Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2011, 02:11   #81
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Zorgen dat de linkiewinkies het niet te bont maken.
Waarom moeten ze dan hun pas afgeven?

Is dat 'je bent schuldig omdat je links bent tot het tegendeel bewezen is'?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 02:11   #82
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom moeten linksen steeds een machtsspelletje spelen tegen de politie?
Waarom moet de politie macht claimen die ze niet hebben?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
Oud 15 maart 2011, 02:12   #83
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan moeten ze de gevolgen maar dragen.
Ze kunnen ze niet hard genoeg aanpakken.
Omdat iemand op zijn rechten staat 'kunnen ze niet hard genoeg aangepakt worden'?

Gelukkig dat België niet jou ideaal is.
Oud 15 maart 2011, 02:13   #84
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Identiteitskaart weigeren af te geven is toch duidelijk uitdagen.
Dus 'op je rechten staan' is uitdagen. Interessant fenomeen.

Als ik jouw pas vraag, dan zou je die ook niet afgeven. Waarom zou een politieagent dat wel mogen?

Als hij kan aantonen of redelijke grond heeft dat je betrokken bent bij een misdaad: sure. Maar dan moet hij je arresteren.

'Gewoon' je pas eisen slaat toch op niets?
Oud 15 maart 2011, 02:14   #85
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Politie kan je altijd oppakken voor 'smaad aan de politie' en 'verstoring van de openbare orde'. En da's heel ruim.
Zou me niet verbazen als ze dat in dit geval toegepast zouden hebben.

Het wordt trouwens eens tijd voor een wet die duidelijk stelt dat iedereen steeds identificeerbaar moet zijn. Dan hebben we dit gedoe niet meer. (De Brugse burgemeester pleitte hier al voor vorige week)
Waarom zou dat 'tijd' zijn? Waarom zou dat positief zijn?
Oud 15 maart 2011, 02:17   #86
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Ben in Leuven ooit getuige geweest van een NSV-betoging met linkse tegenbetogers. Ik heb niet bepaald een hoge pet op van het NSV, maar het waren de tegenbetogers die veruit het meest vernielingen aanbrachten en het agressiefst waren.
Ook deze keer was het raak: tegen het NSV is geen enkel proces-verbaal opgemaakt, simpelweg omdat er niks aan klachten was.

De gebruiken ruiten? Dat waren de linkse betogers.
Er zijn NSV-ers met stenen bekogeld. De politie heeft na de betoging verschillende groepjes linkse demonstranten moeten tegenhouden om de huisgaande NSV-ers te achtervolgen. Enz...

Lees dit artikel eventjes van bij onze Noorderburen, een verslag van de Nederlandse geheime dienst: http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=22,1

Citaat:
De dreiging die uitgaat van rechts-extremisten is ’nagenoeg verdwenen’. Dit stelt de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) in een gisteren gepresenteerd rapport. Daarentegen komt de echte dreiging vanuit extreemlinkse organisaties, zoals de Anti-Fascistische Aktie (AFA) en het Kollektief Anti-Fascistisch en Kapitalistisch Archief (KAFKA), aldus de geheime dienst.
En waarom zou dit zijn?

Citaat:
Volgens de dienst hanteren deze linkse clubs methoden die "indruisen tegen de democratische rechtsorde”.
Een voorbeeld:
Citaat:
Zo komt AFA in actie waar de overheid ’verzuimt op te treden’ door bijvoorbeeld rechts-extremistische manifestaties door te laten gaan. Wanneer dergelijke demonstraties plaatsvinden, treedt AFA regelmatig zelf met geweld op, of laat anderen dan doen. Dit geweld wordt vervolgens toegeschreven aan de rechtse demonstranten en door AFA gebruikt als argument om demonstraties te laten verbieden", aldus de AIVD.
En er is meer:
Citaat:
Onderzoeksgroep KAFKA wordt door de geheime dienst neergezet als dubieus: "De groep streeft er met AFA naar alles wat als rechts wordt beschouwd te weren uit de publieke ruimte. Bij dit antidemocratische streven gebruiken beide groeperingen ondemocratische methoden, zoals geweld, het aanzetten tot geweld, intimidatie en het verhullen van de eigen identiteit en de ware intenties."
Goed dat dit nog even gezegd wordt: het streven naar het verwijderen van een politieke visie is een anti-democratisch streven. Democratie wil zeggen: iedereen mag zijn mening verspreiden, zelfs al haat en veracht je ze voor die mening. Het volk zal stemmen en zo beslissen. Het volk de keuze willen afnemen, is anti-democratisch.

Het doel heiligt de middelen blijkbaar voor onze "verdraagzame" en "democratische" linkse medeburgers. Democratie hoog in het vaandel, maar dan wel enkel hun idee van democratie.

Citaat:
"Wanneer AFA kennis heeft van een geplande demonstratie door rechts, worden gemeenten en zaaleigenaren benaderd en gewaarschuwd voor materiële schade die het gevolg kan zijn van dergelijke demonstraties. Schade is in de regel echter juist het gevolg van AFA’s tegendemonstraties", aldus de geheime dienst.
En in België geldt hetzelfde: geweld en materiële schade komen haast nooit van de rechtse demonstranten en bijna altijd van de linksen.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 08:48   #87
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Is dat 'je bent schuldig omdat je links bent tot het tegendeel bewezen is'?
Interessante visie.
Ik denk dat ik daar eens goed over ga nadenken.

Wat ik al zeker weet is dat dit duidelijk een links adagium is.
Neen: erger: links laat via zijn mediamonopolie zelfs niet toe dat "hun vijand" "het tegendeel" bewijst.

Met dank aan Nexer:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=22,1

Ik herinner mij nog, toen ik student was in Leuven, een eeuwigheid geleden dat wij een paar keer per jaar naar 't stuc gingen ('t stuc: een door de gemeenschap betaald ontmoetingscentrum: en dan weet u wel welk volk daar mee bedoeld wordt). Met onze basketsloefkens aan (om snel te kunnen lopen) en met een groepje in de Naamse straat om ons te hergroeperen.
Welnu: wij kwamen (haar gekamd, gewassen en geschoren) dat gesubsidieerde ergo linkse gemeenschapshol binnen en begonnen de Vlaamse Leeuw te zingen.
Hilarisch om te zien hoe het gesubsidieerd werkschuw langharig krapuul ons onmiddellijk naar de keel wou springen...maar daar niet in slaagde...

Dat was in de tijd van de legendariche VMO betogingen met als obligate anti-betoging de Amada.
Een paar jaren later werd de VMO door politiek benoemde rechters verboden en werd de Amada opgeslorpt door de BRT.

Laatst gewijzigd door Fieseler : 15 maart 2011 om 08:50.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 10:54   #88
retardmagnet
Vreemdeling

Standaard

Wet op het politieambt.

Citaat:
Art. 6.3M6. 6.3.3 Met uitzondering van de identiteitscontroles die inherent zijn aan de controle op de toegang tot het grondgebied van vreemdelingen zoals vermeld in de commentaar bij art. 21 (punt 5.2.4), mogen de identiteitscontroles in principe en a priori niet systematisch gebeuren. Wanneer echter incidenten te vrezen zijn bij sport-, folkloristische, culturele of politieke manifestaties, of wanneer sommige bijzondere plaatsen bedreigd worden, kunnen een algemene controle van personen, de fouillering ervan en de controle van hun identiteit op dusdanige wijze georganiseerd en gepland worden dat ze met een zekere regelmaat uitgevoerd worden. Die controles gebeuren dan overeenkomstig de onderrichtingen en onder de verantwoordelijkheid van een officier van bestuurlijke politie.
De bestuurlijke overheden, met name de burgemeester of de Minister van Binnenlandse Zaken, kunnen eveneens teneinde de openbare veiligheid systematische identiteitscontroles laten uitvoeren in het kader van bijzondere gebeurtenissen of op bijzondere plaatsen.De identiteitsstukken van de gecontroleerde persoon moeten aan de politieambtenaar overhandigd worden bij de identiteitscontrole.
Citaat:
Art. 34. § 1. De politieambtenaren controleren de identiteit van ieder persoon wiens vrijheid wordt benomen of die een misdrijf heeft gepleegd.
Zij kunnen eveneens de identiteit controleren van ieder persoon indien zij, op grond van zijn gedragingen, materiële aanwijzingen of omstandigheden van tijd of plaats redelijke gronden hebben om te denken dat hij wordt opgespoord, dat hij heeft gepoogd of zich voorbereidt om een misdrijf te plegen of dat hij de openbare orde zou kunnen verstoren of heeft verstoord.

Citaat:
§ 4. De identiteitsstukken die aan de politieambtenaar overhandigd worden, mogen slechts ingehouden worden gedurende de voor de verificatie van de identiteit noodzakelijke tijd en moeten daarna onmiddellijk aan de betrokkene worden teruggegeven.
Indien de persoon waarvan sprake in voorgaande paragrafen weigert of in de onmogelijkheid verkeert het bewijs te leveren van zijn identiteit, alsook indien zijn identiteit twijfelachtig is, mag hij worden opgehouden gedurende de voor de verificatie van zijn identiteit noodzakelijke tijd.
De mogelijkheid moet hem worden geboden zijn identiteit te bewijzen op eender welke wijze.
In geen geval mag de betrokkene te dien einde langer dan twaalf uur worden opgehouden.
Indien de vrijheid van de betrokkene wordt benomen met het oog op de verificatie van zijn identiteit, maakt de politieambtenaar die deze verrichting doet daarvan melding in het register bedoeld in artikel 33, derde lid.
Het is belangrijk uw rechten te kennen voor u gaat verkondigen dat ze geschonden werden.

Laatst gewijzigd door retardmagnet : 15 maart 2011 om 11:15.
retardmagnet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 13:38   #89
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat een onrechtvaardige wetten; niet?
Oud 15 maart 2011, 15:36   #90
An Arkos
Minister

An Arkos's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Interessante visie.
Ik denk dat ik daar eens goed over ga nadenken.

Wat ik al zeker weet is dat dit duidelijk een links adagium is.
Neen: erger: links laat via zijn mediamonopolie zelfs niet toe dat "hun vijand" "het tegendeel" bewijst.

Met dank aan Nexer:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/8...__.html?p=22,1

Ik herinner mij nog, toen ik student was in Leuven, een eeuwigheid geleden dat wij een paar keer per jaar naar 't stuc gingen ('t stuc: een door de gemeenschap betaald ontmoetingscentrum: en dan weet u wel welk volk daar mee bedoeld wordt). Met onze basketsloefkens aan (om snel te kunnen lopen) en met een groepje in de Naamse straat om ons te hergroeperen.
Welnu: wij kwamen (haar gekamd, gewassen en geschoren) dat gesubsidieerde ergo linkse gemeenschapshol binnen en begonnen de Vlaamse Leeuw te zingen.
Hilarisch om te zien hoe het gesubsidieerd werkschuw langharig krapuul ons onmiddellijk naar de keel wou springen...maar daar niet in slaagde...

Dat was in de tijd van de legendariche VMO betogingen met als obligate anti-betoging de Amada.
Een paar jaren later werd de VMO door politiek benoemde rechters verboden en werd de Amada opgeslorpt door de BRT.
Kan het zijn dat er bij dat uiterst vriendelijke bezoek aan 't stuc een been werd gebroken van iemand van het linkse gemeenschapshol? Of was dat een andere keer?
Oud 15 maart 2011, 16:06   #91
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door An Arkos Bekijk bericht
Kan het zijn dat er bij dat uiterst vriendelijke bezoek aan 't stuc een been werd gebroken van iemand van het linkse gemeenschapshol? Of was dat een andere keer?
Zelf heb ik zulks nooit kunnen waarnemen. Ik liep toen nog de 100m in 11,2 en had die snelheid zeker nodig om uit de moorddadige klauwen van dat stelletje gedrogeerd ongeregeld te blijven.

Echter: De creativiteit van dat langharig werkschuw tuig om zich op traditionele wijze via een calimerotruuc te verzekeren van een plaats binnen het profitariaat is legendarisch. Gevallen van zelf geïnflicteerde verwondingen annex "'t is een ander zijn fout" om toch maar op de ziekenkas te kunnen staan zouden mij uiteraard niet verwonderen.

PS:
Een vriend van mij (medestudent van in die periode) is controlearts en wat die man mij al heeft verteld van hoe sommigen het aan boord proberen te leggen om toch maar op de ziekenkas te kunnen staan...hilarisch...
Oud 15 maart 2011, 16:22   #92
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

zeker dat uw studententijd al gepasseerd is? uw "acties" en commentaar klinken redelijk kinderachtig .
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 16:30   #93
Another Jack
Banneling

Standaard

Kunnen we al deze studentikoze schertsfiguren geen eigen "bezopen-oorlogske-spelen-forum" geven?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 15 maart 2011 om 16:30.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 16:31   #94
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tamam Bekijk bericht
zeker dat uw studententijd al gepasseerd is? uw "acties" en commentaar klinken redelijk kinderachtig .
U heeft gelijk...de argumentatie die u hier ten berde brengt blaast mij natuurlijk helemaal van mijn voeten...u dwingt mij, gezien deze doorwrochten beschouwing, om mij terug helemaal te herbronnen...
Oud 15 maart 2011, 16:32   #95
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kunnen we al deze studentikoze schertsfiguren geen eigen "bezopen-oorlogske-spelen-forum" geven?
Nog zo ene...dat niveau mannen...onhaalbaar voor deze richtwinger...
Oud 15 maart 2011, 16:42   #96
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog zo ene...dat niveau mannen...onhaalbaar voor deze richtwinger...
Serieus nu,

Uw caféverhalen zijn voor u en uw toenmalige trawanten onwaarschijnlijke heroische prestaties die ieder jaar in omvang toenemen (zoals de 100m. in 11.2 sec, volgend jaar wordt dat automatisch 10.8...).

Voor een buitenstaander is een liedje zingen op café en dan wegrennen gewoon infantiel en flauw.
Oud 15 maart 2011, 16:58   #97
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Serieus nu,

Uw caféverhalen zijn voor u en uw toenmalige trawanten onwaarschijnlijke heroische prestaties die ieder jaar in omvang toenemen (zoals de 100m. in 11.2 sec, volgend jaar wordt dat automatisch 10.8...).

Voor een buitenstaander is een liedje zingen op café en dan wegrennen gewoon infantiel en flauw.
A/ Ik ben het helemaal met u eens dat mijn snelheid serieus aan het afnemen is. Vandaag de dag zou ik al blij zijn met 3 minuten (verondersteld dat er geen herberg onderweg staat uiteraard maar dat, gezien uw aversie voor caféverhalen, volledig terzijde)

B1/ Heeft u u zelf nu al gebombardeerd tot dé buitenstaander J?
B2/ Laat ons er hypothetisch van uit gaan dat u het volledige buitenstaanderdom vertegenwoordigt: mag ik er dan van uitgaan dat ik een gevoelige snaar heb geraakt met het oprakelen van deze studentikoze ontsluiering (mooi hé deze in het licht van de Hemalinkies) van linkiewinkieworld gezien uw reactie?
Oud 15 maart 2011, 17:16   #98
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
A/ Ik ben het helemaal met u eens dat mijn snelheid serieus aan het afnemen is. Vandaag de dag zou ik al blij zijn met 3 minuten (verondersteld dat er geen herberg onderweg staat uiteraard maar dat, gezien uw aversie voor caféverhalen, volledig terzijde)

B1/ Heeft u u zelf nu al gebombardeerd tot dé buitenstaander J?
B2/ Laat ons er hypothetisch van uit gaan dat u het volledige buitenstaanderdom vertegenwoordigt: mag ik er dan van uitgaan dat ik een gevoelige snaar heb geraakt met het oprakelen van deze studentikoze ontsluiering (mooi hé deze in het licht van de Hemalinkies) van linkiewinkieworld gezien uw reactie?
A/ Let toch een beetje op met uw zelfverheerlijking: 11.2 lopen terwijl het Belgisch record op 10.02 staat ... Lijkt me toch wel heel onwaarschijnlijk.

B1/ Tot een buitenstaander.
B2/ Ik was als student lid van het LVSV, als u vroeger ons gezelschap had opgezocht: zouden we eens goed gelachen hebben, en met gestrekte rechterarm de polonaise ingezet hebben.
Alleen de vrouwen, die zouden eens lekker hautain met hun ogen gerold hebben (zoals alleen liberale vrouwen dat kunnen) en gewoon verder geroddeld hebben.

U bent eenzelfde soort karikatuur als de linkiewinkies die u beschrijft.
Oud 15 maart 2011, 17:37   #99
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het intrieste aan dit verhaal is eigenlijk dat het zingen van de Vlaamse Leeuw door beide zijden blijkbaar als een provocatie wordt beschouwd terwijl het gewoon om ons volkslied gaat.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2011, 17:40   #100
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Het intrieste aan dit verhaal is eigenlijk dat het zingen van de Vlaamse Leeuw door beide zijden blijkbaar als een provocatie wordt beschouwd terwijl het gewoon om ons volkslied gaat.
²

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be