Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 april 2011, 15:05   #81
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Doet me denken met iemand uit Canada die ik via MSN jaren geleden sprak. Kwam uit Ontario (woonde bij haar Franstalige moeder) en was tweetalig opgevoed (Frans/Engels). Ze had het eens over hoe ze zich ooit eens heeft moeten omkleden in groep, en er was één Belgische (Franstalig) meid die zonder gêne haar kleren uitdeed. Volgens haar was dat gedrag ietwat te liberaal voor de preutse groep waarin ze zich bevond.
Ik merkte nog op dat ik vaak naakt heb gedouchet met andere mannen, en ik niet snap wat het probleem was. Zij: “Natuurlijk, maar jij bent mannelijk, en dat is ook bij ons in Canada normaal.”

Nu betrof het wel een aanhangster van de Presbyteriaanse Kerk. Toch blijf ik de preutsheid ongelooflijk vinden, zelfs voor een fundamentele Christen.

Bij Muzels is het omgekeerd dus. Vrouwen gaan complexloos naakt bij elkaar. Mannen bedekken hun lid, uit schrik homoseksuele emoties te ontwikkelen (wat haram is).
Dit is onjuist. Er is geen enkele strekking binnen de islam die homoseksuele emoties als haram beschouwd. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien een mens niet verantwoordelijk is voor zijn emoties. Haram of halal gaat per definitionem over zaken waar je controle over hebt en waar je bewuste keuzes over kunt maken.

Wat homoseksuele handelingen betreft, wat een heel andere kwestie is, daag ik je uit om met concrete passages te komen uit Qur'an of Sunna waar dit zwart op wit en ondubbelzinnig verboden wordt. Ik wens je veel succes!

In globo is er in Noord-West-Europa een letterlijk veel homofobere cultuur, in die zin dat men fysieke toenadering tussen leden van hetzelfde geslacht mijdt uit schrik voor homosexuele connotaties. In Zuid-Europa, het Middelandse Zeegebied en het Midden-Oosten gaat men hier veel natuurlijker en ongedwongener mee om, waarbij "Zuiden" ruim geïnterpreteerd moet worden, daar ook in Wallonië mannen elkaar kussen, wat in Vlaanderen een homosexuele connotatie heeft.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 15:15   #82
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Gij blijft van bij mijn familie weg gij.
Uw oma is een volwassen vrouw die zelf wel kan beslissen wat goed is voor haar.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2011, 15:16   #83
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dit is onjuist. Er is geen enkele strekking binnen de islam die homoseksuele emoties als haram beschouwd. Het zou ook niet logisch zijn, aangezien een mens niet verantwoordelijk is voor zijn emoties. Haram of halal gaat per definitionem over zaken waar je controle over hebt en waar je bewuste keuzes over kunt maken.

Wat homoseksuele handelingen betreft, wat een heel andere kwestie is, daag ik je uit om met concrete passages te komen uit Qur'an of Sunna waar dit zwart op wit en ondubbelzinnig verboden wordt. Ik wens je veel succes!
O.a. de ayatollahs in Iran hebben de nodige aanwijzingen in de koran en aanverwante haatgeschriften gevonden om er mensen ter dood voor te veroordelen. Homo's daar mogen met een touw om de nek gaan bungeejumpen van hijskranen.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be