![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe giet u ze binnen? | |||
Terwijl ik aan den toog hang. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
Op een barkruk |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
In de goot. |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Met ne pink omhoog (sjiek) |
![]() ![]() ![]() |
6 | 20,69% |
Vijf tegelijk. |
![]() ![]() ![]() |
2 | 6,90% |
Ik drink niet ![]() |
![]() ![]() ![]() |
9 | 31,03% |
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik sta sinds 1995 gemiddeld 5-6 u per week op de tatami en tracht mij steeds te verbeteren/ nieuwe technieken bij te leren in de gevechtskunst. Eén ding is zeker: de stand waarin Lowieke staat is dus compleet fout. Ik bedoel hiermee zijn voeten die hij naast elkaar houdt. Beter ware het om in "zen kutsu dachi" te staan. Dit wil zeggen: voeten in diagonaal plaatsen, kwestie om stabiel te staan. Bij zen kutsu dachi rust ong. 70 percent van het gewicht op de voorste voet en ong. 30 percent op de achtervoet. Aangezien onze Lowie beide voeten NAAST elkaar plaatst (en zo onstabiel staat) stel ik hem voor: @ Superlouis: mag ik beginnen met een gedan barai, gevolgd door een O uchi gari, gevolgd door een neerwaartse voetstamp in die delen dewelke ge hier zo graag vertoont? Tenslotte wil ik u het plezier niet onthouden om af te werken met een juji katame. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij zou beter op een barkruk zitten en mij ene geven
![]()
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Vertaling voor Dronkoers:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Een "gedan barai" is een techniek uit het karate en bestaat eruit om met de zijkant van je vuist en gestrekte arm een buitenwaartse beweging te maken in de gedan-zone = ter hoogte van de binnenkant van Lowieke zijn dij. Je maait als het ware zijn been weg, van binnen naar buiten. Een O-uchi-gari daarentegen is een judo techniek en bestaat eruit het been van de tegenstander 'weg te vegen'; ook van binnen naar buiten. (Lowieke ligt nu tegen de vlakte). ![]() De neerwaartse voetstamp in de edele delen hoef ik geen uitleg bij te geven. De Juji-katame tenslotte is een judo-techniek om een tegenstander die op de grond ligt te - terwijl je met je been zijn keel op de grond gedrukt houdt-, zijn elleboog zodanig te klemmen dat ie uiteindelijk breekt. Ja zeg: moeilijk om dat uit te leggen zenne! Google het anders eens, dan wordt duidelijk wat ik bedoel. Wat ik wil zeggen: diene Super-Lowie mag altijd nekeer langskomen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 8 juni 2011 om 22:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allemaal ni aantrekken. Is't lekker spul? Opdrinken en bijbestellen. Is't ni te zuipen? Weggieten en iets deftigs pakken.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Trouwens, dan zat ik er toch verdacht dichtbij met die judo klap en judo trap hè?
![]()
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |