Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 21 april 2011, 09:45   #81
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat zit maar tussen de oren
Oh ja, zolang je maar genoegen neemt met in de woestijn staan roepen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 09:46   #82
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zij mogen hun breekpunt hebben. N-VA heeft er ook een.
Maar N-VA wordt wel verweten en verottingstrategie uit te voeren als ze haar breekpunt naar voor duwt.
Het punt is dat het "breekpunt" voor Groen! haaks staat op wat zij beweren te verdedigen.

Het is een beetje alsof de N-VA er een breekpunt zou van maken dat het parlement paritair wordt samengesteld, en dat er een corridor komt, want zonder corridor stapt de N-VA niet in de regering
patrickve is offline  
Oud 21 april 2011, 09:51   #83
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Oh ja, zolang je maar genoegen neemt met in de woestijn staan roepen.
Voordeel is wel dat je altijd gelijk krijgt.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 09:55   #84
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Dat komt omdat NVA liberaler en liberaler aan het worden is. Voor mij is dat uiteraard een goeie evolutie, maar ik kan me voorstellen dat het een harde noot om kraken is voor de linksere types binnen de partij. Toch denk ik dat die zich beter nog wat op de vlakte houden. Aan de ene kant is het een groot probleem dat er geen links Vlaams nationalistische partij is (iets wat het VB eigenlijk wel is op economisch vlak), maar aan de andere kant is het een zegen want versnippering is geen goeie zaak.

Kijk van mij zijn "linkse" types zeker welkom in de partij maar tegenwoordig wordt in Belgie links geassocieerd met de SPA en SPA wordt uiteraard geassocieerd met zakkenvullerij, clientilisme en Belgicisme ten top. Vandaar de negatieve connotatie en het komt eigenlijk bij niemand meer op dat je als "linkse" ook Vlaamsgezind kan zijn.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Dat komt waarschijnlijk omdat linkse partijen vooral hun best doen om een moreel aureool aan te meten terwijl ze liefst van al met hun vettige vingers in dezelfde potten zitten te graaien waar ze voor de schone schijn ("pro forma") nog wel eens zwakjes tegen fulmineren. Tegen dat soort linkse types bestaat er inderdaad nogal wat wrevel ter rechterzijde.

Die wrevel is er ook bij linkse flaminganten als ik, hoor.

Wij zijn politiek dakloos. En dat is op zich niet erg, natuurlijk. Mij ambeteert het eigenlijk wel.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 09:56   #85
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voordeel is wel dat je altijd gelijk krijgt.
Wat is dat nu voor onzin? Integendeel, je wordt altijd met een dooddoener de laan uitgestuurd. Niemand luistert, immers. Behalve als je onder vier ogen met iemand kan spreken.
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 10:01   #86
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is dat nu voor onzin? Integendeel, je wordt altijd met een dooddoener de laan uitgestuurd. Niemand luistert, immers. Behalve als je onder vier ogen met iemand kan spreken.
Ik heb dat eens gedaan, onder vier ogen met iemand spreken.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 10:02   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Hierover niet, nee. Dit is gewoon een klaar en duidelijk breekpunt: zonder het uitvoeren van de reeds gestemde kernuitstap stapt Groen! niet in een regering. Een breekpunt bovendien waar niet lang geleden een meerderheid in het parlement bestond, dus zo moeilijk kan het niet zijn.
dus Groen! mag een breekpunt hebben, de N-VA niet?
Oud 21 april 2011, 10:03   #88
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat eens gedaan, onder vier ogen met iemand spreken.
En? Wat was het resultaat?

Laatst gewijzigd door Txiki : 21 april 2011 om 10:03.
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 10:09   #89
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
En? Wat was het resultaat?
Ik ben ermee getrouwd.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 10:48   #90
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dus Groen! mag een breekpunt hebben, de N-VA niet?
Heb ik dat dan beweerd?
drosophila is offline  
Oud 21 april 2011, 11:20   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben ermee getrouwd.
ocharme....
Txiki is offline  
Oud 21 april 2011, 11:57   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Heb ik dat dan beweerd?
je doet niet anders...
Oud 21 april 2011, 12:33   #93
born2bewild
Banneling

Standaard

wat gaat agalev doen met de wapenleveringen aan prille democratieen? Libie comes to mind
Gaat wouterke dan moeten gaan pissen tijdens de vergadering zoals magda destijds?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 april 2011 om 12:42.
born2bewild is offline  
Oud 21 april 2011, 12:34   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

de uitvoering van het verbod op chocolade cigaretten en flippo's in de horeca zal ook een breekpunt zijn

over giflozingen in de zenne moet een compromis mogelijk zijn

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 april 2011 om 12:39.
born2bewild is offline  
Oud 21 april 2011, 12:52   #95
born2bewild
Banneling

Standaard

dus als we het goed begrijpen moet agalev voor elk programmapunt 2 keer in de regering terechtkomen.
1keer voor de 'beslissing' (hoe zot ook), en 1 keer voor de uitvoering.

Laatst gewijzigd door born2bewild : 21 april 2011 om 12:53.
born2bewild is offline  
Oud 21 april 2011, 12:57   #96
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
ocharme....
Ik zeg dat ook altijd aan haar, waarom heb je er mji uitgekozen.

Dat leverd meestal goede punten op nadien

Laatst gewijzigd door giserke : 21 april 2011 om 12:57.
giserke is offline  
Oud 21 april 2011, 14:09   #97
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan zijn. Maar elke keer als de N-VA "linkse types" zegt, voel ik mij steeds verder en verder verwijderd van die partij. Ik voel me daar minder en minder "welkom". Want ik ben links.
Ge hebt voor een stuk gelijk, maar het komt in de eerste plaats door de animositeit jegens de sp.a (en de PS natuurlijk) - en die zijn eigenlijk niet echt links, eerder pseudo-links. Een echte linkse partij zou inzitten met de pensioenen van morgen niet enkel die van vandaag, en niet zomaar meestappen in het PS sprookje, die ons allen de dieperik zal sturen (franstaligen inbegrepen). De meeste N-VAers moeten groen! ook niet, vooral omdat zij hypocriet zijn ivm kernenergie/opwarming van de aarde, maar ook omdat hun programma gewoon niet realistisch is, maar ze hebben wel wat respect voor hun manier van doen, die niet achterbaks en schijnheilig is zoals bij de sp.a. Dan komt daar nog de KVS typetjes die niks weten, niks begrijpen maar ons verwijten van intolerant en asociaal te zijn... helaas wordt nuance soms het slachtoffer daarvan. Ik ben bvb fan van Obama en ook Alex Salmond, maar dat is een heel ander links dan dat we hier hebben met de strik en la vache qui rit.

In ieder geval, wees welkom, en sorry als ge u soms geviseerd voelt.
Oud 21 april 2011, 14:17   #98
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het punt is dat het "breekpunt" voor Groen! haaks staat op wat zij beweren te verdedigen.

Het is een beetje alsof de N-VA er een breekpunt zou van maken dat het parlement paritair wordt samengesteld, en dat er een corridor komt, want zonder corridor stapt de N-VA niet in de regering
Ja dat is waar. Die fetisj ivm met kernenergie is een dikke streep door de geloofwaardigheid van die partij- spijtig, want hoe onrealistisch hun programma ook is, voor de rest hebben ze wel principes die ze belangrijker vinden dan politieke spelletjes of postjes (itt de traditionele partijen), en daar moet men respect voor hebben, zelfs als men het niet eens is met hun. En met zulke mensen valt er meer te bereiken dan met de machiavelliaanse cynisten die Belgie naar de vaantjes geholpen hebben.
Oud 21 april 2011, 15:09   #99
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Inderdaad de strijd om de energie is belangrijk juist daarom dat we kerncentrales koste wat kost nu nog moeten openhouden en eerst alle fossiele brandstoffen vervangen de CO2 terugdringen is immers belangrijker.
alfa16vjtd is offline  
Oud 21 april 2011, 15:19   #100
alfa16vjtd
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uiteraard is dat geen probleem. Iedereen weet dat Groen niks voorstelt en enkel maar een symbooltje vraagt.

Los daarvan: waarom N-VA'ers steevast afgeven op "linkse types" versta ik niet. In de N-VA zitten "linkse types" genoeg die het niet eens zijn met de rechtse, harde koers van de partij.
Een symbooltje? De toekomst van onze energielevering hangt van dat symbool af en dat noem jij een symbooltje? Als er hier een demonstratie voor kernenergie komt, die stap ik in mee,....
alfa16vjtd is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be