![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hahaha. Tito heeft na de oorlog een gelijkend aan de USSR communistische staat op poten gezet, waarbij duizenden tegenstanders in de kampen verdwenen, en nooit terug kwamen. Later, na de koerswijziging waarbij hij tegen de USSR was, verdwenen de USSR-medestanders in zijn beroemde kampen. En na het overlijden van dictator Tito splitte dit 'fantastische' communistische land uiteen. Zo fantastisch zal er dus alleszins niet aan toegegaan hebben.
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() Ik weet niet hoe oud jij bent, maar een 14-jarige kan daar nooit een volledige kijk op hebben.
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Trouwens, begint de schoolvakantie niet voor jou ? Hoe de theorie in praktijk brengen ? Da's belangrijk. En de geschiedenis leert dat het communisme in de praktijk brengen ALTIJD al geleid heeft tot dictatorschap en schending van de mensenrechten en moordpartijen. Dat is waar communisme naar leidt. Hoe mooi je utopische theorie ook mag zijn. Communisme is één van de meest verfoeilijke systemen die er bestaan (heeft). De geschiedenis staaft dit.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En zou u nu zo vriendelijk zijn mijn vraag te beantwoorden ![]() Dank bij voorbaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Communisme werkt niet. De geschiedenis staaft dat. Zie mijn antwoord hier boven.
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Oh ja, en over mijn vraag: En noem jij mij eens alle stromingen van het communisme + zijn definities? is het antwoord: "communisme werkt niet" het slechtste antwoord dat ik tot nu toe heb gelezen. Kan ik evengoed vragen wanneer mijn trein vertrekt en dat degene aan wie ik het vraag dan antwoord met "De trein is altijd te laat." Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 12:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar geef de hoop nooit op. Met ouder worden, ga je de zaken veel duidelijker en niet meer utopisch theoretisch bekijken.
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het idealisme druipt er op die leeftijd gewoon af. Bij velen zelfs tot het fanatieke toe. Dat is bij velen eigen aan die leeftijd. Het zal je misschien verbazen, maar ik herken mezelf een stukje in jou. Ook ik dweepte ooit met het linkse gedachtegoed. Dé allerbekendste poster sierde mijn slaapkamer én kot. Maar, gelukkig is die periode voorbij.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 8 april 2011 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar genoeg belerend hierover. Het is niet aan mij om je dat uit te leggen. Het is aan jou om dat te ontdekken. En misschien blijf je wél een fervent communist. Alleen dat eventuele fanatieke zal vanzelf wel verdwijnen.
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat) Laatst gewijzigd door job : 8 april 2011 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() In feite moeten we het communisme dankbaar zijn...
Zonder dat beenhouwers systeem telde onze aarde waarschijnlijk nog een miljard meer bewoners... En wie zou die voeden? De noeste linkse werkers? ![]() Laatst gewijzigd door freelancer : 8 april 2011 om 12:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() In feite moeten we het communisme dankbaar zijn...
Zonder dat beenhouwers systeem telde onze aarde waarschijnlijk nog een miljard meer bewoners... En wie zou die voeden? De noeste (s)linkse werkers? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou niet weten waarom niet. Maar zelfs �*ls dat het geval zou zijn, is dat nog geen reden om hem daar op aan te spreken. En al helemaal niet om hem met nepargumenten en drogredeneringen om de oren te slaan en de zaken manifest onjuist voor te stellen. Argumenteer liever op een duidelijke en coherente wijze wat er volgens u verkeerd is aan het communisme. Misschien maakt u dan wel een kans hem te overtuigen van uw gelijk.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Ik ben dankbaar voor je mening, alleen dat het een mening is die ik eigenlijk al heb verklaard aan de hand van mijn conclusie. Zoals job het zegt, theorieën zien er fantastisch en aantrekkelijk uit, maar in de praktijk loopt het anders. Maar wie zorgt dat die praktijk anders loopt ook al moedigt hetgene wat je in de praktijk wilt brengen geen onschuldige slachtoffers aan? Natuurlijk, paranoïde idioten en geen ideologie. Ik heb nu al wat gelezen van Marx en moest er iets in staan van: "communisme verwezenlijk je door niets anders dan de bevolking te laten vermoorden, schrikken, manipuleren en als klap op de vuurpijl, mijn favoriet, vernederen." dan had ik dat allang in de kachel gegooid.
Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 april 2011 om 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik vind het zelfs fijn dat ie zo uitkomt voor zijn Grote Gelijk. Alleen had ik in het begin niet gemerkt dat ie 14 jaar is. En op die leeftijd én met die argumentatie krijgt ie nu van mij alle krediet. En hij hoeft met mij niet akkoord te gaan, en ik met hem niet. Raf, ik vermoed dat je oud genoeg bent om te weten dat er als 14 jarige nog jaren genoeg komen om nog veel meer te ontdekken in deze wereld. Zelfs ik ontdek nog elke dag nieuwe dingen.
![]() |