Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 24 april 2011, 15:08   #81
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als ze er niet bij stilstaan en geen slechte intenties hebben, dan ligt het aan wat ze van huis huit gewoon zijn, aan hun koeltoer derhalve, en is het het zoveelste bewijs dat die hele multikul-ongein niet werkt en nooit zal kunnen werken. Noch op kleine schaal als buren, noch op landelijke of wereldschaal.
Hier gaan we weer..

Duveltje opent een topic om te melden dat zn Marokkaanse buren een wasrek voor zn deur plaatsen en bepaalde forumintellectuelen concluderen hieruit dat zoiets eigen is aan 'onze' cultuur en dat de multiculturele samenleving mislukt is.

Belachelijker kan haast niet meer..

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 24 april 2011 om 15:08.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:11   #82
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee hoor, want de buren hebben in dat geval zélf al aangegeven niet van beschaving gediend te zijn.
Beschaafde mensen praten elkaar, holbewoners beginnen gelijk te vechten of oorlog te voeren.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:13   #83
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hier gaan we weer..

Duveltje opent een topic om te melden dat zn Marokkaanse buren een wasrek voor zn deur plaatsen en bepaalde forumintellectuelen concluderen hieruit dat zoiets eigen is aan 'onze' cultuur en dat de multiculturele samenleving mislukt is.

Ik concludeer dat niet uit Duveltje zijn bericht, maar uit úw woorden. U stelde immers: Wie zegt dat die mensen stilstaan bij het feit dat ze op die manier hun buur lastig vallen? Wie zegt dat die mensen een slechte intentie hebben?

Waarop ik dan logischerwijze stel: Als ze er niet bij stilstaan en geen slechte intenties hebben, dan ligt het aan wat ze van huis huit gewoon zijn, aan hun koeltoer derhalve, en is het het zoveelste bewijs dat die hele multikul-ongein niet werkt en nooit zal kunnen werken. Noch op kleine schaal als buren, noch op landelijke of wereldschaal.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:14   #84
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier gaan we weer..

Bovendien twijfel ik aan duveltje, gezien de dingen die hij steeds meemaakt ijskasten tv's enz... die men voor zijn deur dumpt. en nu weer het wasrek .
Oud 24 april 2011, 15:14   #85
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Dat is zo, ik heb een zeer goede band met de buren... regelmatig komen we samen. 2X per jaar organiseren we een straatfeestje en dit jaar zijn we van zin er een kerstfeestje bij te doen. Genieten van het leven, daar kan een wasrek niets aan veranderen.
Dat is inderdaad altijd mooi meegenomen
Oud 24 april 2011, 15:15   #86
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik concludeer dat niet uit Duveltje zijn bericht, maar uit úw woorden. U stelde immers: Wie zegt dat die mensen stilstaan bij het feit dat ze op die manier hun buur lastig vallen? Wie zegt dat die mensen een slechte intentie hebben?

Waarop ik dan logischerwijze stel: Als ze er niet bij stilstaan en geen slechte intenties hebben, dan ligt het aan wat ze van huis huit gewoon zijn, aan hun koeltoer derhalve, en is het het zoveelste bewijs dat die hele multikul-ongein niet werkt en nooit zal kunnen werken. Noch op kleine schaal als buren, noch op landelijke of wereldschaal.
Is het de gewoonte binnen deze cultuur dat men wasrekken voor de deur zet? Ik dacht het niet, ik denk eerder dat dit het gevolg is van plaatsgebrek.
Oud 24 april 2011, 15:15   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als ze er niet bij stilstaan en geen slechte intenties hebben, dan ligt het aan wat ze van huis uit gewoon zijn, aan hun koeltoer derhalve, en is het het zoveelste bewijs dat die hele multikul-ongein niet werkt en nooit zal kunnen werken. Noch op kleine schaal als buren, noch op landelijke of wereldschaal.
En als het je rasechte Belgische buur is die zijn wasrek voor je deur zet; waaraan ligt het dan? Waarvoor is dat dan een bewijs?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:16   #88
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Beschaafde mensen praten elkaar, holbewoners beginnen gelijk te vechten of oorlog te voeren.
Precies, en die buren van Duveltje hebben niet gepraat, maar zich gedragen alsof Duveltje zijn voordeur al van hun was. Dat is dus, uw logica doortrekkend, een oorlogshandeling.

Op zo'n moment is de tijd van praten reeds gepasseerd. Die kans hadden ze en die hebben ze niet ten baat genomen.
Oud 24 april 2011, 15:19   #89
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Is het de gewoonte binnen deze cultuur dat men wasrekken voor de deur zet? Ik dacht het niet, ik denk eerder dat dit het gevolg is van plaatsgebrek.
En in onze, westerse cultuur is het de gewoonte dat men ongeacht plaatsgebrek of welke oorzaak dan ook, éérst vraagt en dan pas doet. In die cultuur is dat blijkbaar niet zo. Helaas voor die cultuur hebben zij zich aan ónze cultuur in óns land aan te passen, en zo niet de gevolgen van hun eigen handelingen te ondergaan.
Oud 24 april 2011, 15:19   #90
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
En als het je rasechte Belgische buur is die zijn wasrek voor je deur zet; waaraan ligt het dan? Waarvoor is dat dan een bewijs?
Als mijn opoe wielen had gehad, was het een autobus geweest.
Oud 24 april 2011, 15:21   #91
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad altijd mooi meegenomen

En elk jaar is hier een multicultureel week-end (2de week end van augustus)... . Een zeer toffe en gemoedelijke sfeer.

Ik stuur u de link.
Oud 24 april 2011, 15:22   #92
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Als mijn opoe wielen had gehad, was het een autobus geweest.

Tof.
Oud 24 april 2011, 15:25   #93
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
En in onze, westerse cultuur is het de gewoonte dat men ongeacht plaatsgebrek of welke oorzaak dan ook, éérst vraagt en dan pas doet. In die cultuur is dat blijkbaar niet zo. Helaas voor die cultuur hebben zij zich aan ónze cultuur in óns land aan te passen, en zo niet de gevolgen van hun eigen handelingen te ondergaan.

Is dat zo, wel wel.... Ik heb als kampeerder al heel wat meegemaakt, voornamelijk met landgenoten. Het is eerder aan ons gegeven om eerst te doen en niets te vragen, met als gevolg de meest idiote ruzies zoals deze wasrek-toestand.
Oud 24 april 2011, 15:26   #94
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn buurman is zo onbeschaafd om zijn TV ongevraagd zo luid te zetten dat ik de koers in mijn tuin kan volgen. Is dit een oorlogshandeling? Moet ik vechten of praten? Welke cultuur is dit toch? Waar zijn de normen en waarden?

Laatst gewijzigd door artisjok : 24 april 2011 om 15:26.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:26   #95
suqar_7loe

Standaard

Citaat:

Er stonden wel degelijk vraagtekens. Ik weet niet wat er op dat moment door het hoofd ging van die mensen aangezien ikzelf zoiets nooit zou doen. Ik vind gewoon niet dat men alle allochtonen weer door het slijk moet beginnen halen door een topic van duveltje waarvan we niet eens weten of die man wel de waarheid spreekt aangezien dit niet de eerste 'vreemde' topic is die hij opent. De ene dag komt hij mensen uitdagen en preken dat zn vriendin een allochtone moslima is en de andere dag komt hij deze groep zwart maken. Eerlijk is eerlijk, de posts van duveltje neem ik altijd met een kilo zout.

Wat jouw reactie betreft, aan wat zou het liggen mocht ik dezelfde topic openen om te klagen over mijn vlaamse buren die hun wasrek voor mijn deur plaatsen? Het zal alleszins niet liggen aan hun cultuur want de vlaamse cultuur is volgens bepaalde forumintellectuelen 'superieur'.
Oud 24 april 2011, 15:26   #96
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, als je niet wil dat je kat jongt.
Heb jij misschien een andere oplossing?

Jij hebt wel rare reflecties.
Jij maakt die door tdat gegeven te combineren in je quote...
Maar 'k begrijp je wel , moest de natieve bevolking van wat we nu Amerika noemen de eerste migranten ipv vreten een "ballentang" hadden aangeboden had de geschiedenis er heel anders uit gezien...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:27   #97
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beschaafde mensen vragen eerst of dat wasrek er kan staan . Goed gezien van u ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2011, 15:28   #98
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mijn buurman is zo onbeschaafd om zijn TV ongevraagd zo luid te zetten dat ik de koers in mijn tuin kan volgen. Is dit een oorlogshandeling? Moet ik vechten of praten? Welke cultuur is dit toch? waar zijn de normen en waarden?

Zeg dat hij een groot scherm ophangt en heel de buurt uitnodigt, het volume heeft hij al.
Oud 24 april 2011, 15:29   #99
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
En elk jaar is hier een multicultureel week-end (2de week end van augustus)... . Een zeer toffe en gemoedelijke sfeer.

Ik stuur u de link.
Bedankt voor je link, best wel interessant. Als het past wil ik wel eens afkomen.
Oud 24 april 2011, 15:29   #100
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Beschaafde mensen vragen eerst of dat wasrek er kan staan . Goed gezien van u ...
Dus je geeft toe dat praten kan helpen, en op een forum liggen zagen en zeveren (de boel uitvergroten), niets helpt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be