![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ik in Hasselt ofzo ga wonen zal ik zeker voor de rest van mijn leven geen last hebben van verfransing of arrogante franstaligen. Of toch bijna niet, zeker in vergelijking met de Vlaamse rand. Maar geen zorgen, ik ga hier niet weg, ik zeg gewoon dat ik wegtrekkende Vlamingen wel begrijp.
#82 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De (taal)situatie voor de Nederlandstalige gemeenschap in HV is dramatisch, en het gaat héél snel. Citaat:
Je weet niet wat je mist! Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 24 maart 2011 om 23:17. |
||||
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Politici komen voort uit het volk en worden door hen gekozen. Ze zijn dan ook een dwarsdoorsnede van het volk dat ze geacht worden te vertegenwoordigen en geen buitenvolkse elite of zo. In de tijd van 'mijnheer den baron' was dat misschien nog zo, maar als de politici van vandaag de dag geen ruggengraat hebben, komt dat doordat hun volk dat zelf ook niet heeft. Je kan het één niet losmaken van het ander.
|
![]() |
![]() |
#87 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik weet zeer goed wat ik zou willen missen.
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik begroet hier iederéén met een vrolijke 'goeie morgen' of 'goeie dag' of 'goeie avond', en in elke handelszaak waar ik kom bestel ik altijd alles in het Nederlands. Af en toe krijg ik wel eens 'onverdraagzame', 'racistische' en/of 'gefrustreerde' reacties, maar ook daar heb ik wel een mouw weten aan te passen: "geen Nederlands, geen geld", en "de klant is koning". Ik geef toe dat ik het alhier niet te onderschatten voordeel heb dat ik er nogal mediterraan uitzie. Marokkanen of Turken denken nogal vaak dat ik een Egyptenaar of zo ben, en Egyptenaren of zo zouden het voor zoete koek slikken mocht ik hen vertellen dat mijn vader uit Marokko of Turkije komt ![]() (Het is trouwens erg grappig dat ook nogal wat Vlamingen mij vlotjes als een 'zuiderling' beschouwen. Soms gaat dat gepaard met boze blikken, soms met gênant 'gepamper' ![]() Ik vind het echter op z'n minst wel érg spijtig dat niet méér uit de Rand wegtrekkende 'Vlaams-gezinde' Vlamingen zich in Brussel-Stad of Sint-Genesius-Rode gaan vestigen. Niet zo ver van het Zoniënwoud wonen, dat is écht wel de moeite waard. En dat zegt iemand die in West-Vlaanderen meer dan zomaar verwend was met de bossen van het Houtland en de nabijheid van de zee!
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() Ja, maar alleen omdat het moet, niet omdat ik er zin in heb.
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
#91 |
Europees Commissaris
|
![]() Het moet (van mijn geweten) omdat wat franstaligen hier doen fundamenteel ingaat tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel. Er zou waarschijnlijk altijd iets tegensteken moest ik de strijd opgeven en weggaan. Ik doe vaker dingen die tegen mijn goesting zijn zoals de afwas. Die dingen worden gedaan omdat ze nu eenmaal gedaan moeten worden.
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Onwillekeurig vraag je je dan af wat de impact zou zijn geweest van de komst van BDW (mét vier kinderen) naar een nieuw huis in Sint-Genesius-Rode ipv Antwerpen. Soort Sharon op de Tempelberg? Een 'Vlaamse provocatie'? Maar goed, onze Bart zou het toch 'te duur' in Rode hebben gevonden. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik kan er begrip voor opbrengen dat de heer De Wever zijn Antwerpse biotoop niet wil inruilen voor een Vlaams-Brabantse, maar voor een stouterik als de heer Weyts of een helleveeg als mevrouw Sminate moet een migratie van het noorden van Vlaams-Brabant naar het zuiden van diezelfde provincie toch een minder grote overgang zijn, zou ik zo denken. Ook in Sint-Genesius-Rode staat trouwens een kerktoren, daarvoor hoeven ze het dus alvast niet te laten ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als 't je enige troost mag zijn, ik ben op persoonlijk vlak bezig me in te dekken tegen de volgende economische crash en als de analyses waar ik op voortga correct zijn (momenteel zie ik - helaas - geen bewijs van het tegendeel) dan ben ik over een jaar of tien mogelijk in staat ineens een hele wijk op te kopen ![]() |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#97 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah, des te beter. Van Beersel naar Rode, zelfs te voet is dat te doen!
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zolang Brussel nog niet 'weggegeven' is, doe ik er toch beter aan hier de lastigaard uit te hangen, niet?
|
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Diegenen die hier aankomen als vreemdelingen, zijn wel vluchtelingen uit hun eigen land he. En dikwijls ten onrechte.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |