goede doelen uitgeef.

Je moet er ook plezier in vinden om veel geld uit te geven hé. Ik denk dat ik me vooral onwel zal voelen als ik een jurk koop van 2000 euro, gesteld dat het geen trouwjurk is.

Allé ja, ik hou van luxe. Maar decadentie noem ik geen luxe meer. Vroeger wou ik in een kasteel wonen, nu vind ik een huis boven de één miljoen euro gewoon overdreven. Waarom zou je dat nodig hebben als je er met misschien maar twee in zal wonen?
Bijna ascetisch.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 17:54   #93
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Op den duur slaat de balans wel over naar meer vrouwen voor minder mannen, ... en dus gaat onze marktprijs omhoog he Anna, ...
Dat is zo.

Voor wie de eerste huwelijksleeftijd gemist heeft.

En hoe ouder een vrouw wordt, hoe schaarser het aantal mannen wordt. Laat staan het aantal mannen dat 'in aanmerking komt' (lees: aan de criteria voldoet) voor een langdurige relatie.

Er is een sociologische theorie die zegt dat er pas veel en stabiele huwelijken zijn in een samenleving, van zodra er een mannenoverschot is.
Alleen dan hebben mannen er immers belang bij een vrouw aan zich te binden.

In het omgekeerde geval, heeft een man er belang bij vrijgezel te blijven: keuze te over! Iedere week een ander als het moet.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2011 om 17:55.
Oud 18 februari 2011, 18:00   #94
Groentje-18

Standaard

Citaat:

voor u zal dat mss nie veel uitmaken, maar blijkbaar is dat toch nog een factor die een rol speelt. Alfamannetjes kunnen het nie hebben dat ze zo'n ding in huis hebben dat verdorie meer alfa is dan hen.
Je bent toch niet meer 'alfa' of dominant, als je een hogere status hebt? Toch niet noodzakelijk in ieder geval.
Ik heb het in ieder geval nog maar weinig meegemaakt. Ik heb wel al meegemaakt dat mannen het niet zien zitten vanuit het besef "niet mee te kunnen" of "te hoog te mikken". Dat vind ik dan weer meer een pluspunt (liever dat, dan dat je iemand moet afwijzen).

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2011 om 18:01.
Oud 18 februari 2011, 18:03   #95
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Ja daar zeg je zoiets. Ze willen allemaal een knappe, slimme, vlot verbale, humoristische, uit huis werkende, liefst nog goed kunnen kokende en die altijd klaar staat voor een wip vrouw die dan ook nog bovendien hun beste vriendin en de beste moeder ter aarde moet zijn voor hun nageslacht en voor hunzelf.
Tot ze natuurlijk erachter komen dat die vrouwen tegenwoordig meer in hun mars hebben dan de dames uit de jaren 50. Tot die vrouwen hun mening eens durven geven of hun benen eens toe houden. Dan is het kot te klein.
Klein aanvullingkje gedaan in het vet.

Zo'n eisenpakket heb ik weliswaar nog niet gemaakt, toch niet expliciet.
Mijn indruk is dat voor de meeste mannen vooral "easyness" een rol speelt. Makkelijk om te krijgen, makkelijk om te houden (en voor sommige: om te onderhouden ), makkelijk in de omgang, makkelijk toegevend, makkelijk bij een slippertje, ... Met andere woorden een braaf seutje dat hun op hun wenken bediend (op elk vlak). Knap zijn kan daarbij zeker geen kwaad. Maar de meeste mannen zijn niet op zoek naar echte babes (ze denken dat ze deze toch niet voor zichzelf kunnen houden, en al zeker niet als huissloof), eerder naar iets rond het gemiddelde.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 18 februari 2011 om 18:07.
Oud 18 februari 2011, 18:14   #96
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
LOL!

Bijvoorbeeld.

Toevallig gaat het inderdaad om van die fysieke zaken die je niet op directe wijze kan oplossen door enkel gebruik te maken van je vrouwelijke intuïtie.
Oud 18 februari 2011, 18:19   #97
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Dat is ook mijn ervaring met de rijke mensen uit mijn vrienden/kennissenkring.
Meestal zijn ze te benauwd om met een vrouw te beginnen omdat ze denken dat die het dan enkel voor het geld doen. En heel vaak is dat ook gewoon zo. Ik kan hen geen ongelijk geven daarin.

Ofwel zijn het gewoon ook (een paar toch) arrogante etters die weten dat ze knap/rijk zijn en het ook uitspelen. En die raken er mee weg! Dat is nog het ergst van al.
Klopt, ze zijn wantrouwig. Of zo mogelijk nog erger: ze weten niet meer wie of wat te kiezen, omdat ze vinden dat geen enkele aan hun niveau voldoet (eigenlijk een beetje zoals de vrouw uit het openingspost: niemand is goed genoeg, dus ze probeert dan heel hoog te mikken. Maar hoge bomen zijn euh... zeldzaam en moeten de vrouwen al van zich afslaan).
Daarom vinden ze niemand om zich mee te binden.

Citaat:
Als ik eens rondom mij kijk, zie ik toch nog een hele hoop potentiële kandidaten die nog vrijgezel zijn. Gewoon omdat ze nog graag genieten van het leven en eerst hun carrières op topniveau willen krijgen. Huisje, boompje, beestje is voor hen iets om na hun 40ste aan te beginnen.

Maar bij hen is het vooral de vrouwen die aandringen op een relatie, huwelijk, kindjes enzo, en die flippen daar gewoon van door. Die genieten gewoon van hun leven en de aandacht zoals je zegt.
Klopt, dat ervaar ik ook. Dat geldt bijna voor alle mannen in de leeftijdscategorie waarin ik zoek (of toch: het merendeel). Een vrouw moet dan perfect in het plaatje passen, wat zij al voor zichzelf hebben uitgestippeld. Een eigen visie op je latere leven en daarin tot een compromis komen, mag je dan volledig vergeten.

Een vrouw heeft bovendien het nadeel dat ze een biologische klok heeft. De +40-jarige man kan dat allicht niet heel veel schelen, gezien hij als hij rijk is, toch een jong mokkel aan de haak kan slaan (wat overeenkomt met wat je zei in de alinea hierboven: veel vrouwen doen het enkel voor het geld).
Oud 18 februari 2011, 19:03   #98
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Bijna ascetisch.
Oud 18 februari 2011, 19:28   #99
Trixie
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Onslow

Werkloze nietsnut die de hele dag in bed ligt of voor de televisie hangt. Onslow is lui, gemakzuchtig en alles dat Hyacinth veracht. Zin in seks met Daisy heeft hij nooit. Hij leest liever academische literatuur. Hij rijdt in een oude auto die bijna uit elkaar valt.
Leve den Onslow! Kijk daar graag naar, zoals dieje op z'n TV klopt of z'n chips (voorgekauwd door de hond) opvreet.
Trixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2011, 19:58   #100
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Interessant topic hier, ik leer bij vandaag.

Groentje zou een boek moeten schrijven met haar observaties.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be