![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bij ons geen jonge vlaamsgezinden.
En helaas is er geen duitstalig Belgisch Vaderlands lied. Als wij aan de macht zijn zullen we daarvoor zorgen, ok? |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zou het kunnen dat we met een Belgische patriot uit de "Vlaamse" rand rond Brussel te doen hebben? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hihihihihihihihi... Klopt als een hamer. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb al heel vaak gelezen en gehoord, ook van Vlamingen zelf, dat er in Vlaanderen nauwelijks mensen zijn die de Brabançonne kennen, maar dat wel iedereen de Vlaamse Leeuw kent. Klopt dit?
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Als hier iemand progressief is dan zijn het wel de Vlaamsgezinden!! De Belgicisten zijn juist ouderwetse conservatieven die alles willen laten zoals het is. Belgie werkt niet en toch willen ze die lege doos behouden... Niet bepaald progressief!! En Tacitus, als je het bestaan van volkeren al gaat ontkennen dan is er toch iets serieus mis denk ik! Wat voor toeren ga je nog uithalen om Belgie te blijven verdedigen? Je betrekt er zelfs de ruimte bij! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Het duitstalige landsdeel wordt door Wallonië wel behandeld alsof het een deel van hen is. Er is dus ook ongenoegen over de Waalse arrogantie in duitstalig België. Elk landsdeel zal hier wel zijn eigen volkslied en zijn eigen vlag hebben, overkoepeld door de Belgische brabançonne en dito vlag. Alleen al het idee dat bij nationale voetbalfestiviteiten de brabançonne in drie talen tegelijk zou gezongen worden werkt op mijn lachspieren. Het zal wel eerder zoiets zijn als de koning die zijn kersttoespraak communautair moet verdelen tussen drie verschillende volkeren, er goed over wakend dat de ene bevolkingsgroep zich niet gediscrimineerd voelt tegenover de andere.Of Kardinaal Danneels die hetzelfde doet als hij het te deum zingt. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of nu iedereen de Vlaamse Leeuw kent, betwijfel ik wel. In ieder geval kan een veel groter deel van de Vlamingen de Vlaamse Leeuw. In mijn school wordt de Vlaamse Leeuw aangeleerd; de Brabançonne evenwel niet. En natuurlijk kunnen alle bewuste Vlamingen hun volkslied. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oei Jan, zover ga ik niet hoor!
Ik lees hem eerst een paar onschuldige, korte verhaaltjes voor maar daar krijgt hij geen slaap van. Dan zingen we uit volle borst de Vlaamse leeuw en we eindigen met het liedje van Meneer de Uil. Die van het Nederlandse fabeltjesland... Ik ben er echter zeker van dat Patriot mijn papgelepel zou toejuichen moest ik mijn kleinkind een verhaaltje of twee over Leopold twee bij de negertjes in "de" Congo vertellen en afsluiten met de Brabançonne in het frans. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het zo ook wel leuk hoor Knuppel
![]() Ieder diertje zijn pleziertje zullen we maar zeggen he. Leuk kind trouwens, ik val net als hem, ook altijd van dat Vlaamse zeverlied in slaap. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mij valt het altijd op hoe wij, Vlamingen, onze eigen liederen-, verhalen- en dansschat niet kennen. Het is als het ware een soort blinde vlek in ons collectief geheugen. Bij de Hongaren is dat niet het geval. Bij de Grieken al evenmin. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zeverlied is geen slaapmiddel, joh! Maar ik zal je het liedje van Meneer de uil leren... Hallo Meneer den Uyl! Waar breng je ons naartoe? Naar Fabeltjesland? Euh, ja! Naar fabeltjesland. En lees je ons dan voor uit de fabeltjeskrant? Jaja, uit de fabeltjeskrant! Want daarin wordt precies vermeld, hoe het met de Belgen is gesteld. Echt waar? Echt waar! Echt waar Meneer de Uyl? Mmmmmm, want Belgen zijn precies als mensen... met dezelfde mensenwensen... en dezelfde mensenstreken. Dat komt allemaal in de krant, van fabeltjesland, van fabeltjesland, van fabeltjeslaaaaaaaaaaaand! En nu oogjes dicht, en snaveltjes toe. Slaap lekker! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mm... tot morgen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reken maar dat ik ook mijn duit in het muzikale zakje doe, naar mijn nageslacht toe.
Zonder dwang slaagde ik er reeds in om hem te doen inzien dat de meeste hedendaagse muziek maar een primitieve bedoening is. We delen niet steeds dezelfde voorkeur, maar smaak is aanwezig en doorgegeven. Zoon houdt van Satie, Bartok, Shostakovitch etc., ikzelf van Pink Floyd, Deep Purple, Bob Marley The Police en K3. Het uitvoeren van nationale hymnes beperkt zich hier niet enkel tot het 'Aalst stad van mijn dromen', wat elke ochtend door het voltallige huisgezin ten gehore gebracht wordt, vooraleer de eerste snee peperkoek de tafel raakt. Ook de ontroerende poolse hymne en de operette-achtige Imno di Mamelo wekt al eens onze buren voortijdig uit hun luie nest. Op hoogdagen kan het al eens voorvallen dat, bij wijze van krachttoer, onze sportieveling, op het hoofd staande, de brabançonne in twee talen de wijde wereld instuurt. Bij slagen dezer onderneming, mag hij ervan op aan, dat de 21e juli geen halfzachte spijziging zijner portemonnee zal teweegbrengen. U ziet: ook uit Belgische hoek vermag er cultuur te vlieden.
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kun je ook dat stemmetje van meneer de Uil nadoen, Knuppel?
![]() http://members.lycos.nl/mp3muzieksite/uil.mp3 Wat een accent hebben die kinderen trouwens. Is dat nou AN? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |