Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 juni 2004, 18:29   #81
rroloff
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rroloff
Er is maar één conclusie mogelijk: dit bericht is een 'hoax'.
Blijkbaar is het geen 'hoax'!

Citaat:
Toch nog eens hernemen ter attentie van Rroloff:
,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt,

Een schaterlach zal opstijgen in VL²-kringen! "Vlaanderen Vlagt" heeft geen frank/Eurocent gekregen van de Vlaamse Gemeenschap! De acties van VL² worden uitsluitend bekostigd door de verkoop van vlaggen, de steun van sponsors en de bijdragen van de actievoerders! Ik durf zelfs stellen dat de Vlaamse regering VL² NIET genegen is omdat ze het Vlaanderen-gevoel bij de Vlaming doet toenemen. De Vlaamse regering is immers schatplichtig aan het federaal BELGISCH niveau en dat Vlaams gedoe past niet in dat kraam!
Dank U, Luddo. Zoiets dacht ik al.

Kan iemand mij hier uitleggen wat zo'n Jean-Claude Van Cauwenberghe überhaupt bezielt zulke dingen te zeggen? Hij polariseert terwijl mij dat juist in het belang van de Vlaams-Nationalisten lijkt.

Wat zit hier achter? Hoopt hij op een groot Vlaams Blok wier kiezers sowieso niet meetellen wegens het c.s.?
rroloff is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 21:21   #82
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Inderdaad. Zoals de zanger Arno in een Franse TV-uitzending zei : "La Belgique, ca n'existe pas" ("België, dat bestaat niet").
Ach jongen, wat zit jij nu te zwammen?

Als er één zanger is in België die zijn Belgisch en Europees gevoel meer dan eens bezingt, dan is het Arno wel!

Of heb je soms nog niet opgemerkt dat zijn liedjes bestaan uit het Frans, Nederlands en Engels?
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 22:07   #83
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Worden die Waalse vlaggen niet in een Vlaams bedrijf gemaakt?
Neen in China, is goedkoper. Het schijnt dat Van Cauwenbergh ze via Ivan Mertens ven Vlaanderen Vlagt heeft besteld
Oud 3 juni 2004, 22:15   #84
stijnVL
Provinciaal Statenlid

stijnVL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim

Als er één zanger is in België die zijn Belgisch en Europees gevoel meer dan eens bezingt, dan is het Arno wel!

Of heb je soms nog niet opgemerkt dat zijn liedjes bestaan uit het Frans, Nederlands en Engels?
Zwammen? wie het zegt...

Als er een zanger is die in de loop der jaren zijn brains heeft weggezopen en gesmoord dan is het Arno wel. Afgezien daarvan is Arno noch Vlaming noch Belg maar een geweldig goede artiest!

Het is mijn mening, als flamingant, dat noch de Belgische recuperatie, noch het vlaams-nationalisme artiesten en andere prominenten mag recupereren. Tenzij die olijke lieden er uiteraard zelf voor kiezen om zich in deze of gene strijd te engageren.
Oud 3 juni 2004, 23:30   #85
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gm10

ik veronderstel dat het politiek wordt, eens er een kritische massa bereikt is
ook niet vergeten dat wales in feite geen vragende partij is voor onafhankelijkheid

nu beschikt elk land/regio wel over een aantal provinciale keuterboerkes, maar het verrassend hoge aantal waarover Vlaanderen lijkt te beschikken, brengt hen precies verder weg van het doel

immers, je denkt toch niet dat er ook maar iemand dit serieus neemt? voor een buitenlander is het niet te geloven dat verstandige Belgen het piepkleine Belgie nog kleiner willen maken, dus is hun enige mogelijke conclusie dat de vlaggezwaaiers "achterlijke provinciale lieden" zijn (pas op, hoewel ik hiermee grotendeels akkoord ga, zijn dit niet mijn woorden)

voila, zo brengen de vlaggezwaaiers vlaanderen dus in beeld
puik werk, mensen
tiens..... zo had ik het nog niet bekeken.....

toen ik enkele weken geleden op bezoek bij vrienden in Kopenhagen de vraag kreeg hoe dat nu eigenlijk ineenzat in belgie met de politiek en de vlaming-waal verhouding concludeerden die denen dat de "modale vlaming" eigenlijk ne gast is zonder kl**ten aan zijn lijf..... t'zou bij hun (ook al zijn ze met minder dan de vlamingen) géén waar zijn.... zij zijn échte denen en zijn fier op hun vlag én hun volk en zouden door een andere taalgemeenschap zeker niet op hunne kop laten zitten...... (gelukkig heb ik maar een klein tipje van de sluier gelicht want anders hadden ze mij nog meer uitgelachen !)
nu leeft mijn complete schoonfamilie toevallig in Denemarken
hun reactie is: wat een kinderachtigheden!

maar dan moet je natuurlijk wel de waarheid (durven) vertellen: dat de vlamingen en walen stikjaloers zijn van elkaar

het zaventem-verhaal was weer zo'n zalig voorbeeld

Vlaanderen: wij zijn de vliegtuigen beu, 50.000 vlamingen zijn belangrijker dan >1 miljoen uit brussel
Wallonie: OK, als jullie die jobs niet willen omwille van de overlast, bieden wij een alternatief
Vlaanderen: SCHANDALIG! Hoe durven die walen onze jobs stelen terwijl WIJ hen subsidieren

de deense monden vielen open van verbazing
gm10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 23:32   #86
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
ik veronderstel dat het politiek wordt, eens er een kritische massa bereikt is
ook niet vergeten dat wales in feite geen vragende partij is voor onafhankelijkheid
En u zult zeker in uw onmetelijke wijsheid beslissen wanneer er dan wel "een kritische massa bereikt is", zeker?!

Of de Welshmen nu al dan niet vragende partij zijn voor onafhankelijkheid, doet niets ter zake. Het gaat erom dat zij schaamteloos en probleemloos hun eigenheid uiten op sportwedstrijden.
tja, als er geen politieke vraag is naar een onafhankelijk wales, is er eigenlijk ook geen sprake van een kritische massa
een slecht voorbeeld dat je aangeeft maw
Oud 3 juni 2004, 23:34   #87
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
immers, je denkt toch niet dat er ook maar iemand dit serieus neemt? voor een buitenlander is het niet te geloven dat verstandige Belgen het piepkleine Belgie nog kleiner willen maken, dus is hun enige mogelijke conclusie dat de vlaggezwaaiers "achterlijke provinciale lieden" zijn (pas op, hoewel ik hiermee grotendeels akkoord ga, zijn dit niet mijn woorden)
Oja, een beetje zoals de Baltische republieken die los wilden van het "grote moederland".
wat krijgen we nu? leverde estland dan de soviet-premier? had litouwen dan een meerderheid in het soviet-parlement? bestond de soviet-unie dan voor 60% uit letten?

WE LEVEN OM TE LEREN!!!
Oud 3 juni 2004, 23:37   #88
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime

Inderdaad. Zoals de zanger Arno in een Franse TV-uitzending zei : "La Belgique, ca n'existe pas" ("België, dat bestaat niet").

dat vond ik ook wel een straffe opmerking/leugen
maar moest ik op alle Vlaamsche leugens hier moeten antwoorden, dan zou ik mijn job moeten laten gaan
Oud 3 juni 2004, 23:37   #89
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

maar dan moet je natuurlijk wel de waarheid (durven) vertellen: dat de vlamingen en walen stikjaloers zijn van elkaar

Vlaanderen: wij zijn de vliegtuigen beu, 50.000 vlamingen zijn belangrijker dan >1 miljoen uit brussel
Wallonie: OK, als jullie die jobs niet willen omwille van de overlast, bieden wij een alternatief
Vlaanderen: SCHANDALIG! Hoe durven die walen onze jobs stelen terwijl WIJ hen subsidieren

Tja, uw verhaal is dan ook ver van de werkelijkheid...
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2004, 23:39   #90
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Er is maar één conclusie mogelijk: dit bericht is een 'hoax'.
Blijkbaar is het geen 'hoax'!

Citaat:
Toch nog eens hernemen ter attentie van Rroloff:
,,Gezien de Vlaamse regering de vzw subsidieert die de Vlaamse vlaggen verdeelt,

Een schaterlach zal opstijgen in VL²-kringen! "Vlaanderen Vlagt" heeft geen frank/Eurocent gekregen van de Vlaamse Gemeenschap! De acties van VL² worden uitsluitend bekostigd door de verkoop van vlaggen, de steun van sponsors en de bijdragen van de actievoerders! Ik durf zelfs stellen dat de Vlaamse regering VL² NIET genegen is omdat ze het Vlaanderen-gevoel bij de Vlaming doet toenemen. De Vlaamse regering is immers schatplichtig aan het federaal BELGISCH niveau en dat Vlaams gedoe past niet in dat kraam!
Dank U, Luddo. Zoiets dacht ik al.

Kan iemand mij hier uitleggen wat zo'n Jean-Claude Van Cauwenberghe überhaupt bezielt zulke dingen te zeggen? Hij polariseert terwijl mij dat juist in het belang van de Vlaams-Nationalisten lijkt.

Wat zit hier achter? Hoopt hij op een groot Vlaams Blok wier kiezers sowieso niet meetellen wegens het c.s.?
ik vind het ook een oer-stomme uitspraak
maar totaal onverwacht is het niet zeker, typisch niveau van de belgische politicus

de spoeling is gewoon te dun om al die regeringen en parlementen te stofferen
Oud 3 juni 2004, 23:51   #91
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Hoeveel betaald Van Cau eigenlijk om met die spullen te wapperen ?

Nota: Ik zeg "Wapperen" omdat het anders niet allitereert

VLAanderen VLAgt. Dat allitereert !

WAllonië WAppert

In 't Frans heb ik zo niets gevonden. (lijkt me ook moeilijk)
Wie wel ?
Oud 4 juni 2004, 00:43   #92
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herman Desmedt ©HD
Hoeveel betaald Van Cau eigenlijk om met die spullen te wapperen ?

Nota: Ik zeg "Wapperen" omdat het anders niet allitereert

VLAanderen VLAgt. Dat allitereert !

WAllonië WAppert

In 't Frans heb ik zo niets gevonden. (lijkt me ook moeilijk)
Wie wel ?
betaalD?
zou je niet beter eerst je nederlands bijschaven vooraleer je aan het frans begint?
Oud 4 juni 2004, 01:01   #93
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stijnVL
Citaat:

Zwammen? wie het zegt...

Als er een zanger is die in de loop der jaren zijn brains heeft weggezopen en gesmoord dan is het Arno wel. Afgezien daarvan is Arno noch Vlaming noch Belg maar een geweldig goede artiest!

Het is mijn mening, als flamingant, dat noch de Belgische recuperatie, noch het vlaams-nationalisme artiesten en andere prominenten mag recupereren. Tenzij die olijke lieden er uiteraard zelf voor kiezen om zich in deze of gene strijd te engageren.
Arno is een BELG
daar heb jij NUL KOMMA NUL aan te zeggen
Oud 4 juni 2004, 01:10   #94
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Tja, uw verhaal is dan ook ver van de werkelijkheid...
achteraf bekeken komt de waarheid je waarschijnlijk niet zo goed uit, he jongen
geef maar toe: vlaanderen heeft zich weeral ronduit belachelijk gemaakt door ALWEER in een slacthoffersrol te kruipen, terwijl Vlaanderen net vragende partij was om van die nachtvluchten af te raken

ach het is altijd hetzelfde, de vlaming lijdt aan een slachtofferscomplex
ooit was dat gerechtvaardigd, maar dit is al decennia lang niet meer het geval
moesten vlaamse politici ballen aan hun lijf hebben, dan zouden ze zeggen dat Vlaanderen de dominante factor is in Belgie, en een opsplitsing ten koste zou gaan van Brussel
maar neen, ze draaien de kiezer liever een rad voor ogen, in de hoop dat dit hen stemmen zal opleveren

well guess what
de enige die daarmee wint is het VB, dat enkel de hypocrisie moet in de verf zetten om massaal stemmen te halen

en zo gaat het natuurlijk maar door
het standpunt staat vast: Vlaanderen is het slachtoffer, en ieder argument in gelijk welke discussie moet dit onderstrepen - de kern van het debat is slechts bijzaak
Oud 4 juni 2004, 01:12   #95
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
betaalD?
zou je niet beter eerst je nederlands bijschaven vooraleer je aan het frans begint?
U heeft gelijk! We kunnen dat Frans beter laten vallen.
Oud 4 juni 2004, 01:13   #96
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

tiens..... zo had ik het nog niet bekeken.....

toen ik enkele weken geleden op bezoek bij vrienden in Kopenhagen de vraag kreeg hoe dat nu eigenlijk ineenzat in belgie met de politiek en de vlaming-waal verhouding (gelukkig heb ik maar een klein tipje van de sluier gelicht want anders hadden ze mij nog meer uitgelachen !)

en met hoevéél zijn ze in Denemarken ???? t'viel mij op dat op de produkten in de rek van de supermarkt in't lang en in't breed gans den uitleg betreffende inhoud, kwaliteit, gewicht, ingredienten enz... in het deens verstrekt is...... bij ons daarentegen, in het winkelwarenhuis in mijn vlaamse gemeente kan ik je in géén tijd een kar volladen met produkten waar de wettelijk verplichte informatie in minstens 3 of 4 talen opstaat, beginnende met frans tot engels en soms wel pools of arabisch..... maar NIET in t'vlaams...... ge moest het in denemarken of nog maar in nederland eens proberen te verkopen "uw produkt"...... hunne mond zou inderdaad openvallen moest ge hun dat ginder achter vertellen !
Oud 4 juni 2004, 01:16   #97
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
betaalD?
inderdaad!

Et je vous interdis
D`espérer que jamais �* Londres
Sous la pluie on puisse
Vous croire anglais
Et je vous interdis
À New-York ou Milan
D`éructer Messeigneurs
Autrement qu`en flamand
Vous n`aurez pas l`air cons
Vraiment pas cons du tout
Et moi je m`interdis
De dire que je m`en fous
Et je vous interdis
D`obliger nos enfants
Qui ne vous ont rien fait
À aboyer flamand
Et si mes frères se taisent
Et bien tant pis pour elles.
Je chante persiste et signe :
Je m`appelle Jacques Brel
Oud 4 juni 2004, 01:21   #98
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

en met hoevéél zijn ze in Denemarken ???? t'viel mij op dat op de produkten in de rek van de supermarkt in't lang en in't breed gans den uitleg betreffende inhoud, kwaliteit, gewicht, ingredienten enz... in het deens verstrekt is...... bij ons daarentegen, in het winkelwarenhuis in mijn vlaamse gemeente kan ik je in géén tijd een kar volladen met produkten waar de wettelijk verplichte informatie in minstens 3 of 4 talen opstaat, beginnende met frans tot engels en soms wel pools of arabisch..... maar NIET in t'vlaams...... ge moest het in denemarken of nog maar in nederland eens proberen te verkopen "uw produkt"...... hunne mond zou inderdaad openvallen moest ge hun dat ginder achter vertellen !
met 5 miljoen zijn ze, onze deense vrienden

maar er zijn redenen he waarom de deense producten enkel in het deens verkocht worden, je zou eens moeten proberen deense producten proberen te verkopen in colruyt aan het station in waregem, niemand zou ze willen wegens niet smakelijk genoeg

ik denk eigenlijk dat denemarken eerder een uitzondering is
in engeland bevatten veel producten ook vaak meerdere talen (and this will please you: ook vaak in het nederlands)
Oud 4 juni 2004, 01:25   #99
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:

inderdaad

... etc.
Goed zo! Nu staan er teminste hoofdletters in uw tekstjes, of toch tenminste in dat stukje Frans.
Oud 4 juni 2004, 01:27   #100
gm10
Eur. Commissievoorzitter

gm10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

inderdaad

... etc.
Goed zo! Nu staan er teminste hoofdletters in uw tekstjes.
En dat is nu net de kern van de zaak!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be