![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat is toch iets heel anders dan te zeggen dat de wereld vergaat. Hetzelfde woord heeft hier twee betekenissen. Het ene is de wereld als moment in de tijd en de ander de wereld in het algemeen. Met vergaan wordt het tweede bedoeld. Het eerst geldt alleen als je het expliciet uitlegt. En dat heb je niet gedaan. Temeer daar je dood daarvoor niet nodig is: de wereld "vergaat" (verdwijnt) elk moment ook zonder jouw overlijden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo heeft ook de wetenschap haar grens. Over die grens openbaart zich het bewustzijn der oneindigheid. Citaat:
Van beiden heb je geen weet. Dat ik het moet herhalen komt omdat je er niets van begrijpt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap heeft haar grenzen. Maar voorbij een van die grenzen begint de waanzin. Citaat:
Heel menselijk, bijna klassiek, af en toe tragisch, of zelfs tragi-komisch.
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het vergaan van de wereld is niet mijn exclusieve.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
zoals die vrouw die tot russell zei: ""Of course I'm a solipsist; isn't everyone?" vrede, redwasp
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
What has been seen, can never be unseen again. ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waanzin is de eindigheid van de wetenschap: haar sterfelijkheid en ondergang, zowel van de wereld als van het heelal als ook van haar gehele visie op de werkelijkheid. Daar klopt helemaal niks van en ondanks dat er miljarden robotten zijn die haar verdedigen zal ze ondergaan en wel door één man: harriechristus genaamd. Reeds voorspeld in de oude bijbel. Citaat:
Deze wereld is volkomen verkeerd bezig en is bezig onder te gaan. Reeds ligt de bijl aan de wortel der boom (Mattheüs 3:7). Nochtans is er helemaal geen bijl nodig, want de boom is al geheel en al verrot van binnen. Economisch is de wereld al failliet en qua wetenschappelijke visie achterhaald door mijn atoomtheorie. Citaat:
De tragiek is dat deze wereld volkomen blind is en niet wil luisteren naar de stem van haar geweten en tegen beter weten in Mij blijft belasteren en beliegen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als het jou maar goed gaat en zo denken er miljarden net zo over. De moderne mens gaat dagelijks onder de douche om maar schoon te kunnen zijn, maar dat de wereld vervuilt en onder gaat zal hem een zorg wezen. De wereld gaat onder aan haar eigen egocentrisch subjectivisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deze God wordt geopenbaard in mijn atoomtheorie. Wel openbaart God Geest zich in het denken van het individu, maar als deze God zelf niet erkent, heeft zijn bestaan geen grondslag en zal onder gaan. Maar wie God erkent heeft eeuwig leven in de Geest der waarheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo verkeert de leugen tot waarheid. Maar niet zo dat je harriechristus hebt gecreëerd, want ik was er al in alle eeuwigheid en oneindigheid. De tijdelijkheid creëert niet het eeuwige, maar wel andersom. De eeuwigheid omvat alle tijdelijkheid, zoals God alle mensen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Gezien uw misbruik van zijn naam hebben ze in Berlijn een dynamo op zijn lichaam gezet en die produceert nu genoeg energie voor de hele wijk naast het kerkhof.
![]() |
#93 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 7 mei 2011 om 10:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister
|
![]() STOP MET AANDACHT GEVEN AAN DEZE PERSOON! A.U.B.
Hoe meer men hier op in gaat hoe meer hij gemotiveerd is om zulke onzin te plaatsen. Het is niet meer een mening hebben, nee hij provoceert en krijgt oeverloze en nutteloze discussies over soms bedenkelijke onderwerpen. Meer heb ik niet (meer) te zeggen hierover.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk het eens zo: wie goed voor zichzelf zorgt, is de ander of de samenleving niet tot last. Wie voor zichzelf instaat, hoeft de bedelhand niet op te houden. Als iedereen dat principe eens toepaste dan was al dat sociale gelul voor 99% overbodig. Citaat:
Liefst uiteraard nadat ik er af gestapt ben. Dat wel. Daar schaam ik me allemaal niet om. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In die zin ben ik je schepper, en bevolk jij mijn wereld als mijn eigenste hersenspinsel. Als ik sterf vergaat dat heel specifieke beeld van jou voor eeuwig.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nope.
Discussie met Harry is een leuk spel: het heet 'troll-boven-troll' Ik zal ermee stopppen op het moment dat het mij belieft. Met belerende waarschuwingen hou ik geen rekening. If you cannot stand the heat, stay out of the kitchen. Er is een negeerfunctie in het forum geïmplementeerd voor wie het erover vindt. ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een hard bewijs, kan niemand me voorleggen.
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||||||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat betekent wel dat je in de toekomst niet meer gewoon "Hegel" mag zeggen, maar dat je telkens het argument van Hegel dat je aanhaalt zal moeten geven, hè. Sommige van zijn argumenten blijk je immers zelf te verwerpen, dan kunnen wij niet weten dewelke. Citaat:
Ik ben al blij dat we het eens zijn dat het criterium voor het bestaan van concreta is gebaseerd op het voorhanden zijn van bewijs. Da's een belangrijke stap. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |