Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 april 2011, 23:53   #81
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
U doet helemaal niets, laat staan moeite. U trollt.
Ik heb de draad vanaf het begin gevolgd, en waar het eerst Goldstone voor en Goldstone na bij u was, is hij nu opeens een zieaunist geworden. Zo de wind waait, waait uw vestje, zolang u Israël/de zieaunisten/de jeauden maar eenzijdig de schuld kan geven.
Daarbij antwoordt u behendig niet op de meest cruciale zaken en argumenten die anderen reeds een aantal maal aangedragen hebben, en die uw Streicheriaanse geleuter, dat overigens in Der Sturmer niet misstaan zou hebben, tot een zielig hoopje as reduceren.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 23:54   #82
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik moet zeggen dat de holle kretologie van de agitproppende anti-jeaudse/anti-zieaunistische lobby bij mij het tegenovergestelde bewerkstelligt dan wat waarschijnlijk de bedoeling is. Kortom, dankzij het schier eindeloze gezever over drie keer niks dat door de volleerde -dat moet ik ze dan toch nageven- forum-goebbelsen en -jeaudhaat'ers keer op keer tot gigantische proporties opgeblazen wordt, is mijn aanvankelijke onverschilligheid allengs naar een steeds groter wordende sympathie voor Israël aan het omslaan.

Daarbij speelt het natuurlijk ook een rol dat ik het geweldig vind van Israël dat ze die zeverresoluties van de Verenigde Nazi's (lees: de muzelmaniakiaanse lobby aldaar) gewoon lekker naast zich neerleggen. Dat zouden meer landen moeten doen!
Verenigde nazi's, inderdaad, zo zouden ze beter kunnen genoemd worden, die flutresoluties zal Israel zich aan gaan houden ja ze zouden ginds wel goed gek zijn...en dat zijn ze lang niet!
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2011, 23:56   #83
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De aard van de genoemde leden binnen het Goldstone onderzoek krijgen van mij niet het voordeel van de twijfel.
Groot Brittannië heeft een honderden jaren oude historie van anti-semitisme. Over Pakistan zullen we het maar niet hebben en de uitlatingen van de leden zelf in aanmerking genomen mogen we terechte twijfels hebben ten aanzien van hun daadwerkelijke doelstelling en opinie betreffende het evengenoemde rapport.

Het is een bizar feit dat erg geen hond meer is die nog gewag maakt van de vele aanslagen van Arabische nationalisten op doelen die mijlenver afstonden van elke betrokkenheid bij het Joods-Arabische conflict.
Het zijn de Arabieren geweest die van meet af aan de confrontatie hebben gezocht, dit ruim zestig jaar hebben weten vol te houden en dan nog verbaasd zijn dat ze nog steeds niet volledig van de aardbodem zijn weggevaagd. Want dat zou iedere andere natie hebben gedaan. Niemand heeft het over oorzaak en reden waarom zowel Jordanië als Tunesië de Palestijnen met geweld hebben verwijderd, buiten de deur gezet. Libanon heeft het geweten, het land is nu in handen van de Palestijnen dus what's the problem?
Arafat heeft jarenlang wegen, havens en straten onveilig gemaakt door overal tol te heffen met de AK47 in je gezicht. Iedere handelaar en zakenman moest tol betalen aan Arafat en zijn struikroversbende wild hij zijn goederen in handen krijgen.
Kortom, de geschiedenis staat niet aan de kant van de Palestijnen - een naam die ze niet verdienen.
Ik kan 't hier enkel maar voor de volle 100 procent mee eens zijn!
Oud 7 april 2011, 00:00   #84
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Iwaar het eerst Goldstone voor en Goldstone na bij u was, is hij nu opeens een zieaunist geworden. Zo de wind waait, waait uw vestje, zolang u Israël/de zieaunisten/de jeauden maar eenzijdig de schuld kan geven.
Goldstone is altijd een zionist geweest, dat was nooit een geheim.

Het Goldstone rapport is een evenwichtig en interessant rapport en het bevestigt wat uit tientallen andere bronnen al blijkt: zowel aan Palestijnse als aan Israëlische kant zijn misdaden begaan en fouten gemaakt. Vanwege Israël hebben die geleid tot de dood van honderden onschuldige burgers waaronder goed 500 kinderen. Ik ben wat dat betreft niet van mening veranderd, dat heeft alleen Goldstone - onder druk - gedaan.

Niet ik maar hij laat de huik naar de wind hangen.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 00:23   #85
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Uw VN ministe:

De Verenigde Naties: propaganda arm van Palestijnse terreurgroepen

De oorlog van de Verenigde Naties tegen Israël barste weer in volle hevigheid los. De anti-Israël goeroes op het VN podium beschuldigen de Joodse staat van ‘onbeheerste agressie’ ’monsterachtige moordpartijen’ ’massaslachtingen’ en ‘misdaden tegen de menselijkheid’. Het is inmiddels een bekend verschijnsel dat medewerkers van de VN waaronder die van de UNRWA (United Nations Relief and Works Agency) het niet zo nauw nemen met de waarheid. Opnieuw beschuldigen ze Israël ervan op klinieken, scholen en andere VN-instellingen te schieten en daarmee burgerslachtoffers te maken. Ook werd Israël ervan beschuldigd op 6 januari de Fakhoura-jongensschool van de UNRWA onder vuur te hebben genomen waarbij tientallen doden zouden zijn gevallen.VN directeur John Ging was dagenlang op allerlei zenders te zien om zijn verontwaardiging te uiten. Onderzoek gaf direct al aan dat de school niet was geraakt. Wel een straat in de directe omgeving van de school. Gebleken is ook dat de VN een spreekverbod over de school en de omstandigheden had uitgevaardigd. Ze wisten vanaf het begin dat Israël de school niet had geraakt, maar toch werd de leugen wekenlang in stand gehouden.

Fraai, die Verenigde nazi's!
Oud 7 april 2011, 00:35   #86
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht

De Verenigde Naties: propaganda arm van Palestijnse terreurgroepen

De oorlog van de Verenigde Naties tegen Israël barste weer in volle hevigheid los....
Misschien in het vervolg uw bron erbij vermelden (dat is maar zo netjes tegenover uw lezers) met name de blog http://www.franklinterhorst.nl/ met als titelpagina Hij Komt! en waar men als introductie tot het citaat dat u geeft, kan lezen:

Citaat:
Deze Website meldt gebeurtenissen uit de wereld van vandaag in relatie met wat de Bijbelse profeten hierover hebben voorzegd. Deze woordvoerders van God hebben een duidelijke boodschap aan ons nagelaten over een naderend onheil wat de wereld straks zal overspoelen
Als u uw wereldbeeld op dat soort 'bronnen' baseert, verbaast de onzin die u uitkraamt me niets meer.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 00:45   #87
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Misschien in het vervolg uw bron erbij vermelden (dat is maar zo netjes tegenover uw lezers) met name de blog http://www.franklinterhorst.nl/ met als titelpagina Hij Komt! en waar men als introductie tot het citaat dat u geeft, kan lezen:

Als u uw wereldbeeld op dat soort 'bronnen' baseert, verbaast de onzin die u uitkraamt me niets meer.
U kan die 'onzin' altijd weerleggen, maar doet dit niet, enkel de 'bron' zelf in twijfel trekken!

Dat is natuurlijk óók 'n manier van discussiëren, de Uwe!
Oud 7 april 2011, 00:48   #88
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Nog iets voor U om proberen te weerleggen ministe:

Dat Hamas vrouwen, kinderen en ouderen gebruikt als menselijke schilden, wordt door een leider van deze terreurbeweging zelf bevestigd. Na waarschuwingstelefoontjes dat hun huis gebombardeerd zou worden, riepen Hamas leiders snel tientallen vrouwen en kinderen op om het huis te beschermen. Zie daarvoor het volgende filmpje. Hamas MP Fathi Hammad: We Used Women and Children as Human Shields

Zelfde bron, dus zal't wel niet waar zijn?

Kijk ministe, Nú schrijf ik niet waar<---2 woorden!
Oud 7 april 2011, 01:20   #89
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Ik beschik niet meer zoals vroeger over directe informatie van de bron zelf maar moet nu afgaan op wat anderen naar voren brengen. Ik denk ook dat dat een situatie is waarin de meesten die langs de zijlijn staan verkeren.

Ik ben nu bezig het Goldstone epistel zelf door te spitten. Omdat ik plaatselijk de omstandigheden en locaties ken kan ik zelf wel ongeveer uitmaken op wat waarheid kan zijn en wat niet. Zoveel weet ik dan ook nog wel.

De eerste pagina's van het rapport zien er niet veelbelovend uit. De tekst is tendentieus en een duidelijke vooringenomenheid tegen Israël blijkt al uit de eerste bladzijden. Ze kwamen Israël dus ook niet in. Via Rafah betrad men de Gaza strook en al juichend werden ze binnengehaald. De woorden in de tekst klinken bijna triomfantelijk.
Goldstone's achtergrond is in ieder geval omstreden, niet zozeer in dit rapport alleen, maar ook zijn functioneren in de Rwanda zaak heeft aan kritiek blootgestaan.

Edit: Dit is een politiek rapport - geen rapport in de echte zin van het woord want het is unaniem eenzijdig bij gebrek aan medewerking van de Israëlische autoriteiten.
2) Het is een politiek verhaal. De keuze van de drie belangrijkste personen/onderzoekers hebben al eerder in een politieke hoedanigheid aan VN zaken meegewerkt en al uit de eerste bladzijden wordt duidelijk de politieke opstelling duidelijk gemaakt door gewag te maken van de autoriteiten in casu politici die zich in deze rapportage hebben gemengd en wiens visie duidelijk wordt verwoord.
Het gaat hier over 547 bldz plus een later daaraan toegevoegd amendement.

Bij gebreke van medewerking aan de kant van de Israëli's had dit rapport niet in de huidige context mogen verschijnen noch had de VN deze missie door moeten zetten totdat medewerking van de enige oppositiepartij gevonden was.

Laatst gewijzigd door D'ARTOIS : 7 april 2011 om 01:35.
D'ARTOIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 01:35   #90
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
De Tweede Wereldoorlog is geweest. Darfoer is nu aan de gang. Keep your story straight.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=153518

Geschreven door een Nederlandse Arabier, verklaart meteen veel.

Citaat:
Zwart-witbril

Het zijn warrige tijden voor de moslims in de diaspora. Bezien vanuit de zwart-witbril van een puberende poldermoslim waren de gouwe ouwe tijden overzichtelijk. In het Israëlisch-Palestijns conflict was de onderdrukker de Joodse staat, bijgestaan door het Westen, en waren de moslims de onderdrukten. De vijand was duidelijk: de niet-moslims. Nederlandse moslims trokken de straat op om hun solidariteit te betuigen met hun mede-moslims.

Sommige Nederlandse moslims poogden zelfs een jihad, een heilige oorlog, te ontketenen in Nederland vanwege de aanwezigheid van Nederland in islamitische landen als Irak en Afghanistan. Westerse soldaten mochten van hen best wel terugkeren in body bags.

Muisstil

Hoe schril is het contrast met nu.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 7 april 2011 om 01:36.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 01:53   #91
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
o jawel !

geef de Palestijnen dezelfde middelen, organisatie,training en leiding als de geïmmigreerde buitenlandse zionisten hebben mogen ontvangen die hun palestijnse grondgebied hebben gestolen , hun familieleden hebben vermoord en hun volk verdreven hebben van hun Palestijnse land en laat hen de zaak zo beslechten.

dat zou pas een eerlijke en eervolle strijd zijn !

helaas werkt de realiteit niet zo.
de sterkere verdrukt de zwakkere sinds de oertijd. Zo hebben de immigranten vanuit ons Europa de Autochtonen in Noord amerika, Australië en Nieuw zeeland groot onrecht aangedaan, verdreven , in slavernij gebracht of zelfs bijna uitgeroeid.

Gelukkig hebben we ons ontwikkeld en hebben we zoiets als "beschaving"...één van die componenten zijn rechtsregels waar eenieder zich dient te houden om tegen dergelijke barbaarse praktijken te beschermen; israeli's leggen die rechtsregels echter naast zich neer als de beulen, ongeëvenaarde leugenaars en dieven die ze inherent zijn .

gelukkig dat de tijd steeds meer in hun nadeel speelt ! en terecht !!
De realiteit is dat u en de uwen nooit ofte nimmer nooit uw zin zullen krijgen zolang dergelijke van haat doordrenkte propagandepraatjes deel uitmaken van het dagelijkse jargon van de Israël-kritikasters.
Helaas is het intellectueel vermogen om het inherente racisme dat deel uitmaakt van hun denkpatroon, te ontwaren, niet aanwezig.

En dus ploegen ze voort in hun van walging en haat doordrenkt moeras tegen den zionistische, leugenachtige, diefachtige, barbaarse (opletten dat ik geen woord vergeet) Israëlier. Geen

Zielepoten, losers, kletsers! Wie neemt zo'n zootje nu serieus zeg!!!!!

What the fuck is wrong with you people????
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 7 april 2011, 01:55   #92
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
ah juist, blaming the Palestinian victim en de israelische agressor uit de wind stellen.

nog zo'n erg uitgerafeld en compleet doorzichtig ziontactiekje
Hopla, ge hebt kritiek?

Da's een ziontacktiekje é zeg! Zionist! Hashbara! Geen

Maar losers jongens, losers!!!!

Oud 7 april 2011, 01:57   #93
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
een bron aanhalen die zichzelf bestempelt als vrienden van israel

hasbara zijn de beste aanklacht van het crapuleus misdadig zionistisch leugenachtig regime dat andere naties tot oorlogen manipuleert
Hasbara blablabla crapuleus blablabla misdadig blablabla zionistisch blablabla leugenachtig blablabla
En maar smileys gebruiken.

Zijn dit de vrienden van de Palestijnen?

Dan begrijp ik waarom ze geen meter vooruit raken.

Oud 7 april 2011, 01:59   #94
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
walgelijk negationistische leugens die zelfs worden tegengesproken door eigen zionistische bronnen.
Maar geen post kun je het dus laten hé, geen post!
Wat heb ik ongelofelijk met jou te doen...

Groei eens een beetje als mens, ipv als een dolle hond te zeveren dat het schuim je op de lippen staat.

Oud 7 april 2011, 10:22   #95
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Ze waren erop uit om hun eigen burgers te beschermen tegen moordenaars die raketten afvuurden om er zoveel mogelijk te vermoorden.

In dat opzicht geldt dan ook het recht op zelfverdediging.
De oorlogsmisdaad werd gepleegd door de Hamas. Het gaat zelfs om twee oorlogsmisdaden: de eerste door zich met hun eigen burgers te omringen wanneer ze de tweede plegen, namelijk bewust zoveel mogelijk burgers aan de overkant proberen te vermoorden.
Mis poes. Het recht op zelfverdediging geldt enkel maar als de reactie evenredig is. Bovendien hebben ook de palestijnen recht op zelfverdediging, bezetting is een oorlogsdaad en de Palestijnen hebben het recht zich daartegen te verzetten.
In Gaza is het moeilijk om zich niet met burgers te omringen want het is een grote openluchtgevangenis. De meeste bewoners zijn afstammelingen van mensen die etnisch gezuiverd werden uit Israel in 1948 (Benny Morris)
Overigens als zich met burgers omringen een oorlogsmisdaad is dan zijn de Libische rebellen ook oorlogsmisdadigers.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2011, 10:26   #96
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat uitzicht hadden ze wel degelijk maar Arafat hield dat opzettelijk buiten de deur. Arafat en zijn navolgers worden betaald om de oorlog met Israël aan de gang te houden. Dat dient een politiek doel dat zowel de Arabieren als de VS tot voordeel strekt.
In Israël wordt daar wel wat dualistischer over gedacht maar aangezien uit niets blijkt dat er van welke kant ook enige toenadering is, laat men het erbij.

Wat er zich ondergronds tussen partijen afspeelt is een heel ander verhaal. Er zijn wel degelijk discussies gaande die betrekking hebben op politiek lopende zaken maar de uitkomsten daarvan worden niet aan de grote klok gehangen.
Binnen het politieke bestel van Hamas en Israël zijn allerlei stromingen die trachten de dingen naar hun hand te zetten en enige politieke duidelijkheid is er niet.

De Israel politiek wordt inderdaad voor een deel door Washington bepaald. Maar dat is beperkt tot het politiek-militaire deel.
Joden hebben ook hun cultuurtjes en sub-cultuurtjes en binnen de staat Israël is ook een vorm van corruptie en machtsmisbruik niet onbekend. Voor geld is alles te koop. Als de prijs maar goed is.
onlangs bleek uit wikileaks dat de palestijnen ontzettend veel wilden toegeven, zoveel dat het de Arabische wereld schokte (bvb. grote stukken van de Westbank mochten in Israelische handen blijven) maar de Israelische reactie bleef negatief. Daaruit blijkt duidelijk dat er in Israel geen wil tot vrede bestaat, toch zeker niet als het van de huidige regering afhangt. (in het charter van Likud staat duidelijk dat Israel "van de middellandse zee tot de Jordaan" moet uitstrekken. )
Oud 7 april 2011, 10:32   #97
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Gaza Palestijnen of Feddahin hadden dat allang kunnen hebben. Aleen werd het ze niet gegund. Niet zozeer door Israël maar door hun vertegenwoordigers zèlf - lees Arafat cs en nu Hamas.
Dat verhaal is nu een gepasseerd station en speelt Gaza alleen nog maar een rol in het politieke spel van Hamas dat veel verder gaat dan Gaza alleen.
Wederzijds respect en het werken voor de burger zul je in de Arabische landen niet aantreffen. Alleen eigen- en familiebelang speelt een rol en de rest kan doodvallen. Wat ze dan ook letterlijk doen.
zoals ik al zei, de palestijnse autoriteiten hebben veel meer toegegeven dan Israel, maar nog was het niet genoeg. Israel heeft nooit een ernstig vredesvoorstel neergelegd, en dat komt omdat de "Eretz Israel" extremisten de hele Israelische politiek gijzelen. Geen enkele Israelische regering kon tot nu toe overleven zonder de steun van enkele uiterst rechtse en/of religieuze partijen, die de Westbank als "heilige Joodse grond" zien.
Oud 7 april 2011, 10:34   #98
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Als U die buitenproportioneel grote dosis gezond verstand zou gebruiken, zou U weten dat Israël niet geleid wordt door reli-zotten, hun daden niet ingegeven worden door religieuze zotternij, maar zelfbehoud, de andere kant daarentegen...
Daar zou je nog zwaar van verschieten, religieuze zotten hebben HEEL veel invloed op de Israelische politiek.
Oud 7 april 2011, 10:40   #99
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De M-O politiek van zowel het Westen als die van de Arabische landen is niet gediend van een staakt het vuren of een bestand in welke vorm dan ook met Israël. Was dat wel zo geweest dan lagen de zaken nu anders.
De Gaza kant- eerst onder Arafat en daarna onder Hamas, hebben noot enige serieuze poging in die richting ondernomen. Alle bijeenkomsten destijds onder voorgaande VS presidenten zon zonder voorbehoud zonder enig resultaat gebleven. En dat was ook nooit de bedoeling. De directe bedoeling daarvan was de westerse pers Palestijns zand in de ogen te strooien. Dat was ook niet zo moeilijk - het antisemitisme met name onder de schrijvende beroepsleuteraars is een vaststaand en overmatig bekend feit.
Op het scherp van de snede hebben Pers en Arafat het Nobel comtité ng even een paar miljoentjes lichter gemaakt - niet dat zoiets het comité dwars zit. Het is niet hun eigen geld dat ze weggeven. Maar dat terzijde.

Wat Israël doet is uiteraard verkeerd, maar dat geldt idem voor de tegenpartij. Als Hamas morgen wil dat de conflicten worden beëindigd dan ligt dat in de lijn der mogelijkheden. Maar dat is pure utopie en dat weet iedereen die aan de zijlijn van dt conflict staat. Blijf derhalve realistisch.
de Palestijnen kwamen steeds op voor een palestijnse zaak, en nogmaals, zoals wikileaks aantoont, waren ze bereid veel meer toegevingen te doen dan de Israeli. Nochtans volgens verschillende VN resoluties moet Israel zich uit alle bezette gebieden terugtrekken maar ze gingen akkoord met het behoud van bepaalde belangrijke kolonies. Persoonlijk vind ik dat ze te veel opgaven, want volgens de VN resolutie moet Israel zich terugtrekken tot de grenzen van 1967, al de rest is illegaal bezet land. het feit dat Israel zelfs daarmee niet akkoord ging geeft duidelijk aan dat er geen wil is tot vrede met de palestijnen, en bij uitbreiding met de Arabische wereld. Dat zie je nu ook de laatste 2 jaar, Obama probeert het vredesproces op gang te trekken, maar Israel weigert de internationaal veroordeelde uitbreiding van kolonies te stoppen op land dat aan de palestijnen toebehoort. Ze hebben er zelfs ruzie met hun belangrijkste bondgenoot voor over. Wat mij betreft verdienen ze terug een nieuwe oorlog, want bezetting is oorlog, en als ze niet vreedzaam willen onderhandelen over teruggave, dan mag en moet deze bezetting bestreden worden met alle middelen.
Israel probeert duidelijk een demografisch "fait accompli" te creëren in de Westbank en tijd te winnen. Maar vergeefs, de palestijnen en de wereld zullen daar nooit mee akkoord gaan.

Nu goed, ik denk dat de huidige golf van verandering in de Arabische wereld in het nadeel van Israel zal spelen. Zelfs in Syrië roepen betogers dat het maar eens tijd wordt om de Golan hoogte terug te nemen. In Egypte zie je duidelijke solidariteit met de palestijnse zaak, terwijl het Mubarak regime vooral de belangen van Israel en de VS behartigde. De Arabische wereld verandert in snel tempo, en als Israel geen vrede sluit dreigt het volledig gemarginaliseerd te worden.

Laatst gewijzigd door tomm : 7 april 2011 om 10:43.
Oud 7 april 2011, 10:52   #100
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

SDX

Citaat:
Ja toch, Israël moet dus van de kaart geveegd?
Ik vind van niet, MAAR dan moet Israel wel de palestijnse rechten eerbiedigen, dat wil zeggen zich volledig terugtrekken uit illegaal bezet gebied EN een oplossing bieden voor de talloze palestijnen die in 1948 etnisch gezuiverd werden uit Israel. (voor 1948 waren palestijnen veruit in de meerderheid in heel palestina, dus ook in wat nu Israel heet).
Als ze dat weigeren verdienen ze duizend bommen en granaten, net als Nazi Duitsland.

Citaat:
Wat doen we met álle andere corrupte, onderdrukkende, mensonterende regimes, mogen die blijven bestaan van U?
Dat zijn interne politieke aangelegenheden van volkeren. Maar hier gaat het duidelijk over een internationaal conflict tussen een onderdrukkend en onderdrukt volk.

Citaat:
't Goldstone 'rapport' is van nul en generlei waarde, 't is eenzijdig en de uitkomst stond al vast vóórdat er aan dat nep-onderzoek begonnen was
!

onzin, de meeste onderzoekers waren neutrale wetenschappers. Goldstone zelf is een Jood, hem van antisemitisme beschuldigen is dus nogal moeilijk...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be