Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 april 2011, 12:08   #81
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Op de eerste vraag: Joegoslavië
Op de tweede vraag: pure communisme is nog niet verwezenlijkt door toepassing van eigen idealen en dictatuur met de nadruk op èèn persoon i.p.v. het proletariaat.

Nu jij op mijn vraag beantwoorden en dan kunnen we in vrede uit deze discussie stappen.

Ps: mocht de eerste vraag in jouw ogen onduidelijk zijn, lees dan god alsjeblieft nog eens mijn conclusie en citaat van het communistisch manifest i.p.v. die weer eens negeren.
Joegoslavië ?
Hahaha.
Tito heeft na de oorlog een gelijkend aan de USSR communistische staat op poten gezet, waarbij duizenden tegenstanders in de kampen verdwenen, en nooit terug kwamen.
Later, na de koerswijziging waarbij hij tegen de USSR was, verdwenen de USSR-medestanders in zijn beroemde kampen.
En na het overlijden van dictator Tito splitte dit 'fantastische' communistische land uiteen. Zo fantastisch zal er dus alleszins niet aan toegegaan hebben.
Oud 8 april 2011, 12:11   #82
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Leeftijd als autoriteitsargument? Dat vertelt meer over u dan over de persoon die u viseert, vrees ik...
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar een 14-jarige kan daar nooit een volledige kijk op hebben.
Oud 8 april 2011, 12:19   #83
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En noem jij mij eens alle stromingen van het communisme + zijn definities?
We zitten hier niet op de schoolbanken om een theorie neer te pennen.
Trouwens, begint de schoolvakantie niet voor jou ?

Hoe de theorie in praktijk brengen ? Da's belangrijk.
En de geschiedenis leert dat het communisme in de praktijk brengen ALTIJD al geleid heeft tot dictatorschap en schending van de mensenrechten en moordpartijen.

Dat is waar communisme naar leidt.

Hoe mooi je utopische theorie ook mag zijn.

Communisme is één van de meest verfoeilijke systemen die er bestaan (heeft). De geschiedenis staaft dit.
Oud 8 april 2011, 12:19   #84
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Joegoslavië ?
Hahaha.
Tito heeft na de oorlog een gelijkend aan de USSR communistische staat op poten gezet, waarbij duizenden tegenstanders in de kampen verdwenen, en nooit terug kwamen.
Later, na de koerswijziging waarbij hij tegen de USSR was, verdwenen de USSR-medestanders in zijn beroemde kampen.
En na het overlijden van dictator Tito splitte dit 'fantastische' communistische land uiteen. Zo fantastisch zal er dus alleszins niet aan toegegaan hebben.
Nog steeds geen argument tegen het pure communisme omdat zij dit niet aanmoedigt.

En zou u nu zo vriendelijk zijn mijn vraag te beantwoorden?

Dank bij voorbaat.
Marxmannetje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:21   #85
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog steeds geen argument tegen het pure communisme omdat zij dit niet aanmoedigt.

En zou u nu zo vriendelijk zijn mijn vraag te beantwoorden?

Dank bij voorbaat.
Communisme werkt niet. De geschiedenis staaft dat. Zie mijn antwoord hier boven.
Oud 8 april 2011, 12:23   #86
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
We zitten hier niet op de schoolbanken om een theorie neer te pennen.
Trouwens, begint de schoolvakantie niet voor jou ?

Hoe de theorie in praktijk brengen ? Da's belangrijk.
En de geschiedenis leert dat het communisme in de praktijk brengen ALTIJD al geleid heeft tot dictatorschap en schending van de mensenrechten en moordpartijen.

Dat is waar communisme naar leidt.

Hoe mooi je utopische theorie ook mag zijn.

Communisme is één van de meest verfoeilijke systemen die er bestaan (heeft). De geschiedenis staaft dit.
Dat is eigenlijk het enigste wat jij kan neer typen hè! Los van het feit dat jij mijn argumentatie niet leest en dan verder dingen typt die daarin verklaard worden, kun je het nu alleen maar halen met mijn leeftijd. En als ik me niet vergis werd de ideologie van het communisme door corsa behandeld en verklaard, nu heb ik verklaard hoe de vork op de steel zit met die miljoenen doden, dus we zijn klaar aangezien je alleen maar nog iets simplistisch en ridicuul kan typen. En i.p.v. mij op z'n minst een deftige manier mij dan alsnog de les te spellen NA MIJN ARGUMENTATIE GELEZEN TE HEBBEN, zit je nog steeds op mijn leeftijd te vitten.

Oh ja, en over mijn vraag: En noem jij mij eens alle stromingen van het communisme + zijn definities?
is het antwoord: "communisme werkt niet" het slechtste antwoord dat ik tot nu toe heb gelezen. Kan ik evengoed vragen wanneer mijn trein vertrekt en dat degene aan wie ik het vraag dan antwoord met "De trein is altijd te laat."

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 12:25.
Oud 8 april 2011, 12:30   #87
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is eigenlijk het enigste wat jij kan neer typen hè! Los van het feit dat jij mijn argumentatie niet leest en dan verder dingen typt die daarin verklaard worden, kun je het nu alleen maar halen met mijn leeftijd. En als ik me niet vergis werd de ideologie van het communisme door corsa behandeld en verklaard, nu heb ik verklaard hoe de vork op de steel zit met die miljoenen doden, dus we zijn klaar aangezien je alleen maar nog iets simplistisch en ridicuul kan typen. En i.p.v. mij op z'n minst een deftige manier mij dan alsnog de les te spellen NA MIJN ARGUMENTATIE GELEZEN TE HEBBEN, zit je nog steeds op mijn leeftijd te vitten.

Oh ja, en over mijn vraag: En noem jij mij eens alle stromingen van het communisme + zijn definities?
is het antwoord: "communisme werkt niet" het slechtste antwoord dat ik tot nu toe heb gelezen. Kan ik evengoed vragen wanneer mijn trein vertrekt en dat degene aan wie ik het vraag dan antwoord met "De trein is altijd te laat."
Kijk, dat je 14 bent en er naar handelt, daar heb ik alle begrip voor.
Maar geef de hoop nooit op.
Met ouder worden, ga je de zaken veel duidelijker en niet meer utopisch theoretisch bekijken.
Oud 8 april 2011, 12:32   #88
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Kijk, dat je 14 bent en er naar handelt, daar heb ik alle begrip voor.
Maar geef de hoop nooit op.
Met ouder worden, ga je de zaken veel duidelijker en niet meer utopisch theoretisch bekijken.
Ja, kwestie van tijd en wijsheid, niet? Ik ben nog te jong voor dit forum, als ik zie hoe mijn leeftijd zo op de korrel wordt genomen door anderen en mijn hoop hier wat bij te leren verpulvert. Toch bedankt voor je begrip
Oud 8 april 2011, 12:37   #89
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, kwestie van tijd en wijsheid, niet? Ik ben nog te jong voor dit forum, als ik zie hoe mijn leeftijd zo op de korrel wordt genomen door anderen en mijn hoop hier wat bij te leren verpulvert. Toch bedankt voor je begrip
Neen, je bent niet te jong voor dit forum.
Het idealisme druipt er op die leeftijd gewoon af.
Bij velen zelfs tot het fanatieke toe.
Dat is bij velen eigen aan die leeftijd.

Het zal je misschien verbazen, maar ik herken mezelf een stukje in jou.

Ook ik dweepte ooit met het linkse gedachtegoed.
Dé allerbekendste poster sierde mijn slaapkamer én kot.

Maar, gelukkig is die periode voorbij.

Laatst gewijzigd door job : 8 april 2011 om 12:37.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:40   #90
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar, gelukkig is die periode voorbij.
Waarom? Je mag dan wel gelijk hebben wat je zegt, maar daarvoor is het links gedachtegoed nog niet direct voor in de prullenbak.
Oud 8 april 2011, 12:48   #91
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? Je mag dan wel gelijk hebben wat je zegt, maar daarvoor is het links gedachtegoed nog niet direct voor in de prullenbak.
Ach, na een tijd bemerk je zelf wel dat elk gedachtegoed (waarin je je terugvindt) theoretisch erg mooi en zéér aantrekkelijk is, maar dat de praktijk véél anders is.
Maar genoeg belerend hierover.
Het is niet aan mij om je dat uit te leggen. Het is aan jou om dat te ontdekken.
En misschien blijf je wél een fervent communist.
Alleen dat eventuele fanatieke zal vanzelf wel verdwijnen.

Laatst gewijzigd door job : 8 april 2011 om 12:49.
job is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:49   #92
freelancer
Banneling

Standaard

In feite moeten we het communisme dankbaar zijn...
Zonder dat beenhouwers systeem telde onze aarde waarschijnlijk nog een miljard meer bewoners... En wie zou die voeden? De noeste linkse werkers?

Laatst gewijzigd door freelancer : 8 april 2011 om 12:53.
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:52   #93
freelancer
Banneling

Standaard

Zonder dat beenhouwers systeem telde onze aarde waarschijnlijk nog een miljard meer bewoners... En wie zou die voeden? De noeste (s)linkse werkers?
freelancer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:53   #94
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar een 14-jarige kan daar nooit een volledige kijk op hebben.
Ik zou niet weten waarom niet. Maar zelfs �*ls dat het geval zou zijn, is dat nog geen reden om hem daar op aan te spreken. En al helemaal niet om hem met nepargumenten en drogredeneringen om de oren te slaan en de zaken manifest onjuist voor te stellen. Argumenteer liever op een duidelijke en coherente wijze wat er volgens u verkeerd is aan het communisme. Misschien maakt u dan wel een kans hem te overtuigen van uw gelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 april 2011, 12:54   #95
Marxmannetje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freelancer Bekijk bericht
Zonder dat beenhouwers systeem telde onze aarde waarschijnlijk nog een miljard meer bewoners... En wie zouden die voeden? TDe noeste linkse werkers?
Ik ben dankbaar voor je mening, alleen dat het een mening is die ik eigenlijk al heb verklaard aan de hand van mijn conclusie. Zoals job het zegt, theorieën zien er fantastisch en aantrekkelijk uit, maar in de praktijk loopt het anders. Maar wie zorgt dat die praktijk anders loopt ook al moedigt hetgene wat je in de praktijk wilt brengen geen onschuldige slachtoffers aan? Natuurlijk, paranoïde idioten en geen ideologie. Ik heb nu al wat gelezen van Marx en moest er iets in staan van: "communisme verwezenlijk je door niets anders dan de bevolking te laten vermoorden, schrikken, manipuleren en als klap op de vuurpijl, mijn favoriet, vernederen." dan had ik dat allang in de kachel gegooid.

Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 12:57.
Oud 8 april 2011, 13:04   #96
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Ik zou niet weten waarom niet. Maar zelfs �*ls dat het geval zou zijn, is dat nog geen reden om hem daar op aan te spreken. En al helemaal niet om hem met nepargumenten en drogredeneringen om de oren te slaan en de zaken manifest onjuist voor te stellen. Argumenteer liever op een duidelijke en coherente wijze wat er volgens u verkeerd is aan het communisme. Misschien maakt u dan wel een kans hem te overtuigen van uw gelijk.
Zelfs als ik Groot Gelijk zou hebben, is het niet aan mij om hem te overtuigen.
Ik vind het zelfs fijn dat ie zo uitkomt voor zijn Grote Gelijk.

Alleen had ik in het begin niet gemerkt dat ie 14 jaar is.

En op die leeftijd én met die argumentatie krijgt ie nu van mij alle krediet.

En hij hoeft met mij niet akkoord te gaan, en ik met hem niet.

Raf, ik vermoed dat je oud genoeg bent om te weten dat er als 14 jarige nog jaren genoeg komen om nog veel meer te ontdekken in deze wereld.

Zelfs ik ontdek nog elke dag nieuwe dingen.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be