![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Omdat sommigen moeite hebben met begrijpend lezen als er geen prentjes bij zijn:
![]() Bovenaan ziet u het gewraakte Franse opschrift. Daaronder een pictogram (dat nota bene minder informatie bevat dan de tekst). Daaronder het Nederlandse opschrift. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw frustratie is groter dan die van ons.
Onze stelling is eenvoudig: "Je kan een verkeersbord niet verduidelijken in 20 verschillende talen". Het zou enerzijds nogal belachelijk overkomen en anderzijds moeilijk leesbaar zijn, zeker als uw taal ergens in het midden zweeft.
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daarverder zie ik nog verkeersborden. Allemaal perfect begrijpbaar zonder tekst. Laatst gewijzigd door Ratatosk : 4 april 2011 om 11:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik heb in Frankrijk toch ook al eens een bord met het opschrift 'keep right' voor Engelsen zien staan, geloof ik.
Laatst gewijzigd door SDG : 4 april 2011 om 11:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij gebrek aan argumenten beginnen te schelden getuigd van een kleutermentaliteit.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 4 april 2011 om 11:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, ik snap het niet.
![]() |
#88 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik vind dat achterlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#90 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je aan de overkant komt hebben ze er een paar staan, maar veel helpen doet dat niet, je ziet er veel aan't eerste rond punt de verkeerde kant opknotsen. Een simpel verkeersbord met een pijl in de juiste rijrichting is veel effectiever... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() En welke idioot begrijpt dit niet? Zo nee, blijft dan van de baan! |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
duidelijk een weg met een verkeersintensiteit die de huidige binnenwettelijke mogelijkheden overtreft ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in Spanje bol moet ik ook zien dat ik de verkeersregels daar ken , al staan er tien borden Spaanse tekst bij... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het aantal Engelsen dat werkt in de buurt van Leisele, daar familie heeft wonen, daar gewoon eens de zaterdag op restaurant gaat, of naar een winkel gaat, en nog allemaal dingen waarom ne mens zijn auto pakt om ergens naartoe te gaan, is nogal klein, in tegenstelling tot Fransen. Idem omgekeerd.
Ik vraag me af of de contra's hier goed doorhebben wat de graad van vermenging daar precies is? Vriendin van me is opgegroeid in Roesbrugge, ze ging evenveel naar fuiven en cafés in Fr. dan in Vl. Haar lief is zelfstandig en krijgt vaak opdrachten uit Fr., als loodgieter kiest ge mss ook wel ne Fr. als dat volgens u de beste is,... Tantes en nonkels die toevallig over de grens wonen,... Der staat daar geen muur op de landgrens eh. In dat licht is "de engelsen mogen verongelukken" gewoon geen argument. Het lijkt me dat omdat er élders spanningen zijn rond taal, de mensen daar ook maar moeten gespannen worden en contra zijn. Vraag aan de mensen daar om te kiezen tussen a) dat bord MOET er staan, b) dat bord mag er NIET staan, en c) het kan me niks schelen, tot zolang er daar maar niet teveel ongelukken gebeuren, en ik durf te wedden dat c) de meeste stemmen gaat krijgen.
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen kan dat niet. Dat is bekrompen en achterlijk. |
|
![]() |
![]() |