Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 9 maart 2011, 14:22   #81
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Iedere particulier mag wekelijks een kuub gratis naar het lokale containerpark brengen. Verder lees ik hier nogal wat geweeklaag over alle verpakkingen die je in de supermarkt meekrijgt, maar wie dwingt je om daar te winkelen? Bij mijn lokale buurtwinkels komt niks voorverpakt.
Bij ons moet je per kg betalen, dus dat lijkt me toch niet te kloppen hoor.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 21:05   #82
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedere particulier mag wekelijks een kuub gratis naar het lokale containerpark brengen. Verder lees ik hier nogal wat geweeklaag over alle verpakkingen die je in de supermarkt meekrijgt, maar wie dwingt je om daar te winkelen? Bij mijn lokale buurtwinkels komt niks voorverpakt.
Er zijn nogal wat verschillen tussen de gemeentes. In een naburige gemeente van Waregem kan men in het containerpark voor alles terecht, gratis. Bij ons niet. Bij andere gemeenten moet je voor dit betalen, daar waar het gratis is bij andere. Enz. Er is totaal geen eenvormigheid, tenzij bij die gemeenten die met een intercommunale werken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 maart 2011, 21:48   #83
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Containerparken en hun kosten zijn verschillend van uitbater en gemeente.

In Vilvoorde kan je alleen , PMD, in de peperdure PMD zak, glas, metaal en minder dan 1/4 m² bouwpuin afleveren zonder de €7 of €14 te betalen. een ongelakt houten latteke. Hoppa, €7.
Oud 9 maart 2011, 23:09   #84
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht

In Vilvoorde kan je alleen , PMD, in de peperdure PMD zak, glas, metaal en minder dan 1/4 m² bouwpuin afleveren zonder de €7 of €14 te betalen. een ongelakt houten latteke. Hoppa, €7.
Niet te verwonderen dat sommigen dat houten latje of andere zaken gaan verbranden.
Oud 9 maart 2011, 23:30   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ongelakt hout, maar ook HPDE gaat mee tussen de bruinkoolblokken mijn allesbrander in.

Nu, kwa kunststof, alleen zuiver HDPE gaat in dat kacheltje, al de rest heeft zo zijn plekje in de restafvalzak of PMD zak.
Oud 9 maart 2011, 23:45   #86
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bij ons is hout dan weer gratis binnen te brengen. Beperkt echter in hoeveelheid. Ongeacht hoeveelheid zijn glas en metaal gratis. PMD is verboden op het containerpark.

Wordt het niet eens tijd dat er een zekere eenvormigheid wordt ingevoerd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2011, 00:27   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom zouden de gemeentes daarin overeen komen?
Da's voor sommige gemeentes een belangrijke bron van inkomsten geworden.

Duur containerpark= veel sluikstorten= nog leuke boetes innen ook. geen enkele reden voor een cash-hongerig gemeentebestuur om daar iets aan te veranderen. Natuurlijk, het resultaat van openbare storten word genegeerd of op een of andere bevolkingsgroep afgewenteld. (en in veel gevallen is er een correlatie tussen sluikstorten en financiele draagkracht van de sluikstorter)
Oud 10 maart 2011, 02:23   #88
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit verder gekeken dan uw neus lang is?
Ik kijk over het algemeen verder dan mijn portemonee dik is.
Oud 10 maart 2011, 02:43   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik kijk over het algemeen verder dan mijn portemonee dik is.
De enige reden waarom ik "milieuvriendelijke acties" onderneem. Gewoon ervoor zorgen dat mijn portemonee op't einde van mijn loon geen stuk maand meer over heeft.

Het lijkt wel te werken.
Meer isolatie= minder aardgas verbruiken.
Spaardouchekop combineren met spaarkraan = minder aardgas en minder water gebruiken.
Aangepaste spoelbak. Zeiken kost me geen 3 liter meer, maar na goeie metingen maar 1.3 liter. Schijten, als het geen "drijvers" zijn, kost het me met moeite 5 liter.
Led en spaarlampen= minder electriciteit. Weeral bingo.
Allesbrandertje in de werkplaats ipv een radiator op de centrale verwarming of een verwarming op fossiele brandstof. Bingo weerom. Het houtafval van mijn werkzaamheden, de zuivere HDPE, gecombineerd met het milieuonvriendelijke bruinkool.
Bingo, weer minder kosten, en in dit geval, 'k moet niet naar 't containerpark met mijn hout en kunststofafval, en krijg er nog een bult warmte voor in de plek, warmte die niet verloren gaat via de achtergevel.

maar echte milieu-overwegingen.... la me nie lachen. Als ik dood val, is het toch gedaan, ik heb geen kinderen, eveneens geen overlevingsdrang voor de soort. Integendeel, als functioneel schizofreen en sociopaat kan ik gerust zonder al die "natuurlijke dwingelandij".
Oud 10 maart 2011, 12:31   #90
Ars_Nova
Minister

Ars_Nova's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Lol, maar ik had het wel over onze kloten en niet de kloten van een "kat" (die trouwens geen kloten kan hebben)
En een kater dan?
Ars_Nova is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 maart 2011, 04:41   #91
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De enige reden waarom ik "milieuvriendelijke acties" onderneem. Gewoon ervoor zorgen dat mijn portemonee op't einde van mijn loon geen stuk maand meer over heeft.

Het lijkt wel te werken.
Meer isolatie= minder aardgas verbruiken.
Spaardouchekop combineren met spaarkraan = minder aardgas en minder water gebruiken.
Aangepaste spoelbak. Zeiken kost me geen 3 liter meer, maar na goeie metingen maar 1.3 liter. Schijten, als het geen "drijvers" zijn, kost het me met moeite 5 liter.
Led en spaarlampen= minder electriciteit. Weeral bingo.
Allesbrandertje in de werkplaats ipv een radiator op de centrale verwarming of een verwarming op fossiele brandstof. Bingo weerom. Het houtafval van mijn werkzaamheden, de zuivere HDPE, gecombineerd met het milieuonvriendelijke bruinkool.
Bingo, weer minder kosten, en in dit geval, 'k moet niet naar 't containerpark met mijn hout en kunststofafval, en krijg er nog een bult warmte voor in de plek, warmte die niet verloren gaat via de achtergevel.

maar echte milieu-overwegingen.... la me nie lachen. Als ik dood val, is het toch gedaan, ik heb geen kinderen, eveneens geen overlevingsdrang voor de soort. Integendeel, als functioneel schizofreen en sociopaat kan ik gerust zonder al die "natuurlijke dwingelandij".
Ik sta een paar punten voor:
- open haard van 1x1 meter. Samen met een paar houtblokken verbrand ik zowat alle was brandbaar is, zelfs patattenschillen. Spaart een paar liter mazoet uit telkens ik de haard aansteek.
- als het weer het toelaat plas ik buiten in de hof.

Als rationeel anarchist heb ik al die regels ook niet nodig.

30 jaar geleden heb ik een ooude boerderij gekocht en gemoderniseerd, geisoleerd, gesaneerd en er iets confortabbel van gemaakt ten koste van miljoenen. Ik had heel graag electrische verwarming geinstalleerd, maar na berekening bleek dat onbetaalbaar. Dus mazoet. In die 30 jaar heb ik zo'n 100 000 liter mazoet verbruikt en fijn stof en andere ongezonde stoffen de atmosfeer ingejaagd. Had er indertijd en ECHTE gezonde politiek geweest die elictriciteit goedkopere had gemaakt dan mazoet, die het monopolie van Electrabel onwettig had verklaard, dan zouden we in een veel gezonder Vlaanderen leven. Maar teveel politiekers hadden, en hebben er nog altijd belang bij dat de electricitiet onbetaalbaar blijft als hoofdenergie.
Oud 11 maart 2011, 04:56   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat in den hof plassen gebeurt wel eens, op de plantenhoop tegen de achtermuur, als mijn vrouwke de pot op de gelijkvloers bezet...

Maar niet omdat ik er water mee spaar. Alleen maar comfortoverwegingen.
Oud 11 maart 2011, 05:56   #93
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat in den hof plassen gebeurt wel eens, op de plantenhoop tegen de achtermuur, als mijn vrouwke de pot op de gelijkvloers bezet...

Maar niet omdat ik er water mee spaar. Alleen maar comfortoverwegingen.
Mijn wc is in een opkamer. Dus moet ik er 4 treden opgaan. De tuin is geliJksvloers. Als het dringend is ...
Zelfs mijn vriendin plast als eens buiten, of dacht je dat vrouwen dat niet kunnen.
Oud 11 maart 2011, 09:38   #94
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik sta een paar punten voor:
- open haard van 1x1 meter. Samen met een paar houtblokken verbrand ik zowat alle was brandbaar is, zelfs patattenschillen. Spaart een paar liter mazoet uit telkens ik de haard aansteek.
- als het weer het toelaat plas ik buiten in de hof.

Als rationeel anarchist heb ik al die regels ook niet nodig.

30 jaar geleden heb ik een ooude boerderij gekocht en gemoderniseerd, geisoleerd, gesaneerd en er iets confortabbel van gemaakt ten koste van miljoenen. Ik had heel graag electrische verwarming geinstalleerd, maar na berekening bleek dat onbetaalbaar. Dus mazoet. In die 30 jaar heb ik zo'n 100 000 liter mazoet verbruikt en fijn stof en andere ongezonde stoffen de atmosfeer ingejaagd. Had er indertijd en ECHTE gezonde politiek geweest die elictriciteit goedkopere had gemaakt dan mazoet, die het monopolie van Electrabel onwettig had verklaard, dan zouden we in een veel gezonder Vlaanderen leven. Maar teveel politiekers hadden, en hebben er nog altijd belang bij dat de electricitiet onbetaalbaar blijft als hoofdenergie.
Het is een feit dat mensen naast de wet gaan leven als er met de wet niet te leven valt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be