Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2011, 11:59   #81
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Dat is fout. Het economisch kerkhof is er gekomen omdat de Belgische industriële burgerij Wallonië eerst heeft uitgemolken als een industriële kolonie en vervolgens gewoon gedumpt. Dat de PS daar vandaag van profiteert is een symptoom, niet de oorzaak.
Als ze het al gedumpt hebben, dan zal de reden zijn dat ze er geen brood meer inzagen, of nog simpelder uitgedrukt, dat er anderen waren, die hetzelfde beter en voor minder wilden doen. En voor sommigen is dit het kapitalisme dat de werkman uitmelkt, en voor anderen is dit geen geld meer steken in een zwart gat. Men kieze maar.
Bob is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 12:03   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ja dat vraag ik me ook al zeer lang af.
Als het al 27% is. Geloof nooit dat spa + groen aan deze score komen.
Oud 21 februari 2011, 12:04   #83
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Men is overgestapt van een reële economie waarbij dingen geproduceerd werden naar een virtuele economie waarbij gespeculeerd en gegokt wordt.
De productie verkaste ondertussen naar dictaturen waar slavernij in de praktijk nog bestaat.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 13:23   #84
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nogmaals, lees ons partijprogramma.
Heb ik ergens geschreven dat de ziekenkassen geen winst maken?
Leer in de eerste plaats eens lezen, dit voorkomt zeer veel ergernis.
En ik betwijfel of Bart De Wever een vriend van u is.
Natuurlijk vind je de privatisering van de SZ niet terug in een partij programma. Zou politieke zelfmoord zijn. Leer jij eerst eens tussen de regels lezen, dat bespaart jou een pak ergernis. Vraag ook eens aan mijn grote dikke vriend waarom hij en zijn partij ook niet voorstander zijn van een indexering in centen ipv procenten. Zijn parlementaire wedde zou dan nu nog in evenwicht zijn met een normale verdienste in de prive. Bereken 2% eens op jouw loon en 2% op zijn wedde, dan begrijp je misschien waar er echt gespaard kan worden.
Als je dan nog even bedenkt hoeveel regeringen ( = vetbetaalde parlementairen) wij hier, op een handdoek groot stuk grond, hebben, zou ik er zelfs niet aan denken dit stuk grond ook nog op te splitsen. Waarom zijn de liberalen zijn grootste vriendjes? Enkel om de loonindex af te schaffen en de SZ te privatiseren. Nog 3 nieuwe partijen oprichten en alle Belgen zitten wel ergens in een regering. Wat mijn grote dikke vriend en betwijfelen of dat zo is kan ik je enkel vertellen dat ik de mening van alle Belgen respecteer, wat ik van hem dus niet kan zeggen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 13:29   #85
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Vraag eens aan mijn grote dikke vriend van de NVA wat hij van plan is met onze sociale zekerheid nadat ze is opgesplitst en geprivatiseerd naar Nederlands en Amerikaans model. En vraag dan aan een Nederlandse kennissen hoeveel ze op 2 jaar tijd per jaar meer moeten betalen voor die geprivatiseerde ziekenkassen en welke diensten uit het nieuwe pakket verdwenen zijn.
reken eens uit wat jij betaalt? Als je werkt tenminste.
onze sz is een van de duurste ter wereld en prijs / kwalitiet een van de slechtste
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2011, 14:26   #86
subocaj

Standaard

Frank1234 ga eens een tijdje in de USA, Peru, India of Somalie wonen en kom dan even terug, om over de prijs en voor of nadelen van de SZ te spreken.
Oud 21 februari 2011, 14:38   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Frank1234 ga eens een tijdje in de USA, Peru, India of Somalie wonen en kom dan even terug, om over de prijs en voor of nadelen van de SZ te spreken.
Waarom? Dit land heeft de hoogste belastingen en de laagste pensioenen. Moet ik eerst in China wonen alvorens we daarover mogen praten?
Oud 21 februari 2011, 14:39   #88
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
reken eens uit wat jij betaalt? Als je werkt tenminste.
onze sz is een van de duurste ter wereld en prijs / kwalitiet een van de slechtste
Ps: Als jij de uren die ik gewerkt heb, in dagen kon omzetten, dan had je op je 35ste al pensioen. Vraag ook eens aan je politieke vrienden waarom de modale mens tot zijn 65ste moet werken en politiekers recht hebben op een volledig pensioen na 22 jaar.
Oud 21 februari 2011, 15:09   #89
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ps: Als jij de uren die ik gewerkt heb, in dagen kon omzetten, dan had je op je 35ste al pensioen. Vraag ook eens aan je politieke vrienden waarom de modale mens tot zijn 65ste moet werken en politiekers recht hebben op een volledig pensioen na 22 jaar.
ik weet hoeveel uren IK werk en dat zijn er meer dan genoeg
politieke vrienden heb ik niet
Oud 21 februari 2011, 15:10   #90
subocaj

Standaard

Je mag zeggen wat je wil, maar ik mag het wel gekakel vinden. Trouwens van China zou ik moeten opzoeken hoe het daar zit met de pensioenen.
Oud 21 februari 2011, 15:11   #91
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
in de US heb ik voor mij, mijn vrouw en 2 kinderen voor 1000$ /maand een uitstekende verzekering, kan je in belgie alleen maar van dromen

in belgie gaat er van ons loon meer af zou ik zeggen en voor een veel mindere verzekering
Oud 21 februari 2011, 15:12   #92
frank1234
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Je mag zeggen wat je wil, maar ik mag het wel gekakel vinden. Trouwens van China zou ik moeten opzoeken hoe het daar zit met de pensioenen.
gekakel van jouw politieke vrienden?
Oud 21 februari 2011, 15:44   #93
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men is overgestapt van een reële economie waarbij dingen geproduceerd werden naar een virtuele economie waarbij gespeculeerd en gegokt wordt.
De productie verkaste ondertussen naar dictaturen waar slavernij in de praktijk nog bestaat.
Elk volk dat zich wil opwerken, moet wel werken. Noem dit slavernij, noem dit arbeid... of gelijk wat, zonder werken komt men nergens.
En de reele economie is nog altijd de basis, en zal de basis blijven. Hetgeen daarrond gebeurt is natuurlijk pure speculatie, maar ook zonder pure speculatie zou er even hard moeten gewerkt worden.
Oud 21 februari 2011, 15:46   #94
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daarvoor moet men niet naar... gaan. Het systeem is voordelig voor al degenen die ontvangen, en nadelig voor al degenen die betalen.
Een grote stap vooruit zou al zijn, als men het systeem vrijwillig maakte.
Uiteindelijk betalen we ons nu blauw, om te eindigen met een klein pensioen.
Oud 21 februari 2011, 15:49   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Elk volk dat zich wil opwerken, moet wel werken. Noem dit slavernij, noem dit arbeid... of gelijk wat, zonder werken komt men nergens.
En de reele economie is nog altijd de basis, en zal de basis blijven. Hetgeen daarrond gebeurt is natuurlijk pure speculatie, maar ook zonder pure speculatie zou er even hard moeten gewerkt worden.
Indien je enig economisch inzicht zou hebben zou je weten dat het de logische evolutie is dat we steeds minder zouden moeten werken voor onze welvaart want de reële productiecapaciteit neemt toe. Enfin nam toe wellicht tot ergens halfweg de jaren 2000.

De verhuis naar China heeft niks te maken met al dan niet hard werken maar met de afwezigheid van democratie daar waardoor sociale correcties niet meer mogelijk zijn.

Als jij graag met China wil concurreren stel ik voor dat jij het voorbeeld geeft en vrijwillig 12 uur in de fabriek gaat werken aan een euro per dag.
Oud 21 februari 2011, 15:56   #96
subocaj

Standaard

Citaat:
Laat N-VA nu net een partij zijn die hieraan wil werken.
Je bedoelt waarschijnlijk meewerken.
Oud 21 februari 2011, 16:02   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Indien je enig economisch inzicht zou hebben zou je weten dat het de logische evolutie is dat we steeds minder zouden moeten werken voor onze welvaart want de reële productiecapaciteit neemt toe. Enfin nam toe wellicht tot ergens halfweg de jaren 2000.

De verhuis naar China heeft niks te maken met al dan niet hard werken maar met de afwezigheid van democratie daar waardoor sociale correcties niet meer mogelijk zijn.

Als jij graag met China wil concurreren stel ik voor dat jij het voorbeeld geeft en vrijwillig 12 uur in de fabriek gaat werken aan een euro per dag.
Ik heb geen problemen met de concurentie uit China, uit geen enkel land trouwens.
Maar dat China zicht opwerkt tov de Westerse wereld is wel omdat ze meer arbeid verrichtten en/of innovatiever zijn. Vergeet trouwens ook niet, dat de iq van ne aziaat hoger ligt dan deze van ne europeaan.
Oud 21 februari 2011, 16:19   #98
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frank1234 Bekijk bericht
in de US heb ik voor mij, mijn vrouw en 2 kinderen voor 1000$ /maand een uitstekende verzekering, kan je in Belgie alleen maar van dromen

in Belgie gaat er van ons loon meer af zou ik zeggen en voor een veel mindere verzekering
Ik vermoed dat je belasting + rsz afhoudingen bedoeld en dan heb je wel gelijk.Als je vrouw en kinderen niet werken is je rsz afhouding altijd gelijk, ook in Belgie enkel je belastingaanslag verminderd met personen ten laste in Belgie. Als je daarmee wil zeggen dat de modale verdiener van +/- 1500 € netto per maand goedkoper af is dan in Belgie moet je erbij vertellen, dat je met de huur of woning afbetaling, dit bedrag al praktisch hebt opgesoupeerd. Reken daarbij nog het sparen voor de studiefinanciering van je 2 kinderen en vertel me dan wat je nog overhoud van dat modaal bedrag.
Oud 21 februari 2011, 16:32   #99
subocaj

Standaard

Citaat:
Ik heb geen problemen met de concurentie uit China, uit geen enkel land trouwens.
Maar dat China zicht opwerkt tov de Westerse wereld is wel omdat ze meer arbeid verrichtten en/of innovatiever zijn. Vergeet trouwens ook niet, dat de iq van ne aziaat hoger ligt dan deze van ne europeaan.
Werk hier dan ook voor het loon van een Chinees aan dezelfde arbeidsvoorwaarden, zonder dat je je iets aantrekt van eventuele licencies of octrooien en neem je kinderen ook nog mee naar het werk aan Chinese of Indische voorwaarden dan kan Belgie ook weer concurreren met de buur- en lageloonlanden. Mij niet gezien.
Oud 21 februari 2011, 16:47   #100
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Van economie en politiek heb je precies niet veel kaas gegeten eh?
Nogmaals, de verhuis naar China heeft niks te maken met al dan niet hard werken maar met de afwezigheid van democratie daar waardoor sociale correcties niet meer mogelijk zijn.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be