Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 maart 2011, 20:49   #81
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Niemand spreekt over arrogantie hier. Het gaat om het ironische feit dat Nederlandstaligen het Nederlands zelf een boerentaal lijken te vinden, en dan respect eisen voor onze taal. Verder zeg je wel dat de markt voor Engelstalige muziek groter is. Het feit blijft wel dat Vlaamse Engelstalige producties door de regel genomen enkel in het Vlaamse Gewest scoren, en dan nog klein blijven ook. Zelfs in Nederland blijven deze lieden onbekend.

Het Nederlands mag een kleine taal zijn, het blijft abnormaal dat het Nederlands geminacht wordt door diens eigen gebruikers. Een niet-Nederlandstalige die onze taal leert respecteert onze taal doorgaans meer dan de sprekers zelf.
Ik zal nog meer zeggen: de meeste Vlamingen lijken het Nederlands stiekem te haten, met een schuldgevoel als dat van een vrijgelaten veroordeelde die zijn duister verleden tracht te verbergen.

Ik ben het hier uiteraard geheel mee eens. Alleen zou je het woord stiekem best mogen vervangen door openlijk.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 22 maart 2011, 08:18   #82
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal nog meer zeggen: de meeste Vlamingen lijken het Nederlands stiekem te haten, met een schuldgevoel als dat van een vrijgelaten veroordeelde die zijn duister verleden tracht te verbergen.
Ik vind het eerder lijken op een schuldgevoel van iemand die zich schaamt voor zijn eigen kleinheid, omdat hij nu eenmaal niet bij de 'grote jongens' hoort. Het ironische is dan wel dat hij langs de andere kant zelf die kleinheid mee in handen werkt en ze cultiveert en koestert.
SDG is offline  
Oud 22 maart 2011, 17:01   #83
Jakko
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Ik vind het eerder lijken op een schuldgevoel van iemand die zich schaamt voor zijn eigen kleinheid, omdat hij nu eenmaal niet bij de 'grote jongens' hoort. Het ironische is dan wel dat hij langs de andere kant zelf die kleinheid mee in handen werkt en ze cultiveert en koestert.
Er zullen nog weinig ouders zijn die hun kinderen in de streektaal opvoeden. Ook ik heb mijn kinderen in het Nederlands opgevoed, maar schaam me hoegenaamd niet over mijn streektaal. Maar ook het taaltje dat rappers uit hun voeten slaan, hoeft wat mij betreft niet gecultiveerd te worden of de woordenschat/accenten die sommige kinderen uit zwarte scholen mee naar huis brengen. Zouden die Franstalige inwijkelingen ook een Chicago accent hebben?
Jakko is offline  
Oud 22 maart 2011, 17:07   #84
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roderik Bekijk bericht
Frans Belgie, heeft zijn arrogantie nog steeds niet afgelegd.
Ze hebben 180 jaar de scepter gezwaaid en de Vlamingen weggezet als boertjes.
Ze hebben alle grote bedrijven en banken verkocht aan Frankrijk,
Ze hebben 50 jaar staatshervormingen hervomingen doorgevoerd met de Vlamingen op de knieen .
Sinds 2007 ,met Leterme ,Peters en Bart de Wever, lukt het hun niet meer.
Toch blijven ze de vorming van een federale regering nog steeds boycotten.
Zullen ze dan nooit beseffen dat het genoeg is geweest?
Hebben ze zo weinig hersens of willen ze het niet begrijpen?
Domme retoriek. Naast het imagoverlies (uiteindelijk is elke verdere regionalisering een toegift op hun origineel standpunt) en concurrentie (PS - MR) is het vooral de niet ongegronde vrees van inkomensverlies die de Walen hun been doet stijf houden. Wallonië kan het voorlopig niet alleen aan. Dat is natuurlijk deels hun eigen fout (melkkoe etc ...) maar heeft ook andere oorzaken.

Je zal in Wallonië pas gehoor vinden voor regionalisering (en verder ... ) als ze het economisch goed doen. Spijtig genoeg kan dat voorlopig alleen maar als Vlaanderen meehelpt.
Oud 22 maart 2011, 17:08   #85
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand spreekt over arrogantie hier. Het gaat om het ironische feit dat Nederlandstaligen het Nederlands zelf een boerentaal lijken te vinden, en dan respect eisen voor onze taal. Verder zeg je wel dat de markt voor Engelstalige muziek groter is. Het feit blijft wel dat Vlaamse Engelstalige producties door de regel genomen enkel in het Vlaamse Gewest scoren, en dan nog klein blijven ook. Zelfs in Nederland blijven deze lieden onbekend.

Het Nederlands mag een kleine taal zijn, het blijft abnormaal dat het Nederlands geminacht wordt door diens eigen gebruikers. Een niet-Nederlandstalige die onze taal leert respecteert onze taal doorgaans meer dan de sprekers zelf.
Verzin je die onzin nu zelf of wat?
Oud 22 maart 2011, 17:45   #86
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
boertjes.
Ze hebben alle grote bedrijven en banken verkocht aan Frankrijk,
De Vlaamse ondernemers hebben al heel wat meer bedrijven aan het buitenland verkocht dan de franstaligen.
speurneus is offline  
Oud 22 maart 2011, 17:47   #87
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ze hebben 50 jaar staatshervormingen hervomingen doorgevoerd met de Vlamingen op de knieen .
Goedgekeurd door meer dan 2/3 van de Vlamingen. Wie zijn dan de kiekens denk je?
speurneus is offline  
Oud 23 maart 2011, 00:26   #88
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Goedgekeurd door meer dan 2/3 van de Vlamingen. Wie zijn dan de kiekens denk je?
Degene die door de knieen gaan de niet NVA en VB stemmers dus
alfa16vjtd is offline  
Oud 23 maart 2011, 08:35   #89
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
van waar haal jij die 2/3e?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be