![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ok , laten we zegggen dat de prijzen stabiliseren ( waar ik aan twijfel ) , of zakken ( nog hardere twijfel ) ..... dan gaan de interestvoeten van de lening pijlsnel omhoog ! dat is bijna altijd al geweest , ofwel dure huizen en goeikope leningen , ofwel goedkopere huizen en duurdere leningen !
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- grond is beperkt maar ik vind dat iedereen er recht op zou mogen hebben en niet wie het meeste geld heeft ook het meeste grond kan bezitten dus een beperking op het aantal grond waar een huis mag op staan en een beperking op hoeveel grond 1 persoon mag bezitten, dus gedaan met het bouwen van villa's op stukken grond waar men een heel voetbalveld kan op zetten - een huis of appartement wilt iedereen hebben en er zijn steeds meer alleenstaanden met kinderen die dus bijna niks meer kunnen en ik pleit er dus voor om die zwakke groep maar ook algemeen bij de lagere inkomens om een bijna renteloze lening in te voeren en dit zal ongetwijfeld ook de economie aanmoedigen want elke euro die je niet extra aan een geldwolf zoals banken moet geven kan je investeren in je huis en dus de economie en via de 21% BTW krijgt dus de overheid van elke euro die niet naar de banken gaat 21eurocent extra in kas. Desnoods moet de overheid zelf maar als bank terug gaan optreden - appartementen moeten in mijn ogen goedkoper zijn dan woningen punt uit - huren moet ook terug goedkoper worden dan een huis kopen en dit om een bepaalde groep mensen de kans te geven om toch te kunnen wonen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen nood... hij zal er een tiental redelijk kleine appartementen op planten... met een niet al te beste afwerking... en te koop aanbieden aan minstens 200.000 euro per stuk... Naar ik vernomen heb heeft hij dit jaar nog plannen voor 150 appartementjes... En dan maar verschieten dat de (huur)woningen/appartementen (bouwgronden) onbetaalbaar zijn... Laatst gewijzigd door freelancer : 25 maart 2011 om 21:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan denken de kinderen dat ze het ouderlijk huis kunnen verkopen tegen een opbrengst groot genoeg om voor elk van hun kinderen een huis te kunnen kopen en zelf nooit meer te moeten werken, dit terwijl hun ouders vaak sociale woningen kochten die door de overheid zijn mee betaald en dus op de sociale markt zouden moeten blijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat tweede puntje zie ik minder zitten. Niet dat ik het rechtvaardig vind dat sommige mensen zoveel meer bezitten dan anderen maar als iedereen recht heeft op de grond, vrees ik voor een België dat aan een nog hoger tempo zal worden volgebouwd en we zijn al voor het grootste deel een verstedelijkt land. Die renteloze leningen zie ik ook wel zitten. Dat apartementen altijd goedkoper zouden zijn, is voor discussie vatbaar. Wat bv met een duplex apartement? Huren moet inderdaad goedkoper zijn dan een huis kopen.
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ernstig. Er is ook een jonge bevolking op komst. Dus het is niet zo direct te zeggen. Zal van meerdere factoren afhangen (rentevoeten, regeringsmaatregelen, instroom en integratie van allochtonen...). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Belgisch vastgoed zal niet snel dalen, tenzij de leefomstandigheden hier grondig veranderen (minder sociale zekerheid, ramp �* la Fukishima, ... ).
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
wat wil je met liberale marktprincipes? Zolang de veelverdieners trots zijn op hun inkomen ipv zich te schamen voor hun asociale mentaliteit zal zulks hierboven vermeld gedrag niet veranderen. Die aannemer behoort tot het vuil in onze maatschappij en hoort zo behandeld en bekeken te worden.
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
of ben je bang dat bouwpromotoren te weinig gaan verdienen ? 1 bouwpromotoren zullen zelf hun winstmarges wel in t oog houden 2 overvloed aan woningen doet de prijs (kopen én huren) dalen, niet omgekeerd ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
als je op een hoop cash zit is inflatie een ramp, da's duidelijk maar als je met een grote put zit ... is inflatie een zegen, die put wordt nl vanzelf minder diep, dat zie je toch ... ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() u maakt dan ook een degelijk punt ![]()
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() In mijn gemeente staan massaal veel appartementen en huizen te koop. Langdurig. Hier even verderop is een nieuwbouw blok (2 jaar oud) waarin meer als de helft te koop staat, en zo kan ik nog talloze voorbeelden opnoemen. Niemand koopt ze. En ze blijven maar bijbouwen.
Ik zou wel eens willen weten waarom de prijzen niet zakken hier in de buurt. Het aanbod is massaal, maar de prijzen blijven hoog, en op een bod onder de vraagprijs wordt niet eens deftig op gereageerd. Iedereen meent dat zijn of haar vastgoed "zoveel" waard is, terwijl het eigenlijk de markt is die bepaalt wat iets waard is. Als het niet verkocht geraakt, is het niks waard. Ik heb de indruk dat de markt wel speelt als de prijzen omhoog gaan, maar omlaag laat niemand ze gaan... |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Waarom zouden ze gemotiveerd zijn om goedkoper te verkopen? Al die tussenbedrijven (immo/interim) zijn een pest die een overzicht en eerlijke overeenkomsten onmogelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De hele immosector zou aan forfetaire tarieven moeten werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vaak zijn de verkopers zelfs akkoord met de prijs die de koper wil geven, maar zit de verkoper vast met een contract aan een immo, waardoor de verkoper bij verkoop tegen een lagere prijs dan wat de immo het heeft geschat, de verkoper toch 10% van de door de immo geschatte waarden van het onroerend goed moet betalen. In andere gevallen maken deze dan weer ondewerp uit van een echtscheiding en kan de verkoper niet zakken in vraagprijs, omdat hij een door de rechtbank vast gelegd deel aan de ex moet betalen voor het onroerend goed en eist de bank die de hypoteek heeft verstrekt ook nog eens een schadevergoeding voor het niet respecteren van het hypoteek contract. Er zijn mensen die tot 50.000€ schade vergoeding moeten betalen als ze verkopen voor het einde van de hypoteektermijn aan de bank. En dan zit je nog met de mensen die van de overheid te horen krijgen dat ze groot beschrijf moeten betalen na verkoop omdat ze er geen 3 jaar hebben gewoond. Er zijn dus veel factoren die de prijzen doen stijgen, terwijl de echte waarde daalt. |
|
![]() |
![]() |