![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ze het al gedumpt hebben, dan zal de reden zijn dat ze er geen brood meer inzagen, of nog simpelder uitgedrukt, dat er anderen waren, die hetzelfde beter en voor minder wilden doen. En voor sommigen is dit het kapitalisme dat de werkman uitmelkt, en voor anderen is dit geen geld meer steken in een zwart gat. Men kieze maar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Men is overgestapt van een reële economie waarbij dingen geproduceerd werden naar een virtuele economie waarbij gespeculeerd en gegokt wordt.
De productie verkaste ondertussen naar dictaturen waar slavernij in de praktijk nog bestaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als je dan nog even bedenkt hoeveel regeringen ( = vetbetaalde parlementairen) wij hier, op een handdoek groot stuk grond, hebben, zou ik er zelfs niet aan denken dit stuk grond ook nog op te splitsen. Waarom zijn de liberalen zijn grootste vriendjes? Enkel om de loonindex af te schaffen en de SZ te privatiseren. Nog 3 nieuwe partijen oprichten en alle Belgen zitten wel ergens in een regering. Wat mijn grote dikke vriend en betwijfelen of dat zo is kan ik je enkel vertellen dat ik de mening van alle Belgen respecteer, wat ik van hem dus niet kan zeggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
onze sz is een van de duurste ter wereld en prijs / kwalitiet een van de slechtste |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Frank1234 ga eens een tijdje in de USA, Peru, India of Somalie wonen en kom dan even terug, om over de prijs en voor of nadelen van de SZ te spreken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom? Dit land heeft de hoogste belastingen en de laagste pensioenen. Moet ik eerst in China wonen alvorens we daarover mogen praten?
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
|
![]() Ps: Als jij de uren die ik gewerkt heb, in dagen kon omzetten, dan had je op je 35ste al pensioen. Vraag ook eens aan je politieke vrienden waarom de modale mens tot zijn 65ste moet werken en politiekers recht hebben op een volledig pensioen na 22 jaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
politieke vrienden heb ik niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
|
![]() Je mag zeggen wat je wil, maar ik mag het wel gekakel vinden. Trouwens van China zou ik moeten opzoeken hoe het daar zit met de pensioenen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
in belgie gaat er van ons loon meer af zou ik zeggen en voor een veel mindere verzekering |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de reele economie is nog altijd de basis, en zal de basis blijven. Hetgeen daarrond gebeurt is natuurlijk pure speculatie, maar ook zonder pure speculatie zou er even hard moeten gewerkt worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een grote stap vooruit zou al zijn, als men het systeem vrijwillig maakte. Uiteindelijk betalen we ons nu blauw, om te eindigen met een klein pensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De verhuis naar China heeft niks te maken met al dan niet hard werken maar met de afwezigheid van democratie daar waardoor sociale correcties niet meer mogelijk zijn. Als jij graag met China wil concurreren stel ik voor dat jij het voorbeeld geeft en vrijwillig 12 uur in de fabriek gaat werken aan een euro per dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat China zicht opwerkt tov de Westerse wereld is wel omdat ze meer arbeid verrichtten en/of innovatiever zijn. Vergeet trouwens ook niet, dat de iq van ne aziaat hoger ligt dan deze van ne europeaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
|
![]() Ik vermoed dat je belasting + rsz afhoudingen bedoeld en dan heb je wel gelijk.Als je vrouw en kinderen niet werken is je rsz afhouding altijd gelijk, ook in Belgie enkel je belastingaanslag verminderd met personen ten laste in Belgie. Als je daarmee wil zeggen dat de modale verdiener van +/- 1500 € netto per maand goedkoper af is dan in Belgie moet je erbij vertellen, dat je met de huur of woning afbetaling, dit bedrag al praktisch hebt opgesoupeerd. Reken daarbij nog het sparen voor de studiefinanciering van je 2 kinderen en vertel me dan wat je nog overhoud van dat modaal bedrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nogmaals, de verhuis naar China heeft niks te maken met al dan niet hard werken maar met de afwezigheid van democratie daar waardoor sociale correcties niet meer mogelijk zijn. Als jij graag met China wil concurreren stel ik voor dat jij het voorbeeld geeft en vrijwillig 12 uur in de fabriek gaat werken aan een euro per dag. |
|
![]() |
![]() |